RideGiantElectrobikeHelkamaHuntteriCanyon
Sivu 17 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 513

Aihe: Tacx Neo Smart T2800 -traineriketju

  1. #481
    Joo ei kannata ostaa takarenkaalla pyöritettäviä trainereita enää, vaikka ihan toimivia ovatkin. Jos asuu kerrostalossa niin sitten ei missään nimessä, lähtee sen verran ääntä.
    30T

  2. #482
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    4.860
    Olen ollut huomaavinani, että Neo 2T on vähän hidas reagoimaan tehonlisäykseen. Viive tuntuu ehkä 1-2 sekunnilta, eli pitää vähän ennakoida varsinkin Zwift kisoissa/porukka-ajoissa. Onko tämä Neon ominaisuus vai onko kyseessä mahdollisesti joku vika mitä voisi mahdollisesti yrittää korjata?
    6.7 WTF/kg


  3. #483
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Vähän samaa huomannut itsekkin zwiftissä. Jos alkaa kirimään vasta kun näkee kaverin tehonnousun, niin se juna meni jo.

    Ei mitään hajua toimiiko muutkin trainerit noin. Enkä kyllä muista auttoiko erillinen tehomittari tähän. Siis jossain lagaa kyllä, mutten osaa sanoa missä

  4. #484
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Erg treeneissä zwift on kyllä hidas. Tuon vuoksi tykkään ajaa ne trainerroadissa ja smoothaus nollissa. Silloin teho iskee reisille suht viivettä. Mutta tuo on tietysti eri juttu, mitä lagaaminen pelatessa kaveria vastaan.

  5. #485
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    121
    Antilla nousee ainaki tehot hitaammin kun BTllä. Ei näytä edes riipuvan trainerista. Ant viive on 1s.

  6. #486
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Zwiftissä taitaa olla myös viive siitä hetkestä kun lopettaa polkemisen ja siihen hetkeen kun tehot näyttää kuvaruudulla nollaa. Olisiko jotain 5s luokkaa.

  7. #487
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qps Katso viesti
    Antilla nousee ainaki tehot hitaammin kun BTllä. Ei näytä edes riipuvan trainerista. Ant viive on 1s.
    No tuo se varmaan on. Mietinkin, etten ollut aiemmin kiinnittänyt lagiin huomiota. Viime talventa taisi olla bt käytössä.

    Mutta siis järjellä ajatellen erillinen tehomittari olisi nopeampi reagoimaan. Yleensä polkimet myös näyttävät muutaman watin neota enemmän, eli win:win tilanne kisatessa.

  8. #488
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    4.860
    Mä vaan vertaan wanhaan Kickriin jolla ajaessa ei ollut moista viivettä muuten samassa setupissa.
    6.7 WTF/kg


  9. #489
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Juu, se voi olla hyvin niinkin, että neon ratkaisu aiheuttaa tuota viivettä. Iso moottori. Kicrissä pieni moottori välityksen päässä.

    Jos sulla on tehomittari, niin testaa häviääkö viive.

  10. #490
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    4.860
    Tuli testailtua tehomittarin kanssa. Viive on niin lyhyt ettei zwiftpowerin analysointikäppyrästä sitä juurikaan näe, mutta 1 sekunnin teho oli SRM:llä mitattuna 19,95% korkeampi. 5 s - 10 min tehoissa eroa oli 3,11 - 4,35% SRM:n ollessa korkeampi. SRM kävi just syksyllä tehdaskalibroinnissa ja nollasin sen lämmittelyn jälkeen.

    Interneteiss
    ä ja somessa loytyi myos juttua noista Neon matalista tehoista. Aika usein näkee kommentteja, että Neo olisi se absoluuttinen totuus, mutta vaikuttaa olevan vain vähän alakanttiin mittaava.
    6.7 WTF/kg


  11. #491
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tuli testailtua tehomittarin kanssa. Viive on niin lyhyt ettei zwiftpowerin analysointikäppyrästä sitä juurikaan näe, mutta 1 sekunnin teho oli SRM:llä mitattuna 19,95% korkeampi. 5 s - 10 min tehoissa eroa oli 3,11 - 4,35% SRM:n ollessa korkeampi. SRM kävi just syksyllä tehdaskalibroinnissa ja nollasin sen lämmittelyn jälkeen.

    Interneteiss
    ä ja somessa loytyi myos juttua noista Neon matalista tehoista. Aika usein näkee kommentteja, että Neo olisi se absoluuttinen totuus, mutta vaikuttaa olevan vain vähän alakanttiin mittaava.
    Kyllä se neo on totuus, ainakin ykkönen. Tuosta uudemmasta en osaa enää sanoa. Itselläni on ollut muutamaakin mittaria ja luotan oikeasti eniten neoon. Juurikin siitä syystä, ettei siinä ole vikaherkkää vääntösauvamittausta.

    Mutta siis pitää huomioida se mittaustapa. Neo on voimansiirron päässä ja ensin pitää saada se massa pyörähtämään. Eli kireissä tulee jo tuosta syystä pieni viive. Polkimet tai spideri jos haluat voittaa kisoja. Tai sitten kaikille se neo alle.

    Ajattelen itse tuon siis niin, että laadukkaat polkimet näyttävät parhaiten jalkojen tekemän työn. Neo taas näyttää sen todellisen liikevoiman, jolla pyörä liikahtaa eteenpäin. En siis ole täysin vakuuttunut että kaikki vectoreidenkaan ilmoittamat watit liikuttavat sitä laitosta eteenpäin.

  12. #492
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Näissä uudemmissa neoissahan on ollut käsittääkseni ongelmaa tehonnäyttämisen kanssa. Ja juurikin niin, että ne näyttävät liian vähän.

    300w teholla tuo 10w eroa on kyllä liikaa, mutta onko voimansiirto täysin kunnossa ja hyvässä rasvassa? Olen nimittäin itsekkin saanut lähes 10w tehohävikkiä, loppuun ajetuilla ja voitelemattomilla ketjuilla.

  13. #493
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Olen tehnyt yhden vertailutestin Zwiftissä Neo 2T vs. Quarq DZero tehomittari. Ajoin silloin 90min tasaista kevyehköä ajoa Watopian Serpentine 8 reittiä. Tallentuneessa maksimitehossa oli jonkinverran eroa kun taas keskitehossa ei ollut kuin 1W ero. Tietysti voisi joskus uusia sama testi samalla reitillä isommalla teholla ja katsoa saisiko keskitehoon isompaa eroa aikaan. Quarq antoi 1W pienemmän keskitehon sekä pienemmän tallentuneen maksimitehon vertailussa.

  14. #494
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Juurikin siitä syystä, ettei siinä ole vikaherkkää vääntösauvamittausta.
    Mihin viittaat tuolla vääntösauvamittauksella?
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  15. #495
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Mihin viittaat tuolla vääntösauvamittauksella?
    No vähän ehkä lipsahti väärä sana. Ei taida "strain gauge" kääntyä sitikan vääntösauvaksi millään.
    Venymäliuska taitaa olla se oikea.

    Käsittääkseni tuo kuitenkin perustuu värähtelyyn? Eli suht herkkää tekniikkaa. Taisi olla niin, että ainakin rotorin mittari näytti väärin neo:n kanssa. Eli ehkä trainerin tasainen jurina sotkee mittausta? DCRainmakerin jutuista muistelen tuollaista lukeneeni.

  16. #496
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    778
    Mulla power2max näyttää 5% enemmän kautta linjan erkillä.

  17. #497
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Mulla power2max näyttää 5% enemmän kautta linjan erkillä.
    Eli vapaasti ajettuna eroa ei ole noin paljon?

  18. #498
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    778
    En tiedä. En pelaa. Ajan vain erkillä.

  19. #499
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Juu, 2t on käsittääkseni näyttänyt monasti vähemmän.

  20. #500
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Eikä sitä zwiftissä tarvitse ajaa. Todella moni ajaa trainerilla tyhmässä moodissa treenejäkin. Tuo on aika paljon anteeksi antavampi reisille.

  21. #501
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    4.860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Eikä sitä zwiftissä tarvitse ajaa. Todella moni ajaa trainerilla tyhmässä moodissa treenejäkin. Tuo on aika paljon anteeksi antavampi reisille.
    Ei enää tässä vaiheessa pysty peruuttelemaan kun oon virtuaalin ja game playn koukussa.

    Ei mua absoluuttisen tarkat tehot sisäpyoräilyssä niin kiinnosta kun sisätehot eroaa ulkotehoista niin paljon.
    6.7 WTF/kg


  22. #502
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ei enää tässä vaiheessa pysty peruuttelemaan kun oon virtuaalin ja game playn koukussa.

    Ei mua absoluuttisen tarkat tehot sisäpyoräilyssä niin kiinnosta kun sisätehot eroaa ulkotehoista niin paljon.
    Just noin. Neon toistotarkkuus on kuitenkin huippua. Ei vaeltele tehot ja ne pysyvät samoina jokaisessa intervallissa.

    Tuo kirin lagi on kuitenkin totta. Ehkä osa tulee yhteyksistä ja osa tuosta trainerin mittaustavasta. Mä ainakin itse pähkäilen tuon niin, ettei neo kykene millään täysin viiveettömään mittaukseen, koska se massa täytyy saada ensin liikkeelle. Polkimet ovat sitten toinen ääripää tuosta. Jalkojen painallus näkyy välittömästi.

  23. #503
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    121
    Tuli eilen yhteysongelmia niin ajoin osan matkaa tehomittarilla ja sitten vaihoin takasin neon mittaukseen.
    Viive polkemisesta tehojen lisääntymiseen zwiftin ruudulla on tosiaan pitkä. Yhtä pitkältä tuntu kyllä molemmilla mittareilla.
    Jos tekee terävän pikkusprintin niin tehot nousee vielä kun polkemisen on jo lopettanut.

  24. #504
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Viiveen huomaa myös silloin kun lopettaa polkemisen, menee muutama sekuntti kun tehot näyttää 0W.

  25. #505
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    10.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Olen tehnyt yhden vertailutestin Zwiftissä Neo 2T vs. Quarq DZero tehomittari. Ajoin silloin 90min tasaista kevyehköä ajoa Watopian Serpentine 8 reittiä. Tallentuneessa maksimitehossa oli jonkinverran eroa kun taas keskitehossa ei ollut kuin 1W ero. Tietysti voisi joskus uusia sama testi samalla reitillä isommalla teholla ja katsoa saisiko keskitehoon isompaa eroa aikaan. Quarq antoi 1W pienemmän keskitehon sekä pienemmän tallentuneen maksimitehon vertailussa.
    Tänään tuli ajettua Zwiftillä pari kierrosta Ranskan Casse-Pattes reittiä ja en saanut isompia eroja teholukemissa. Keskiteho Neo 2T 181W ja Quarq 182W ja maksimiteho Neo 2T 347W ja Quarq 349W sekä enimmäiskeskiteho molemmissa 213W. Ihan hyvin on linjassa ainakin minulla laitteiden toiminta.

  26. #506
    TetedeCourse Guest

  27. #507
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Nyt pitäisi ostaa ulosvetäjä tähän Tacx T2800 mutta en nyt saa selvää, että sopiiko tämä vekotin nyt sitten nimenomaan tähän Tacx Neo smart 2018 model number: T2800: https://www.bike-discount.de/en/tacx...disc-extractor

  28. #508
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.982
    Mun käsittääkseni tuo sopii kaikkiin malleihin.

  29. #509
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Kiitos vastauksesta. Oman laitteen sarjanumero kertoo, että se on Tacx Neo Smart 2018 malli. Ilmeisesti se ei sittenkään ole neo 2. On tää vaikeeta.

  30. #510
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    227
    Laakerit tuntuvat olevan jo kuluneet tässä Neossa, koska tämä pitää jo vähän meteliä treenatessa. Ulosvedän ensin tuon hökötyksen ja tutkin asiaa. Taitaa kuitenkin tulla eteen laakereiden vaihto. Katsoin, että näihin on saatavissa tämä bearing kit, mutta yhteensopivuudesta en kyllä vielä osaa sanoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •