FenixElectrobikeImatraBikeshopRideonactive
Sivu 41 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 1279

Aihe: Pole Evolink

  1. #1201
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.139
    STFU-ketjuvaimennin on hyvä lisä Evolink-runkoihin. Poistaa suuren osan ketjun vapaaliikkeestä, mikä jo itsessään suojaa takahaarukkaa ja tekee pyörästä samalla selvästi hiljaisemman. Staminassa STFU toimitetaan vakiona mukana.
    Jukka4130 muokkasi tätä : 18.12.2021 at 08.16 Syy: Typon korjaus.

  2. #1202
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.783
    https://www.taperoll.fi/3M-2228-KUMI.../pE222850-RLA/

    Eiks tää ole samaa matskua leveämpänä?

  3. #1203
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.772
    Jos on lähellä firma mikä yliteippaa autoja ja tekee kiveniskusuojauksia kirkkaalla kalvolla, niin näistä firmoista voi myös käydä kyselemässä. Heillä jää usein muotoon leikatuista kalvoista hukkapaloja mitä säästävät. Itse ainakin sain eräästä yrityksestä niitä hukkakalvoja ihan ilmaiseksi ottaa mukaan. Olen toki asioinut yrityksessä pari kertaa myös auton kanssa, mutta tuskin kukaan kysymisestä pahastuu. Ja nuo heidän autoissa käyttämät läpinäkyvät kiveniskusuojakalvot ovat erittäin laadukkaita.

  4. #1204
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Laitoin nyt tähän hätää vaa tot kiveniskuteippiä seatstayhin, että pääsee ajamaan. Alas liskon nahkaa, uus paranneltu malli(musta ) on kumipintainen alta joten pysyy paikallaan paremmin, jopa liian hyvin, kiinnitettyään, ei pysty sitä pyöritellä ja liikuttaa mihinkään Ei osu ketju pienimmällä rattaalla seat stayhin, mutta lähellä se on.

  5. #1205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Laitoin nyt tähän hätää vaa tot kiveniskuteippiä seatstayhin, että pääsee ajamaan. Alas liskon nahkaa, uus paranneltu malli(musta ) on kumipintainen alta joten pysyy paikallaan paremmin, jopa liian hyvin, kiinnitettyään, ei pysty sitä pyöritellä ja liikuttaa mihinkään Ei osu ketju pienimmällä rattaalla seat stayhin, mutta lähellä se on.
    Onks toi glöki olut?

  6. #1206
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.025
    Huomenna tornariin ajamaan?

  7. #1207
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Benny, kyllä se on, toimi asennusjuomana

    kauris: mulla on aika pahat traumat tornarista kurakelillä, tai itse ajaminenhan oli kyllä hauskaa, sen jälkee ei.. se savi imeytyy sieluun asti.. varmaan kyllä sieläkin aika jäistä, niin kuin tampatuilla poluilla tänään. Sattumalta tossa juttelin just yhen lanssikuskinkin kanssa, joka puhu huomisesta tornarista


    Tänään ensityypit maastossa. Sanotaan, että kaikki evolinkit on yhtä hyviä polkea. En ole analyyttinen kuski,mutta kyllä tää 1.4 140 on huomatavasti tehokkaamman tuntuinen polkea kuin 158, alkujousto on todella jämy ja tuntuu melkein samalta iskari auki mitä 158 lukittuna. En tiedä onko ero 140 vs 158 vai 1.3 vs 1.4 vai näiden yhdistelmää.

    Täytyy myös todeta, että kyllä se Leo on ollut taas oikeilla jäljillä, väittäessään, että korkea bb parempi mutkissa. Tommone tekninen tiukka mutkapätkä, mikä vaatii multa yleensä monta yritystä, että menee edes läpi, meni ekalla nopeamman tuntuisesti kuin koskaan, ei mitää dataa tämän tueksi, puhdas mutu.

    Tänään oli myös erittäin liukasta jäineen ja märkyleineen, mutta huomasin myös toisen asian. Valittu linja piti paremmin kuin koskaan ja välillä se tuntui liukkauden takia suorastaan ihmeeltä. Alkuun perus enskapätkällä meinas tulla karvan alle 30% sagilla käytettyä melkeen koko jousto, vaikka mitään kummosta droppia tai hyppyä ei ollut. Mietin jo, että mahtaako tässä jousituksen progressiivisuus riittää mun kokoiselle. Sit muistin, että iskarissa oli LSC säätö, mitä monarchissa ei ollut, sainkin jo pienen vinkin sen säädöstä ja säädin sitä ihan reilusti plussalle, jonka jälkeen vaikutti siltä ettei tarvi pelätä läpilyöntejä. Pitää varmaan vielä hakea oikeen sweetspotti säädöistä, kun pääsee kunnolla luukuttamaan. Superdeluxe ultimate toimi kyllä hienosti. Vaikka oli eritti tehokas polkea, niin rytyytys tuntui smootilta. Varmaan sitten kunnon rölli kivikossa eroa tulee 158 hyväksi.

    Mulla oli alkuun aika paljon sägiä keulassa ja ajattelin, että kun on suositeltua pidempi keula niin se on hyvä niin. Keula vaan tuntui liian löröltä perään verrattuna, niin päädyin lisäämään siihen painetta ja näin tuli paremmin perään mätsäävä keula ja pyörä alkoi tuntua aika kivan napakalta ja leikkisältä. Jostain syystä mun kryptoniitti manuaali, tuntui myös sujuvan paremmin, mulla on semmone pien lyhyt silta minkä aina ylitän kotiin tullessa, toimii mun manuaalimittarina, harvoin pääsen ees kunnolla sitä yli, mutta nyt meni sillan jälkeenkin joku ~viitisen metriä

    Tällä hetkellä ei tunnu lainkaan siltä, että tää 1.4 140 ois ollu jonkinlainen downgreidaus 1.3 158 verrattuna, lähinnä vaan positiivisia tuntemuksia. Pari pientä miinusta kyllä. En tiedä johtuuko jyrkemmästä satulakulmasta(tosin mulla pidempi keula niin onko edes vaikutusta), että käsille tuli hieman enemmän painetta, reilun 17km ajelun jälkeen alkoi melkeen sormet puutua, vähän tosin tuntui, ettei ergon gripit ollu ihan oikeessa asennossa. Korkeempi bb heijastuu myös korkeempaan satulakorkeuteen, pyörään noustessa, jalat laittaessa maahan jne, pyörä tuntuu korkeammalta. Tässä kyllä jostain syystä tuo sama dropperi menee syvemmälle mitä vanhassa, en tiedä saisko pidemmän dropperin laitettua.

    Mutjoo, sellaista, erittäin paljon nautin ajosta tänään, enkä malta odottaa, että pääsee taas!

    Disclaimer: kokemukset saattavat sisältää uutuuden viehätystä ja placeboa, tosin odotukset eivät olleet suuret.

  8. #1208
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.025
    Tarkoititko kuitenkin HSC etkä LSC säätöä? High speed compressionin kai pitäisi auttaa siihen läpilyöntiin isommissa iskuissa. Toki voit lisätä tarvittaessa iskariin tokeneita.

  9. #1209
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Näissä vaan LSC, se joka tapauksessa jätti enemmän pelivaraa.

  10. #1210
    Kertokaas viisaammat, että riittääkö Evolinkin v1.3 --> v1.4 päivitykseen pelkkä takaiskarin päivitys (200x57mm --> 210x55mm, plug&play?) vai pitääkö olla jokin uusi headset myös, jotta geosta tulee oikea? Lueskelin Polen viime keväänä ilmoitusta, jossa mainitsivat myös headsetin. Kittiä tosin ei heiltä ole tullut, joten ajattelin itse päivitellä, kun vanha iskari antautui ja tekee mieli kokeilla coilia.

    Edessä mulla on 150mm. Onko tätä järkeä samalla päivittää 160mm, jos talvella tulisi sopivaa tarjousta vastaan?

  11. #1211
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Jos ei haittaa että keulakulma jyrkkenee niin sitten. Pidempi iskari tavallaan nostaa pyörää keskeltä.

  12. #1212
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.523
    Sambolo, jos keulassasi ei ole RC2 patruunaa, niin hanki sellainen. Kun saat LSC ja HSC erikseen niin johan alkaa tapahtua ja keula muuttuu aivan toiseksi.

  13. #1213
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.523
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhu12 Katso viesti
    Kertokaas viisaammat, että riittääkö Evolinkin v1.3 --> v1.4 päivitykseen pelkkä takaiskarin päivitys (200x57mm --> 210x55mm, plug&play?) vai pitääkö olla jokin uusi headset myös, jotta geosta tulee oikea? Lueskelin Polen viime keväänä ilmoitusta, jossa mainitsivat myös headsetin. Kittiä tosin ei heiltä ole tullut, joten ajattelin itse päivitellä, kun vanha iskari antautui ja tekee mieli kokeilla coilia.

    Edessä mulla on 150mm. Onko tätä järkeä samalla päivittää 160mm, jos talvella tulisi sopivaa tarjousta vastaan?
    Kannattaa harkita että takaiskarissa olisi pidempi joustokin kun kerran vaihdat sen pidemmäksi. Tuohon päivitykseen kuuluu pidempi keulakin muistaakseni ja epäkesko headset millä saa keulasta loivemman.

    Ja sama neuvo kuin Sambalolle, osta keulaan RC2 vaimennin samalla jos hommaat pidemän ruodon. Takaiskariksi osta vaikka Cane Creek missä on kunnon säädöt jottei tarvi prikkapakkojen kanssa leikkiä perusäätöjä hakiessa.

  14. #1214
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Oon tota keulan vaimentimen päivitystä miettiny, kuin myös ilmamännän. Toisaalta, ei hirveesti moitteita keulasta ollu. Tässä tulee nyt sen verta pitkä tauko ajamiseen, että olis kyllä aikaa päivitellä osia, vois olla ihan terapeuttistakin Toisaalta samasta syystä ei kiinnostais laittaa rahaa kiinni pyörään. Tosin voi olla, että tosta tulee kuntoutuksee gravel pyörä, niin kevyempi kiekko/rengas setti vois olla jees.

  15. #1215
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.025
    Mulla on nykyään zeb ultimate, ennen Pike rc pelkällä lsc:llä ja vanhemmalla vaimentimella. En mä nyt ihan mullistavaa ole kokenut vaihdon myötä. Hyvä keula toki.

  16. #1216
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.523
    ^mulla Evolinkissä Pike RC ja se on kyllä surkein keula ikinä. Ruodon vaihto 10mm pidempään ja RC2 muutti tilanteen täysin. Parannus johtui tuosta RC2 vaimentimesta. Säätämien on tietty vähän haasvampaa mutta ei se vaikeaa ole. Nyt keula elää terävissäkin töyssyissä (kivet) eikä hakkaa käsille. Aiemmin keulaan ei uskaltanut luottaa rytyytyksessä ollenkaan mutta nyt meno on tasaista ja keula seuraa maan pintaa eikä silti sukella.

  17. #1217
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.071
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kannattaa harkita että takaiskarissa olisi pidempi joustokin kun kerran vaihdat sen pidemmäksi. Tuohon päivitykseen kuuluu pidempi keulakin muistaakseni ja epäkesko headset millä saa keulasta loivemman.

    Ja sama neuvo kuin Sambalolle, osta keulaan RC2 vaimennin samalla jos hommaat pidemän ruodon. Takaiskariksi osta vaikka Cane Creek missä on kunnon säädöt jottei tarvi prikkapakkojen kanssa leikkiä perusäätöjä hakiessa.
    10mm pidempi iskari muuttaa jousituksen vipusuhdetta niin että joustomatkaa tulee 4mm lisää vaikka iskun pituus lyhenee 2mm. 210x55 on siis 1.4:n koko jolla saa 144mm joustoa: https://polebicycles.com/evolink/evolink-1-4/

  18. #1218
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Tässä vielä käppyröitä. Tuo antisquatin ero oli ehkä helpoiten huomattavissa. Myös herkemmältä tuntuu silti jousitus, mutta lyö myös läpi herkemmin. En ihan ymmärrä tuota mid stroken isompaa progressiivisuutta(parempi mid stroke tuki?) kun eikös tuo käppyrä näytä just päin vastoin? Tai siis joo vipusuhde muuttuu enempi tuolla mid stroken alueella, mutta pysyy kauttaaltaan myös korkeampana. Ei vissii tämmöselle painavemmalle kuskille ainakaan positiivinen päivitys?






  19. #1219
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.523
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    10mm pidempi iskari muuttaa jousituksen vipusuhdetta niin että joustomatkaa tulee 4mm lisää vaikka iskun pituus lyhenee 2mm. 210x55 on siis 1.4:n koko jolla saa 144mm joustoa: https://polebicycles.com/evolink/evolink-1-4/
    10mm pidempi keula, perään ei saa RC2 vaimenninta vaihdettua

  20. #1220
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.071
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Tässä vielä käppyröitä. Tuo antisquatin ero oli ehkä helpoiten huomattavissa. Myös herkemmältä tuntuu silti jousitus, mutta lyö myös läpi herkemmin. En ihan ymmärrä tuota mid stroken isompaa progressiivisuutta(parempi mid stroke tuki?) kun eikös tuo käppyrä näytä just päin vastoin? Tai siis joo vipusuhde muuttuu enempi tuolla mid stroken alueella, mutta pysyy kauttaaltaan myös korkeampana. Ei vissii tämmöselle painavemmalle kuskille ainakaan positiivinen päivitys?
    Tuosta leverage ratio käppyrästä nappasin valkoisen alueen luvut:

    1.3 1.4
    38mm (27/26 %) 2.60 2.78
    93mm (66/65 %) 2.39 2.465
    Muutos -0.21 -0.315
    Muutos % -8% - 11%

    Eli 1.4:lla tippuu vipusuhde keskialueella 11%, kun 1.3:lla se tippuu 8%. Oletus että sägi on säädetty jousella tuohon samaan 38mm:iin (~27/26 %). Tarkoittaa tietysti että 1.4:llä pitää olla suuremmat paineet ilmaiskarissa. Mullakin ~100kg kuskina paineet siinä 275 PSI -paikkeilla 1.3 140 Evossa. Ei liene ongelma jos iskari sen kestää ongelmitta? Mikä lie RS deluxen maksimi?

  21. #1221
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Tuossa superdeluxe ultimatessa max 325 psi. Itellä nyt jossai 290-300 psi tienoilla, sagia vähän alle 30% ja isommassa rollissa ja tommoses dropis mikä tulee vähän loivalle niin kaikki jousto menee. Öpaut samat paineet oli mulla 30% sägillä 158 ja samoilla spoteilla joustovaraa jäi ihan hyvin. 1.4 testissä lämpötila oli jotai nollasta -2 asteeseen. Mut siis, ton mukaan sagiä vois vielä vähän vähentääkin. Voi olla että kokeilen lisätä spaceria iskariin, jotenkin haluun, että pelivaraa jää

  22. #1222
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Lopulliset suojat ketjujen pauketta vastaan laitettu. Marshguard slapper teippiä seat stayhyn ja VHS 2.0 chainstayhyn.



  23. #1223
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    412
    Kun tuossa rungossa lukee Toyota niin mikä auto olisi Taiga tai Stamina ?

  24. #1224
    Lada ja mosse


    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  25. #1225
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jame1967 Katso viesti
    Kun tuossa rungossa lukee Toyota niin mikä auto olisi Taiga tai Stamina ?
    Siis nehän on vaa Toyotan eri malleja Vitsillä laitoin ton toitsumerkin kuvia varten kun tuli vastaan tavaroita penkoessa. Toitsu sopis varmaa paremmi johki trekkiin, Polehan on pyörien Koenigsegg
    Vielä pitäis vähä huoltaa ja päivitellä niin ois Pole valmis odottelemaan parantumista.

  26. #1226
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    Oon alkanut välillä miettimään onko pyörä ”liian hyvä” mulle Antaa niin paljon varmuutta, että tulee ajettua välillä yli omien taitorajojen ja sit tuleeki pannuja. Toissapäivänä pääsin ekan kerra maastoon takas siten kesäkuun pannujen, missä meni sivuristiside polvesta ja nivelsiteitä sormista. Rauhallisesti oli aloitettava, mut ei menny kauaakaan kun ajoin jo ihan limiiteillä typerän riskialttiisti. Pääty taas lenkki mojoviin pannuihin, jotenkin ajattelin että puu voisi toimia catchiberminä, mut eise ihan toiminu niin ja otb sen puun juuresta hyvillä vauhdeilla.. Samaa kättä taas loukkasin, mut ehkäpä nyt vältyin pahimmalta. Rupesin vaan miettimään onko tää uus normaali, että aina odotettavissa pannut ku menee ajamaan, kun ei voi pidätellä omia menohalujaan Silti mietin myös et tarvisinko sittenkin pidempijoustoisen pyörän

  27. #1227
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.389
    Hommaat vaan jonkun täysjäykän 29"renkaisen. Muutama sekunti ilman jarruttamista alamäkeen suomalaisella metsäpolulla niin alkaa puskea jännäkakkaa ajohousuun.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  28. #1228
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.422
    On mulla 26 ht! Dirtti, se kyllä antaa vähän perspektiiviä. Ja näköjää toi pannuttelu vähän hillitsee menohaluja, tänään ihan mummona poluilla..

  29. #1229
    Himmaile sen verta, että pysyt kunnossa. Noita sun juttuja ja videoita on ilo seurata.

  30. #1230
    F. Kotlerburg Guest
    Evolinkki on aika anteeksi antava vekotin. Tulisko vähemmän anteeksi antavalla vielä sitten pahempaa jälkeä...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •