Sivu 65 / 65 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65
Näyttää tulokset 1.921 - 1.944 / 1944

Aihe: Zwift.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Puhuit tuolla jossain että FTP;si on joku lähelle 250w tjsp? Nyt mainitset pk-kynnyksen olevan 135w. Täten suosittelisin vahvasti panostamaan peruskuntoon, vaikkei siitä kevyehköstä treenistä samanlaisia kiksejä saakkaan kun kovista treeneistä niin onhan tuo 135w todella matala.
    Kaippa se on sitten tuolla vain lähdettävä pyörittämään ja toivottava että nousee, jos kerran näin on että peruskuntoa ei voi muulla parantaa kuin matalan sykealueen harjoituksella.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Noista zwiftin testien tuloksista sen verran, että tuon pitkän standarditestin 20 minuutin teho pitää kertoa 0,95:lla, josta tulee se "ftp". Eli sun olisi pitänyt ajaa 262 Watilla tuo 20 minuuttia, jotta tämän testin mukainen "ftp" olisi ollut 249.
    Sitten ei olisi ollut mitään mahkua. Alussa laskettelin 270-280 tehoilla ja taisivat silloin keskivatitkin olla yli 270, sitten 260 ja lopuksi 251. Yritin etsiä "kynnystä" millä olisi jaksanut mutta jäi löytymättä.

lis. Olin suunnitellut niin että lähden matalilta tehoilta kiihdyttämään loppua kohden, mutta lössi mihin jouduin unohdutti tämän strategian kun ajattelin että tässä on hyvä vetoapu.
    30T

Hyvä artikkeli yllä, kiitos siitä. Tietoa tuli lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    Kaippa se on sitten tuolla vain lähdettävä pyörittämään ja toivottava että nousee, jos kerran näin on että peruskuntoa ei voi muulla parantaa kuin matalan sykealueen harjoituksella.
    Itse kaaduin pari vuotta sitten pahasti ja fillaroinnista tuli 2kk tauko. Sykkeet olivat kääreiden poiston jälkeen 160hr/160w. Päättelin, että tuossa kohtaa veri, eikä happi veren mukana kierrä lihaksille asti kunnolla. Heitin kaikki mittarit huisin kuikkaan, laitoin maasturiin nastat alle ja vaan ajoin. Aikaa jatkamalla ja fiiliksen mukaan. Muutama kuukausi siinä meni ja tuon jälkeen pystyi aloittamaan treenaamisen.

Omasta mielestäni tuo toimii oikein hyvin myös harrastuksen alussa. Ei ole mitään tolkkua tehdä treeniohjelmia ja aja säntillisesti 135w teholla. Pääasia että ajaa. Tietystikkin kevyttä ja kuntoa nostaen. Tuossa kohtaa ei esimerkiksi ne ftp vedot tai testit ole vielä viisaita.

^Ostin pari vuotta sitten maastopyörän, aika käyttämättömänä on ollut. Nyt se on varmaan kiltisti kaivettava esille. Maasturi on siitä hyvä että löytyy pieniä vaihteita, cyclolla en pystyisi ajamaan pk:ta ollenkaan, kun on aika mäkistä seutua missä asun. Nastarenkaat voisi olla hyvä lisä, nostamaan innostusta, kun kylmähän tuolla on ja pimeä.

lis. Maasturista, ostin sen 2018 jolla piti aloittaa kuntoilu, se jäi suurinpiirtein koeajon mittaiseksi. Älytraineri oli sitten oikea ostos, sillähän on nyt vuosi menty, kesällä oli vähän taukoa mutta muuten ajanut aktiivisesti.
    30T

Tämä FZR:n järkkäämä huomisen aamun Masters-kisa vastannee aika hyvin vauhdikasta ulkolenkkiä. Olisi kiva saada lisää tuttuja samaan lähtöön.
    10k-kerhon jäsen

Onko täällä joku löytänyt ratkaisua viive-ongelmaan?
    Mulla on Kickr Core + pc läppäri jossa zwift, antureina garminin kadenssi ja wahoon syke yhdistettynä bluetoothilla läppäriin.

Ongelmana on et Zwiftissä ERG power tulee viiveellä. Ekoissa intervalleissa Kickr saattaa reagoida 2-3s viiveellä, mutta jo puolen tunnin jälkeen viive on 20-30s jatkuvasti kasvavana.
    Internetistä löysin ohjeita että pitäis yhdistää kaikki laitteet puhelimeen ja ottaa Companionin kautta yhteydet. Tämä ei auttanut. Tuntui että aina kun olin Companionin avannut puhelimessa niin 100% varmuudella lagasi.

Hankalan tästä tekee että tällä viikolla 3/4 treeneistä meni ongelmitta, mutta eilen alkoi taas viiveet. Luulin että vika oli puhelimen yhteydessä, koska sain noi treenit onnistumaan ilman että koskinkaan puhelimeen. Eilen ei ollut companionia auki, mutta silti lagitti.

Itellä teki Fluxilla samaa. En keksinyt ratkaisua, joten ostin täksi talveksi Neo 2t:n ja nyt toimii. Todella ärsyttävää, pakko myöntää.

Ensimmäisenä tulee mieleen voisiko bluetooth olla syyllinen? Itselläni aikoinaan kaikki yhteysongelmat katosi siirryttäessä bluetoothista ant+ tiedonsiirtoon. Bt tuntuu muidenkin laiteiden kautta olevan hieman vikaherkkä ja voi vaatia hieman säätämistä.

Ja jos tehomittari antaa kaksi eri yhteyttä, on niistä vain toinen toimiva. Ongelmaksi voi tulla se, kuten minulle kävi Sariksen kanssa että yhteyksiä näkyy vain yksi, ja se on se väärä, vaikka niitä on kaksi. Pitkän aikaa oli näin. Sitten näkyi kaksi ja kokeilin sitä toista ja nyt toimii. Äsken tarkastin niin sitä ongelmayhteyttä ei näy.

lis, Yhteydet antavat myös eri symbolin, paired device sivu, vaihtoehdot olivat salama tai traineri, pitää olla traineri.
    30T

Minulla on Core + PC, Ant-anturi on tuotu USB-jatkojohdolla ihan trainerin viereen. Ei minulla ole ollut ongelmia harjoituksen tehon vaihtumisessa, sen 3-4 sekuntia kestää aloitus ja lopetus myös. Jatkojohto auttoi selvästi trainerin yhteyden luotettavuuteen, muutaman kerran tehot häipyivät kisassa.

ei näytä onneks toi ant+ anturi paljoo maksavan, joten kai se sillä pitää kokeilla ellei muuta varmaa fiksiä

Itsellä loppui kanssa kaikki yhteysongelmat kun vaihtoi läppärin oman bluetoothin halpaan usb ant lähettimeen. Noi ei onneksi paljoa amazonissa maksa.
    Using Tapatalk

Ant+ tikku myös minulla tuotu jatkojohdolla lähemmäksi traineria.

Joku joka osaa lukea käyttöohjeita voisi valaista mikä merkitys Paired Device sivun kahdella eri symbolilla(salama&traineri) siis niillä mitkä tulevat niihin laatikoihin on. Koska minulla oli niin pitkäkestoinen yhteysongelma tästä johtuen, ei voi olla niin ettei yhdelläkään muulla ole ollut samasta syystä johtuvaa ongelmaa. Tämä olisi heti yksi kohta jonka voisi tarkastaa. Salaman kuva voi olla jollain muulla oikein?
    30T

^ salamasta valitaan käytettävä tehomittari ja trainerista sitten käytettävä traineri. Molemmissa voi olla useampia vaihtoehtoja valittavaksi. Itselläni kun on ant+ tikku käytössä niin controllable trainer laatikossa minulla on Tacx Neon fe-c laite paritettuna, tehomottarina Quarqin tehomittari. Jos minulla olisi Tacx Neo tehomittari käytössä niin siitä myös fe-c versio olisi käytössä.

^Ok. Minulla ongelman teki se että Saris H3 antoi kummankin vaihtoendon ja kumpikin näyttää tehon oikein, tehomittarivalinta vain katkaisee yhteyden tietyin väliajoin.
    Kannattanee siis varmistaa, jos ei ole tehopolkimia yms, että kaikissa laatikoissa on trainerin kuva. Poislukien tietysti syke.
    30T

JOo mulla on vain yksi ja ainut vaihtoehto poweriin ja traineriin. Kumpikin tulee kickeriltä. Kadenssi tulee kadenssianturilta. Ainut mihin tarjoaa useampaa eri vaihtoehtoa on syke, johon voisi valita sykevyön tai apple watchin.

Jos valitsee bluetoothin niin siinäkin taitaa olla ainoastaan yksi vaihtoehto/laite. En ole katsonut Neo 2T:stä montako vaihtoehtoa löytyy controllable trainer laatikosta mutta Zwift valitsi silloin tällöin Drivo2:sta sen vaihtoehdon joka teki trainerista ns. tyhmän trainerin, piti erikseen vaihtaa fe-c tilalle. Kaiketi jotain satunnaista yhteyshäröilyä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

^ Nyt huomasin että minulla onkin mennyt yhteydet bluetoothin kautta, se ei löydä kuin yhden yhteyden. Ant:illa löytyi 2, siinä tuli mukana siis se salama. Nyt annan olla näin kun toimii.
    30T

Miten Zwiftistä löytää kisat/yhteislenkit?
    Mistä näkee lenkkien/kisojen matkat ja w/kg tasot yhteislenkeissä ja kisoissa,
    liian hurjaan joukkoon en tahdo joutua ja masentua vaan paremminkin omaa tasoa tai vähän yli etsisin.

Pystyykö esim. suodattamaan jostain kisoja/yhteislenkkejä omien toiveiden mukaan?

Kun ei vaan osaa..

^ Zwiftpower.com. Tuonne pitää vain rekisteröityä ensin.
    30T

Vaikkapa näistä:
    1) Zwift Companion app / Zwift.com
    2) Zwifthacks.com > Event ja sen vielä monipuolisemmat suodattimet (Filters & More filters) ... täältä löysin tuossa aiemmin mainitsemani FZR Masters Racen, kun laitoin Club-kenttään hakutermin FZR
    3) Zwiftpower.com (rekisteröityneille), ja sen suodattimet (huomaa että listalla "oudot kuvakkeet" sisältävät pienen selitteen kun pidät kursorin kuvan päällä hetken)

Jos kisaa Zwiftissä, rekisteröinti zwiftpoweriin on tarpeen joka tapauksessa.
    10k-kerhon jäsen

Tänks 30T ja Fiber

Fiberin seikkaperäisistä ohjeista erityiskiitos.
    tobby muokkasi tätä : Eilen at 20.21

Lainaus Alkujaan tämän lähetti imartika
    Minulla on Core + PC, Ant-anturi on tuotu USB-jatkojohdolla ihan trainerin viereen. Ei minulla ole ollut ongelmia harjoituksen tehon vaihtumisessa, sen 3-4 sekuntia kestää aloitus ja lopetus myös. Jatkojohto auttoi selvästi trainerin yhteyden luotettavuuteen, muutaman kerran tehot häipyivät kisassa.
    Ainakin vanhempien Core-käyttäjien kannattaa käydä tsekkaamassa firmaware tilanne ja päivittää uudempaan ainakin jos käyttää Bluetooth:a. Kesällä/syksyllä on tullut muutama päivitys, eiköhän muillakin valmistajilla päivity myös laitteet.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •