RideSumekoElectrobikeAlltricksFillarilehtiTrek
Sivu 2 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 725

Aihe: Ranteesta sykkeen mittaavat GPS urheilukellot

Se oli ihan yleinen kysymys. Käsittääkseni markkinoilla olisi jopa parempia laitteita ajatellen lisäosia yms kuin m600 mutta se keuluu juuri tolla android puolella taas ohi..

Toimiiko sykkeen rannemittaus hiihtäessä? Olen kuullut töissä ihmettelyä kun juostessa sykkeen rannemittaus toimii hienosti, mutta hiihtäessä tökkii pahasti. Ja näin kävi itsellänikin Forerunnerin kanssa...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.

Toimii todella hitaasti hiihdossa. Eli ylämäen jälkeen voit tarkistaa sykkeen, kun olet ensin laskenut alamäen. Johtuuko ”liian” kireällä olevasta sauvasta vai ylipäätään siitä, että ylämäessä ranne käy sydäntä ylempänä? Mutta hitokseen ärsyttävää silti.

Enpä ole M430:lla hiihdossa pahemmin tarkkaillut kelloa koska on hihan alla piilossa. Mutta aikalailla samanlaisia keskiarvoja antaa mitä oli m400. Omasta mielestä toimii loistavasti. Sykevyöllä on suurempi todennäköisyys häiriöihin.
    Rannekkeen kireus ja paikka on aika oleellinen. Ranneluun takana sen verran tiukalla ettei nouse luun päälle mutta ei niin tiukalla että ahistaa/puristaa (verenkierto heikkenee).

Siinä lumisateessa tarpomista vapaalla.

Itellä Garmin F35 rannemittari kun "sain niin halavalla" (Kikantista)- onhan se vähän hidas reagoimaan nopeisiin muutoksiin, mutta ihan hyvin hiihdossakin pelittänyt kun itseä ei kiinnosta muu kuin keskisyke ja kuljettu matka. Ovat olleen aikalailla samoissa kuin Polarin H7 sykevyöllä ja Samsungin kalikalla saadut lukemat. Täytyy jossain välissä verrata mitä nuo F35:sen arvot täsmää Polarin M450:sen kanssa fillarilla ajettaessa. Hintaisekseen F35 on kyllä kätevä peli ja miellyttävämpi käyttää kun nää rintapannat. Ikävämpi ominaisuus on, ettei ole mitään syke+ matkatiedon standardia, jolla voisi siirrellä tietoja Sporttitrakkerin , Polar Flown ja Garmin Connectin välillä suoraan. Nyt pitänee ostella Google Playsta tuo SyncMyTrack - onko sen toimivuudesta muuten jollain enemmän kokemuksia ??

Keskisyke onkin varmaan ok, mutta minä tykkään seurata sykettä ja välillä ärsyttää että se tulee minuutin viiveellä.

Sitä en usko, että sykepanta olisi alttiimpi häiriöille. Mutta ei siihen epämukavaan himmeliin ole enää palaamista. Vähän sama juttu kuin langattomissa kuulokkeissa, että voittaa mukavuudessa minkä laadussa häviää.

Lihaskuormitustahan ne ei mittaa joten heikosti toimii voimalussa. Ite en ainakaan edes käynnistä harjotusta sillon ku se on turhaa. Sykkeet ei juurikaan nouse

Aikaisemmin oli Fitbit, mutta se hajosi. Veljellä ja 5 muullakin kaverilla oli Fitbit. Kaikki hajosivat takuun päätettyä. Sen jälkeen ostin Garmin Forerunner F35:n ja tähän olen ollut tyytyväinen. Garminin tarkkuutta en jaksanut mitata kun huomasin että Fitbitkin oli tarkka, mittaan verenpaineen päivittäin Omronin olkavarmittarilla ja pulssi ei koskaan heittänyt Omronin ja Fitbitin välillä kuin muutaman pulssin ja sekin saatto olla ajankohdasta johtuva tms.

Mulla on Garmin forerunner 235 ja sykkeen mittaus oli kyllä iso pettymys, jossain tasapaksussa suorittamisessa vois toimia riittävällä tarkkuudella mutta esim maastopyöräilyssä ei. tulee niin viiveellä(jos tulee) syke ja heittää pahimmillaan yli 20 pykälää niin ei tuolla kyllä tee mitään.

Varmaan osittain yksilöllistä kun luin kuitenkin arvosteluja ennenkuin ostin ja niissä kehuttiin kyllä.

Itselläni ei myöskään toimi missään lajissa Garmin rannemittaus, kokeiltu parilla eri laitteella. Ekan 20-30min jälkeen alkaa näyttämään jokseenkin todellisia lukemia. Esimerkiksi maksimisykkeet usein mitä sattuu. Riippuu ranteesta miten toimii.

Mulla oli Suunnon Spartan Trainer wrist hr steel ja se ei näyttänyt pyöräillessä sykkeitä alkuunkaan oikein. Välillä oli ekat 15 min keskisyke 90 paikkeilla ja joskus tunnin jälkeen saatto näyttää 10 min pätkän keskisykkeen yli 180.

Vertailin sykkeitä Garmin 1000 ja sykevyöllä. Mulla on ilmeisesti liian "luiset" ranteet. Koko lenkin keskisykkeet oli Suunnon mukaan 80 - 100. Todellisuudessa sykkeet oli 120 - 150 välillä. Maksimit oli Suunnolla jotain 150 hujakoilla ja Garmin näytti 180-190. Eli ihan huuhaata näytti Suunnon rannesykkeenmittaus minulle. Ainut missä toimi kunnolla oli vastuksella ajo ja yönaikanen leposyke. Muuten en suosittele rannesykkeenmittausta.

Nykyään käytän Suunnon Ambit3 kelloa kädessä (otin vanhan kellon takas käyttöön) ja fillarissa Garminin mittaria ja sykevyönä on Stagesin sykevyö, kun se lähettää bluethoot ja ANT+ yhtäaikaa. Saan siitä sykkeen Suuntoon ja Garminiin yhtäaikaa.

Miks kaks laitetta? No Garminin mittarista näkee paremmin pyöräilytietoja ajonaikana kuin kellosta, mutta Suunnon palautumisenohjaus on paljon parempi kuin Garminin. Siksi eri laitteet.

Kokeilin pitää Spartan traineria löysemmällä ja eri kohdissa. Syke pätki ja lukemat oli mitä sattuu. Kokeilin myös pitää kireemmällä ja eri kohdissa lukemat oli mitä sattuu, mutta ei pätkinyt niin paljoa. Jatkuva kireällä pitäminen sai ranteesta ihon menemään rikki. Kokeilin myös käyttää Stagesin sykevyön kanssa, mutta kello halusi kuitenkin kesken lenkin siirtyä mittaamaan välillä ranteesta sykettä ja sykkeet oli taas mitä sattuu. Garmin ei kuitenkaan hukannut sykettä Stagesin sykevyöstä eikä vanhaan Ambit3 siirryttyäni ole ollut mitään sykkeen pätkimistä Stagesin sykevyöllä.

Eli mulla meni hermot rannesykkeenmittauksen kanssa ja jään odottelemaan seuraavan sukupolven versiota. Ehkä sitten kokeilen rannesykkeenmittausta tai sitten ostan Spartan Ultra kellon (ilman rannesykkeenmittausta), kun vanha Ambit3 hajoaa.

Onko Forerunner 935 tai F5 omistajilla kommentoitavaa tähän ketjuun? Kuinka vertautuu halvemman pään Garmineihin ja Suunnon ranteestamittaavaan? Toki DCR on jo omat vertailunsa tehnyt. Kiinnostaisi vain, että tarviiko toisessa olla remmi kireämmällä kuin toisessa jne...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Itselläni on Garmin 3, ranteesta sykkeen mittaava.

Olen laitteeseen erittäin tyytyväinen - sen antaman informaation avulla pystyn kivasti säätelemään sykettä sekä lenkillä, että pyörillessä. On totta ettei laite ole täydellinen - Se ei pysy kunnolla mukana nopeissa vedoissa, joita varmasti tulee esim maastopyörillessä. Keskimäärin ranteesta mittaava kello on kuitenkin yllättävän tarkka ja pidän sitä todella järkevänä investointina - tuottaa selkeää lisäarvoa ja hyödyllistä tietoa omasta aktiivisuudesta, sykkeestä, unesta etc. Saat sinne vaikkapa maksimisykkeen hälytyksen, mikä itselleni on tärkeä. Omassa käytössä tämä on riitävän tarkka - en viitsi turhaan sirkustella minkään sykevyön kanssa.

Sanoisin näin: mikäli tarvitset syystä tahi toisesta sykkeen hallintaa, osta ehdottomasti vaikkapa Garminin ranteesta sykkeen mittaava värkki. Itselläni se on yksi parhaista investoinneista mitä olen tehnyt. Toki syyni hankintaan poikkeavat olennaisesti vaikkapa kilpaurheilijan vastaavista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Onko Forerunner 935 tai F5 omistajilla kommentoitavaa tähän ketjuun? Kuinka vertautuu halvemman pään Garmineihin ja Suunnon ranteestamittaavaan? Toki DCR on jo omat vertailunsa tehnyt. Kiinnostaisi vain, että tarviiko toisessa olla remmi kireämmällä kuin toisessa jne...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mulla ainakin toimii paremmin jos remmi on löysällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JouniJK Katso viesti
    Sanoisin näin: mikäli tarvitset syystä tahi toisesta sykkeen hallintaa, osta ehdottomasti vaikkapa Garminin ranteesta sykkeen mittaava värkki.
    Ja minä taas sanoisin että älä ainakaan osta Garminin ranteesta mittaavaa jos haluat edes vähänkään luotettavia lukemia

Tottakai ymmärrän että on helpompaa kun ei tartte sykevyötä pukea mutta ihmettelen miten joku kokee sen niin erityisen hankalaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Onko kuluneen vuoden aikana tullut lisää kokemuksia otsikon laitteista? Eli gps ja sykkeen mittaus ranteessa samassa laitteessa. Jonkun nykyaikaisen testin voi myös linkittää. Budjetti alle 300e.
    Sattui aamulla tuo linkki silmiin.
    http://journals.lww.com/acsm-msse/Ab...te_and.26.aspx
    (Itse jatkan vyön käyttämistä.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JouniJK Katso viesti
    Keskimäärin ranteesta mittaava kello on kuitenkin yllättävän tarkka ja pidän sitä todella järkevänä investointina - tuottaa selkeää lisäarvoa ja hyödyllistä tietoa omasta aktiivisuudesta, sykkeestä, unesta etc.
    Tästä olen samaa mieltä. Rannemittaus on kätevä arkipäivän toimintojen seuraamiseen. Mutta lenkkikäyttöön erillinen panta on minusta parempi. Enkä minä sitä minään erikoisena riesana pidä. Jos muutenkin pitää riisua kaikki arkivaatteet ja pukea treenikamat päälle niin samalla sen pannankin ympärilleen laittaa.

Jonkin aikaa uteliaana seurasin sitä 24h sykkeenmittausta mutta sitten kyllästyin ja napsautin sen rannemittauksen pois päältä. Lenkkisykkeet kun mitataan vanhan Garmin pannan avulla. Elin nyt halppis F35 vastaa hyvin mun tarpeisiin ja akkukin kestää hienosti.

Itse päivitin Garmin Vivoactive HR:n Vivoactive 3:een puhtaasti ulkonäkösyistä. Oli mielestäni ensimmäisiä järkihintaisia urheilukelloja, jotka näyttää fiksulta ja mahtu hihan alle. Toinen vaihtoehto oli Fenix 5S. Tuo aiempi VA HR toimi kohtuullisesti myös salilla käydessä esim kyykätessä tai muissa ei-käsillä tehtävissä liikkeissä, mutta jostain syystä tämä VA3 ei toimi juuri ollenkaan. Luulen, että johtuu tuon sensorin asennuksesta, koska anturit on käsittääkseni samat. HR:ssä se oli aavistuksen ulkoneva muusta pinnasta, VA3:ssa koko kellon pohja on tasainen, eikä kellon kiristäminenkään auta. Unta ja muuta perus päivän aktiivisuutta tämä toki mittaa ihan toimivasti.

Lisäksi kellossa on huomattavasti bugeja ja typeriä ominaisuuksia, jotka toivottavasti korjaavat jossain vaiheessa...

Mulla on Garmin Fenix 3 HR ja itsekään en urheillessa tee sillä rannesykemittauksella mitään, koska se heittää niin pahasti alakanttiin. Juostessa käytän Fenixin kanssa Garminin sykevyötä, joka tuli Edge 1000 bundlen mukana ja pyöräillessä yleensä tuota Edgeä. Leposykkeen mittaamiseen tuo rannemittaus on ihan passeli vaikka siihen stressitasotestiin tarviikin myös vyön tuossa 3-sarjalaisessa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Ehkä se johtuu tosiaan ton vivoactiven syke anturin pullistumasta mutta mulla toimii rannemittaus niin hyvin että juuri muuta en viitsi käyttää.

Tietysti pyöräilyssä on sitten edge 510 ja panta että voi treenin aikana niitä arvoja lukeakin. Samaan aikaan vivoactive 2 ranteesta saa samat tulokset.

Vähän reilun vuoden ollut ranteessa Garmin Forerunner 235. Ei mitään pahaa sanottavaa. Varsinkin juoksuun oikein toimiva peli, kuten nimikin antaa osviittaa. Siihen lajiin kaikki tarpeellinen kellosta löytyy ja hyvää dataa saa talteen. Sykkeissä en ole huomannut merkittävää eroa vrt sykevyön aikana tehtyihin harjoituksiin. Treenin aikana en pahemmin sykkeitä seuraa.

Mulla on ollut nyt forerunner 935 noin kuukauden käytössä. Hihna on sen verran tiukalla että painaumat jää. On ollut käytössä työmatkapyöräilyssä, juostessa ja salibandyssä. Jälkimmäisessä näkee käyrästä jälkikäteen kuinka laite mittaa sykkeen reilusti alakanttiin ekat puoli tuntia ja tämän jälkeen antaa OK lukemia. Juostessa ja pyöräillessä verrattuna aiempiin sykevyön kanssa saatuihin lukemiin ihan luotettavan kuuloisia lukemia eikä käyrissä näy outoja tuloksia.
    En pelkästään näihin kelloihin luottaisi sykkeen mittauksessa (mailapeleissä lainkaan), mutta keskimäärin luvut tuntuu olevan lähellä totuutta

Barracuda Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mcross Katso viesti
    Mulla oli Suunnon Spartan Trainer wrist hr steel ja se ei näyttänyt pyöräillessä sykkeitä alkuunkaan oikein. Välillä oli ekat 15 min keskisyke 90 paikkeilla ja joskus tunnin jälkeen saatto näyttää 10 min pätkän keskisykkeen yli 180.

Vertailin sykkeitä Garmin 1000 ja sykevyöllä. Mulla on ilmeisesti liian "luiset" ranteet. Koko lenkin keskisykkeet oli Suunnon mukaan 80 - 100. Todellisuudessa sykkeet oli 120 - 150 välillä. Maksimit oli Suunnolla jotain 150 hujakoilla ja Garmin näytti 180-190. Eli ihan huuhaata näytti Suunnon rannesykkeenmittaus minulle. Ainut missä toimi kunnolla oli vastuksella ajo ja yönaikanen leposyke. Muuten en suosittele rannesykkeenmittausta.

Nykyään käytän Suunnon Ambit3 kelloa kädessä (otin vanhan kellon takas käyttöön) ja fillarissa Garminin mittaria ja sykevyönä on Stagesin sykevyö, kun se lähettää bluethoot ja ANT+ yhtäaikaa. Saan siitä sykkeen Suuntoon ja Garminiin yhtäaikaa.

Miks kaks laitetta? No Garminin mittarista näkee paremmin pyöräilytietoja ajonaikana kuin kellosta, mutta Suunnon palautumisenohjaus on paljon parempi kuin Garminin. Siksi eri laitteet.

Kokeilin pitää Spartan traineria löysemmällä ja eri kohdissa. Syke pätki ja lukemat oli mitä sattuu. Kokeilin myös pitää kireemmällä ja eri kohdissa lukemat oli mitä sattuu, mutta ei pätkinyt niin paljoa. Jatkuva kireällä pitäminen sai ranteesta ihon menemään rikki. Kokeilin myös käyttää Stagesin sykevyön kanssa, mutta kello halusi kuitenkin kesken lenkin siirtyä mittaamaan välillä ranteesta sykettä ja sykkeet oli taas mitä sattuu. Garmin ei kuitenkaan hukannut sykettä Stagesin sykevyöstä eikä vanhaan Ambit3 siirryttyäni ole ollut mitään sykkeen pätkimistä Stagesin sykevyöllä.

Eli mulla meni hermot rannesykkeenmittauksen kanssa ja jään odottelemaan seuraavan sukupolven versiota. Ehkä sitten kokeilen rannesykkeenmittausta tai sitten ostan Spartan Ultra kellon (ilman rannesykkeenmittausta), kun vanha Ambit3 hajoaa.
    Hassua, meikäläisellä sama laite on oma kokemus on että on tarkka ja vaivaton.
    No, akku saisi kestää laiskalla lataajalla pidempään mutta muuten.

^ Miten olet todennut tarkkuuden? Minulla eräässä maksimisyke hiit -treeniissä näyttää usein maksisykkeeksi 150bmp, kun todellinen on jossain 180 hujakoilla. Pari kertaa mittari on päässyt noihin lukemiin.

Samaa mieltä muiden kanssa, että rannemittari toimii kyllä tarpeeksi hyvin ja varsinkin tasaisissa suorituksissa. Mutta, jos tosissaan urheilee, niin onhan tämä ihan lelu. En ole montaa, jos yhtään, rannemittaria nähnyt ammattilaisten ranteessa telkkarissa.

Fenix 3 HR:llä ajanu pari rauhallista pk-lenkkiä rannemittauksella kun Edge on unohtunut kotiin ja ihan järkeviä lukemia toi on antanut. Kokeilin kerran kuntosalilla ja kaikki hetkelliset piikit jäivät datasta puuttumaan, seuraavalla kerralla mittasin sykevyöllä ja Fenix 2:lla ja sykekäyrä oli sitten se mitä pitikin, eli piikit tallentui myös mukaan. Eli leppoisaan tasavauhtiseen toi rannemittaus on ok omien kokemusten mukaan, mutta mitään intervallityyppistä tolla ei kannata käydä mittailee.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Jännä mitä eroja esiintyy.. Kyllä mulla toimii invervalli harjoituksessakin. Ainakin tonnin vetoja kun käy juoksemassa, niin käppyrät ovat ihan oikeanlaisia.

Ehkä juuri juoksussa toimiikin parhaiten. Minä teen tuon hiitin askelkyykäten sauvojen kanssa jyrkkään ylämäkeen. Edelleen epäilen, että sauvat rajoittaa verenkiertoa juuri sen verran että mittari ei toimi kunnolla.

Polar M600 mittaa hiihdossa, jos sitä minun maltillista etenemistä nyt voi hiihdoksi nimittää. Ja se mittaa ranteesta myös kaikenlaisessa muussa liikunnassa. Siihen saa haluttaessa myös sykevyön, joten molempi parempi. Ei se ole ammattilaisten valinta, mutta eipä se ole siihen tarkoitettukaan.

Heh.. juuri kun pääsin kehumasta F35:n toimimista hiihdossakin niin johan oli "kello" luiskahtanut ranteesta sellaiseen asentoon, että puolet lenkistä näytti alle 90 sykkeitä ja loppumatkasta sitten keskisyke tuolla 140 huitteilla. No sen minkä mukavuudessa voittaa niin luotettavuudessa häviää

Forerunner 35:n kanssa ollut aviossa jo yli 6kk, ja oikein tyytyväinen. Paras hankinta ever. Stravailuun ja kunnon seurailuun ehdoton työkalu minulle, kun en niitä rintaan laitettavia jaksa säätää.

Harvoin sekoilee joko sykkeenmittaus (jää jumiin) tai sitten bluetoothin kanssa jotain, joka selviää rebootilla. Sain tän tarjouksesta niin halvalla että olen tosi tyytyväinen, ja on kestänyt vaikka mitä osumaa ja kaatumista. Aivan tarkka ja viiveeton ei ole, mutta riittävän.

Akunkesto hyvä kun ottaa turhat värinät, äänet ja ilmoitukset pois.

Jos joskus päivittäisin niin joko ostaisin samanlaisen tai sitten katsoisin että tuoko maastopyöräilyyn joku malli lisää tarpeellisia ominaisuuksia. Fenixeistä yms en tiedä. Jos koko / paino nousee niin huono juttu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •