Sivu 15 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415
Näyttää tulokset 421 - 445 / 445

Aihe: Tacx Neo Smart T2800 -traineriketju

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nyt kun tuota tarkemmin miettii, niin tosiaan juurkin tuon siirtyvän holkinhan pitäisi pitää laakeritkin paikallaan. Eli sen holkin täytyisi vastata päittäin heti, eikä vasta siirtymisen jälkeen. Tuonne väliin se sopivan paksuinen rikka varmaankin tulisi laittaa.
    Kaikki ylimääräinen tuolla välissä aiheuttaa akselin levenemisen ja tämä voi korjata ongelman vaan hetkellisesti. Rungot kyllä joustaa sen verran.

Holkin pitää tulla hiukan vapaarattaan reunan yli, jotta vapaaratas ei hirtä kiinni vautipyörää vasten. Muuten saa ajella fixillä, kuten olen ymmärtänyt joillekin käyneen (=vapaaratas liukunut liikaa sisään).

Ongelma on ettei laakeria ole ankkuroitu kunnolla vapaarattaaseen.

www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Mutta eikös sen päittäisholkin pitäisi estää laakerin siirtyminen? Eli kun paketin vetää kasaan, niin holkit ovat joka välissä, eikä laakeri pääse siirtymään, vaikka se olisikin väljä.

Kun katsot tuota novatecekin kuvaa, niin siinä läpi menevä akseli toimii päittäisholkkina. Eli jos se toisen pään holkki olisi novatecissa löysällä, niin laakeri pääsisi siirtymään. Pitää tosiaan purkaa tacx jotta näkisi tuon rakenteen. Mutta kyllä niissä laakereissa pitää aina olla puristus päittäin.

Kyllä tuo rakenne ihan oikein on. Se vaparin sisään tuleva holkki jää millin ylös, kun laakeri nojaa pohjaan. Vaparin laakereiden välissä on kiinteä holkkia ja päätytulppa nojaa kiristettäessä vaparin ulommaiseen laakeriin, eli mun mielestä vapari ei voi siirtyä. Kiristithän päätyholkin ensin paikalleen 5mm kuusiokololla ja vasta sen jälkeen pakan? Mietin, että jos pakka vetäisi jollain tapaa laakereita ulospäin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kyllä tuo rakenne ihan oikein on. Se vaparin sisään tuleva holkki jää millin ylös, kun laakeri nojaa pohjaan. Vaparin laakereiden välissä on kiinteä holkkia ja päätytulppa nojaa kiristettäessä vaparin ulommaiseen laakeriin, eli mun mielestä vapari ei voi siirtyä. Kiristithän päätyholkin ensin paikalleen 5mm kuusiokololla ja vasta sen jälkeen pakan? Mietin, että jos pakka vetäisi jollain tapaa laakereita ulospäin...
    Itse olen ymmärtänyt tämän niin päin että laakeri ei liiku suhteessa akseliin, vaan vapaarattaaseen.
    Holkki, laakeri ja päässä oleva kiristettävä akselin päätytulppa muodostavat tiukan paketin, joka ei voi liikkua akseliin nähden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MakeK Katso viesti
    Itse olen ymmärtänyt tämän niin päin että laakeri ei liiku suhteessa akseliin, vaan vapaarattaaseen.
    Holkki, laakeri ja päässä oleva kiristettävä akselin päätytulppa muodostavat tiukan paketin, joka ei voi liikkua akseliin nähden.

Tajusin kyllä, mutta laakerit ei voi liikkua vaparin sisällä, jos paketti kiristyy päittäin oikein. Eli se pitkällä oleva holkki, vaparin 1. Laakeri, väliholkki, 2.laakeri ja end cap muodostaa yhtenäisen paketin. Ja koko tämä setti nojaa sitten neon sisällä näkyvään laakeriin.

Vastaavia ongelmia myös täällä ts. ajoittaista rutinaa ja ketjun ylihyppimisiä takapakassa . Traineri on kahden eri pyörän käytössä ja niitä vaihdetaan lähes päivittäin . Olen luullut ongelminen johtuvan takahaarukan huonosta asennosta tms. Viimeksi eilen vaimon "vuorolla" vaihteet alkoivat taas rutista kesken ajon. Pitääkin alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin.

OT: Ei ole ongelmattomia Wahootkaan.. https://www.youtube.com/watch?v=6MgromwkTOs

Kuinka tarkka EDCO on siitä, että on oikea lukitusrengas? Mulla tuli kuvatunlaisia ongelmia 11-** pakalla. Lukitusrengas on Edco:n 12-**. Se toinen on jossain. Tietenkin.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Kuinka tarkka EDCO on siitä, että on oikea lukitusrengas? Mulla tuli kuvatunlaisia ongelmia 11-** pakalla. Lukitusrengas on Edco:n 12-**. Se toinen on jossain. Tietenkin.

En oikein hahmota tuota Edcon vapaarattaan 12s yhteensopivuutta. Shimanolla ja Sramilla on erilliset 12s vapaarattaat (XD ja Micro Spline) ja niissä ei käytetä perinteistä lukitusrengasta.
    Jos muistan yhtään oikein, on Edcossa Shimanolle/Sramille ja Campalle erilliset lukitusrenkaat.

www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Eiks kysymys tai mahdollinen ongelma liittynyt pienimmän rattaan kokoon eli siihen onko se 11- vai 12-hampainen? Molemmillehan on ymmärtääkseni - mihin on aina syytä liittää iso varaus - olemassa oma lukitusrengas.

Just näin. Kysymys ei ole Shimpa-Campa jaosta vaan EDCOssa on 11- ja 12- hampaisille pienimmälle rattaalle omat lukitusrenkaat. Campalle ei tule mitään erillistä lukitusrengasta vaan trainerin mukana tulee vain nämä kaksi lukitusrengasta, jotka on tarkoitettu sitten eri kokokoisille rattaille.

Nyt mulla on nyt pienimpänä 11 hampainen, mutta 12-hampaiselle tarkoitettu lukitusrengas ja oireena on se, että pyrkii heittämään ketjun toiseksi pienimmälle rattaalle. Kysyin kokemuksia siitä, kuinka tarkka EDCO on oikeasti tästä. Onko kyseessä siis muiden kanssa sama oire, joka johtuu samoista syistä (keskustelu edellä) vai sama oire eri syystä. Päädyin nyt ostamaan uuden pakan ja kokeilemaan, ratkeaako ongelma. Eli kävin ToniTonilta ostamassa 12-25 pakan ja laitan sen tänään kiinni.

No tietystihhän se vika johtuu tuosta Se 12t lukitusrengas on selkeästi niin iso, että ottaa ketjun lenkkeihin kiinni.
    Ja tiedän tämä siitä, koska kokeilin sitä eilen. Nyt on hyvä viisastella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Just näin. Kysymys ei ole Shimpa-Campa jaosta vaan EDCOssa on 11- ja 12- hampaisille pienimmälle rattaalle omat lukitusrenkaat...
    OK, olin itse aivan kuutamolla tässä asiassa... Oon ajanut aina 11-27 pakalla.

Mainittakoon tuosta vapaaratasongelmasta, Tacxilta tuli tänään viesti, että postittavat uuden vapaarattaan takuuseen.

www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Ja ongelma poistui, kun sekä pakka että lukitusrengas olivat ”samaa sarjaa”.

Purin eilen pakan ja vapaarattaan . Vapaaratas on MakeK:n linkkaama T2805.01(S) ,pakka on simpan 10-sarjan 11-28. Siinä on "saman sarjan" lukitusrengas. Ohjeen mukaan vapaarattaan ja pakan väliin tulee 1 mm:n prikka. Muuten hyvä mutta pakan ja lukitusrenkaan väliin jää 1mm:n välys.

Minkälainen adabteri tarvitaan Neolle R.A.T akselille ? Tacx T2835/2840 (142x12mm) sovittimessa ei ole vaihtajan puolelle suoraan sopivaa adbabteria.

Pieni pettymys kun 3T Exploro LTD Shimanon jarruilla ja uusin Neo 2T eivät sovi yhteen. Tai sopii, kun irroittaa takaa jarrusatulan. Muuten jarru ottaa siis kiinni vastukseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Pieni pettymys kun 3T Exploro LTD Shimanon jarruilla ja uusin Neo 2T eivät sovi yhteen. Tai sopii, kun irroittaa takaa jarrusatulan. Muuten jarru ottaa siis kiinni vastukseen.
    Asensitko adapterin?

Siis minkä adapterin? Sen akseliadapterin toki että sopii 12x142 akselille, mutta en muuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Siis minkä adapterin? Sen akseliadapterin toki että sopii 12x142 akselille, mutta en muuta.
    No en tunne tuota konstruktiota, mutta oma levyjarrullinen cannondale mahtui Neoon vasta kun ruuvasi vasemmalle puolelle ylimääräisen adapterin. Cännärissäni on tosin qr. Oliko siis kyseessä tämännäköinen adapteri?
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...kseli-adapteri
    En tiedä auttaako, mutta tuolta verkkokaupan linkin takaa löytyy videokin, joka pyrkinee selventämään mitä kaikkea pitää ruuvata mihinkin.

Kiitos neuvosta, mutta uusimmassa Neossa se ei tule enää kuten tuossa videossa. Siihen tulee vain oikeat adapterit ja sitten omalla akselilla kiinni.

Joissain tapauksissa sinne pitää lisätä noin 2-3 mm "prikka"/spacer, jotta akselin leveyden saa sopivaksi ja pienen hajuraon jarrusatulan ja trainerin kotelon väliin. Ilmeisesti Tacx lähettää ton "lisäosan" jos otat heihin yhteyttä. Jotkut näppärämmät ovat lyhentäneet Boost adapterista sopivan, jotta saavat sen pari milliä leveämmän akselin. Sramin jarrujen kanssa on tiukempaa kuin Shimpan jarrusatulan kanssa.
    6.7 WTF/kg

”World War III will be a guerrilla information war with no division between military and civilian participation” - Marshall McLuhan

Kiitos vinkistä! Laitoin Tacxille postia ja vastasivat nyt että lähettävät jonkinlaisen adapterin/spacerin tai jotain sellaista. Ja sitten homma kuulemma kunnossa.

Oisko Helsingissä jollain lainata tota tacx neo 2 ulosvetäjä työkalua? Voi laittaa PM tai tähän ketjuun alle!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •