ShimanoElectrobikePartioaittaHuntteriCanyonContinental
Sivu 86 / 88 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 2611

Aihe: Zwift.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HXX1100H Katso viesti
    Itse olen 190 cm pitkä , joten siitä jäi asia mieleeni .
    Entä minkä pituinen on sun avatar Zwiftissä... siellä kun ei ratkaise aeroasento, vaan sentit, https://zwiftinsider.com/speed-tests-height/
    10k-kerhon jäsen

190 cm ja paino 83 kg , näillä mennään .

kolmen viikon päästä on Talvicupin osalta SM-kipailut ja siinä vaaditaan tällainen:
    • Jokainen SM-lähdön kilpailija on velvollinen varmistamaan, että tehon mittaus vastaa todellisuutta ja tehomittari on testattu jotain muuta mittaria vastaan ennen kilpailua ja ero on ollut alle 5% toiseen mittariin.Kertokaapas prot mitä tuo tarkoitaa ja miten toteutetaan?

^tästä kysyttiin juuri edellisellä sivulla, ja sieltä löytyy myös vastaus.
    10k-kerhon jäsen

Kiitos,niinpä olikin,mutta taitaapa jäädä minulta toinen tehomittari hommaamatta ,ei mitään järkee ostaa kalliita vermeitä tuon takia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    "Noilla huipuilla on mentaalivalmentajia, ruokakoutseja jne."

Älä nyt viitsi, ihan tavan talliaisia ne ovat, huippu-urheilijaa nähnytkään.

Counter-Strike yms. on välineurheilua parhaimmillaan. Valtavan edun saa parhaista komponenteista, terävimmästä näytöstä ja lyhyimmästä latenssista sekä hiirikäden herkkyydestä. Lopun sitten hoidellaan kotiin sopivilla koodinpätkillä. E-Urheilija pahin vamma on hiiriranteen rasittuminen.
    Oikeissa E-sports kisoissa kaikilla taitaa olla muuten sama rauta alla, pois lukien hiiri ja näppis.

Edellisellä sivulla on yks tapa vertailla tehomittauksia. Tuossa ei kuitenkaan vaadita mitään tiettyä tapaa. Ilmoittautumissivulla vaan kysytään miten tehomittari on tarkistettu. Näin on ainakin mun ymmärrys tästä.
    Toi nyt on sitten vähän tulkinnanvaranen jos vaikka käy omilla polkimilla ajamassa kaverin trainerilla ja katselee ruudulta että samalta näyttää niin riittääkö? Ja missä eri tilanteissa tehon pitää olla 5% sisällä. Esim. neoissa on ollut sellasta, että vauhtipyörän nopeus vaikuttaa teholukemaan vs tehomittari.

Pointti tässä on varmaan se, että jotenkin pitäisi tietää että mittaus on lähellä totuutta. Toisaalta jos lähtee liikaa vaatimaan (vaikka tuplamittausta) niin karsii osallistujia, niinkun yllä todettu.
    Isoissa kisoissa mun ymmärtääkseni jokaiselle annetaan kisaan kalibroidut vehkeet. SM ikäsarjoissa varmaan pärjätään vähemmällä.

Joo, itsekin mietin, että tuossa saattaa riittää oma ilmoitus eikä täydy linkittää dataan - mutta siis tuo edellisellä sivulla kuvattu on se tavallisin tapa.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tipityy Katso viesti
    Kiitos,niinpä olikin,mutta taitaapa jäädä minulta toinen tehomittari hommaamatta ,ei mitään järkee ostaa kalliita vermeitä tuon takia.
    Traineri riittää kyllä toiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qps Katso viesti
    Edellisellä sivulla on yks tapa vertailla tehomittauksia. Tuossa ei kuitenkaan vaadita mitään tiettyä tapaa. Ilmoittautumissivulla vaan kysytään miten tehomittari on tarkistettu. Näin on ainakin mun ymmärrys tästä.
    Toi nyt on sitten vähän tulkinnanvaranen jos vaikka käy omilla polkimilla ajamassa kaverin trainerilla ja katselee ruudulta että samalta näyttää niin riittääkö? Ja missä eri tilanteissa tehon pitää olla 5% sisällä. Esim. neoissa on ollut sellasta, että vauhtipyörän nopeus vaikuttaa teholukemaan vs tehomittari.

Pointti tässä on varmaan se, että jotenkin pitäisi tietää että mittaus on lähellä totuutta. Toisaalta jos lähtee liikaa vaatimaan (vaikka tuplamittausta) niin karsii osallistujia, niinkun yllä todettu.
    Isoissa kisoissa mun ymmärtääkseni jokaiselle annetaan kisaan kalibroidut vehkeet. SM ikäsarjoissa varmaan pärjätään vähemmällä.
    Neon osalla riippuu miten päin tuo "virhe" menee. Neo voi olla tuossa täysin oikeassakin. Polkimet mittaa jaloista ja Neo voimansiirron toisesta päästä. Mutta joo. Kaikki vaikuttaa. Ketjujen kunto ja voitelukin. Minulla alkoi leikkaamaan vaparin laakeri kiinni ja se laski neon näyttämää vetojen lopussa.

Luotettava tehomittari on neonkin kanssa fiksuin treeneihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Joo, itsekin mietin, että tuossa saattaa riittää oma ilmoitus eikä täydy linkittää dataan - mutta siis tuo edellisellä sivulla kuvattu on se tavallisin tapa.
    Webbisivujen mukaan oma ilmoitus riittää, mutta kisan jälkeen satunnaisotannan perusteella osalta pyydetään tallenteita tehodatasta. En tiedä viitataanko tällä ennen ajoa tehtyyn tarkistukseen / kalibrointiin vai pitääkö itse kilpailusta olla tallenteet kahdesta eri lähteestä.

Ja itse kisassa on siis kaksi lähtöä: ensin 8km aika-ajo soolona ja vajaan tunnin päästä itse pääkisa Skotlannin MM-radalla (25km). Molemmista saa yhtä paljon pisteitä maaliintulojärjestyksen perusteella ja kokonaiskisan sijoitus määräytyy yhteenlaskettujen pisteiden perusteella. Mitään lisäpisteitä segmenttien väliajoista ei jaeta.

Ja näin yleisesti ottaen on kyllä hienoa nähdä, että saadaan Suomeenkin ihan varteenotettavaa kisailua sisäpyöräilyyn. Saa nähdä millaista suosiota tämä kerää seuraavan muutaman vuoden aikana.

Olisi kyllä kiva osallistua tuohon kisaan, mutta ei vaan osu sopivasti kalenteriin.

Eilen tuli ajettua porukassa parin kierroksen verran City and the Squrr -reittiä. Tosi hauska, ja vaikka paljon mäkeä, niin profiililtaan armollinen, kun siellä oli parikymmenen metrin tasoittavia pätkiä. Voisin kuvitella, että kisavauhdeilla tuolla löytyisi uudet sykemaksimit.
    10k-kerhon jäsen

semmonen tuli eteen tänään,että 90min kisaa oli ajettu 85lin ja sittenpäs wifi meni mykäksi,eipä siinä mitenkään läppäriä pysty näpelöimään vaan oli ajettava sokkona viimiset kilsat ja lopputuloksissa sit mua ei tietenkään näkyny,mutta itse kysymykseen. Jos läppäri on Wifissä niin miten sais tuplavarmistuksen esimerkiksi puhelimella joka ei ole wifi verkossa että kuitenkin joku verkko toimis ja tallentais ajot? Mä olen ymmärtänyt ,että puhelin pitää kuitenkin olla appia käytettäessä samassa verkossa ja jos wifi siis menee poikki niin puhelinkaan ei toimi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tipityy Katso viesti
    semmonen tuli eteen tänään,että 90min kisaa oli ajettu 85lin ja sittenpäs wifi meni mykäksi,eipä siinä mitenkään läppäriä pysty näpelöimään vaan oli ajettava sokkona viimiset kilsat ja lopputuloksissa sit mua ei tietenkään näkyny,mutta itse kysymykseen. Jos läppäri on Wifissä niin miten sais tuplavarmistuksen esimerkiksi puhelimella joka ei ole wifi verkossa että kuitenkin joku verkko toimis ja tallentais ajot? Mä olen ymmärtänyt ,että puhelin pitää kuitenkin olla appia käytettäessä samassa verkossa ja jos wifi siis menee poikki niin puhelinkaan ei toimi.
    Ei nyt mikään 100 varma metodi mutta jos löydät läppäriltäsi Zwift kansion ja sieltä activities kansio niin pienellä tuurilla saatat löytää ajoso sieltä. Tiedostot on nimetty tuohon kansioon päiväyksen mukaan. Zwiftillä on tapana tallentaa data vaikka se ei vielä missään näkyisi. Stravaan tuon voi jälkeenpäin tallentaa mutta Zwiftiin ei taida onnistua, varma en tuosta ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    City and the Squrr -reittiä.
    Eikä kalenterissa näy ensimmäistäkään kisaa tällä reitillä lähipäivinä! Olin niin varma, että huomenna voisi tuossa ajaa kunnon intervallit.
    10k-kerhon jäsen

Onko muille käynyt koskaan vastaavaa? Itsellä nyt kahteen vikaan kertaan ku olet late joinannut muutaman minuutin niin ukko harhautuukin hetken ajon jälkeen eri reitille groupridestä eikä koskaan palaa gruppoon.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Onko muille käynyt koskaan vastaavaa? Itsellä nyt kahteen vikaan kertaan ku olet late joinannut muutaman minuutin niin ukko harhautuukin hetken ajon jälkeen eri reitille groupridestä eikä koskaan palaa gruppoon.
    Vähään aikaan ei ole tuollaista tapahtunut mutta jokunen vuosi sitten tour of lontoossa zwift opasti minut pois reitiltä. Palauttelin hetken aikaa ja ilmoittauduin uuteen lähtöön joka meni niin kuin pitikin.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Vähään aikaan ei ole tuollaista tapahtunut mutta jokunen vuosi sitten tour of lontoossa zwift opasti minut pois reitiltä. Palauttelin hetken aikaa ja ilmoittauduin uuteen lähtöön joka meni niin kuin pitikin.

Itsellekkin nämä oli ekoja kertoja, molemmat tapahtunut siis kuukauden sisään about. Jokunen sata tuntia kuitenkin zwiftissä ajanu ennen tätä eikä koskaan ennen mokomaa käynyt.
    Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Jatkuvasti tuota tapahtuu. Aluksi tosiaan yksinäiset ajajat lähtivät eri reitille, zwift koitti tuota kai korjata niin nyt menee välillä porukka puoliksi eri reiteille, eikä tapahdu enää vain myöhään liittyessä.

Kerran päädyttiin bambino fondo reitillä 100km ryhmäajossa kiertämään 4km looppia volcanossa, puolet ryhmästä vastapäivään ja puolet myötäpäivään. Toivottavasti korjaavat pian.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Jatkuvasti tuota tapahtuu. Aluksi tosiaan yksinäiset ajajat lähtivät eri reitille, zwift koitti tuota kai korjata niin nyt menee välillä porukka puoliksi eri reiteille, eikä tapahdu enää vain myöhään liittyessä.

Kerran päädyttiin bambino fondo reitillä 100km ryhmäajossa kiertämään 4km looppia volcanossa, puolet ryhmästä vastapäivään ja puolet myötäpäivään. Toivottavasti korjaavat pian.
    Tuollaisen kahtiajakaantumisen muistan itsekin ja juurikin volcano circuitilla.

Eilen ryhmäajossa Makuri Islandilla porukka jakautui kahtia . Ei ole minulle aikaisemmin vastaavaa käynyt .

Mielestäni tänään ajoon tullut Zwiftin uusi reitti "THE MUCKLE YIN" on erittäin onnistunut ja sopii mainiosti kisailuun, koska karsii sopivasti porukkaa matkalla niin että kärjen loppukiriin asti pääsee vain parhaat. Ajetaan reittinä STAGE 3: RACE SCOTLAND - osuudella

^ Ajoin kanssa tuon eilen. Varsin onnistunut rata kaikkiaan ja juuri niin kuin sanoit, karsii porukkaa tasaisen tappavasti pitkin kisaa. Pari pidempää, muutaman minuutin mäkeä ja useampi lyhyt nyppylä. Pidemmät nousut vaativat hyvää hapenottoa, mutta pitää myös pystyä menemään reippaasti anaerobiselle puolelle ja palautumaan välissä.

Onko kenelläkään kokemusta siitä, miten realistisesti Skotlanti virtuaalimaailmana kuvaa todellista Skotlantia? Ajelin tuossa toissapäivänä yhden Skotlannin Zwift-pätkistä ja "Ylämaan" maaston muodot ovat kyllä perin kettumaisia, vähän kuin Suomessa konsanaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta siitä, miten realistisesti Skotlanti virtuaalimaailmana kuvaa todellista Skotlantia? Ajelin tuossa toissapäivänä yhden Skotlannin Zwift-pätkistä ja "Ylämaan" maaston muodot ovat kyllä perin kettumaisia, vähän kuin Suomessa konsanaan.
    Itselläni ei ole mutta mitä olen keskustelupalstoilta lukenut niin on puolesta ja vastaan. Pettyneitä ovat ne jotka ovat odottaneet näkevänsä 100% valokuvauksellista realistisuutta ja osa on sitä mieltä että hyvin on tunnelma saatu välitettyä Zwiftin versioon. Zwiftiltäkin on sanottu ettei ole ollut tarkoituskaan täydellisesti kopioida Skotlantia sen paremmin kuin Ranskaakaan. Itse en ole vielä käynyt Skotlannin reittejä ajelemassa.

Ranskasta puheen ollen enpä muistanutkaan miten tylsä nousu Ventoux'lle on, loputon suora 10%. Tuo ei minusta toimi virtuaalisena, toisin kuin vaikka Alpe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    Ranskasta puheen ollen enpä muistanutkaan miten tylsä nousu Ventoux'lle on, loputon suora 10%. Tuo ei minusta toimi virtuaalisena, toisin kuin vaikka Alpe.
    Totta turiset. Olen ajanut ton virtuaalireitin kerran, eikä uudestaan varmaan tarvii lähteä.
    6.7 WTF/kg

Tulipahan ajeltua Alpe de Zwiftiä (Huez) pitkästä aikaa. Mikä tahansa Zwiftin reitti voidaan tyrmätä tylsänä. Tylsiä ne ovat toden totta kaikki. Elämäkin on tylsää.

Oikeassa maailmassa Ventoux ja Huez ovat kaikkea muuta kuin tylsiä. Tylsyyttä ei ehdi edes ajatella, kun jossain vaiheessa nousua joutuu keskittymään sykkeen hallinnassa pitämiseen ja maitohapon lisääntymisen ehkäisyyn. Mitä tuskaisempi olo on, sen enemmän tuntee elävänsä.

Uusi Zwiftin ryhmädynamiikkaan tehty parannus Pack Dynamics 4 tuntuu jo nyt pilotoinnissa tuovan selvää parannusta kisatilanteiden realistisuuteen. Näin kaksi kisaa ajaneena ja youtubeja aiheesta seuranneena. Ryhmän keskinopeus jää hieman alhaisemmaksi ja ryhmän sisällä liikehdintä on pehmeämpää. Jos tippuu ryhmästä niin muutamien sekuntien kiinniajo onnistuu yksinkin ihan todistetusti eikä ihan hapoilla, mutta nukahdukset tarkoittaa aina tehopiikkiä kuten pitääkin. Myös irtiotot ryhmästä onnistuu nyt astetta helpommin eli pitää olla enemmän hereillä jos haluaa sijoituksia. Toivottavasti tulisi päivityksenä pian kaikkiin kisoihin ja miksei kaikkiin muihinkin ajoihin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •