FenixCanyonElectrobikeHuntteri
Sivu 16 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16
Näyttää tulokset 451 - 453 / 453

Aihe: Leveät ja nopeat maantierenkaat

220km. Koetin hangata sen jauhon pois pinnasta, mutten millään järeämmällä aineella puhdistanut.

Näissä taitaa olla kahta eri kumilaatua, eli kovempaa keskellä? Tuo selittäisi lipsumisen jyrkissä kohdissa, kun takana ei ole juurikaan painoa. Mutkissa en siis ole huomannut mitään outoa.

Ne endurancet piti vaihtaa alta pois, kun huomasin tulevani sladissa mutkiin Noissa ei ollut kyllä keskellä mitään pitoa. Sutaisivat joskus kuumalla assulla kaupungillakin kiihdyttäessä. Eli siis itse kyllä laittaisin pidon ennen kestävyyttä. Samaa pehmeäää kumia vaan läpi renkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Pirelli kuulostaa aika samanlaiselta kuin 28mm 5000S TR, joilla olen ajanut noin 1500km. Olen päätynyt Conteissa 4,1/4,5 barin paineisiin (vähän alle 90kg yhteispaino), mitään dramaattista eroa mukavuudessa ei ole kun vertaa puoli baria kovempiin paineisiin. Tuntuu kuin renkaat olisi muuttuneet vähän pehmeämmiksi samalla kun ovat venyneet leveämmiksi.

Edellisessä pyörässä oli 25mm Pro Onet (pre-2020 versiot) ja niistä jäi mukavampi muistikuva, mutta pyöräkin oli varmasti mukavampi, joten...
    Väliraportti 28mm S TR Conteista; 2250km ajettuna 5 barin paineilla leveys on asettunut 29,2 milliin (vanteen sisäleveys 21mm). Kulutuspinnassa vain vähäistä kulumaa, ei halkeilua, vekkejä tms. Ei karkailevia reunalankoja. Ei reikiä. Tällä tahdilla näillä mennään helposti 5000km ja enemmänkin.

Ei siis juurikaan mitään raportoitavaa, paitsi että hieman renkaat ovat muuttuneet selvästi mukavammiksi. Ajoin vertailun vuoksi välissä pari lenkkiä 25mm Pro Oneilla (2020) ja Schwalbet ovat kapeudestaan huolimatta silti pari napsua mukavammat.

Alun varauksellisuuden jälkeen olen lämmennyt Conteille sen verran, että ellei ihmeitä tapahdu niin näistä taitaa tulla itselleni uusi normi.
    Sometimes the same is different, but mostly it's the same

Nyt on jo muutama viikko ajoa alla misukan sisurillisilla cup renkailla. Se keskikohta on tosiaan kovempaa kumia kuin reunoilla. Näkee silmälläkin. Keskellä kapea kaista kovaa kumia, sitten yhtä kapea kaista pehmeää, jonka jälkeen alkaa jo kyljet.

Tuo selittää kyllä lipsumisen jyrkissä rampeissa ja myös jarruissa. Mutta täällä Espanjassa on assu tosi kuumaa ja paikoittain liukasta. Uskon tuon kovemman keskikohdan olevan aika hyvä suomessa. Täälläkään ei ole mitään ongelmia kanttailla mutkiin. Jarruissa tulee kyllä otettua naksu varomaisemmin, mitä conteilla.

Kulutuskestävyys voi olla oikeasti hyvällä tasolla. Segmentti aikojen ja tehon perusteella ei tuo ole ainakaan contia hitaampi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •