Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 72

Aihe: Onkse 50-villitys vai mielenhäiriö

Onkse 50-villitys vai mielenhäiriö

Mä oon aina ajatellu että joku 50 villitys tarkoittaa sitä että vaihdetaan ämmä nuorempaan.
    Onko se näin 48 ja risat ikäisenä samaa villitystä, väsymystä vai järkiintymistä jos lopetetaan paskalta maistuva duuni ja vaihdetaan turvallinen toimeentulo hämärään epävarmuuteen toimeentulosta, ja pidetään vähän "vapaata"
    Samaan syssyyn laitetaan kämppä myyntiin niin sen jälkeen ei oo enää mitään taloudellisia asioita sitomassa mihinkään, vaan ensimmäistä kertaa elämässä vapaus päättää mitä tekee ja minne lähtee, kun ei ole enää huollettavia lapsia, ydinperhettä, firmaa, velkaa tai muitakaan vastuita.
    Mutta tota rojektiLincolnia ei kyl myydä mihinkään
    Eli riisi vai muuten vaan pimee?

Luonehtisin "kriisiäsi" moderniksi aikuistumiseksi, kaikki ollaan annettu jo muiden hyväksi, seuraavana odottaa oma vuoro.

Hyvä luonnehdinta.

Nimim. kiinteistövälittäjää odotellessa

kyllä tuo 50-kriisistäkin menee. käsittääkseni kyseessä on merkittävään tasaikään liittyvä asioiden tarkastelu ja elämänmuutos. ei kai sen täydy olla uusi nuori vaimo tai tatuointi. no,kahden vuoden päästä tuon nään itsekin

Onnea! Teksin itsekin jos olisi mahdollista, mutta kun on vielä noita alaikäisiä kasvatettavia.
    Festina lente

noniinno Guest
    ..eräs tamperelaiskoomikko jossain juhlissa vitsaili, että viiskymppisenä ostetaan sitten ne trikoot ja hiilikuitupyörä. Mietin, että mitähän itse teen, nuo kun jo on hankittuna...

Ihan normaalia aikuistumista. Peukkua tälle projektille!

Eräkirjailija Saraspää sanoi omasta 50-villityksestään, että sen lähestyessä nukkui kengät jalassa.
    Menee kuulemma niin nopeasti ohi, että ei ehdi kenkiä laittaa. Jotkut onnettomat ovat silloin olleet tyhjässä hississä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ..eräs tamperelaiskoomikko jossain juhlissa vitsaili, että viiskymppisenä ostetaan sitten ne trikoot ja hiilikuitupyörä. Mietin, että mitähän itse teen, nuo kun jo on hankittuna...
    Sama oli ongelma tälläkin. Mietin laittasko Harlikan tai amisrassin, joita myös urh.autoiksi kutsutaan. En laittanu kumpaakaan. Harlikka on pirun työläs työnnettävä Pitämävaaran puskissa. Amisrassia en hommannut, kun ei ne siideripissikset kummiskaan tee mulle aaltoja mäkkärin kulmalla, jos sinne kurvaisin. Ostin toisen hiilaripyörän ja lisää trikoita.
    Hiilaripyörällä trikoissa mäkkärillä en oo käyny...vielä.
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti usko juntunen Katso viesti
    Mä kävin viime kesänä kun poljin Sipoosta Alastarolle, niin matkalla joutui käymään Loimaan mäkkärissä tankkaamassa. Ei tehny junnut aaltoja sielläkään

ite ajattelin että jos 50v. pystyis vaikka pitää puolivuotta lomaa ja olisi koko ajan ulkomailla "itseään etsimässä". tähän oli jo "varma suunnitelma" olisin nimenomaan Los Angelesissa... tätä kun maisteli niin koko suunitelma rupesi tuntumaan tyhmältä, hokasin että tarvisi jo jenkkilää varten viisumia. luultavasti en tee mitään tai sitten jotain tosi spontaania ja tyhmää.

kyllähän tämä monelle tulee, melkein yhtä varmasti kuin loukkaantumiset siinä, että näyttää lapsilleen kuinka hyvä urheilija iskä on.

Punapää omaksi parhaaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Mä oon aina ajatellu että joku 50 villitys tarkoittaa sitä että vaihdetaan ämmä nuorempaan.
    Onko se näin 48 ja risat ikäisenä samaa villitystä, väsymystä vai järkiintymistä jos lopetetaan paskalta maistuva duuni ja vaihdetaan turvallinen toimeentulo hämärään epävarmuuteen toimeentulosta, ja pidetään vähän "vapaata"
    Samaan syssyyn laitetaan kämppä myyntiin niin sen jälkeen ei oo enää mitään taloudellisia asioita sitomassa mihinkään, vaan ensimmäistä kertaa elämässä vapaus päättää mitä tekee ja minne lähtee, kun ei ole enää huollettavia lapsia, ydinperhettä, firmaa, velkaa tai muitakaan vastuita.
    Mutta tota rojektiLincolnia ei kyl myydä mihinkään
    Eli riisi vai muuten vaan pimee?
    Tämä aihe on itelleni todella osuva, osittain samansuuntaisia mietteitä. Mutta varmanakaan en ole "aikuistumassa"

Mutta mä sanon että väsymystä. Jos on mahdollista niin varmaan kiva vapauttaa itsensä työnteon kahleista, mutta - kun elääkin pitää, vaikka perheessä olisi vain yksi ihminen. Ja jotain menopelejä ( tänäpä isomazdaan uusi akku..). Tietysti ainahan se " elämä voi muuttua..." lauantai-iltakymmenen jälkeen..

Väsymystä, ja jonkinlaista oman itsensä enempihuomioimista. Tekee asioita jotka on itelle tärkeitä ja jotka tuo iloa ja inspiraatiota. Kun kukaan ei sun parastasi ajattele niin ite pitää sekin tehdä.
    Eli pitää sopivasti vapaata ja tekee töitä senverta kun tarvii. Itselleni kuitenkin tavallinen, turvallinen, jonkun mielestä tylsä elämä on kuitenkin juuri se mikä on parasta. Nuorempana ehkä oli jotain suurempia haaveita, mutta ne on tehokkaasti karisseet pois.

Projektit on aina hyvä asia olla olemassa.
    Senverta kuitenkin tämän "juhlavuoden" ( joka on alkanut aika onnettomasti) kunniaksi oon aatellu, että pidän elämäni ensimmäistä kertaa KESÄLOMAN. Se on palkaton, mutta eletään sitten muuten niukemmin.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Hiilaria kehiin, ehdottomasti.
    Mutta varovaisuutta, voi karata käsistä ja päätyä myös runkoon.
    Operaatio rauhoittaa mieltä siinä määrin, että unohtuu aikeet vaihtaa Rouva 50v kahteen 25v + 25v.
    Ja tulee mutten paljon halvemmaksikin $$!

Identiteettikriisi kysyjällä, en ainakaan itse moista huomannut, yhtenä aamuna se luku oli vaihtunut ja kriisi siinä samassa...

60 huomaa tulevansa siitä kun ei tule enää kevätkiimaa vaan pyörii Lommilan K-Raudassa miettimässä että minkälaisen puutarhavajan tekisi pihalleen.
    38 eurolla ostaa siemeniä porkkana, tomaattia, tilliä, persiljaa... laitanpa tänä vuonna vielä perunaakin. Se ei tarkoita sitä että asuu Kehä III sisäpuolella joka ruoka pitää kaupasta ostaa. 15pv helmikuuta laitetaan tomaatit itämään.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

Mietin laittasko Harlikan tai amisrassin
    Harley-Parkinson oli edellisen sukupolven eli suurten ikäluokkien 50v villitys, so last season! Toyota Mark 2:t, karvanoppa-Taunukset ja muut kuuluu silliviiksiä kasvattaville teineille, ei 50v villitykseen.
    Ostin toisen hiilaripyörän ja lisää trikoita.
    Aivan mahtava valinta! Onnea pyörälle uuteen kotiin. Valintasi osoittaa, että seuraat aikaasi jopa viidenkympin kriisissä. Tervetuloa MAMILien joukkoon! http://www.bbc.co.uk/news/magazine-10965608
    No sekin on vain edessä oleva kokemus. Vielä ehtii. Tosi MAMIL ei mitenkään häpeile spandexeissa liikkumista julkisella paikalla vaan kantaa asuaan ylpeänä http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...Man-Lycra.html

Kossu@ KIITOS!
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

No nyt selvisi mistä tämä kaikki johtuu... olen MAMIL! Jopas helpotti, olo on kuin ripillä käyneellä, kaikki on anteeksi annettu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Ihan hyvin jos joku on vielä vieressä 50 vuotiaana jos sitä puolisoa ÄMMÄKSI kutsuu... Eli on jotain jonka vielä vaihtaa johonkin.

Mulla oli paha kolmenkympin kriisi ja hieman lievempi neljänkympin kriisi. Kumpikin alkoi pari vuotta ennen H-hetkeä. Tuntuu, että alkaa taas olla jotain

Moottoripyöräilyä on vaikea aloittaa kun sen lopetti jo 2005 22 pyörän jälkeen, mutta rakensin itselleni polkuauton. Vaikka polkupyörä se on lain mukaan, mutta kansankielessä.
    77-vuotias faija ajaa uudella mersulla, minä ajan polkuautolla. Ei kriisiä. Ikääkin on tosin vasta 45, joten eihän sitä tiedä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Hiilaria kehiin, ehdottomasti.
    Tää on paha, kun kaikki piukkaperäiset fitness-pimut telkkarissa sanoo, että hiilarit on pahasta
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

En ole ikinä törmännyt moisiin kriiseihin omalla kohdalla. Numerot siinä vaihtuu, ei muu.

Ajoittain toki tuntuu että tässä vaan nuorentuu jatkuvasti. Kyse lienee taantumisesta.

Itse en ole ehtinyt potemaan kriisejä ja lääke on ollut se, että pitää itsensä puuhakkaana illasta toiseen. Kun on riittävästi muita asioita ajateltavana arjessa niin ei tarvitse surra, kuinka monta kasitonnista vuorta jäi kiipeämättä.

Punapää nyt se iski

perskeles .. just kun sain väistettyä läskikuumeen niin nyt iski täpäriflunssa .. Täysjäykkää 26":sta pitäis vaihtaa "järkevästi" joko 27,5" tahi 29" .. joista Banshee Spitfire 27,5" koukuttais ehkä enempi tällähetkellä, kun ois jopa runkovaihto ja vanhasta elinluovuttajaksi osiltaan. Siten paremmin itselle perusteltavissakin, jos nyt edes tarvii Eikä arvostelutkaan hirveesti ko. runkoa mollaa , mitenlie raati

mk muokkasi tätä : 16.02.2015 at 11.59 Syy: kuvalinkki lisätty
    -- not fast but furious --

Merkki järkiinsä tulosta. Aikuiseksi asti ei tarvii kasvaa .....
    Canyon Neuron CF SLX 9.0 LTD 2020 - Canyon Inflite CF SLX 2018 - Canyon Ultimate CF SL 9.0 2016 - Canyon Spectral:ON 8.0 2018

Itse otin viiskymppisenä juuri tuon itsekkyyslinjan. Lopetin lähes kaiken kaiken urheilun yhdistystoiminnan ja muutkin talkootyöt. Viimeisistä riippakivistä päästään tänä keväänä eroon, nyt on muiden aika touhuta ja itse saa itsekkäästi harrastaa mitä lystää.
    Nyt on syytä harrastaakin oikein kunnolla, kun katselin että jotkut saman ikäiset ladullakin aurasivat tasamaalla. Luonnonvoimia uhmaten vaan pitää yrittää vielä takoa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    perskeles .. just kun sain väistettyä läskikuumeen niin nyt iski täpäriflunssa .. Täysjäykkää 26":sta pitäis vaihtaa "järkevästi" joko 27,5" tahi 29" .. joista Banshee Spitfire 27,5" koukuttais ehkä enempi tällähetkellä, kun ois jopa runkovaihto ja vanhasta elinluovuttajaksi osiltaan. Siten paremmin itselle perusteltavissakin, jos nyt edes tarvii Eikä arvostelutkaan hirveesti ko. runkoa mollaa , mitenlie raati

Itsellä ollut Rune V2 ja ei moitittavaa. Täpäriksi pirun pystyvä laite. Kaikenlaisessa ajossa, mutta loistaa kun mennään alaspäin.

Kertokaas viisaammat onko MAMIL:sta seuraava etappi OMIL (old men in lycra)
    Ja missä iässä tämän ylennyksen saa? Ja kuuluuko tähän
    jo tuulipuku-optio?

nimim. epätietoinen 55 v.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steni Katso viesti
    Kertokaas viisaammat onko MAMIL:sta seuraava etappi OMIL (old men in lycra)
    Ja missä iässä tämän ylennyksen saa?

nimim. epätietoinen 55 v.
    Ei tietoa, mutta veikkaus, että viimeistään siinä vaiheessa kun lycrapöksyssä ei ole pelkkä säämiskä vaan lisänä Tenan vaippa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •