PirkanPyöräilyVelobeElectrobikeGiant
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 62

Aihe: Paras tankonauha

Fizikille ääni myös täältä.

Todella kestävää on ollut Fizikin toinenkin nauha, Tempo Microtex. Se on samanpaksuista kuin tuo Superlight. Kun on pienet kädet, paksumpi nauha tuntui kamalalta ja sormet väsyi. Nää 2 mm nauhat on parempia.

Vähän alkoi nahkainenkin kiinnostaa. Mites vedenkestävyys? Joku kyllästys- tai suoja-aineko on tarpeen?

Ei ole näistä juuri sen syvempää kokemusta mutta juuri asennettu Spessun S-Wrap Roubaix vaikuttaa hyvältä; pitoa ainakin kuivana on hienosti, samoin vaimennusta. Ei kylläkään kevyimmästä päästä kaiketi.
    Mutta mukavan oloinen kätösiin, se on pääasia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ei ole näistä juuri sen syvempää kokemusta mutta juuri asennettu Spessun S-Wrap Roubaix vaikuttaa hyvältä; pitoa ainakin kuivana on hienosti, samoin vaimennusta. Ei kylläkään kevyimmästä päästä kaiketi.
    Toivottavasti on tarpeeksia aeroa nauhaa, ettei tule aiheettomia wattihäviöitä

Sitä sun tätä testaillut, silikonisiin tykästynyt, seuraavaksi Dedan alle 30grammainen testimielessä käyttöön...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    Toivottavasti on tarpeeksia aeroa nauhaa, ettei tule aiheettomia wattihäviöitä
    Mun wateilla sillä ei ole mitään merkitystä. Olematonta ei voi pilata.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Mun mielestä edelleen parasta on Cinellin cork -teippi.
    Välillä koittanut jotain muuta mutta palannut aina tuohon.
    https://www.wiggle.co.uk/cinelli-cork-ribbon-bar-tape

Jatketaan aihetta, mikä nauha on hyvin elastinen ja taipuva, keveys myös etu...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tästä olen tykännyt kyllä. Helppo asentaa myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mun mielestä edelleen parasta on Cinellin cork -teippi.
    Välillä koittanut jotain muuta mutta palannut aina tuohon.
    https://www.wiggle.co.uk/cinelli-cork-ribbon-bar-tape
    +1 pinta pysyy hyvin kuivana ja ote tuntuu aina varmalta ja miellyttävältä. Pitkäsormisena pidän siitä että on hieman paksumpi nauha, vaimentaa myös hyvin krossarissa eikä siitä ole haittaa pitkällä lenkillä Suomen maanteilläkään

Jep. Cinellin cork tai cork gel, jos haluaa lisää vaimennusta. Kerran testasin LizardSkinia ja se oli täysin kelvoton - pinta kului todella nopeasti ihan ruvelle.
    "Every time I commute, I commute so fiercely my legs will cry"

Tuo testaamani Deda Trarorato aika paska teipata, repeää todella helposti mutkissa. Paini kylläkin olematon, aerotankoon meni 24grammaa tulppineen...

Supacaz super sticky kush, ainakin pitävä, mukava ja laadukas päätytulppa. Ajoa ei vielä paljoakaan takana niin kestosta en tiedä. Mutta edellinen ritcheyn cork nauha tuntui lähinnä maalarinteipiltä tuon rinnalla

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Tuollaiseen aerotankoon oikeastaan ei tarvisi kummempaa nauhaa kun loppuvat välittömästi kahvojen jälkeen, lähinnä kyse esteettisistä seikoista.

Acrosin silikoninauhat ja samoin Arundelin Gekkot miellyttäviä kun koko tangon nauhoittaa ja jos herkkä niin geelityynyt vielä alle niin herkätkin kädet kiittää...

Löytyykö neuvoa paksuuteen: onko 3,2 tai 3,5 mm vielä helposti asennettavissa kahvojen alle?
    Vai kannattaako vain 2,5 mm kun en ole vähään aikaan laittanut?

tämän tyyppinen
    https://fillarikellari.fi/tuote/tank...fort-35mm-pro/

^Riippuu pitkälti nauhan rakenteesta, Lizardin paksu esim. taipuu oikein hyvin mutta kaikki ei kestä jyrkkiä mutkia eikä taivu.

^^
    Jos nykyinen teippi on liian ohut, niin täräytä toinen normi/ohut kierros siihen päälle?

Mulla oli noin edellinen asennus, kun alkuperäinen nauha ei ollut kovin pehmeä eikä pitävä, toimi hyvin cx/gravel pyörässä vuoden ajot.

Nyt on tuo aiemmin mainittu Supacaz super sticky kush kahdessa pyörässä ja se toimii hyvin, taidan käyttää jatkossakin. Tosin saisi olla ehkä vähän paksumpi sora-ajoon, maantiellä hyvä.

On vaan niin kallis nauha että ei viitsisi lähteä tuota kahden päällekkäisen asennusta huvin vuoksi kokeilemaan, jos tuleekin liian paksu löllö. Ehkä sitten kun kulahtaa vois vetäistä testikierroksen päälle, jättää vaikka suojateipit liiman päälle ja kokeilee miltä se paksuus tuntuu käsille.

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TPAaltonen Katso viesti
    Löytyykö neuvoa paksuuteen: onko 3,2 tai 3,5 mm vielä helposti asennettavissa kahvojen alle?
    Vai kannattaako vain 2,5 mm kun en ole vähään aikaan laittanut?

tämän tyyppinen
    https://fillarikellari.fi/tuote/tank...fort-35mm-pro/
    Mun suosikki (graveliin) on PRO Gravel Comfort, 3 mm. Oiken hyvä pito sekä hanskoilla, että ilman, asennusta en ole pitänyt hankalana, sietää kohtuullisesti pois oton ja uudelleen käärimisen. Kahvojen kohdalla riippuu vähän, miten käärii. Värejä tosin ei ole kait kuin kaksi ja mustan pinta kuluu aika nopeasti vaaleammaksi.

Mulle iski nuukuus. Tykkään kovasti tuosta lizard skinin 2.5 nauhan tuntumasta, mutta kun sen kesto on mitä on. Mulla kuluu teipit aina tuolta yläotteelta puhki ja jarrukahvojen alapuolelta kuiteskin teipit ihan priimakunnossa. Nyt laitoin vanhan teipin poikki tuolta kahvan hupun alta. Siihen kiinnitin uudesta kahvateipistä pikaliimalla puolikkaan rullan ja toinen puolikas sitten toiselle puolelle. Nyt jäi sitten säästöön toinen kahvateippi seuraavaa kertaa varten. Ihan simppeli homma ja lopputulos siisti.
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kinde Katso viesti
    Mulle iski nuukuus. Tykkään kovasti tuosta lizard skinin 2.5 nauhan tuntumasta, mutta kun sen kesto on mitä on. Mulla kuluu teipit aina tuolta yläotteelta puhki ja jarrukahvojen alapuolelta kuiteskin teipit ihan priimakunnossa. Nyt laitoin vanhan teipin poikki tuolta kahvan hupun alta. Siihen kiinnitin uudesta kahvateipistä pikaliimalla puolikkaan rullan ja toinen puolikas sitten toiselle puolelle. Nyt jäi sitten säästöön toinen kahvateippi seuraavaa kertaa varten. Ihan simppeli homma ja lopputulos siisti.
    Pääset helpommalla, kun siirrät sen kuluman vaan eri kohtaan. Paljoa ei tarvitse päästä lyhentää niin kulunut kohta tuleekin kahvan alle.

Tuo tietysti onnistuu jos kuluma on pientä. Nyt oli kulumaa sen verran pitkällä matkalla, että vaati isompaa remonttia.
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kinde Katso viesti
    Tuo tietysti onnistuu jos kuluma on pientä. Nyt oli kulumaa sen verran pitkällä matkalla, että vaati isompaa remonttia.
    Oli se mullakin sen koko mutkan kohdalla kämmenen alla, mutta kääntää vaan kaiken kuluman tangon alle. Onnistui yllättävän hyvin.

Ja samaa mieltä. Ei ole mitään järkeä enää laadukkaiden tankoteippien hinnoissa.

Oma Supacazin tekele nyhrääntyi rikki siitä mutkasta muutamassa kuukaudessa. Laitoin sellaista aika-ajotangon ohutta grippiä siihen päälle muutaman kiepautuksen, ei viitsi koko 35€ nauhaa vaihtaa.

Just tuollainen supcaz minullakin on. Pyöräyttää vaan kuluneen kohdan alas. Kuin uusi taas.

^On kulutuskestoltaan surkein nauha mikä mulla on ollut, kympin Prot tai BBB:t on kestäneet paljon paremmin. Oli vaan hienon värinen, niin sen takia tuli hankittua .

Ne bbb ja prot on vaan karseita ajaa. Itku meinasi tulla kun ostin ennen pitkää lenkkiä espanjassa halvan pron.

No totta, mutta voisi nyt neljä kertaa kalliimmalta nauhalta odottaa edes samanlaista kestävyyttä ja hinnan tulevan muista ominaisuuksista.

Mikä siinä prossa niin karseata oli? Kesällä fiksasin kaverin fillaria ja laitoin just pron kun oli lähikaupassa tarjolla. En asentaessa tai pyörää palauttaessa huomannut mitään erityistä. Kysyn ihan vilpittömästi.

Minulla myös kahdessa PRO eikä valittamista. Tosin kokemukset muista vähäiset, kun olen tuohon ollut keston ja toimivuuden puolesta ihan tyytyväinen - märkänä kuivana kuin pakkasessakin

No on ne halvimmat alle kympin nauhat välillä sellaista tönkkövaahtoa, ei oikein muovaudu kunnolla tankoon ja voi olla märällä liukaskin. On toki ollut ihan hyviäkin 10-15€ hintaluokasta.

Jotain paksua kamaa se ne oli. Kai pro tekee useampaa kuin yhtä nauhaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •