Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 37 / 37

Aihe: Hope - navat, jarrut, kammet, keskiöt, kannattimet

Kullanvärinen vapari (jos ei ole XD) on 10s ja tuo alumiiinin/hopean värinen on 11s maantiepakalle sopiva. Ja sellaisen kanssa pitää käyttää spaceria maastopakkojen kanssa. Samat jyrsinnät kummassakin, mutta tilaa "pidemmälle" kasetille.

Eiköhän nuo kaikki ole jo selvyyden vuoksi noita 11s yhteensopivia, itse en ainakaan ole aikoihin nähnyt myynnissä muita.

Hieno homma eli ostoslistalle menee tuo Pro4 navalla olevat kiekot.

Pistin just yksivaihteelle viidelläkympillä myyntiin Pro RS4-kiekkoloiset (vannejarrukiekot ja meni jo eli ei oo myynti-ilmoitus..), kun kahdessa talvessa on mennyt kaksi takanapaa sekä laakereista että vapaarattaasta paskaksi. Onneks on Campaa ja vannejarrut, niin voi käyttää Recordin napoja. Just sayin...

Mutta seitsemän vuotta vanha Pro2 SS-napa maasturissa pelaa kuin uusi (kopkop) alkuperäisillä laakereilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Ensimmäiset Hopen jarrut otettu täällä käyttöön. Briteistä tilasin Tech 3 E4- malliset jarrut. Nämä tulivat sieltä asti toimituskuluineen noin 30-40e halvemmalla kuin suomen kamaralta.

Itse jarruista. Asennuksen jälkeen kevyelle pyörälenkille ja palojen sisäänajoa. Jarrut toimivat kuin unelma, tehoa piisaa kuin pienessä kylässä ja pienelläkin yhden sormen liikkeellä pysähtyy 85kg kuski ja painava alamäkipyörä.

Kahvojen etäisyyttä ja "binch-pointtia" säätämällä saikin jarrutuntuman oman maun mukaiseksi. Kohta uudelle pyörälenkille kyseisiä jarruja fiilistelemään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kullanvärinen vapari (jos ei ole XD) on 10s ja tuo alumiiinin/hopean värinen on 11s maantiepakalle sopiva. Ja sellaisen kanssa pitää käyttää spaceria maastopakkojen kanssa. Samat jyrsinnät kummassakin, mutta tilaa "pidemmälle" kasetille.

Eiköhän nuo kaikki ole jo selvyyden vuoksi noita 11s yhteensopivia, itse en ainakaan ole aikoihin nähnyt myynnissä muita.

Mulla tuli yhteen Hopen fat takakiekkoon teräksinen vapaaratas valintana jo vuosia sitten. Näyttää tuolta alemmalta?
    Tuohon aluversioon pureutuu kyllä takapakan lehdet tehokkaast jos ei käytä oikeanlaisia pakkoja ja kiristä kunnolla.

Mulle tuli helmikuussa läskipyörään Pro Fatsno 4 kun novatecin hampaat meni koko ajan. Ajoin sen pari-kolme kuukautta kun oli talvirengaskausi ja nyt on sitten laakerit sellaiset että pykältää. Tuntee sormin, mutta ei vielä huomaa ajossa. Onpa näissä huonot laakerit edelleen. Kovin paljon yli pari- kolmesataa kilsaa ei tuolla ole ajettu ja se on ollut kuivassa varastossa.

Laakerit vaihdettu. SKF MTRX pitäisi olla pitkäaikaisempi. Teräskuulat ovat kai rosterisia kovempia ja MTRX on hyvin voideltu. Kalliit, mutta ei kiinnosta ruuvaaminen liian usein. Vaparin laakerit oli ok, vetopään laakeri oli huono. Jarrupuolen laakeri olisi ehkä välttänyt vielä tämän talven mutta vaihtui sekin.

Youtubessa hyvä video miten laakerit vaihdetaan.

Paskin homma oli tiivisteiden saaminen paikalleen ilman työkaluja. Etenkin jarrupuolen ohut stefa oli hiukan pringles.

Laakereita vaihtaessa kannattaa miettiä kahdesti mistä kohtaa laakeria kannattaa naaputtaa tai prässätä. Ulko- tai sisäkoolia niin että voima ei koskaan mene kuulien läpi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •