GiantElectrobikeCanyonBikeshopHuntteriShimano
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 50 / 50

Aihe: Canyon Urban

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Minkä laatuinen maalipinta tossa urbanissa on?
    Onko matta vai puolikiiltävä?
    Onko mitään huomautettavaa maalipinnasta?
    Kyllä tuo ainakin harmaana lähempänä mattaa on, omaan silmään ei mitään huomautettavaa maalipinnasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samosabe Katso viesti
    ...
    Pyörä on nätti kuin mikä. Koeajo loppui alkaneen sateen johdosta lyhyeen, mutta hyvältä ja ainakin itselle riittävän vauhdikkaalta tuntui. Hieman kovaltakin, mutta olinkin tottunut löysään parikymmentä vuotta vanhaan maasturiin. L-koko oli juuri sopiva tällaiselle 180 senttiselle.
    Moi!
    Kerro lisää ajofiiliksistä, kiitti.
    Oikea koko: Sinä 180 cm ja L vaikuttaa hyvältä.
    Minulle tarjotaan M-kokoa (olen 178, inseam 82)
    Kaippa tuohon voi luottaa - ja eikös yleensä ole niin, että rajatapauksessa "ota pienempi"?

Tämä olisi minun "urban" -tarpeisiin aika passelin oloinen kokoonpano.
    Ei mitään turhaa.
    Kevyt, hyvin kiihtyvä, luotettava voimalinja, laadukkaat komponentit muutenkin.
    (Tosin vannejarrullinenkin kelpaisi - mutta ei ainakaan mitään joustoa eikä turhia eturattaita. Ja sinkulat ei oo mun juttu...)
    -E
    Got to have Nerve in forest!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErkkiM Katso viesti
    Oikea koko: Sinä 180 cm ja L vaikuttaa hyvältä.
    Minulle tarjotaan M-kokoa (olen 178, inseam 82)
    Kaippa tuohon voi luottaa - ja eikös yleensä ole niin, että rajatapauksessa "ota pienempi"?
    -E
    Vaikka 180 oli Canyonin ohjelman mukaan juuri kokojen rajalla (179cm tarjosi M-kokoa), niin hieman enemmällä ajokokemuksella tuntuu siltä, että M-koko olisi ollut turhan pieni. Ajoasento tässä on lyhyen oloinen, joten pienemmällä koolla asento olisi voinut käydä ahtaaksi. Inseam itsellä on 86cm, mikä toki vaikuttaa sekin kokoa verratessa. Jos epäröit, niin kysy Canyonin asiakaspalvelun mielipidettä - itsekin heihin olin hankinnan alla samoissa mietteissä yhteyksissä.

Kuvauksesi osuu kyllä tähän, pyörä on kevyt ja myös tuntuu siltä ja kiihtyvyyskin on paikallaan. Kovuuskaan ei tunnu menossa enää alun tapaan ja tietynlainen hermostuneisuus pyörän liikkeissä (luultavasti näin keveään pyörään tottumattomuudesta johtuvaa) ei vaivaa enää sekään. Välillä tällä huomaa polkevansa suurimmalla vaihteella ja koittavansa vaihtaa vielä suuremmalle - tosin liekö varsinainen haitta tämä vaihteiden "loppuminen kesken", sillä tuolloin vauhti tuntuu muihin pyöräilijöihin nähden olevan jo muutenkin varsin kova. Tiukemmassa ylämäessä sen sijaan tarpeeksi pientä on kyllä löytynyt.

urban 7.0 sl , tilausnapin painaminen on nyt lähellä.
    Pari kyssäriä omistajille koska olen saksasta tilaamassa kumeja ja muuta pyöriini ja tähänkin.
    Kumeissa ilmeisesti presta venat?
    Onko ketjuissa missing link liitintä vai onko niitattu?

Kuume kävi liian kovaksi ja siihen ei auttanu kun painaa tilausnappia 3.6 illalla.
    Urban 7.0sl gray tilattu. Tilausvahvistus tuli mutta vielä ei tullu mitään tilinumeroa minne massit laitetaan , ei vissiin raha kelpaa vai olisko saksanpojilla kiirettä?
    Hyllyssä näytti olevan M koon fillareita jonka otin.

Pyörä maksetaan kortilla, eikä tilisiirrolla. Saat sähköpostiisi kyllä maksulinkin kun saavat pyörän työn alle, tai vähän sitä ennen oikeastaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Canyon Urban

Kyllä itse olen maksanut tilisiirrolla. Lasku tuli pari päivää tilausvahvistuksen jälkeen.

Ja tilisiirto tulee olla tehtynä pari viikkoa arvioitua toimitusajankohtaa ennen. Maksu menee suomalaiselle nordean tilille

Taitaa olla kiirettä tehtaalla. Mä tilasin maasturin sunnuntaina eikä vielä ole korttia veloitettu. Toimitus oli arvioitu ensi viikolle.

Jep , tilisiirrolla ite talvella maksoin nordean tilille kun tilasin canyonin maantiepyörän.
    edit. tänään eli 5.6 tuli lasku e-mailiin , maksoin pois.
    Saa nähdä milloin lähtee tehtaalta.
    edit. 10.6 tuli seurantakoodit, 7.0sl gray, koko m tulossa.
    edit. 15.6 pitäis saapua.
    jone1 muokkasi tätä : 14.06.2015 at 17.13

Osaako joku sanoa tuosta urbanin geometriasta mitään ajoasentoon liittyvää. Kuinka pystyksi ajoasento tulee vai onko asento enemmän selkäkyyryssä tyyppinen. Urban kiinnostaisi työmatkapyöränä tulevaisuudessa, mutta perus hybridin/fitnesspyörän matala ajoasento on kyllä myrkkyä selälle ja ranteille kun valtaosa painosta on edessä käsillä. Mitkä ovat vaihtoehtoni rentoa pystyä ajoasentoa suosiessani ? Cruiserilla ja maastopyörällä selkä ei vihoittele, joten uskon pystyn sopivan minulle parhaiten.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Osaako joku sanoa tuosta urbanin geometriasta mitään ajoasentoon liittyvää. Kuinka pystyksi ajoasento tulee vai onko asento enemmän selkäkyyryssä tyyppinen.
    Kyllä asento enemmän kyyristelyä on.

Tanään 15.6 tuli Urban 7.0sl gray M-koossa.
    Komppaan edellistä ajoasennosta eli ajoasento on melkein kun ajais maatiepyörää kahvoilta (huom. melkein).
    Hyvät kyydit sillä saa kaupungissa. Välityksillä pääsee +40 nopeuksiin saakka eli riittävät hyvin.
    Täytyy piruuttaan koittaa meniskö maatiepyörän kiekot tähän. Halkaisijan puolesta ahtain kohta näyttäis olevan ettei osu satulaputkeen , etuhaarukassa on korkeussuunnassa hyvinkin tilaa.
    Haarukoitten leveyksiä en vielä mitannut. Laskin nyt noitten renkaitten kehämittojon perusteella että maantiepyrän rengas on noin 20mm halkaisijaltaan suurempi.

kiitti saa siis unohtaa pyörän samantien. Täytyypä katsella tuonne radonin suuntaan.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Tanään 15.6 tuli Urban 7.0sl gray M-koossa.
    Minkäs kokoinen kuski kyseessä? Ite olen 170cm, ja laskuri tarjoaa M-kokoa riippumatta siitä mitä jalan sisämitaksi laittaa. Ja vastaavasti 169cm pituiselle tulee aina S...
    Maastossa se on hauskempaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKo Katso viesti
    Minkäs kokoinen kuski kyseessä? Ite olen 170cm, ja laskuri tarjoaa M-kokoa riippumatta siitä mitä jalan sisämitaksi laittaa. Ja vastaavasti 169cm pituiselle tulee aina S...
    Mittani 175/86 , M-koko on passelin kokoinen kropalleni.

Tervehdys.

Olen tässä ajatellut hankkivani parempaa fillaria. Olisikohan tämä Urban 4.0 SL hyvä ensimmäiseksi paremmaksi pyöräksi? Ilmeisesti hyvin pelkistetty ja laadukas hintaansa tämä Urban. Arvostaisin juurikin simppeliä ja kestävää peliä, enkä usko kaipaavani montaa kymmentä vaihdetta. Budjetti juuri kestäisi tuon 700€ loven. Pyörä tulisi kesäkäyttöön piki- ja soratielle lähinnä kuntoiluun ja ehkä työmatkallekkin satunnaisesti. Kuskin specsit on 186cm, 88cm haaramitta ja 105kg.

Ilmeisesti L koko olisi sopiva vai olisiko syytä harkita XL? Entä mistä tämä kannattaisi hankkia halvalla, ihan Canyon.comista vai kenties jostain ulkomaisesta liikkeestä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kovaluu Katso viesti
    Tervehdys.

Olen tässä ajatellut hankkivani parempaa fillaria. Olisikohan tämä Urban 4.0 SL hyvä ensimmäiseksi paremmaksi pyöräksi? Ilmeisesti hyvin pelkistetty ja laadukas hintaansa tämä Urban. Arvostaisin juurikin simppeliä ja kestävää peliä, enkä usko kaipaavani montaa kymmentä vaihdetta. Budjetti juuri kestäisi tuon 700€ loven. Pyörä tulisi kesäkäyttöön piki- ja soratielle lähinnä kuntoiluun ja ehkä työmatkallekkin satunnaisesti. Kuskin specsit on 186cm, 88cm haaramitta ja 105kg.

Ilmeisesti L koko olisi sopiva vai olisiko syytä harkita XL? Entä mistä tämä kannattaisi hankkia halvalla, ihan Canyon.comista vai kenties jostain ulkomaisesta liikkeestä?
    Et saa muualta kun Canyonin omasta nettikaupasta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei, onko joku yrittänyt asennella kiinteitä lokareita tähän urbaniin ? Mikähän mahtaa olla max rengas leveys lokarien kanssa ?

Joskus kysyin max gummin leveyttä Urbaniin, lokkareista ei ollut puhetta, niin vastaus oli 35mm on max.leveys. voisi kuvitella että em 35mm sisältää lokasuojavaran.

Ainakin tähän urban 5.0 menee noin 50mm leveät lokarit. Omaani asensin heti tommoset halvat polisportin 28" mississipi city lokarit.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •