HuntteriVelobeGiantElectrobikeTrekCanyon
Näyttää tulokset 1 - 27 / 27

Aihe: Tubeless renkaan paikkaus

Tubeless renkaan paikkaus

Tämä syksyinen ongelma, eli viillot tubeless renkaiden kyljissä. Näitä ei neste pysty paikkaamaan. Askartelin avuksi vanhasta sisärenkaasta tossun ja liimasin joustavalla pikaliimalla kiinni. Toistaiseksi toimii.

Onko muita ideoita vastaaviin tilanteisiin?

Tubeless renkaan paikkaus

Juuri eilen paikkasin laittamalla ensin paikan (ihan perussellainen sisurin paikka) renkaan sisälle. Sitten painetta suht kovasti, jotta viilto vähän avautui renkaan ulkopinnassa. Tässä vaiheessa sen juuri asennetun paikan on hyvä pitää ilmat sisällä. Sitten tyrkkäsin kumiliimaa avohaavan ja laskin vähän paineita. Tämä tehty siis läskikumilla. Selvisi ainakin yön yli testistä kellarissa. Edellisen kerran korjasin todella pitkän viillon maasturin gummin kulutuspinnasta ihan pelkällä kumiliimalla.

Kumpikaan mainitsemistani renkaista ei ole varsinaisesti tubeless (siis UST). Toiseksi en tiedä mitä sisäpaikka mahtaa tykätä litkusta.

onhan niitä ihan tubeless paikkarasioita missä on kaikki tarpeellinen moneen renkaaseen eikä maksa kun 3-4e
    - Fear is a mindkiller -

Niitä vain ei ole koskaan minun kellarissani. Tarkoittanet esimerkiksi tällaista:

https://sparewheel.fi/product_info.p...oducts_id/4074

Onnistuukohan fillarin kumien paikkaaminen tuolla setillä?

Liquid Sole ulkopuolelle ja TipTop sisälle. Toimii mulla.
    Pelkkä TipTopkin toimii ulkopuolella. Ja saa huimasti katu-uskottavuutta.
    Ja metsästä pääsee ajamalla pois kun TipTopit pitää mukana.

Itse olen onnistunut hyvin Stanin ohjetta seuraillen. Tämä tapa tuntuu toimivan ainakin kumissa olevien isompien reikien kanssa, pidempien viiltojen kanssa joutuu varmaankin käyttämään jotain muuta tekniikka.

1. Puhdistetaan paikattava kohta sisäpuolelta erittäin hyvin esim. breake cleanilla, asetonilla... Tärpätti jättää kohdan usein "rasvaiseksi", joten tässä tarvitaan kunnon liuotinta.
    2. Kuivataan puhistettu kohta hiustenkuivaajalla 30-60sec. Samalla kumi lämpiää ja "aukeaa" jolloin se "vastaanottaa" liiman paremmin.
    3. TipTop-paikan liima leviteetään renkaan paikattavaan kohtaan
    4. Odotellaan hetki 30sec-60sec, jotta liima hieman kovettuu.
    5. Painetaan paikka paikalleen
    6. Lämmitetään paikattua kohtaa hiusten kuivaajalla vielä kevyesti 30-60sec
    7. Asennetaan rengas sisäkumilla paikalleen ja annetaan olla yön yli n. 3bar paineisa.

Kohdat 1 ja 2 voidaan toistaa tarvittaessa, paikan pysymisen kannalta on erittäin tärkeätä, että kumia saadaan erittäin puhtaaksi. Stanin ohje sanoo, että rengasta ei tarvitse hioa hiemapaperilla, kuten perus sisuria paikatessa on tapana, tuo brake cleanin käyttö hoitaa saman asian.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Niitä vain ei ole koskaan minun kellarissani. Tarkoittanet esimerkiksi tällaista:

Eikös näillä pysty paikkamaan vain auton ja ehkä moottoripyörän renkaita? En jotenkin usko, että tuollaisilla piikeillä ja kumisoirolla kannattaa ruveta murjomaan fillarin ohuita renkaita. Käsittääkseni tuon tyyppinen paikka vaatii jäykän renkaan, jotta kumisoiron saa asennettua renkaan rungon sisään. Youtubesta löytyi tällaisen paikkasetin käyttö opasvideo, onko joku testannut fillarin renkaan kanssa?
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Eikös näillä pysty paikkamaan vain auton ja ehkä moottoripyörän renkaita? En jotenkin usko, että tuollaisilla piikeillä ja kumisoirolla kannattaa ruveta murjomaan fillarin ohuita renkaita. Käsittääkseni tuon tyyppinen paikka vaatii jäykän renkaan, jotta kumisoiron saa asennettua renkaan rungon sisään.
    Noilla paikataan vaan kulutuspinnassa olevia pistoreikiä. Ei kylkiä, eikä varsinkaan viiltoja.

Motonetista vähän halvemmalla, jos joku kuitenkin haluaa kokeilla:
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/80883...-paikkaussarja

Joo, tuo kamelinpaska soveltuu paksummille kumeille, kuten mainittu. Mönkkärin renkaita joskus paikannut ja siinä toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti

En vaan jotain tällästä.http://www.chainreactioncycles.com/f...t/rp-prod40010

Nyt jos ajattelet ,että sisurinpalanen ajaa saman asian niin ei aja. IMO. Noi on tosi paksuja noi isot paikat. Siis jonkun uuber kisarenkaan kylki voi olla ohuempi.
    Siinä minun setissä tuli valmiiden paikkojen lisäksi vielä kumimatto josta pystyi itse leikkaamaan.

Tosin pienten reikien korjaus innistuu varmaan sisuripaikoillakin ,mutta viillot vaativat tota sopivaa palaa tosta matosta.

Tollasella tuli korjattua renkaita sisältäpäin loistavin tuloksin. Se oli Tefal merkkinen se minun loota. Tollanen ja sisukset auki.
    http://www.bike-discount.de/en/buy/z...067/wg_id-1807
    syklopaatti muokkasi tätä : 11.10.2015 at 13.46
    - Fear is a mindkiller -

Dynaplug:

http://www.velonews.com/2017/01/news...air-kit_428098

Onkos tuommoisesta täällä jo kokemuksia?

Lähinnä kiinnostaa ja epäilyttää että kuinka toimii ohuessa tubelessiksi asennetusta tavallisessa renkaassa jossa on vieläpä litkut sisällä. Kätevältä näyttää.

Onko muutamassa vuodessa tullut uusia mullistavia paikkoja maasturin tubeless renkaan paikkaamiseen (27,5+). Tuli pieni vekki nappulan viereen eikä litku paikannu. Lähes uudet renkaat joten ei viitsis yrittämättä ostaa uusia

MaXalami?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Onko muutamassa vuodessa tullut uusia mullistavia paikkoja maasturin tubeless renkaan paikkaamiseen (27,5+). Tuli pieni vekki nappulan viereen eikä litku paikannu. Lähes uudet renkaat joten ei viitsis yrittämättä ostaa uusia
    Itse olen noissa tilanteissa laittanut renkaan sisäpuolelle tavallisen sisuripaikan ja sitten vielä hieman sikaflexiä molemmin puolin. Ei ole koskaan samasta paikasta toista kertaa alkanut vuotaa.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6090...a-musta-300-ml

Parhaillaan on työn alla nestekumilla ja vanhasta ulkorenkaasta leikatulla palalla tehty kokeilu. Voisi toimia samaan tapaan kuin Sikaflex. Laitoin ulkorengaspalan sen vuoksi, että tulee pistosuojaus myös kulutuspinnan viiltokohtaan.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/6053...estekumi-50-ml

Eka isompi reikä jota ei litku jaksanut paikata ja joutu salamin tökkäämään reikään lenkillä. Ootteko jättänyt nuo salamit vai tehneet jonku pysyvämmän paikan?

Ei niitä matopaikkoja tarvitse poistaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuplas Katso viesti
    Eka isompi reikä jota ei litku jaksanut paikata ja joutu salamin tökkäämään reikään lenkillä. Ootteko jättänyt nuo salamit vai tehneet jonku pysyvämmän paikan?
    Kerran on sellainen pikapaikka irronnut. Renkaaseen tuli nappulan viereen repeämä, tökkäsin tien päällä salamipötkön sisään ja jatkoin menoa. Parin kuukauden päästä tuo reikä pääsi hieman repeämään entistä isommaksi, jolloin salamipötkö pääsi luiskahtamaan pois. Siinä kohtaa piti ajaa sisurilla loppuajo.

Mulla on siis kokemus, että kerran on toi salami irronnut. Olen sitten ottanut tavaksi, että salamipötköllä ajan mahdollisimman vähän aikaa ja kotona teen tuon aiemmin mainitsemani sisuripaikka + sikaflex -paikkauksen. Toistaiseksi on ollut hyväksi osoittautunut toimintatapa ja ihan toteutettavissa oleva kokonaisuus, kun renkaita on iso kasa varastossa. Aina on heittää ehjä rengas pyörään ja sitten voi paikkailla rikkonaista.

Löytyykö noita pikapaikkoja (Dynaplug, salami tjms.) Suomen kaupoista?
    Yritin kovasti googlailla, mut ainakaan verkkosivuilta en löytänyt moisia.
    Auto- ja prätkän kumeille kyllä, mut taitaa olla vähän liian tuhdin kokoista tavaraa fillarihommiin.

Motonetissä on.

Hi5 myy

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Ibike myy.
    The older I get the faster I was

https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/369...r-slugplug-kit

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Onkohan mitään mahdollisuuksia onnistua järkevästi korjaamaan aivan reunanauhan viereen tullutta reikää? Pääsi Sappeella kivi yllättämään ja siihen aivan vanteen reunan yläpuolelle tuli pari senttiä pitkä viilto. Tiptopin sisuri ja tubeless paikkoja löytyy kyllä, mutta mahtaako tuosta koskaan tulla kestävää kun on vaan muutama milli reunaan

Itse itselleni vastaten, sain vihdoin aikaiseksi paikata tuon tiptop tubeless paikalla. Hyvältä vaikutti. Laitoin litkut sisään ja jos pitää niin pääsee testiin

Dynaplugin tuotevalikoima on laaja ja vaikeaselkoinen. Mitä niistä suosittelette gravel-renkaille?
    The older I get the faster I was

Testattiin viime viikolla 40mm renkaaseen s.w.o.r.d paikkaa ja onnistui laakista. Reikä oli sen verran iso, ettei litku sitä enää paikannut.
    Itse paikkaus on yksinkertainen ja helppo kun sen tekee oikein. Tapoja on monia ja tässä vain yksi niistä.
    Laita kamelinpaska ensin työkaluun. Tuuppaa reikään karhennin ja pumppaa renkaaseen reilusti ilmaa. Ota karhennin pois ja peitä reikä sormella ettei vuoda heti tyhjäksi. Sit vaan sormi pois ja pistä paikka reilusti reiän läpi. Pidä paikkaa paikallaan ja vedä työkalu pois. Sit vaan sipasee ylimääräiset pois ja pumppaa paineet kohdilleen.
    Meillä meni tohon ehkä pari minuuttia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •