ElectrobikeBikeshopHuntteriShimano
Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 169

Aihe: Sykevyö

Kysytäänpä tässäkin threadissa: Olisiko vinkkiä mikä ladattava sykevyö olisi yhteensopiva suunto spartanin kanssa? Nimim. ”Paristo aina lopussa, enkä ole nähnyt että kello kertoisi pariston tason missään.

Itsellä ollut nyt nelisen vuotta Polarin H7 sykevyö, välillä aktiivisessa käytössä ja välillä ei niin aktiivisessa. Muistaakseni olen tähän kerran tai kaksi vaihtanut pariston, joten omalla kohdalla ei voi sanoa, että paristo aina lopussa.

Sopivuudesta Spartaniin en osaa sanoa.

Ladattava sykevyö kuulostaa lähtökohtaisesti vähän oudolta keksinnöltä.

Omassa käytössä Wahoon vanha ANT+ -vyö kesti CR2032-paristolla jonkun 600-650h kerrallaan, eli pariston vaihtoväli helposti yli vuoden. Wahoo TICKR HR:lle, joka lähettää se Bluetoothilla että ANT+:lla, luvataan 200 tuntia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Jos paristo on aina lopussa niin sykevyö on rikki. Ehkä ei mene sleeppiin kun ei käytössä tms.
    Pariston tason näkee puhelimen appiksella.
    Ladattava vois olla vaikka Wahoo Tick Fit mutta tosiaan ladattavuus on yleensä sykevöissä huono eikä hyvä juttu kun patteri yleensä kestää ainakin puoli vuotta ellei jopa 2 vuotta.

Minulla Polar V800 kanssa Polarin OH1 ladattava optinen mittari, näppärä laite joka mittaa myös itsenäisesti ilman GPS träkkiä.
    Yhteen sopivuutta Suuntoon ei tiedossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Kysytäänpä tässäkin threadissa: Olisiko vinkkiä mikä ladattava sykevyö olisi yhteensopiva suunto spartanin kanssa? Nimim. ”Paristo aina lopussa, enkä ole nähnyt että kello kertoisi pariston tason missään.
    Minulla on V800 parina nyt käytössä H10 sykevyö. Aikaisempi oli H7. Molemmissa 1-2 kertaa vuoteen ollut pariston vaihto. V800 on ilmoittanut kun on ollut pariston vaihdon aika. Jos paristolla toimiva käy niin voin suositella H10:ä. Pitäisi toimia Suunnon kanssa.

Wahoo Tickr taisi pimahtaa...

Kuvassa Polar mittaa ranteesta, Tickr on yhdistetty elemnttiin

Uudellakin patterilla näyttää sykkeet sekaisin, noin tuplat todelliseen. Mutikkaa testattu kahdella eri vyöllä, molemmilla sama juttu

Missähän vika on?

Onko vaihtoehtoa sykevyölle, jossa on Bluetooth ja Ant?

Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
    JK- muokkasi tätä : 15.09.2018 at 14.48

Minulla pimahti Garminin sykevyö. Pesemisestä ja paristonvaihdosta huolimatta näyttää mitä sattuu. Enempää en osaa sen kanssa askarrella. Onko suosituksia, uusi Garmin, Wahoo vai jokin muu? BT/ant+ duo olisi tietysti kätevä, mutta aiheuttaako se käytännössä toimintaongelimia? Minulla ei ole kokemusta kaksitoimisista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Minulla pimahti Garminin sykevyö. Pesemisestä ja paristonvaihdosta huolimatta näyttää mitä sattuu. Enempää en osaa sen kanssa askarrella. Onko suosituksia, uusi Garmin, Wahoo vai jokin muu? BT/ant+ duo olisi tietysti kätevä, mutta aiheuttaako se käytännössä toimintaongelimia? Minulla ei ole kokemusta kaksitoimisista.
    Ei aiheuta ongelmia. Minulla wahoo ja garmin. Mieluummin kuitenkin käytän garminia. En oikein osaa sanoa syytä, mutta se tulee aina napattua narulta päälle. Wahoon neppari kiinnitys auennut muutaman kerran ajaessa vyötä liiikutellessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Ääni Polarin H10 vyölle. Tukee nykyään BLE lisäksi ANT+. Itse vaihdoin tuohon sen jälkeen, kun tuli ant+ päivitys ja en ole havainnut ainuttakaan pätkimistä, mitä garminin vyö teki säännöllisen epäsäännöllisesti. Lisäksi tuossa vyössä on jotain grippejä, joka ainakin itsellä pitää vyön paremmin paikallaan.

^^ ^ Kiitos vinkeistä, merkistä riippumatta dual-systeemillä sitten mennään.

Polarin H7 sykevyö oli n. 2 viikkoa käyttämättä ja tämän jälkeen ei m600 löydä sitä. Paristo on vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Onko kellään jotain kikkaa jota voisi kokeilla vai onko lähdettävä vyö kaupoille?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyöräilijä Katso viesti
    Polarin H7 sykevyö oli n. 2 viikkoa käyttämättä ja tämän jälkeen ei m600 löydä sitä. Paristo on vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Onko kellään jotain kikkaa jota voisi kokeilla vai onko lähdettävä vyö kaupoille?
    Ensiksi kannattaa testata, että löytääkö puhelin tai tietokone ko. vyötä.

Vaihdoin puhelimen Galaxy S6:sta S9:ään (Android) ja mulla on ollut käytössä Sports Trackerin ladattava ST HRM 2 sykevyö. Tuossa kuutosessa toimi moitteetta, ja S9:ssä ST HRM näkyy pariksi liitetyissä laitteissa, mutta ei näytä sykettä. Anturissa on täysi lataus ja kokeilin vielä vanhassakin puhelimessa, jossa kaikki ok. Onko tähän muuta kikkaa kuin ostaa uudempi vyö?

Sykevyö

Kuinkas usein poppoo vaihtelee sykevyötä (ei siis sitä itse mökkylää)? Polarin Pro (H10 vyö) käytössä ja alkoi antaa taas omituisia lukemia. Viimeksi vyö vaihdettu vajaa vuosi sitten syksyllä. Silloin lukemat korjautuivat vyötä vaihtamalla, eiköhän nytkin. Kiinnostaa vain, kuinka kauan muilla vyö tuppaa kestämään.
    Kanuuna muokkasi tätä : 18.06.2021 at 01.44

^Oisko n. vuoden ja kahden väliin mitä nuo kestäny. Aina vika ollut semmoinen että näyttää todella reilusti alakanttiin ja reagoi hitaasti...vähän kuin puolet uupuisi.
    On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
    Juice

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SvaR Katso viesti
    ^Oisko n. vuoden ja kahden väliin mitä nuo kestäny. Aina vika ollut semmoinen että näyttää todella reilusti alakanttiin ja reagoi hitaasti...vähän kuin puolet uupuisi.
    Mulle tuli nämä oireet kun erehdyin päivittämään vyön ohjelman. Polarista kyse.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Garminit on kestänyt noin vuoden joskin nykyisin tulee käytettyä enemmän rannetta kun ei ole jaksanut ostaa uutta. En oikein tykkää siitä Dualista, istuu huonosti. Ne kalliimmat (HRM-x) kiinnostaisi mutta vaatisivat sitten uuden kellon ja se sitten uudet tekstiilit ja sitten uudet kengät ja fillari jne.

Vinkkejä vaihtoehdoista? Esim toi Wahoo.

Eka H10 kesti n. 2vuotta, toinen suurinpiirtein 4kk ja meni takuuseen. Kolmas ollut noin vuoden.

Suunnon vyöt kesti noin 2-3 kuukautta kunnes piti takuusta hakea aina uusi. Garminin vyöllä alkoi just kolmas vuosi. En käytä enää Suunnon vöitä.

Onko konsensus edelleen, että H10 on The Sykevyö? Garminin vyö alkanut pykimään sillä tavalla, että ei tahdo lähteä mittaamaan sykettä. Ennen pystyi laittamaan vyön paikalleen (kasteltuna toki) ja sitten vaihtaa vaatteet ja kaivaa pyörän. Nyt kun tekee noin, se ei mittaa sykettä enää siinä vaiheessa kun pitäisi lähteä ajamaan. Vyön uudelleenkastelu kyllä auttaa, eikä mittaus ole pätkinyt treenin aikana. Vyö on noin puolisentoista vuotta vanha ja koitin sitä nyt pestäkin saippualla ja harjalla, mutta ei oikein auttanut.

Yksi mahdollisuus olisi ostaa pelkkä Garminin vyö ilman sitä lähetintä, jos noita saa.

Jos vähänkään juoksee niin Garminin HRM run-vyö antaa kyllä kivasti dataa juoksusta Garminympäristössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Onko konsensus edelleen, että H10 on The Sykevyö? Garminin vyö alkanut pykimään sillä tavalla, että ei tahdo lähteä mittaamaan sykettä. Ennen pystyi laittamaan vyön paikalleen (kasteltuna toki) ja sitten vaihtaa vaatteet ja kaivaa pyörän. Nyt kun tekee noin, se ei mittaa sykettä enää siinä vaiheessa kun pitäisi lähteä ajamaan. Vyön uudelleenkastelu kyllä auttaa, eikä mittaus ole pätkinyt treenin aikana. Vyö on noin puolisentoista vuotta vanha ja koitin sitä nyt pestäkin saippualla ja harjalla, mutta ei oikein auttanut.

Yksi mahdollisuus olisi ostaa pelkkä Garminin vyö ilman sitä lähetintä, jos noita saa.
    Tiedän, että tämä on varmasti turha ja tyhmä kysymys, mutta kysyn silti: onhan vyö varmasti tarpeeksi kireällä? Samantyylistä ongelmaa tuli mulle vanhan H10:n kanssa viime talven vähillä juoksulenkeillä ja etsittyäni vikaa vaikka mistä oli lopulta syy kuitenkin hieman liian löysäksi päässyt vyö. Se pääsi liikkumaan pukeutuessa yms. juuri sen verran että vähäinen kosteus pääsi kuivumaan, eikä mittaus toiminut kunnolla kunnes hikoilu ja uudelleenkostutus korjasi tilanteen. Ongelma kylläkin ilmeni niin, että mitatut sykelukemat olivat mitä sattuu.

^Tuo voi olla yksi mahdollisuus. Pitää vielä tarkistaa ja vaikka kiristää hieman. Voihan tuo olla jo hieman kulahtanutkin, puolessatoistavuodessa tulee aika monta käyttötuntia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Onko konsensus edelleen, että H10 on The Sykevyö?
    Vaikka kyse ei ole sykevyöstä niin itsellä OH1 jonka voi laittaa vaikka käsivarteen. Pelaa kuin buickki.

Samanlaista ongelmaa meikäläisellä ollut tuon H10:n kanssa, että kesken lenkin hiipuu ja alkaa näyttää ihan liian matalaa lukemaa. Tilanne korjaantuu yleensä vyön paikkaa vaihtamalla. Kaipa sitä täytyy sitten kokeilla vielä kiristää, vaikka melkoisen kireällä jo onkin.

Minulla Garminin vyö kestää nelisen vuotta, vaikka hikoilen paljon (varsinkin sisällä) ja käytän sitä noin 400 tuntia vuodessa. Tarkistitko paristonvaihdon yhteydessä ovatko kontaktit hapettuneet?
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Vaikka kyse ei ole sykevyöstä niin itsellä OH1 jonka voi laittaa vaikka käsivarteen. Pelaa kuin buickki.
    Toi on optinen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tarkistitko paristonvaihdon yhteydessä ovatko kontaktit hapettuneet?
    Joo, eivät olleet hapettuneet. Veikkaan nyt syyksi vyön löysyyttä. Lisäksi hinkkasin vielä uudelleen vyön saippualla ja kynsiharjalla.

Tilasin tosin uudenkin, kun Powerissa oli viiteenkymppiin. Onpahan sitten varalla. Olisin tilannut pelkän vyön ilman lähetintä, mutta siitäkin joutuu maksamaan nelisenkymppiä, niin otin nyt koko paketin.

Kappas täytyypä tilata uusi H10 ittellenikin jos noin halvalla saa. Alkanut entisen vyöstä irtoilla ja halkeilla ne muoviset kontaktipinnat(?). Toimii yhä, mutta onhan tuo rapistumaan päin jo.
    edit. eiku perskeekkeles tuossa ^ puhuttiinkin Garminin vyöstä. En ole varma olenko valmis vaihtamaan sykevyön merkkiä.
    edit 2. Polar-vaihtovyö 25 e Keskisen kellossa ihan normaalihintaisena.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •