Näyttää tulokset 1 - 26 / 26

Aihe: Vettähylkivät sortsit pitkien pyöräilyhousujen päälle

Vettähylkivät sortsit pitkien pyöräilyhousujen päälle

Vanhat päällisortsit hajosivat ja etsin uusia. Päällisortsit suojaamaan sukukalleuksia ja takamusta kastumiselta syksyn ja talven kylmillä ja märillä keleillä, cyclocrossilenkeillä ja työmatkoilla. Sen olen huomannut että lahkeensuu ei saa olla liian leveä. Vinkkejä? Onko kukaan kokeillut tätä:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/p...143/wg_id-8891

Helsingin Polkupyöräilijät

Käytän käänteistä ratkaisua: lyhyiden bibsien päällä NorthWaven Traveller -sadehousut. Jotenkin ei tunnu kivalta, kun jalat on märät polven alapuoleltakaan. Nuo ei ainakaan vielä ole menneet ketjujen väliin
    http://www.northwave.com/en/product/_traveller_pants
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

Enduran Helium shortsit.. 3/4 pitkät niin menee polven yli.. Itellä myös takki ja on kyllä hyvä yhdistelmä sadekeleille kun suhaa cyclon kanssa työmatkaa sen 10km suuntaansa..
    miku80 muokkasi tätä : 24.09.2015 at 22.37
    The end of the road is just the beginning...

^Caprit... Miksei tuulensuojakalsarit sovinnolla sadehousujen alle vai kieltääkö joku muotipoliisi?

Enduran MT500 -sortsit tai kolmevarttiset.

edit: tai nämä, Heliumit, justiinsa bongasin.
    JackOja muokkasi tätä : 25.09.2015 at 08.07

Mainitaan Vauden Spray sadehousut vaikka ovat jo mielestäni hiostavan puolella. Köykäset tosin pitää varalla.
    Vettä hylkivät materiaalit tuppaavat menettämään tuon ominaisuutensa käytössä ajan myötä. Joku uusintakäsittely kenties palauttaisi?

kiitos vinkeistä, en tosin etsi 3/4-osahousuja vaan sortseja, tyylisyistä

Sent from my iPad using Tapatalk

Mulla on gore bike wearing Alp-x shortsit Gore-tex kankaasta. Ovat kapeaa mallia. Ne eivät ole tosin vain vettä hylkivät vaan vettä pitävät.
    https://www.bike-components.de/de/Go...modell-p39019/
    http://www.bike-discount.de/en/buy/g...345/wg_id-8891

Ajankohtainen asia itsellekkin, kun olen tottunut etenkin metsähommissa käyttämään "baggy" shortseja bibsien ja polvisuojien kanssa. Bibsit on vähän kelin mukaan sitten pitkät tai lyhyet, ihan mukava tollasia shorteja on kyllä käyttää kommuutteriajossa, kun ei aina viitsi pelkät bibsit jalassa painella menemään.

Ostin tuossa pari kuukautta sitten Enduran MT500 II Waterproof -takin, joka on osoittautunut erinomaisetksi, joskaan kunnon jatkuvissa sateissa sitä ei ole nyt päässyt testaamaan. Tuon kaveriksi taidan nyt hankkina MT500 II Waterproof -shortsit, jotte perse ei olis kokoajan märkänä maastohommissa, vähän kalliithan noi on, mutta Enduran-kamat on kyllä toimineet mulla erittäin hyvin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Nuo mainitut MT500 II shortsit on kyllä oivalliset. Pysyy hanuri kuivana pidemmälläkin lenkillä.

Noissa mt500 ainut miinus omasta mielestä on melko lyhkäset lahkeet mitkä ei tule polven yli. Eikä tuokaan häiritse ellei sateessa aja. Mikäli ajaa sateessa valuu kaikki vesi sylistä polville..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Noissa mt500 ainut miinus omasta mielestä on melko lyhkäset lahkeet mitkä ei tule polven yli. Eikä tuokaan häiritse ellei sateessa aja. Mikäli ajaa sateessa valuu kaikki vesi sylistä polville..
    Tuo on kyllä totta. Mulla on toiset 3/4 lahkeiset housut ja noilla shortseilla ajaessa huomaa myös polviin tulevan ajoviiman. Eli hieman pidemmät lahkeet olisi POP!

Edit, minulla olikin MT500 spray malli, eli eivät ole täysin vedenpitävät.
    a-o muokkasi tätä : 09.11.2015 at 15.19

Mulla on Endura Event polvipituisena. Erittäin oivalliset mulle tällaisilla keleillä. Täyspitkissä sadehousuissa mulle tulee aina liian kuuma.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Nuo mainitut MT500 II shortsit on kyllä oivalliset. Pysyy hanuri kuivana pidemmälläkin lenkillä.
    Loistavaa, että jollain on juuri tuo malli jota oon miettinyt. Olen koittanut tässä nyt viime päivät juuri pohtia sitä, että onko nuo riittävän pitkät vai pitäskö suoraan hommata 3/4-pitkät.

• Oletko käyttänyt noita polvisuojien kanssa? Miten toimii?
    • Kuinka pitkälle nuo laskeuvat ajaessa? Kuvien mukaan ehkä jonkin polven päälle?
    • Onko noissa leikkaus mielestäsi tiukahko/normaali/löysä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    • Tää on kyllä erittäin huono homma, kyllä lahje sais olla sellainen, että ne sais vaikka vähän kiristettyä polvisuojan kohdalta viimaa/vettä estämään.

Endurallakin on noita vaihtoehtoja kyllä ihan mukavasti
    Vedenpitävät

• Helium 3/4
    • MT500 Waterproof Short II
    • Superlite Short

Vettähylkivät "spray-mallit" (näissä vissiin edessä hengittävää ja takana vedenpitävää)

• MT500 Spray Baggy 3/4
    • MT500 Spray Baggy Short

Käytännössä ainoa vedenpitävä vaihtoehto taitaa siis olla toi Helium 3/4 jos Enduraa haluaa vedenpitävänä ja 3/4-pitkänä. Kuvien/speksien mukaan toi helium on tosin aika ohutta/kevyttä kangasta, joten kestävyys on tuossa hieman kysymysmerkki. Toisaalta tollanen kevyempi/pakkaantuva mallikin vois olla monessa käytössä ihan kätevä. Mä en oikein nää ideaa noissa Spray-versioissa ainakaan näille viileemmille keleille (alle 5C), kylmä tulee kuitenkin jos sateessa etureiden kastuu ihan märäksi. Kesällä toisaaltaan varmaan ihan ok, kun pysyy perse kuivana vaikka ajais pidempäänkin märkää metsäpolkua tai GG-tyylistä ajoa esim. sateiden jälkeen.

Pitäsköhän sitä suoraan sitten kuitenkin hommata noi MT500 Waterproof Pant II -housut, niissäkään ei vaan oo mitään taskua eikä mitään ventilaatiovetoketjuja, joten hengittävyydessä on sitten täysin kankaan armoilla. Oman kokemuksen mukaan toi ExoShell60-kangas on kyllä todella hengittävä ja veden pitävä, mutta kyllä siinäkin hiki tulee sopivissa olosuhteissa, joten ventilaatilaation on ollut käytössä ainakin tossa takissa ahkerasti (kroppahan tietysti pukkaa hikeä jalkoja enemmän, joten housissa voisi just pärjätä ilmankin vetoketjujakin).

Noi DWR-käsitelly "roiskesuojatut" versiot unohtaisin kyllä ihan heti, niihin saa olla oman kokemuksen mukaan lisäämässä uutta DWR-pinnoitetta lähes joka pesun jälkeen.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Laitoin itse tilaukseen MT500 waterproof II shortsit. Löytyy muuten Suomesta Hi5bikesista, mutta on sivuilla housu osiossa. http://www.hi5bikes.fi/~3LiTx0000001...04=EN-E2011BK- Hintakin näytti olevan netin halvimmasta päästä.
    Itsellä on Sinletrack II housut kokoa XL ja ovat nykyisin aivan liian suuret. Koko-M olisi voinut riittää, mutta otin nyt kuitenkin L-kokoisena kun tulee kuitenkin pidettyä talvi Bibsienkin päällä.

Tänään aamulla vedin aamulenkin tosi märässä metsässä Castellin waterproof Nanoflex bibseillä ja Fox Demo DH shortseilla, joka on myös toimiva yhdistelmä, mutta noilla MT500 shotseilla pärjäisi märässä ilman bibsejäkin polvareiden kanssa. Ja ainakaan tuohon Enduran MT500 waterproof II takkiin ei ota kura kiinni vaan lenkin jälkeen saa takin käytännössä ravistamalla tai rätillä puhtaaksi, mikä on iso plussa. Säilynee vedenpitävyyskin paremmin, kun ei tarvitse niin usein pestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    ...Löytyy muuten Suomesta Hi5bikesista, mutta on sivuilla housu osiossa. http://www.hi5bikes.fi/~3LiTx0000001...04=EN-E2011BK- Hintakin näytti olevan netin halvimmasta päästä....
    Mä haluan aina mainostaa Fillarikellaria Endura-yhteyksissä, sieltäkin on löytynyt lujasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä haluan aina mainostaa Fillarikellaria Endura-yhteyksissä, sieltäkin on löytynyt lujasti.
    Komppaan, Fillarikellarissa on hyvä valikoima Enduraa, shortseja, takkeja yms.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Jos ei shortseista löydä haluamaansa, voi pitkistä housuista riipaista lahkeet poikki (+kääntää ja ommella=siisti) haluamastaan kohdasta. Mulla meinas goren housut jäädä liian lyhyinä käyttämättä, shortseina palvelleet ansiokkaasti.

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...tysaine-500ml/

Olen kyllästänyt joitain ulkoiluvaatteita tuolla aineella ja toimii.

Päädyin näihin, tuntuisi toimivan. M-koko kävi juuri ja juuri minulle (79 kg, 187 cm):
    https://www.bike24.com/1.php?content...;product=78293

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Päädyin näihin, tuntuisi toimivan. M-koko kävi juuri ja juuri minulle (79 kg, 187 cm):
    https://www.bike24.com/1.php?content...;product=78293
    useampien lenkkien jälkeen suosittelen näitä hoikkavartaloiselle. Ei lepata, kevyet, vedenpitävät, kestävänoloiset, lahkeissa tarrakiristys

Sent from my iPad using Tapatalk

Mä hommasin puolestaan Enduran 3/4-pituiset Heliumit jotka on osoittautuneet juuri toivotun kaltaisiksi. Otin m-kokoiset, jotka istuu mun 179cm/80kg mittoihin melko napakasti, 57cm reisillä (mitattu kassien alta) lahkeet noissa on tosin melko jämptit etenkin kun alla pitää ohkasia bibsejä. Parhaimmillaan noi on työmatka ja GG-ajossa kun istuvuus on melko slimmi, mettä touhuissa kaipaisin vähän väljempää ja joustavampaa mallia. Noi tuo viileellä ja märällä kelillä todella paljon lisää lämpöä uhuiden bibsien päällä pidettäessä, aiheuttamatta kuitenkaan mitään pahaa hikoilua tai muovipussi fiilistä. Pituus on just passelin kun ei tarvitse lainkaan miettiä että onko housujen lahkeet voimansiirrossa kiinni, toisaalta polvet pysyy mukavasti suojassa tuolla alla. Seistessähän noi on kyllä vähän dorkan näköiset, mutta ajaessa ne asettuu kyllä hyvin paikoilleen. Välivuodenaikoina nää tulee varmasti oleen kovassa käytössä, mutta ehkä nää tulee otettua kesälläkin pidemmille reissuille mukaan kuoritakin kaveriksi.

Noi on tosiaan materiaaliltaan melko ohutta ja kevyttä, mutta ei kuitenkaan mitään UltraLite kamaa, eli ihan sopivaa tohon hiekkatie/työmatka/retkeily ajoon. Epäilen, että mettähommissa vois olla vähän jytkympää materiaalia, ehkä sitten sen MT500 Spray Baggy 3/4 -malli vois olla omaan käyttöön se optimi.
    Kalle H muokkasi tätä : 10.12.2015 at 10.08
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Kävimpä sitten hyödyntämässä Sportaxin -20% välipäivien alennuksen ja nappasin vielä nuo MT500 Spray 3/4 -malliset pökät mukaan maastotouhuihin. Näissä menee koot aika jännästi M-kokoisiin Heliumeihin verrattuna M-kokoisten MT500 3/4 -housujen vyötärö oli sen verran kireämpi, että päädyin lopulta L-kokoon. Mitkään pussit nämäkään ei ole malliltaan, mutta Heliumeihin verrattuna mitoitus on kuitenkin hieman väljempi. Materiaali on näissäkin mukavan kevyttä, ei siis mitään yli järeätä Nylon-kangasta tms., pitää nyt sitten seurata miten nämä kestää käyttöä.

Ehdin jo heittään nopeesti tunnin testilenkin ja täytyy kyllä todeta, että nää vaikuttaa olevan erittäin hyvät metsä touhuihin. Näissähän on vain takaosa vedenpitävää kangasta ja etuosa on hengittävää ja joustavaa. Hengittävän etuosan lisäksi näissä on n.30cm pitkä tuuletusvetoketju reiden etuosassa/sivussa. Täysin vedenpitävät heliumit oli jo yllättävän hengittävät kovassakin rasituksessa, mutta nää on kyllä vielä ilmavammat päällä. Ilman polvisuojia näiden istuvuus on hieman väljemmän istuvuuden takia vielä Helium-versioitakin dorkemman näköinen, käytän itse kuitenkin metsässä aina Foxin Launch -polvisuojia, joiden kanssa näiden istuvuus on mielestäni erinomainen. Tuon lahkeen alareunan kiristysremmin saa vedettyä juuri sopivasti kiinni polkkeen alapuolelle, jolloin jalat pysyy mukavasti suojassa eikä housut rajoita pyörän päällä liikkumista mitenkään.

Ostaessa tuli vähän sellainen fiilis, että onkohan tässä nyt taas mitään järkeä kun nyt mulla on kahdet hyvin samanlaiset housut, mutta kyllä nää on kuitenkin keskenään niin erilaiset, että käyttöä löytyy varmasti molemmille. Metsäthän on nyt niin kuivassa (ja nopeessa) kunnossa, että perseen vedenpitävyyttä en päässyt testaamaan, joten pitää tässä vaiheessa vaan toivoa, että takaosa pysyy kuivana luvatusti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Mitäs mieltä raati on goren power shortseista?

http://www.bike24.com/p2109561.html

3/4 windstoppereita en enää löytänyt gorelta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •