CanyonBikeshopShimano
Sivu 3 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 740

Aihe: Sähköpyörä hakusessa..

Täysjouston haitta on enemmän liikkuvia ja kuluvia osia => hankintahinta, huollon vaiva ja kustannus. Sähköpyörässä tosin hyöty voi olla haittoja suurempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Täällä myös sähkömaasturi mietinnässä ja olen päätymässä plussakokoiseen rengastukseen. Osaisi vielä päättää HT ja FS välillä.

Vaikuttaakohan tuo sähköpyörän suurempi paino siten että takajousitukselle olisi tarvetta jotenkin enemmän kuin tavallisessa maasturissa...? 29 tai mihinkään muuhunkaan en ole oikein koskaan takajousitusta osannut kaivata.
    Ajelin ekaks jäykkäperäisellä lainapyörällä, ennen kuin ostin täpärin. Nyt myin täpärin pois ja tilasin plussatäpärin, jonka pitäisi tulla joulu-tammikuun vaihteessa. En näkisi, että painon takia takajousitusta sähköpyörä vaatii. Jos et normipyörässä tarvii takajoustoa, niin tuskin sitä tarviit sähköpyörässäkään.

OK. Kiitos kommentista. Saako tiedustella minkä täpärin tilasit ?

Tilasin Trekin Powerfly 9 LT:n

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punikki Katso viesti
    Mulla samanlainen Giant. Työmatka 25 km suuntaansa. Aktiivipyöräilijänä olen ollut vuosikymmenet, mutta on tämä ihan helevetin mukavaa hommaa. Ainoa ongelma on, että akku juuri ja juuri riittää kahdeksi päiväksi. Laiskana päivänä ja kylmällä kelillä ei riitä kuin päiväksi. Mutta sitten vaan lataillaan. Mitään ongelmia fillarissa ei ole ollut ja tarkoitus on jatkaa läpi talven.
    Ajeletko Sport vai Normal moodissa jos 100 km kestää? Ihan hyvä tietää tuo jos joskus tulee ajettua joku pitempi lenkki. Itse lataan joka päivä töissä akun vaikka ei tarvitsisi. En jaksa jättää akkua pyörään kiinni, koska näin se ei ehkä kiinnosta varkaita niin paljon ja muutenkin talvella ei kannata jättää akkua paikalleen.

Nastarenkaita saisi ruveta pikku hiljaa vaihtamaan, viime viikolla oli yhtenä aamuna jo tiet mustassa jäässä, mutta ihan hyvin vielä pysyi pystyssä. 1000 km/3kk tuli torstaina täyteen, ei ongelmia so far...

Ex-työkaveri rakensi itse sähköpyörän greencycle.fi kamoista. Häneltä leikattiin keväällä syöpä ja nyt siitä joten kuten toivuttuaan on ajellut sähköpyörällä töihin, työmatka olisko joku 4-5 km ja tasaista koko matka. Sähköpyörällä jaksaa kuulemma ajaa mutta normipyörällä kun kerran ajoi niin kunto ei kuulemma vaan mitenkään riittänyt. Tuossakin hyvä puoli sähköpyörissä eli huonokuntoisille sähköpyörä passaa erinomaisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tane Katso viesti
    Itse lataan joka päivä töissä akun vaikka ei tarvitsisi.
    Tuo ei ymmärtääkseni kannata, koska akkujen elinikä lasketaan latauskerroissa ja vähäinenkin lataus on yksi kerta. Näin on teknisesti viisaammat minua opastaneet.

^elinikä lasketaan tyhjästä täyteen latauskerroissa. Jos akku ladataan puolillaan ollessa se ei ole sama kuin ladattaisiin tyhjästä.
    Et saavuta mitään etua ajamalla akun ensi tyhjäksi. Melkeimpä päinvastoin.

Jokos muuten on alkanut näkymään yli 250W joustopyöriä uuden EU-tasoisen lainsäädännön siivittämänä tai edes kaasukahvallisia?
    Boschin keskimotorikin ehkä riittäisi jos olisi kaasukahva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    YTäällä myös sähkömaasturi mietinnässä ja olen päätymässä plussakokoiseen rengastukseen. Osaisi vielä päättää HT ja FS välillä.

Vaikuttaakohan tuo sähköpyörän suurempi paino siten että takajousitukselle olisi tarvetta jotenkin enemmän kuin tavallisessa maasturissa...? 29 tai mihinkään muuhunkaan en ole oikein koskaan takajousitusta osannut kaivata.
    Itselläni yhtenä pyöränä Specialized Turbo Levo HT. Vaihdoin alle Panaracerin 29x3" renkaat ja niillä se tuntuu menevän mistä vaan. En ole osannut täysjoustoa kaivata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hapro Katso viesti
    Tuo ei ymmärtääkseni kannata, koska akkujen elinikä lasketaan latauskerroissa ja vähäinenkin lataus on yksi kerta. Näin on teknisesti viisaammat minua opastaneet.
    Minua taas ammattilainen valisti että nimenomaa kannattaa ladata ja jos esim 80% varausta jäljellä olevan akun laittaa lataukseen niin tuo ei laskisi lataussyklejä. No, akkuja on erilaisia, hankala sanoa onko asia 100% juuri näin tämän akun tapauksessa, mutta tällä mennään toistaiseksi ainakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ^elinikä lasketaan tyhjästä täyteen latauskerroissa. Jos akku ladataan puolillaan ollessa se ei ole sama kuin ladattaisiin tyhjästä.
    Et saavuta mitään etua ajamalla akun ensi tyhjäksi. Melkeimpä päinvastoin.
    Näin, yksi latauskerta on tyhjästä täydeksi eli esim. (karkeasti) kaksi 50%->100% latausta. Tyhjäksi akun vetämällä sen elinaika 100% latauskerroissa mitattuna lyhenee, ei kannata: http://batteryuniversity.com/learn/a...ased_batteries .

Sama pätee puhelimien yms. akkuihin myös, yritän omaani ladata karkeasti alueella 30% - 80%.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Jokos muuten on alkanut näkymään yli 250W joustopyöriä uuden EU-tasoisen lainsäädännön siivittämänä tai edes kaasukahvallisia?
    Boschin keskimotorikin ehkä riittäisi jos olisi kaasukahva.
    Ei, eikä varmaan ole ihan pian tulossakaan koska max 250W poljinavusteinen on edelleen se EU-standardi joka rinnastetaan polkupyörään. S-pedelec, 250+W, kaasukahva yms säädöksissä lienee sitten hajontaa ympäri EU:ta. Ei niillä liene Suomessakaan asiaa maastoon ilman maanomistajan lupaa. Asiasta on jauhettu täälläkin ahkerasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti e-tracker Katso viesti
    IMO täysjousto kannattaa ottaa koska siitä on vain hyötyä, ei mitään haittaa, paino kuittautuu elektroneilla.
    Paino ei oikeastaan ole ongelma.. mutta joskus aikoinaan täpärillä ajaneena muistelen että takapää kyllä notkui jäykälläkin asetuksella ja se vähän jurppi välillä, vaikkei ihan budjettiluokan jousitus ei ollut edes kyseessä. Liekö tilanne tänä päivänä sen suhteen jo parempi vai onko sillä edes niin väliä kun mennään sähkön avittamana..?

^Minkäänlaista notkuvaa fiilistä en ole huomannut, takajousitus tuntuu toimivan hyvin eleettömästi, sitä ei juuri edes erikseen huomaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tane Katso viesti
    Ajeletko Sport vai Normal moodissa jos 100 km kestää? Ihan hyvä tietää tuo jos joskus tulee ajettua joku pitempi lenkki. Itse lataan joka päivä töissä akun vaikka ei tarvitsisi. En jaksa jättää akkua pyörään kiinni, koska näin se ei ehkä kiinnosta varkaita niin paljon ja muutenkin talvella ei kannata jättää akkua paikalleen.

Nastarenkaita saisi ruveta pikku hiljaa vaihtamaan, viime viikolla oli yhtenä aamuna jo tiet mustassa jäässä, mutta ihan hyvin vielä pysyi pystyssä. 1000 km/3kk tuli torstaina täyteen, ei ongelmia so far...

Ex-työkaveri rakensi itse sähköpyörän greencycle.fi kamoista. Häneltä leikattiin keväällä syöpä ja nyt siitä joten kuten toivuttuaan on ajellut sähköpyörällä töihin, työmatka olisko joku 4-5 km ja tasaista koko matka. Sähköpyörällä jaksaa kuulemma ajaa mutta normipyörällä kun kerran ajoi niin kunto ei kuulemma vaan mitenkään riittänyt. Tuossakin hyvä puoli sähköpyörissä eli huonokuntoisille sähköpyörä passaa erinomaisesti.
    En käytä Sportia juuri lainkaan, mutta en ole myöskään huomannut eroa normaalin ja econ välillä, mitä akun kestoon tulee. Ohjeen mukaan akku pitäisi ekan 15 latauskerran jälkeen päästä täysin tyhjäksi ja tämän jälkeen noin 3 kk:n välein. Meinaatko vaihtaa molemmat vai riittääkö nastat eturenkaassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punikki Katso viesti
    En käytä Sportia juuri lainkaan, mutta en ole myöskään huomannut eroa normaalin ja econ välillä, mitä akun kestoon tulee. Ohjeen mukaan akku pitäisi ekan 15 latauskerran jälkeen päästä täysin tyhjäksi ja tämän jälkeen noin 3 kk:n välein. Meinaatko vaihtaa molemmat vai riittääkö nastat eturenkaassa?
    2 paria schwalben nastarenkaita löytyy valmiina, mutta saa nähdä jos vaihtaisi vain eturenkaaseen ainakin näin alkuun. Jos tuntuu että noin ei pärjää niin pitää vaihtaa sitten taakse myös.

Haibike SDURO FullNine RC 29":llä on hintaeroa 500€ mainitun Saksalaisen ja kotimaisen kaupan välillä? Tähän tosin rahti ja tulli/verot lisäksi. Ilmeisesti takuu asiat Saksalaisten kanssa on kokemusten mukaan kuitenkin hoituneet asiallisesti? Tuolla hintaerolla takuutöiden teettämiseen kotimaassakin jäisi vielä varaa, ellei itse osaa..

Mitkä ihmeen tulli/verot?

Haibiken täpäriä itsekin katsellut, mutta tuli tämmönenkin merkki kuin Lapierre vastaan. Onko kellään hajua tästä merkistä?
    https://www.e-bikeshop.co.uk/Electri...2016?filter=24

Tuunaussarja

Onko kokemusta näistä vempeleistä?

http://www.ebiketuning.com/compariso...ha-tuning.html

Aamulla kun piti lähteä sähköpyörällä töihin mutta pyörä olikin stone cold dead Akkua piti olla ~80% jäljellä, mutta tosiaan ihan pimee oli pyörä. Pyörä oli säilytyksessä lämpimässä tallissa. Oliskohan akku päässyt jotenkin purkautumaan tai sitten se on kaputt? Pitää töiden jälkeen ihmetellä lisää. Onhan tuossa kuitenkin takuu eli noin 6 kk se on ehtinyt vasta olla. Kyseessä siis tämä Giant Yamahan sähköillä:

https://www.xxl.fi/giant-explore-e+-...118860_1_style

^Näkeekö akun merkkivaloista varausasteen? Jos näyttää että latausta on niin tod.näk. joku pieni kontaktihäiriö joko näytön tai akun liitännöissä, putsaus ja crc.

Tuota ei unenpöpperössä aamulla hoksinut tsegata. Pitää ihmetellä tarkemmin töiden jälkeen...

Pyörä kunnossa, putsasin liittimet ja nyt toimii taas.

Hyvää keskustelua. Itselläni ollut 1,5 v KTM Macina Freeze plus 2015, eli etujoustolla varustettu sähköläski. Paras hankinta mitä olen koskaan tehnyt. Kilsoja takana noin 4000, eikä mitään moitteen sanaa tekniikan tai muunkaan osalta, päin vastoin. Kaikki on pelannut todella hienosti ja ajaminen ei voisi juuri hauskempaa olla. Pääosa kilometreistä tullut työmatkoista, mutta myös maastossa on suhattu paljon ympärivuotisesti.

Muitakin mielipiteitä tosiaan on, mutta omasta puolestani liputan ehdottomasti sähköläskin puolesta. Monipuolisempaa pyörää ei yksinkertaisesti ole olemassa. Sähkö poistaa kaikki painosta, rullausvastuksesta yms. tulevat huonot puolet ja jäljelle jää paksujen renkaiden tarjoama vakaus, pehmeys, pito ja monipuolisuus. En itse asiassa keksi yhtään syytä, miksi kannattaisi mieluummin valita mikään muu vaihtoehto, jos haluaa ajella ympäri vuoden ja muuallakin kuin asfaltilla.

Mulla on 1 syy ja riittävä itselle olla ostamatta läskiä. Ne on rumia. Näyttää ihan kuin fiat uunoon olis laitettu maasturin renkaat eli ei ole sopusuhtainen.
    Ja monipuolisuushan tarkoittaa, että se sopii moneen asiaan, mutta ei ole missään kummiskaan paras. Tai no onhan läski paras paksussa lumessa ja suolla.

Omat ajot on 95% kesällä pääosin juurakko/kivikko polkuja ja ei perse kestä ilman jousitusta ajaa. Mulla on tällä hetkellä tämänvuoden mallia oleva 29" jäykkäperä ja juuri edellä mainitusta syystä olen täpäriä hankkimassa ja juurikin siksi vielä sähkömallia, koska täällä itä-suomessa ei ole tasaista ja muutenkinhan täpärit painaa niin jos jaksais ylämäkien jälkeenkin vielä ajaa

Itse taidan olla tällä hetkellä kaatumassa 27.5+ täpäriin. Pitäiskin tässä jo ruveta ennakkotilausta tekemään, mutta vielä hakusessa mistä. Onko ehdotuksia hyvistä ulkomaan liikkeistä? Suomesta jo tarjoukset saanut
    http://www.haibike.com/en/INT/bikes/...ant=4545620740

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Mulla on 1 syy ja riittävä itselle olla ostamatta läskiä. Ne on rumia.
    Sama. Sitten katsoin peiliin, ja tilasin läskin siltä seisomalta.

Sähköfillari - talviseen työmatka-ajoon

Tarve lähinnä työmatka-ajoon pääkupunkiseudulla, talvikuukausina. Tämä vuoksi saisi olla vähän levempää rengasta ja ajomukautta myös epätasaisella alustalla. Budjetti olisi reilu "paritonnii". Oheinen Cube kiinnostaisi, mutta onko kenelläkään kokemuksia tai muita huomioita. Vai olisiko muita vaihtoehtoja, kyseissä hintaluokassa?
    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...56/wg_id-16392

Minkälaisia kokemuksia yleisesti sähköpyörän säilyttämisestä ulkolämpötilassa jatkuvasti? Toki akku lämpimään yöksi, työpäivän ajaksi.

^ täällä on aika lähellä samanlainen; Hybrid HPA Race. Työmatkaa, metsää, kaupunkia ajettu ~1700 km keväästä asti. hyvin toimii. Nyt kylmällä ajellut vähemmän. Ainakin eilen lähti liikkeelle ihan hyvin varastosta, Akku kiinni ja ajamaan. En tiedä sitten miten käyttäytyy, kun pakkasta on -20 astetta.. tosin kuskikaan silloin mielellään lähde. :-)

Työmatka on asvalttia koko matkan, vaihdoin alle Schwalben Big Onet (60-622) ja niillä rullasi todella hyvin. Yhdellä varauksella pääsi parhaimmillaan yli 100 km. Metsäpolkujakin niillä pystyi ajamaan, hieman varovammin. Nyt alla taas nappulat.
    sähkö pyörä läski kuski

Täältä löytyy Cube Hybrid HPA Race 500. Pyörän ostin syksyllä tarkoituksena ajaa sillä työmatkaa läpi talven ja lisäksi lenkkiä poluilla. Tähän mennessä kilometrejä on kertynyt n.1000 ja mitään ongelmia ei ole ollut. Tällä viikolla oli ensimmäinen loska/vesisade/vaakasuora-tuuli keli ja tästäkin sähkäri suoriutui ongelmitta. Renkaina näin talvikaudella on ICE Spiker Prot. Pitoa ja rullaavuutta löytyy hyvin. Työmatkaa varten pyörässä on tavarateline ja lokasuojat. Poluille lähtiessä ne yleensä otetaan pois. Ainoa mitä pyörään kaipaan on parempi keula poluille. Talvi mennään kuitenkin tuolla mutta kesäksi saattaa vaihtua esim. Rockshox Reba.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti XC-Biker Katso viesti
    Täältä löytyy Cube Hybrid HPA Race 500. Renkaina näin talvikaudella on ICE Spiker Prot.
    Olen katsellut pitkään pedeleciä, jotta talviset työmatkat olisivat miellyttävämpi. Nykyisellä cyclocrossilla ei toi talvinen ajelu houkuttele, kun pienikin lumimäärä aiheuttaa epävakautta ajoon.
    Kuinka leveät talvirenkaat sinulla on, mikähän on maksimileveys, jotka mahtuu pyörimään haarukoiden välissä?

Kyllä tää valinta voi olla vaikeeta. Onko mielipiteitä?
    Vahvimmat vaihtoehdot.

Haibike Sduro Allmtn 6.0 http://www.haibike.com/en/INT/bikes/...ant=4545720740
    + valmiina +koon renkaat ja boost navat.
    + hissitolppa
    + edessä 4-mäntäinen jarrusatula.
    - painavampi
    - hinta +100€

Cube Stereo hybrid 140 HPA Pro 500 http://www.fun-corner.de/en/electric...lue-2017-.html
    +/- Boost navat, mutta normi renkain.
    + kevyempi
    + hinta -100€
    - ei hissitolppaa

Molemmissa samat Maguran jarrut paitsi haissa etunen järeämpi, 500Wh akku, Shimpan XT vaihteisto. Haibikessä 2x10 ja Cubessa 1x11.
    Näin äkikseltään tuntuis jotta Haibiken hissitolppa ja +koon renkaat/kehät on helpostikin tuon lisä satasen arvoinen?
    Haissa Yamahan sähköt 4A laturilla.
    Cubessa Bosch sähköt "vain" 2A laturilla eli noin 2 kertaa hitaampi, mikä ei hyvä jos useampaa reissua päivään meinaa ajella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •