HuntteriBikeshopElectrobikeShimano
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 100

Aihe: Pyörän pesuri

K-rauta noita myy ja pitää löytyä kohtuupieni matonpesupaine. Verkkovirta toki ok. Ens viikolla päivän tai puolitoista voisin uhrata ja aurinkoista jotta voisin muutaman maton pesasta.
    Loput kuukausivapaasta meneekin sitten reissun päällä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ylämäki Katso viesti
    Katselin myös vaihtoehtoja, ja koitin kaivella jotain vertailuja. Jokunen huono kokemus löytyi tuolle Agua2Go merkille, oli kestävyysongelmia havaittu. Iso vesisäiliö ja akunkesto plussaa (Aqua2Go Pro:ssa), Kärcherissä pienempi akku (ja vesimäärä), huono säiliön korkki mutta kehuttiin suuttimen toimintaa (vesisuihkun muodon puhdistuskykyä). Tuo verkkokauppa.komin tarjoushinta 99€ kyllä houkuttaisi hankkimaan Kärcherin.

Tuota Kärcherin pientä vesisäiliön kokoa voisi kiertää sillä että hankkisi lisävarustena saatavan letkun jolla saa veden uilkoisesta säiliöstä. Tiedä sitten onko käytännössä pesurin oman säiliön uudelleentäyttö näppärämpää kuin ulkoinen säiliö, ainakin kannettavuus kärsii erillisen syöttöletkun kanssa? Jossain oli mainitu että Kärcherin akku kestäisi käyttöä noin viisi tankillista, millaisia kokemuksia laitteen omistajilla tästä on?
    No kolme tankillista ainakin.

FB:n puolella joku oli pessyt Kärcherillä saunan. 15 täyttöä oli akku kestänyt.

Itse olen ollut varsin tyytyväinen tuohon, kunhan tiedostaa vehkeen rajoitukset. Mulle on ehdoton plussa se, että laite on pieni ja helposti siirreltävissä. Jos johonkin reissuun ottaisin sen mukaan, niin ehkä sitten pitäisi pakata vielä kympin kannu vettä mukaan.

Aika hurjia eroja tuossa Kärcherin akunkestosta raportoitu, mahtaako syynä olla akun todelisen kapasiteetin vaihtelu vai mikä?

Näytti olevan melko mahdotonta löytää noiden eri pesurien teknisistä tiedoista akun todellista kapasiteettia, saati mitä sen vaihtamminen mahdolisesti kustantaa loppukäyttäjälle.

^^ Akku tuskin on vaihdettavissa. Oma kokemus akusta on että 10+ täyttöä kestää. En ole noita laskenut, mutta yhden kerran olen ladannut ostamisen ja alkulatauksen jälkeen. Eikä se silloinkaan tyhjä ollut. Sanoisin, että akunkesto ei ole tuon Kärcherin ongelma.

"jokainen" kauppa kun nyt myy näitä USB-ladattavia suihkuhärpäkkeitä, niin sellainen sangon kanssa voisi olla hyvä ja halpa vaihtoehto?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    "jokainen" kauppa kun nyt myy näitä USB-ladattavia suihkuhärpäkkeitä, niin sellainen sangon kanssa voisi olla hyvä ja halpa vaihtoehto?
    Niinpä, jos jotain moitittavaa OC 3 pesurista niin ihan pikkasen enempi painetta vois olla mutta kun jopa koirienkin pesua on ajateltu niiin noilla paineilla mennään. Uskallan epäillä haraldin linkkaaman vehkeen tehoa pyörän pesussa.

Yhtä tuollaista suihkuhärpäkettä testannut mökillä ja se oli ainakin aivan onneton eikä synnyttänyt minkäänlaista painetta. Kuuppa ajaa saman asian.

Pelästyi, kun luin tuolta sähköpyörä puolelta, että pyörä pitäisi pestä vaan valuttamalla vettä ilman painetta. Itellä bilteman puutarharuisku, painetta 2-4 baria ja ihan surutta olen suihkuttanut tolla liat pois varomatta keskiötä tai napoja. Voiko tollasella oikeasti saada vahinkoa aikaan? Maantiepyörässä on konelaakeroidut navat, maastopyörässä slx. Molemmissa Shimanon keskiöt tasoa XT/105.

On muuten tosi kätevä laitos, vettä mahtuu 15L ja varmaan joka lenkin jälkeinen perushuuhtelu vie litran tai kaks. Vaikka suihku on tosi pieni niin putsaa hyvin

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

^Järkeä kun käyttää, niin ei kai tuossa mitään ongelmia ole. Täysimittaisella 100 bar painepesurilla saakin sitten enemmän tuhoja aikaiseksi. On sitten kyseessä auto, fillari tai talo.

Tosin itse suhtaudun aika konservatiivisesti fillarin pesemiseen, kun en sitä olohuoneessa säilytä. Mitä näitä koko ajan pesemään, ulko- ja käyttövehkeitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Niinpä, jos jotain moitittavaa OC 3 pesurista niin ihan pikkasen enempi painetta vois olla mutta kun jopa koirienkin pesua on ajateltu niiin noilla paineilla mennään.
    Tuossa lemmikkisetissähän on mukana oma suutin elukoiden pesua varten, tekee kartiomaisen "hellävaraisen suihkun" Kärcherin mukaan. https://www.kaercher.com/fi/varustee...-26438750.html

Löytyy lisävarusteena myös pistesuihkusuutin: https://www.kaercher.com/fi/varustee...-26441250.html

Hankin itsekin tuon Kärcherin OC 3 pesurin, ja siihen lisävarusteeksi edellä linkatun pistesuihkusuuttimen lisäksi myös erillisen 2 metrin pituisen syöttövesiletkun: https://www.kaercher.com/fi/varustee...-26438710.html

Tuon syöttöletkun avulla saa kyllä melko kätevästi esmes erillisestä kanisterista veden, mutta sen liittäminen pesuriin ei ehkä ole kauhean kenttäkelpoisesti toteutettu. Syöttöletkun kärjellä pitää eka kaivella pesurista muovinen sovitinpala ja suodatin irti, siis ne jotka tarvitaan kun on käytössä on se pesurin oma nestesäiliö. Ne jää pesuriin siihen vedensyöttöventtiilin kohtaan, ovat sen verta syvällä että pitää olla jotain jolle ne ronkkii pois, ja tuohon erilliseen syöttöletkuun on valmistaja värkännyt semmoisen kärjen millä ne pikkuosat saa jotenkuten nypittyä pois ennen kuin sen syöttöletkun saa pesuriin kiinnni. Eihän se nyt iso homma ole, mutta ne osat on melko pieniä joten reissukäytössä saattaa olla jopa kätevämpi vaan täyttää se alkuperäinen säiliö erilisestä kanisterista, kuin irrotella osia ja koittaa olla niitä hukkaamatta. Ainakin säästyy siltä että saa jotain moskaa tuonne pesurin pumppuun kun osat on irti.

Tuolla pistesuuttimella saa kyllä näyttävän pitkän vesisuihkun aikaiseksi, ja painetta saa kohdistettua pienelle alueelle varsin hyvin vs. se alkup. mukana tuleva viuhkasuutin. Koko fillarin pesuun se ei tietenkään ole kätevä, kun on niin pistemäinen.

MucOff on esitellyt uuden painepesurin pyörien pesuun. Speksit vastaavat aika tarkkaan mitä tahansa tavallista halpaa painepesuria, mutta vesimäärä on pienempi. Hieno juttu on se laitteeseen saatava vaahdotin (foam lance), jolla pesuaineen saa levitettyä tasaisesti. OC-kolmoseen ei taida saada vaahdotinta? Moneen peruslaitteeseenkin sen saa, jos ei muuten niin jonkun autokrääsävalmistajan tarvikkeena, mutta OC3:n paine ei taida sille riittää.
    Rule #1: Obey The Rules

Laita nyt edes linkki siihen tuotteeseen ettei muiden palstalaisten tarvi sitä etsiä.

Olisihan sen voinu laittaa, mutta ei se kovin etsimistä ollut 3 klikkauksella ja 5 sekunnilla.

https://muc-off.com/collections/pressure-washer-range

Kärcheriltä oli tullut myös pykällää tehokaampi akkukäyttöinen pesuri, mutta hintaa oli vielä vähän turhan reilusti eikä oikein arvosteluja missään. Kaupassa hypistellessä vaikutti kyllä pätevältä laitteelta:
    https://www.kaercher.com/int/home-ga...-13281000.html

Itse hankin sen sijaan lähes vastaavan puolet halvemman Worxin setin:
    https://worx-europe.com/en/shop/gard...leaner-wg629e/

Voisi kuvailla paskaksi painepesuriksi, mutta hyväksi pyöräpesuriksi. Verrattuna esim. Kärcherin OC3:een täysin ylivertainen vehje ja vaikka auton pesukin onnistuu. Akku riittänee helposti muutaman pyörän pesemiseen, ongelma onkin enemmän veden kulutus.
    Mukana tulee kaikki mahdolliset adapterit ja pesu onnistuu esim 1,5l limupullosta.

Hitto, nuo vaikuttaakin omaan käyttöön paremmilta kuin tuo jo hankkimani Kärcher, kun soveltuisivat paremmin myös kukkapenkin kasteluun (saisin tarvittavan veden suoraan sadevesisäiliöistä). Toki pihan kastelu onnistuu OC3:llakin, mutta ei se kovin kätevä siinä ole lyhyiden letkujensa puolesta.

Kärcher Mobile Outdoor Cleaner OC 3 Bike jälleen verkkokauppa.komissa tarjouksessa 99€

Kampanjahinta 99,00 on voimassa 31.5.2019 klo 23.59 asti.

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...UDvZRcVE9nW79v

Ostin tuon verkkokaupan tarjous -Kärcherin. Ajattelin käyttää tuota pyörän pesun lisäksi suunnistusreissuilla varusteiden, etenkin kenkien, puhdistamiseen. Aika näyttää, miten toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tinke Katso viesti
    Kärcheriltä oli tullut myös pykällää tehokaampi akkukäyttöinen pesuri, mutta hintaa oli vielä vähän turhan reilusti eikä oikein arvosteluja missään. Kaupassa hypistellessä vaikutti kyllä pätevältä laitteelta:
    https://www.kaercher.com/int/home-ga...-13281000.html

Itse hankin sen sijaan lähes vastaavan puolet halvemman Worxin setin:
    https://worx-europe.com/en/shop/gard...leaner-wg629e/

Voisi kuvailla paskaksi painepesuriksi, mutta hyväksi pyöräpesuriksi. Verrattuna esim. Kärcherin OC3:een täysin ylivertainen vehje ja vaikka auton pesukin onnistuu. Akku riittänee helposti muutaman pyörän pesemiseen, ongelma onkin enemmän veden kulutus.
    Mukana tulee kaikki mahdolliset adapterit ja pesu onnistuu esim 1,5l limupullosta.
    Samat ajatukset! Mulla oli ensin tuo Kärcher mutta kaverin Worxilla pestyäni pyöriä Liguressa totesin Kärcherin melko leluksi ja hommasin tuon saman ja pistin Kärcherin kiertoon.

Mistä olette Worxit hankkineet? Lähinnä kotimaiset jälleenmyyjät kiinnostaa, kun näyttäisi siltä että esim. Amazon.de ei saa toimitettua tänne litiumakkuja - yksi akku laitteen mukana vielä onnistuu, mutta lisäakkuja ei näköjään saa tilattua.

Clas Ohlsonilla Worxia vissiin jossain vaiheessa oli, mutta ei näytä olevan enää heidän valikoimissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ylämäki Katso viesti
    Mistä olette Worxit hankkineet? Lähinnä kotimaiset jälleenmyyjät kiinnostaa, kun näyttäisi siltä että esim. Amazon.de ei saa toimitettua tänne litiumakkuja - yksi akku laitteen mukana vielä onnistuu, mutta lisäakkuja ei näköjään saa tilattua.

Clas Ohlsonilla Worxia vissiin jossain vaiheessa oli, mutta ei näytä olevan enää heidän valikoimissa.
    Joissain Clasuilla voi vielä löytyä hyllystä tuota.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Joissain Clasuilla voi vielä löytyä hyllystä tuota.
    Kiitos vinkistä - kävin hakemassa Kaaren Clasusta omani. Poistona 119e.
    Vaikuttaa hienolta peliltä ja varmasti hintansa väärtti.
    Lidlin pesuri lähtee kiertoon vaikka ihan ok laite sekin.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Harmillisesti ei ole oman asunpaikan lähettyvillä Clasun liikkeitä, mutta hakekoot he kenellä siihen on mahdollisuus.

Samat ajatukset! Mulla oli ensin tuo Kärcher mutta kaverin Worxilla pestyäni pyöriä Liguressa totesin Kärcherin melko leluksi ja hommasin tuon saman ja pistin Kärcherin kiertoon.
    Kumpaan Kärcheriin vertaat viestissäsi tuota Worx WG629E - Kärcher OC3 vai KHB 5? Itse harkinnut tuota KHB 5 uudeksi pesuriksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silakka Katso viesti
    Kumpaan Kärcheriin vertaat viestissäsi tuota Worx WG629E - Kärcher OC3 vai KHB 5? Itse harkinnut tuota KHB 5 uudeksi pesuriksi.
    OC3 - onko tuota uutta KHB5 vielä ollut edes saatavilla?

Itse ainakin löysin K-raudan sivulta.

Veikon Kone väittää myös että löytyisi suoraan varastosta: https://www.veikonkone.fi/pienkoneet...4054278299228/

Aika lailla erilaisia vehkeitä OC3 ja tuo Worx/se uusi Kärcher. Molemmilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Itse ajattelen, että jos tarvitaan letkua, niin sitten mulla on jo sähkökin lähellä, enkä letkukäyttöiseen tarvitse akkua. Sitten taas jos ei ole letkua/sähköä, niin pitää olla all-in-one -laite, vaikka heikkotehoisempi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •