Polar M400 aktiivisuusrannekkeesta löytyy vaan hajanaisia viittauksia sieltä ja täältä. Voisiko joku laitteen omistava kertoa kokemuksia. Kannattaako V800: n nähden 200 egen säästö?
Polar M400 aktiivisuusrannekkeesta löytyy vaan hajanaisia viittauksia sieltä ja täältä. Voisiko joku laitteen omistava kertoa kokemuksia. Kannattaako V800: n nähden 200 egen säästö?
Riippuu siitä mitä aiot tehdä. M400 toki on ihan aito sykemittari eikä pelkkä aktiivisuusranneke. Siitä puuttuu V800 verrattuna mm. pyöräilysensorien tuki.
Palautumisennuste, isompi akku (ei tarvii latailla kovinkaan usein), toimii vedessä (sykkeet, matkat yms.). Nämä nyt tulee heti mieleen. Varmaan muutakin löytyy. Itse pyöräilen, juoksen, uin, vesijuoksen, käyn kuntosalilla. Omaan käyttöön erinomainen tämä V800. Hyvä tuo pikkuvelikin lienee.
Minä elän tällä hetkellä sports trackerin varassa. Tarkotus oli ostaa siihen sykevyö, mutta niitä ei ole saatavilla. Tarves olis jonkinlaiselle yleiskoneelle, jolla saa tallennettua lenkit ja mitattua sykkeen.
Tähän ikään saakka hankitun kokemuksen mukaan hinta vaikuttaa aina jollakin tavoin laatuun. Huolena on, että onko M400 kertakäyttöinen p***ka vai johtuuko hintaero V800:n ominaisuuksien erosta.
Hiihtokäyttöön ostin M400:n alkuvuodesta, mutta tuo on myös korvannut minulla Edge 500:n pyöräilymittarina kun on oikein mainio peli. Lisäksi M400:sta tulee pidettyä päivittäisessä käytössä aktivisuusmittausominaisuuksien takia.
Ainoa asia, johon olen tuossa pettynyt on akun kesto. Viiden tunnin GPS-käytön jälkeen herjaa, että 10 % akkua jäljellä. V800:n palautumisennuste voisi olla kiva kuten ortostaattinen testikin. Muuta en osaa V800:sta kaivata. Huonona puolena V800:ssa pidin latausta klipsin avulla vs. M400:n micro-USB.
Sitå voi kukin tykönään miettiä, että onko itselle järkevää laittaa 200 eur enemmän kiinni V800:n saadakseen.
M400 on harmillisen herkkä sähköisille häiriöille, joita pyöräilyssä helposti tulee esim. ilmavirran iskiessä paitaan etenkin alamäkien nopeuksissa. Siinä mielessä en voi suositella tähän lajiin. En aiemmin tuota tajunnut takki päälle ajellessa, mutta kun suojaavasta kuorikerroksesta pääsi sentään parina päivänä ilmojen puolesta eroon, niin heti tuli älyttömiä häiriöitä. Muuten ihan kiva. Ei toimi lajissa, mutta muuten ihan kiva. Eri paidalla kokemus voi vaihdella, mutta kuka tietää etukäteen, miten paljon juuri se oma rakas ajopaita tuottaa häiriöitä? Luultavasti myös makkarankuoren piukentaminen äärimmilleen voisi auttaa häiriöiden vähentämisessä, mutta se ei ole minun juttuni. Ja ei, vika ei ole johtumisessa johtuen huonosta kostuttamisesta tai vähästä hikoilusta yms., minä tiedän nämä kaikki, vaan nimenomaan huonossa staattisen sähkön sietokyvyssä.
Eikö Polarin sykemittarin vyöllä ole mitään tekemistä tuotteen kanssa? Onnea vain sykkeen mittaamiselle ilman vyötä. Kun tuote myydään sille tarkoitetun vyön kanssa, niin silloin on lupa odottaa kokonaisuuden toimivan. Voit toki antaa vinkkejä paremmista vöistä, jos tiedät sellaisia. Paska juttu, kun joutuu maksamaan lisää, vaikka luuli ostavansa toimivan tuotteen, mutta voidaan toki yrittää sitäkin. Äläkä yhtään intä vastaan, kun sanoin selvästi, että olen huomioinut johtamiskyvyn. Sinä et tiedä hittoakaan siitä, mitä olen asialle tehnyt. Vai luuletko, että minä osaisin edes kirjoittaa näitä virkkeitä tälle palstalle, jos olisin niin saatanan tyhmä, että en edes potentiaalisen ongelmakohdan tiedostamisen jälkeen osaisi huomioida sitä käytössä? On nimittäin kokeiltu kaikki sähköä johtavaan geeliin asti.
Saattaa johtua paidan materiaalista ja myös löysyydestä. Tuo tapahtuu aina samalla tavoin ilmavirran kasvaessa joko tuulen yltyessä huomattavasti tai sitten vauhdikkaimmissa alamäissä. Jos lisää kuorikerroksen, niin ongelmaa ei esiinny, koska se blokkaa juurikin sen ilmavirran.
Kirjoitit että "M400 on harmillisen herkkä sähköisille häiriöille", se ei pidä paikkansa koska ihan sama mikä laite sinulla vastaanottaa sitä sykettä sieltä vyöltä näyttää se sen samalla lailla kuin M400, olkoon se sitten V650, V800, iPhone...
Minulla auttoi tuon H7 kanssa kunnollinen hanan alla kostuttaminen. Samat ongelmat oli kuin sinullakin, takkikelien jälkeen tuli piikkejä.
Oletko kokeillut siirtää lähetintä hieman vasemmalle? Tai vaikka kokonaan selän puolelle?
Wahoon vyö H7:n lähettimellä ei ole kertaakaan antanut häiriötä vaikka ei kostuttaisi ollenkaan ennen lenkkiä.
Tuli mieleen, ettei välttämättä mikään deal breaker mutta hyödylliset ominaisuudet jotka olen löytänyt vasta tovin käytettyäni V kasisatasta - värinä (esim. Lukittuna tietty sykealue ja sen ylittää/alittaa), kosketus ja heart touch toiminnot (saa ohjelmoitua eri toimintoja, esim. Valon / kellonajan näyttöön kun laittaa sen sykevyön eteen tai napauttaa). Myös eri testit kertovat "faktaa" edistymisestä. En tiedä löytyykö m 400 mallista.
Pahoittelen tarkkuuden puutetta. Tarkoitin lähinnä sitä, että tuotteen pitäisi toimia kokonaisuutena, eikä Polar oikein tässä vakuuta minua enää.
En ole selän puolelle. Voisihan sitäkin kokeilla, vaikka vähän hassulta tuntuu. Kiitos vinkistä. En tiedä, ovatko Polarin vyöt huonontuneet vuosien varrella, mutta ennen ei ollut näitä ongelmia läheskään niin usein. Se ehkä viittaisi paitoihin, kun ennen tuli ajettua ihan puuvillaisillakin.Oletko kokeillut siirtää lähetintä hieman vasemmalle? Tai vaikka kokonaan selän puolelle?
Aivan mainio ja riittävä pyöräilykäytössä, vyn kyllä myin heti pois mutta mittarina toimii eikä mitään häiriitä esiintynyt. Hinta/laatu kohdillaan!
Sekä tekokuituisen paidan aiheuttaman staattisen sähkön että tuulessa väpättävän paidanrinnuksen aiheuttamia ongelmia on IMHO ollut *kaikilla* sykevyömerkeillä *aina* (eli mikään merkki tai malli ei AFAIK ole ollut siinä maineessa että se selättäisi mainitut ongelmat). Polarin sensorit/lähettimet ovat kehittyneet sikäli että ne eivät enää ole niin herkkiä sähkölinjoijen aiheuttamille häiriöille. Vyötkään eivät ole enää niin jäykkiä ja kovia kuin ennen, mutta samat vaikeudet niillä taitaa olle edelleen eli vähän käyttäjän anatomiasta riiippuen ei aina ole yksinkertaista saada sensorit riittävän tiiviisti ihoon kiinni ja vyö myös pysymään riittävän tiukalla.
FWIW minulla auttoi aikanaan (ikivanhanmallisen) lähettimen siirto vasemmalle kyljelle.
PS Noin yleisesti: sykevyön riittämätön kostuttaminen ja ihon kuivuminen (yleisestä hikoamisen tunteesta huolimatta) aiheuttavat 99% kaikista ongelmista. Veden, syljen tai geelin määrää ei yksinkertaisesti voi liioitella. DC Rainmakerin jo klassikoksi muodostunut artikkeli: http://www.dcrainmaker.com/2010/04/t...eart-rate.html
Tyytyväinen olen ollu laitteeseen. Sykkeen mittauksen kanssa ei ole ollut vielä kertaakaan ongelmia vaikka talvella tuli useita tunteja ajeltua surisevan sähkölinjan allakin. Gps ei joka kerta löydy muutamassa sekunnissa vaan voi kestaa minuutin parikin pisimmillään. Tähän voi vaikuttaa se että en jää odottamaan sitä hakua vaan laitan laitteen päälle ja lähden ajamaan. Tarkemmin ajateltuna sillä on tainnu olla merkitystä kumpaan suuntaan oon kotoa lähteny. Omakotialueella se löytyy nopeasti ja taas kerrostalojen kupeessa kestää, katvettahan siellä voi ollakkin.
Puhelimen akku kestää normaali ajan toisin kuin sporttrackeria käyttäessä ja harjotuksia voi silti kattella puhelimella kun vain synkronoi lenkin jälkeen bt:lla.
Hyvä laite.
Minulla on ollut M400:nen käytössä helmikuusta alkaen ja olen tyytyväinen. Toiminut kaikissa kokeilluissa lajeissa (liki) ongelmitta ja hinta/luutusuhde on kyllä kohdallaan. Ainut mitä v800:sta oon jääny kaipaamaan on palautusajan laskenta, olisi mukava lisä. Jossain huhuissa oli joskus puhetta, että se olisi tulossa päivityksenä tähän mutta taisi olla hevosmiesten juttuja.
Ainut selkeä v'tuttamaan jäänyt häiriö tuli tietenkin juuri Tahkolla kun mittari sano työsopimuksen irti n. 3,5h kohilla. Näyttöön tuli "tapahtui odottamaton häiriö..tjsp" -teksti ja koko vehe meni totaali jumiin. Koko reissu jäi tallentamatta ja dokumentoitua vaikka siihen saakka pelas normaalisti. Häiriö meni ohi jossain vaiheessa iltaa, ilmeisesti akun loputtua ja koko vehkeen sammuttua. En sitten tiiä oliko oma moka (akun loppuminen?) vaikka latailin kyllä ennen starttia sitä ihan tarkoituksella. Aktiivisuus tiedot siirty kyllä siltäkin päivältä flow palveluun. En kyllä tiiä onko ne täydelliset...
Sama havainto. Entisellä CS200-mittarilla tuli joskus ajopaidan lepatuksesta tai (nimenomaan, miksiköhän?) Espoon Suurpellon sähkölinjoista joitain yli 200bpm sykkeitä, mutta nyt kun V800 on ollut käytössä jonkin aikaa niin ei mitään häikkiä.
Muutaman kerran tuli käytettyä mittaria vaelluksilla Islannissa männä viikolla ja GPS haki fixiä kotiovella "minuutteja" muutaman sekunnin sijaan. Mutta eikähän se tuosta taas asetu.
Vaimolla on tämä M400 ja sen akun kestoa olen ihmetellyt, koska tuo masiina menee virransäästötilaan 10% kohdalla ja silloin on yhtäjaksoista gps seurattua treeniä ollut takana alle neljä tuntia.
Tuo tuntuu aika vähältä. Millaisiin akun kestoihin olette päässeet?
Kävin tänää hakemassa M400:n. Ostoperusteena oli pelkästään hinta. Ainakin ensituntumalta tämä pesee Lidlin sykemittarin mennen tullen. Aika näyttää onko tämä yhtä kestävä. ( Lidlin mittarit ollu on-off käytössä 10 vuotta. Hinta oli 19.90 )
Paljonko kustansi M400? Voisin lahjoa wifen joskus tuolla, niin hän voisi mitata aktiivisuutta ja koiralenkkien pituuksia.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Gigantissa hr -malli 149€. Kyllä tuolla pitäis pari kertaa pesää lohjeta.
Tänks. Halvempaa kuin verkkokauppa.comissa. Lohkeaa lohkeaa.. Vuosipäivä olisi parin viikon päästä niin taidanpa käydä sitä ennen kikantissa. Täytyy vaan olla valkoinen.
-L.
Ohhoh! No täytyypä tässä tehdä nopeita ratkaisuja. Kiitos tiedosta.
-L.
Soitin XXL:ään ja niillä valkoinen M400 + sykevyö olisi ollut "omasta takaa" 147€, mutta se oli loppunut. Ostin siis Lommilan Gigantista 149€. Kiitos vinkeistä! Tekisi mieli jo antaa vaimolle mutta vuosipäivä olisi vasta 28.7.
-L.
Onnea teille molemmille jo etukäteen!
Kirjanmerkit