BikeshopGiantCanyonRideElectrobikeVerkkokauppa
Sivu 1 / 20 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 588

Aihe: Leveät ja nopeat maantierenkaat

  1. #1
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    352

    Leveät ja nopeat maantierenkaat

    Haussa on noin 30-35mm leveät nopeat maantierenkaat, jotka sopivat vähän huonommallekin alustalle.

    Omaan selvittelyyn perustuen on nyt oikeastaan kolme vaihtoehtoa:

    - Schwalbe S-One. 30mm leveät, Tubeless, 330gr

    - Grand Bois Cypress. 30mm, mukaviksi kehutut, 290gr

    - Challenge Strada Bianca. 30mm, 355gr

    Onko näistä kokemuksia? S-One sen verran uusi malli, että voi olla vielä vähänlaisesti kokemusta. Tubeless käyttöä ajatellen schwalbe ehkä varmin, mutta onko muiden osalta kokemuksia sen suhteen?

  2. #2
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Mites Zippin uudet Tangente Course R30:t? 306 gr.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  3. #3
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.135
    S-one on kieltämättä mielenkiintoinen uutuus. Pääsen itse testailemaan pääsiäisenä 28mm pro one tubeles rengasta.

    Onkohan sivujen pistosuojauksessa ja rullaavuudessa miten isoa eroa s-one/pro-one välillä? Jos tuo S-one olisi paremmin suojattu, niin 50gr painoero olisi ihan ok. Kuivalla kelillähän tuolla s-onella olisi ilo oikaista vaikkapa sipoonkorven tai nuuksion läpi maantielenkillä.

  4. #4
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Korpikuusen kannon alla
    Viestit
    483
    Contin GP 4000 28mm leveänä varmaan aika lähellä 30mm vanteella. Ei varmaan älyttömän huonolle alustalle kyllä kelpaa.

    http://www.bicyclerollingresistance.com/specials/conti-gp4000s-ii-23-25-28

    Size

    On a 17C rim and an air pressure of 100 psi, all versions of the GP4000S II are a bit wider than specified. With the 23C being 25 mm wide, 25C 27 mm wide and the 28C a whopping 31 mm wide.
    Totta joka sana!

  5. #5
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Meinasin just aloittaa uuden threadin huomatakseni, että tässähän ajetaan suunnilleen takaa samaa asiaa. Tuo S-one noteerattu, mutta laitoinpa eilen alle Saksanmaalta saapuneet Hutchinsonin sectorit. Etsin nimenomaan tubeless-henkistä rengasta, niinpä pistin litkut sisään. Notubesin Graleilla leveni 29 milliseksi, mutta painon pitäisi olla 280 g. Täältä löytyy lisää tietoa kyseisistä gummeista:

    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...ctor-28-48424/

    Lehden tuomio oli "a high-permorfance, high-volume tubeless tyre - ideal for riding dirt, cobbles or just really rough roads". Vaikuttavat passeleilta minulle, sillä haluan ajella toisinaan maantiellä, mutta vielä enemmän meikäläisillä hiekkateillä. Ajattelin jättää testit vähän keväämmälle. Viime syksynä sepeli teki aika pahaa jälkeä parille uudehkolle rengassetille.

    Pistäpäs Paaton sitten tarinaa pääsiäisen ajan kokemuksista.

  6. #6
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    352
    Tein myös päätöksen ja laitoin S-Onet tulemaan. Varmasti menee hetki ennen kun pääsee tositoimiin, mutta onhan tuo projektikin vielä levällään.

  7. #7
    http://www.bicycling.com/bikes-gear/...-pro-32mm-tire

    Onkos kellään vielä kokemusta ? kovasti kiinnostais hommata tollaset GG pyörään halpojen kendojen tilalle. Spessusta maastopuolelta niin positiiviset litkutuskokemukset.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  8. #8
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Kovin vähän löytyi kokemuksia ja tarinaa noista Spessuista. Minullakin hyvät litkutuskokemukset firman Trigger Pro-gummeista 33 millisinä. Niin ja ne Hutchinsonit alkoivat pitää ilmaa heti kerrasta. Näin sen homman pitää mennä.

  9. #9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Kovin vähän löytyi kokemuksia ja tarinaa noista Spessuista. Minullakin hyvät litkutuskokemukset firman Trigger Pro-gummeista 33 millisinä. Niin ja ne Hutchinsonit alkoivat pitää ilmaa heti kerrasta. Näin sen homman pitää mennä.
    Täytyy hankkia keväällä, veikkaan että on kohtalainen ero noihin stockina tulleisiin kenda kwesteihin.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  10. #10
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    121
    Itse päädyin kevääksi Vittoria Voyager Hyperehin 35c koossa (paino 395g), plus lateksisisurit. Piti päästä jo kokeilemaan, mutta luontoäidin mielestä uusi kerros loskaa oli parempi idea. Eli toistaiseksi ei ole kuin toisen käden kehuja.

  11. #11
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juakko Katso viesti
    Itse päädyin kevääksi Vittoria Voyager Hyperehin 35c koossa (paino 395g), plus lateksisisurit. Piti päästä jo kokeilemaan, mutta luontoäidin mielestä uusi kerros loskaa oli parempi idea. Eli toistaiseksi ei ole kuin toisen käden kehuja.
    Viime kesän oli alla ja täytyy kehua

  12. #12
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Viime kesän oli alla ja täytyy kehua
    Sama. Todella hyvä rengas, ja saattaa olla vielä parempi 38c koossa.

  13. #13
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Kuulosta hyvältä renkaalta, kun on näin yksimielistä porukkaa! Osaatteko verrata johonkin muuhun renkaaseen, ehkä jopa useampaan?
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  14. #14
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Kuulosta hyvältä renkaalta, kun on näin yksimielistä porukkaa! Osaatteko verrata johonkin muuhun renkaaseen, ehkä jopa useampaan?
    Itse voin verrata lähinnä samanlevyisiin Schwalbe Marathon Supreme -renkaisiin, joita kokeilin ennen Hyper Voyageria teemalla "hyvin rullaavat kesärenkaat Cross Checkiin". Ongelma oli siinä, että että ne rullasivat merkittävästi huonommin, kuin pyörässä alunperin olleet Ritchey SpeedMax -crossarirenkaat! Kaiken lisäksi ne olivat tuntumaltaan ikävät. Tämän jälkeen käytin tovin jos toisenkin tutustuakseni renkaiden maailmaan, ja pitkällisen tutkimuksen tuloksena valinta kohdistui Hypereihin. Tämä on tutkitustikin poikkeuksellisen hyvin rullaava rengas, ks. tämä linkki:

    https://www.fietsersbond.nl/sites/de...t_schwalbe.pdf

    Huomaa, että tuon testin aikaan renkaan nimi oli vielä Randonneur Hyper, mutta samasta renkaasta on siis kyse. Sen sijaan Vittoria Randonneur ja Randonneur Pro ovat aivan eri renkaita.

  15. #15
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.076
    Mä ajattelin kokeilla tämmösiä Compassin renkuloita, kaiken kehun perusteella ovat hyvät. Saas nähdä..
    http://www.gravelbike.com/?p=4255
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

  16. #16
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teräsrunko Katso viesti
    Itse voin verrata lähinnä samanlevyisiin Schwalbe Marathon Supreme -renkaisiin, joita kokeilin ennen Hyper Voyageria teemalla "hyvin rullaavat kesärenkaat Cross Checkiin". Ongelma oli siinä, että että ne rullasivat merkittävästi huonommin, kuin pyörässä alunperin olleet Ritchey SpeedMax -crossarirenkaat! Kaiken lisäksi ne olivat tuntumaltaan ikävät
    No hitto. Minä kun olen jo pitkään tykännyt noista Marathon Supremeista, kun ovat rullanneet niin hyvin ja olleet mielestäni myös tunnokkaat. Olen ajellut niillä rospuuttokaudet ja toinen pari on ollut matkafillarissa. Jos jossain on paremmat, kuten nämä Vittoriat, niin niiden täytyy olla sitten taivaalliset. Uskonhan minä. Tuota Supremea saa nykyään (tai ainakin kohta) myös tubeleksena, mikä laskee minulla kyllä Vittoria-sijoitusta. Mutta mites on tuon Vittorian pistosuojauksen laita? Minulla kun on ollut erittäin myönteinen näkemys Supremeiden pistosuojauksesta (tappajasepeliä myöten), etenkin suhteessa niiden rullaavuuteen.

  17. #17
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    No hitto. Minä kun olen jo pitkään tykännyt noista Marathon Supremeista, kun ovat rullanneet niin hyvin ja olleet mielestäni myös tunnokkaat. Olen ajellut niillä rospuuttokaudet ja toinen pari on ollut matkafillarissa. Jos jossain on paremmat, kuten nämä Vittoriat, niin niiden täytyy olla sitten taivaalliset. Uskonhan minä. Tuota Supremea saa nykyään (tai ainakin kohta) myös tubeleksena, mikä laskee minulla kyllä Vittoria-sijoitusta. Mutta mites on tuon Vittorian pistosuojauksen laita? Minulla kun on ollut erittäin myönteinen näkemys Supremeiden pistosuojauksesta (tappajasepeliä myöten), etenkin suhteessa niiden rullaavuuteen.
    Nämä asiathan ovat aina suhteellisia: riippuu siitä mihin verrataan. Minullakin oli sellainen kuvitelma, että Supremet olisivat hyvin rullaavat renkaat, mutta kun alla oli muutamia tuhansia kilometrejä noilla Ritcheyn renkailla tuoreessa muistissa, ei voinut muuta kuin tehdä sen johtopäätöksen, että ainakaan tuolla vaihdolla tilanne ei parane. Kuitenkin olin varma, että täytyyhän nappulapintaista SpeedMaxia paremmat renkaat asfaltille olla olemassa, ja kävin pitkän listan rengasarvosteluja ja käytännön käyttökokemuksia läpi, ja sillä matkalla löysin nuo Vittoriat. Se kannatti. En tiedä taivaallisuudesta, mutta ainakin eri planeetalta kuin Supremet. Huomataan kuitenkin, että tässä on kyse varmaan vuoden 2014 Supremeista, voihan olla että sielläkin on kehitystä tapahtunut. Jonkinlainen pistosuojaus Hypereissä on, mutta kyllähän se rengas selvästi on optimoitu rullaavuutta eikä pistosuojausta ajatellen. Itselläni on ollut yksi rikko näiden kanssa, ja se metallipala olisi kyllä mennyt läpi melkein mistä vaan, joten en osaa antaa kattavaa todistusta tästä asiasta.

  18. #18
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Mä ajattelin kokeilla tämmösiä Compassin renkuloita, kaiken kehun perusteella ovat hyvät. Saas nähdä..
    http://www.gravelbike.com/?p=4255
    Nuo Compassin renkaat ovat kai parasta mitä rahalla voi saada. Olisi kiinnostavaa kyllä kokeilla, mutta ainakin toistaiseksi olen hyvin tyytyväinen Hypereihin.

  19. #19
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.159
    Omaan hybridiin vaihdoin vittoriat smartsamien tilalle ja ainakin niiden välillä on tosi iso ero vittorien hyväksi. Nyt on nastat alla ja ikävä nuita.
    Maantiepyörässä oli viimekesän contin ultrasport II 23 fold ja mielestäni vittoriat rullaa lähes yhtä hyvin.

  20. #20
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  21. #21
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Olen yllättynyt, että Supreme pärjää noinkin hyvin Hypereihin verrattuna. En kuitenkaan pidä tuollaista tynnyritestausta laboratoriossa muuta kuin suuntaa-antavana. Tien päällä muuttuvissa olosuhteissa nämä asiat parhaiten tulevat ilmi.

  22. #22
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teräsrunko Katso viesti
    Olen yllättynyt, että Supreme pärjää noinkin hyvin Hypereihin verrattuna. En kuitenkaan pidä tuollaista tynnyritestausta laboratoriossa muuta kuin suuntaa-antavana. Tien päällä muuttuvissa olosuhteissa nämä asiat parhaiten tulevat ilmi.
    Nuo testatut Supremet ovat sitä rajusti uudistettua alkavan kauden mallia. Useammasta lähteestä olen kuullut moitteita vanhempien mallien heikohkosta rullaavuudesta.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  23. #23
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Nuo testatut Supremet ovat sitä rajusti uudistettua alkavan kauden mallia. Useammasta lähteestä olen kuullut moitteita vanhempien mallien heikohkosta rullaavuudesta.
    Joo, tuokin testitulos näytti siltä, että ei voi olla samasta renkaasta kyse kuin minkä kanssa itse koin karvaan pettymyksen. Hyvä että kehitys kehittyy Schwalbellakin, kai nekin ovat olleet tietoisia asiasta. Kyllähän rullaavuus keskimäärin kuitenkin renkaan tärkein ominaisuus, ja rullaavana Supremea on aina mainostettu, vaikka näihin aikoihin asti tuolla ei kauheasti ole katetta ollutkaan. No, Hyperit silti edelleen pesevät Supremet mennen tullen..

  24. #24
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472

    Leveät ja nopeat maantierenkaat

    Sellaista vielä kyselen että mikäpä teillä on noiden Vittorioiden käyttötarkoitus: kommutointi, maantiellä noin muuten vain ajelu vaiko retkeilykäyttö? Ja minkämoisissa kulkimissa ovatten kiinni? Trendihän on nyt selkeästi se, että leveämpään ollaan menossa myös maantiepyörissä.

  25. #25
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.159
    Mulla on työmatkahybridissä, on niillä ajettu lenkkiäkin, mutta maantiepyörä on mukavampi siinä käytössä.

    Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

  26. #26
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    139
    Mä ajelen noilla hypereillä kesäisin työmatkat (+46km/pv), kommuutit ja brevetit jos rautapyörällä lähden. Tosin usein alle päätyy hiilaripyörä ohuilla nakeilla. Olen kyllä tykännyt kauheesti, tosin kevään sepelit oon ajanut muilla, mutta ei viime kesänä ollut yhtään flättiä @ 2000km. Jatkoon.

    Sent from my C6603 using Tapatalk

  27. #27
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    136
    Cross Checkissä ihan arkikäytössä työmatkoilla ja samalla pyörällä vaihtelevan pituisilla lenkeillä. En epäröisi lähteä näillä kevyille retkille enkä breveteille, jos sellaisiin olisi aikaa..

  28. #28
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    Kona Rovessa alla hyperit, työmatkaa ja maantietä, hyvin rullaa. Mukavatkin ovat. Verrokkina kuituinen Cannondale.

  29. #29
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Kiitti vastauksista. Noihin vastaaviin tarkoituksiin olen siis käyttänyt Supremea, mutta tiedänpä mitä kokeilen seuraavaksi. Näyttää firma lokeroivan kyseisen renkaan touring-luokkaan, jonka minä suomentaisin vapaasti "retkeilyksi" sisältäen hyvin erilaisia alustoja ja mitä milloin rompetta mukana. Mutta sama gummihan käy usein myös siihen ihan jokapäiväiseen vaihtelevaan käyttöön unohtamatta mukavuuspainotteista pitkän matkan ajelua.

  30. #30
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Mistäs te olette noita Hypereitä ostaneet? Pikavilkaisulla bike-*.de ja CRC eivät niitä näytä myyvän.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •