GarminBikeshopHuntteriFenix
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 82 / 82

Aihe: Kengät lukottomiin polkimiin.

^^Niinpä, ei golffiakaan liene pelata klossikengillä. Varusteet lajin mukaan.

Jos kenkiä ei haluaa lisää niin vedenpitävät sukat laajentaa käyttömahdollisuuksia kalvottomille kengille aika kivasti.

Totta on että hyvät flättikengät on kyllä yleensä olleet aika huonoja kävelyyn ja toisaalta sitten ulkoilukengät toimii huonommin teknisemmillä poluilla ajaessa kun polkimen piikit ei osu kunnolla tai repivät pohjaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Edelleen ihmettelen tätä.
    Saako 70 hintaan tällaiset vettäkestävät flattikengät?
    https://www.xxl.fi/salomon-sidley-mid-gtx-miesten-vaelluskengat-musta/p/1185156_1_style
    Hankit lippiksen, teethän edes sen
    Lippis on ehto viimeinen
    Lippis auttaa sulautumaan
    Elämä on hauskaa taas

- Litku Klemetti
    -

^"atleettinen vaelluskenkä."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    https://www.xxl.fi/salomon-sidley-mid-gtx-miesten-vaelluskengat-musta/p/1185156_1_style
    Reilu satku lisää niin saa Gorella varustetut Trailcrossit: https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/fiv...railcross-gtx/
    Mutta silti Salomonit lienee parempia kävellessä.

On minulla sitten kahdet klossikengät siihen käyttöön, mutta en halua kaksia flättikenkiä tähän flättiajeluun.

Sitten on toinen juttu, jos hurahtaa flätteihin kokonaan ja heivaa klossit mäkeen. Sitten voi hankkia kunnon flättikengät. Mutta idea on pitää kenkien kokonaislukumäärä samana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Reilu satku lisää niin saa Gorella varustetut Trailcrossit: https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/fiv...railcross-gtx/
    Mutta silti Salomonit lienee parempia kävellessä.
    Mulla on tuollaiset Trailcrossit ilman Gorea, todella hyvät kengät poljinpidoltaan ja erittäin hyvät kävellä. Olisi kyllä kannattanut vaan odottaa hetki ja ostaa goret . No vedenpitävät sukat sisään ja pärjäähän noillakin..

Osaatko sanoa, miten noiten Trailcrossien koot suhtautuvat ns. normikokoon eli vastaako kengän numero sen kokoa? Jostain olen saanut sen käsityksen, että tuo olisi pieni ja sizing up olisi tarpeen. Tällä on meinaa merkitystä, jos joutuu tilaamaan kengän.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen;[URL="tel:3137285"
    3137285[/URL]]Osaatko sanoa, miten noiten Trailcrossien koot suhtautuvat ns. normikokoon eli vastaako kengän numero sen kokoa? Jostain olen saanut sen käsityksen, että tuo olisi pieni ja sizing up olisi tarpeen. Tällä on meinaa merkitystä, jos joutuu tilaamaan kengän.
    No noissa ei-gore malleissa oli ohjeena että sizedown. Mulla on fivetenin freeriderit kokoa 42 3/4 ja nämä on 42:set. Näissä on kapeampi lesti kun noissa freeridereissa, mutta silti tilava. Kesäsukkien kanssa just passeli. Ilmeisesti noi gore-mallit on jäykempiä, nämähän on vähän hankala vetää jalkaan tuon neopreenikauluksen takia, mutta se on kyllä kiva mutakelillä kun ei ole kengät täynnä skeidaa. On ollut aika arpomista jalkineiden suhteen kun ennen ajoin vain kesäisin ja pärjäsi yhdellä kenkäparilla ja nyt kun ajelee ympärivuoden niin on ollut vähän hakemista…pitäisi päästä kyllä aina kokeileen, noi piti tilaa Adidakselta suoraan kun ei ollu Hi5:ssa eikä missään muuallakaan. Mutta vastauksena kysymykseesi, ehkä sizeup noissa goreissa…

Trailcrossien koko riippuu jalan muodosta, minulle kärki kaartuu sisäreunasta liian aikaisin niin olisin joutunut valtavan ison koon. FR Prossa ei niin pahasti vaivannut tuo ongelma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    No oon itekki kylmimpänä ja lumisimpana aikana käyttäny jokusen kerran vaelluskenkiä, mukavat jaloille, mut ihan hirveet ajaa. Vedenpitävät sukat kyllä olleet hyvät. Ajotuntuma ja varmuus ihan eri luokkaa flättikengillä, jonka myötä huomasin että myös kontrolli parempi esim liukkaalla.

Palaako noissa trailcrosseissa jalat vähä kuumemmalla kelillä?

goretex:ssä on vaan se vika että sittekkö ne hörppää vettä niin ei sitte kuivu kovinkaan nopeaa

Gore ihan ok mutta hieman yliarvostettu materiaali. Talvella toimii hyvin, pitää myös paikat lämpiminä mutta kesällä liian kuuma ja hikinen. Kesällä mahdollisimman kevyt ja vaikka helposti kuivuvasta materiaalista tehty kenkä kyllä olisi itselle mieleinen.
    Vedenpitävät sukat (Eikä hanskat) päässeet jatkoon, SealSkinsin kummatkin aikoinaan testasin ja kummatkin hikoilin , varsinkin hanskat, läpimäriksi jonka seurauksena alkoi jalat/kädet palella pakkasella. Toisaaltaan meitä on moneksi, jotkut palelee kesälläkin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Siis miksi ei vaan käytä flättien kanssa flättikenkiä?
    Parin viikon aikana on kierretty liikkeestä toiseen ja sovitettu usean valmistajan eri mallisia flättikenkiä ja todettu ettei yksikään sovi jalkaan kunnolla. Joko lestit on kapeita tai muuten muoto ei sovi jalalle, paha siinä on flättikenkiä ostaa kun ei löydy jalkaan sopivaa mallia. Jos on vinkkejä leveälestisestä flättikengästä niin saa kertoa, siihen asti ajetaan Salomonin (wide) maastokengillä missä on riittävän leveä lesti ja miellyttävät jalassa, mutta pohjien grippi ei ole paras mahdollinen piikkipolkimilla.
    Kylätason pyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Parin viikon aikana on kierretty liikkeestä toiseen ja sovitettu usean valmistajan eri mallisia flättikenkiä ja todettu ettei yksikään sovi jalkaan kunnolla. Joko lestit on kapeita tai muuten muoto ei sovi jalalle, paha siinä on flättikenkiä ostaa kun ei löydy jalkaan sopivaa mallia. Jos on vinkkejä leveälestisestä flättikengästä niin saa kertoa, siihen asti ajetaan Salomonin (wide) maastokengillä missä on riittävän leveä lesti ja miellyttävät jalassa, mutta pohjien grippi ei ole paras mahdollinen piikkipolkimilla.
    Shimanon GR501 on leveät, vähän jopa paljaskenkämainen varvastila noissa.

GR5 kengät kokeiltu ja lestin osalta ok mutta muuten en pitänyt kengästä, etsinnässä enemmän maastoon soveltuva kenkä. Jotain Northwave Enduro tyyppinen kenkä haussa leveällä lestillä.
    Kylätason pyöräilijä

Kehuvat 510 impacteja leveä lestisiksi. Oma kokemus puoltaa väitettä.

Flättikenkiä on soviteltu vaikka monta kertaa viimeistään viime viikolla.. tä?..

Se on jännä juttu kun kenkä ei sytytä ollenkaan, ei sovi kunnolla jalkaan, muotoilu ei sovi silmään tai sitten kun löytää sopivat niin ne on lukkokengät. Aikansa kun sovittelee niin alkoi muodostumaan käsitys eri valmistajien lesteistä, yleisestä laatuvaikutelmasta sekä kengän jämäkkyydestä. Osa tuntui jo käpistellessä joltain kympin tennarilta ja jotkut oli ihan ok jalkaan mutta aina joku mätti, liian löysä pohja tai ohuen tuntuinen pintanahka/kangas risukkoon ja kivikkoon. Fiveten muutamat mallit oli ihan jees mutta pohja nousi oudosti reunasta ylöspäin joka tuntui epämiellyttävältä, ortopedisella pohjallisella olisi varmaan toiminut mutta en muistanut ottaa mukaan enkä ala omasta sukkahikisesta kengästä siirtää pohjallista sovitettavaan kenkään. Noilla pystyy vaikuttamaan yllättävän paljon kengän istuvuuteen tai jalan liikkumiseen kengän sisällä ja niitä löytyy usealta valmistajalta.

Kokeilluista kenkistä Northwavet sopi kaikista parhaiten vaikka niitäkin pääsin sovittamaan vain lukollisena versiona, niistä sai myös laadukkaan vaikutleman. Aikansa kun selailin heidän sivustoa ja katsoin arvosteluja youtubesta niin päädyin tilaamaan Clan 2 ja koko 45, luotin siihen että siinä on oikeasti leveä lesti kuten luvataan. Verrokkina, jalka on yhteensopiva Sievi XL 44 sekä Salomon 46 (wide 45) kenkien kanssa.

https://www.northwave.com/en/bike/sh...ountain/clan-2

Kengät sain tänään ja kun otin ne pois laatikosta niin heti tuli vaikutelma laatukengästä, en osaa tätä määritellä sen tarkemmin mutta kokonaisuus ja pienet yksityiskohdat kuten vaikkapa läpässä oleva kumilenkki jonka alle saa pujotettua rusetin. Pohja on jäykkä joka suuntaan mutta joustaa sopivasti kävellessä eikä tunnu epämiellyttävältä kävellä, yksi jäykimpiä flättikenkiä mitä olen parin viikon aikana kokeillut.

Oma leveähkö jalka sopii kenkään mainiosti ja jää varpaille tilaa eikä kenkä purista päkiän kohdalta. Kantapään kuppi on hyvän tuntuinen ja kantapää lukittuu kuppiin eikä hölsky pystysuunnassa vaikka nauhat pitäisi rennon löysällä, nauhat kireälle niin jalka ei liiku kengässä juuri ollenkaan muuten kun hieman pituus suunnassa ja edelleen on päkiällä ja varpailla tilaa joka on hyvä asia mm. hengittävyyden tai jalkojen mahdollisen turpoamisen kannalta.

Ajolenkillä tuli välittömästi esille että nyt on pohja (Michelin) mikä tarraa polkimen piikkeihin eikä kenkää pahemmin liu'uteta polkimen päällä yhtään, se on siinä mihin sen laittaa. Yhtään lipsumista ei ollut maastolenkillä, jonkin verran oli jalkautumisia pehmeiden ylityksissä ja kallionousuissa missä kuskilta loppui rohkeus sekä taidot ja mentiin työntämällä ylös. Pari pientä lotraamista oli ojassa eikä pienessä kastumisessa tullut vedet kengän sisään. Jäykkä pohja ei ole yhtä tunnokas polkimella tai maastossa mutta kai siihen varmaankin tottuu tai sitten ei, tämäkin on yksilöllistä haluaako jäykän vai taipuisan pohjan. Hetken kun olin ajanut niin en edes ajatellut kenkiä tai niiden toimivuutta, jos joku toimii niin se toimii ja ajatukset on ajamisessa joka oli paljon hauskempaa kun pystyi luottamaan että kengät pysyy polkimilla.

En ole innokas tilaamaan mitään kenkää, kypärää, hanskaa tai vaatetta sovittamatta mutta tällä kertaa riski kannatti ja tuli kerralla sopivat sekä mieleiset flättikengät. Aika näyttää miten kestää ja toimii.
    Kylätason pyöräilijä

Kokeilluista kenkistä Northwavet sopi kaikista parhaiten vaikka niitäkin pääsin sovittamaan vain lukollisena versiona, niistä sai myös laadukkaan vaikutleman.
    Minulla on yhdet Northwaven maantiekengät olleet ja ne oli kyllä parhaat pyöräilykengät mitä minulla on ollut.

Itelle tuli nyt vanhojen impactien tilalle impact prot ja on kyllä parhaiten istuva kenkä mikä mulla ollut, ei mitään puutumisia, hiertämisiä tms vaa heti uudesta ihan nappi mun jalkaa, lesti on myös leveä mikä hyvä mulle. Miinusta nauhoista jotka vaikuttaa tosi ruipeloilta ja halvoilta, tosin niitä tuli kahdet. Tarvis varmaa tämmöset arkikengiks myös kun hivelee niin jalkoja jotai hyvää se adduki saanu five teneissä aikaa. Myös koko osui kerrasta nappiin kun vertailin taulukoiden lukemia vanhoihin kenkiin, myös mondo koko sama kuin mun laskettelumonoissa.

Mitähän flättikenkää kannattaisi harkita Freerider Pron tilalle, jossa kestäisi pohja vähän paremmin tinkimättä liikaa pidosta? Samoin sopivan jäykkä kuten em. kenkä. Mulla tuntuu kuluvan nuo Freerider Prot parissa kolmessa kuukaudessa puhki pohjista. Polkimina on Hope F20 ja nekin toki tekee osansa.

Posti toi tulevan talven läskeilyä varten tämmöiset kattavan googlettelun jälkeen. https://www.retkitukku.fi/columbia-m...ius-blackshark

Koeajolle en lähde ihan lähiviikkoina, mutta ensivaikutelman perusteella uskon että on hyvät. Jäykähköt suorat pohjat flättipolkimille sopivalla kuvioinnilla. Ei mitenkään voi olla huonommat kuin viime talvena käyttämäni harvalla kuviolla olevat Merrelin vaelluskengät.

Useimmissa ulkoilukengissä mun koko on US8.5 (luotan nettiostoksissa tähän enemmän kuin euromittoihin). Nämä samaa kokoa ja ovat juuri sopivat. Varpaillekin hyvin tilaa, vaikka aika leveät räpylät itsellä.

Lumi saa mun puolesta tulla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •