GarminVelosportVelobeHuntteriGiantFantic
Sivu 13 / 36 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 1078

Aihe: Garmin Fenix 3

^^Noitahan voi muokata ja nimetä melko vapaasti.
    Toki itse en ole vielä salille kerenny kokeilemaan.
    Sit kylmällä ja pimeellä.

Itse erittäin tyytyväinen laitteeseen.
    Esim juoksusta saa melko monipuolista dataa käytettäessä HRM-run sykevyötä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilaril Katso viesti
    Olisi kuitenkin aika mainio wellness tracker, ainakin mitä netistä lukenut.
    FitnessPalin kanssa toimii kivasti painonhallinnassa myös.
    brilleaux muokkasi tätä : 29.07.2015 at 13.40

Onko fenix 3n sykevyössä muistia kuten suunnolla?

Noniin nyt on toista päivää uusi Fenix 3 ranteessa. Paketista käyttökuntoon laitto sujui ongelmitta. Vaati vain 2h akun latausta ja 20min konfigurointia että pääsi kellon kanssa ekaan intervallijuoksuharjoitukseen.

Harjoitusohjelma, sykealueet ja uusin softapäivitys meni heittämällä laitteeseen. Data screenit konffasin juostessa.

Myöhemmin hieman ihmettelyä vaati, että kaikki notifikaatiot sai toimimaan. Tosiaan Galaxy S4 kanssa noita notifioivia sovelluksia piti lisätä käsin Garmin Connect appsin kautta.

Pientä miinusta askelmittarista. Antoi yli 500 askelta tunnin automatkasta. Toivottavasti korjaavat softapäivityksellä. MyFittnessPal synkka taitaa tällä hetkellä olla särki? No se ei liity toki Fenixiin mitenkään.

So far so good.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Kiitokset jjj84:lle ja brilleaux'lle vastauksista. Kyllä se täytyy tuo laite laittaa tilaukseen. Eiköhän siitä taas pari vuotta revi hupia.

Pumo: DC Rainmaker - Garmins HR swimming straps. Jos meinaat siis muistilla tuota millä saat uinnin sykkeet talteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AWilk Katso viesti
    Myöhemmin hieman ihmettelyä vaati, että kaikki notifikaatiot sai toimimaan. Tosiaan Galaxy S4 kanssa noita notifioivia sovelluksia piti lisätä käsin Garmin Connect appsin kautta.
    Mulla loppu noi ongelmat kun luovuin Androidista(Galaxy S3).
    iPhonen (4S) kanssa kaikki toimii kuin se kuuluisa vessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mulla loppu noi ongelmat kun luovuin Androidista(Galaxy S3).
    iPhonen (4S) kanssa kaikki toimii kuin se kuuluisa vessa.
    Joo Fenix 3 ei näytä myöskään kunnioittavan Androidin 'do not disturb' modea. Ilmeisesti ainut tapa saada notifikaatiot pois päältä yöksi, koskematta kelloon, on sulkea Bluetooth puhelimesta.

MyFittnessPal synkka taitaa tällä hetkellä olla särki?
    Garminin oma status vahvistaa asian:
    https://connect.garmin.com/fi-FI/status

Mulla viimeinen synkkaus 24.7.

Olen tässä katsellut uutta laitetta korvaamaan nuo vanhat mitä on juoksua ja pyöräilyä (& laskettelua) varten olemassa ja Fenix 3 vaikuttaisi oikein hyvältä valinnalta. Vaan mitenkäs tuon laitteen käyttö kuntosalilla. Löytyykö sieltä sille oma moodi että saa treenit eroteltua järkevästi, vai täytyykö vain käyttää jotain "vaellusta" tai muuta vastaavaa ja muistaa mitä mikäkin on? Olisi kuitenkin aika mainio wellness tracker, ainakin mitä netistä lukenut.
    Ainakin tuollainen appsi löytyy punttisalille (Gym Set & Rest Timer), itse en kyllä ole vielä kokeillut:
    https://apps.garmin.com/fi-FI/apps/5...8-5aa3bba2f14e

Kehtaisiko joku Fenix 3:n käyttäjä mitata rannekekiinnikkeiden sisäleveyden? Tactixista meni tänään ranneke poikki, näköjään nuo kumi/muovirannekkeet kestää päivittäistä käyttöäni noin vuoden verran. Sama juttu oli monen vuoden ajan Suunto Observerin kanssa.

Takuusta saisi varmaan vielä uuden samanlaisen, mutta melkein kiinnostaisi vaihtaa metallirannekkeeseen. Fenix/Tactix/Fenix 2:lle ei taidettu tehdä omaa metalliranneketta, mutta Garminilta näyttäisi saavan Fenix 3:n vaihtometallirannekkeen. Saisi vaan olla sopiva, kun ei näytä olevan ihan ilmainen (130€). Tietenkään Garminin yhteensopivuustaulukoinnin mukaan Fenix 3:n rannekkeet ei sovi vanhempiin malleihin, eikä vanhempien rannekkeet muka sovi Fenix 3:een.

Tactixin rannekkeen kiinniketappien päissä on ihan normaali Torx-kanta, liekö T10 vai T15. Rannekekiinnikkeiden väli on aika tarkalleen 26mm, eli ranneke on vähän päälle 25mm leveä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Kehtaisiko joku Fenix 3:n käyttäjä mitata rannekekiinnikkeiden sisäleveyden? Tactixista meni tänään ranneke poikki, näköjään nuo kumi/muovirannekkeet kestää päivittäistä käyttöäni noin vuoden verran. Sama juttu oli monen vuoden ajan Suunto Observerin kanssa.

Takuusta saisi varmaan vielä uuden samanlaisen, mutta melkein kiinnostaisi vaihtaa metallirannekkeeseen. Fenix/Tactix/Fenix 2:lle ei taidettu tehdä omaa metalliranneketta, mutta Garminilta näyttäisi saavan Fenix 3:n vaihtometallirannekkeen. Saisi vaan olla sopiva, kun ei näytä olevan ihan ilmainen (130€). Tietenkään Garminin yhteensopivuustaulukoinnin mukaan Fenix 3:n rannekkeet ei sovi vanhempiin malleihin, eikä vanhempien rannekkeet muka sovi Fenix 3:een.

Tactixin rannekkeen kiinniketappien päissä on ihan normaali Torx-kanta, liekö T10 vai T15. Rannekekiinnikkeiden väli on aika tarkalleen 26mm, eli ranneke on vähän päälle 25mm leveä.
    26mm (Garmin Fenix 3 Grey)

Joo.. Leveys natsaa, muuten ei, tai siis että noinpäin ei passaa, fenix 3:sen rannekkeen "tappi" on eri paksuinen, ohuempi siis.. Kakkosen rannekkeet menee kolmoseen, muttei toisiteppäin.. Das ist fakta, mullo molemmat..

Ps. Se metalliranneke on hieno, mutt aika hewii, ei kovin sport..

Pps. F1/2/Tactixille saa myös mustaa nahkaranneketta, se ei oo ihan niin herkkä

Jos jäsen CamoN haluaa tarkempaa dadaa, nii paiskaa yyveellä..

http://www.watch-band-center.com/wat...de-Straps.html
    Tuolta löytyy mukavempaan hintaan rannekkeita myös tuossa 26mm leveydessä. Itse olen tilannut parit rannekkeet tuolta, laadukkaan oloisia ovat. En kyllä mitään halvinta nahkaranneketta tilannut ja oli laadukkaan oloinen, Nato-rannekehan nyt ei maksanut mitään..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Juu kyllähän BT ja Garmin Connect mobile oli kyseessä eikä Garmin Express... Ja sain Garminin foorumilta vahvistuksen että kyseessä on ominaisuus...
    F**king stupid sanon mä.
    Tänään aamulla tapahtui jotain kummallista - vai tapahtuiko?
    Nimittäin kello ranteessa, yhteydessä iPhoneen ja polkien töihin. Käynnistin EDGE:n ja se sanoi että connected to iPhone. What the f**k, siis molemmat yhtäaikaa?
    Töissä vielä kokeilin että säätiedot tulee E810:iin ja missään vaiheessa ei kello sanonut että "disconnected" - tosin kellosta kokeilin niin notifikaatio oli siellä (oli tosin tullut jo kotona) - kalenteri ja sää sanoin että "waiting for data" - sitä se tosin muulloinkin saattaa sanoa vaikka olis yhteyskin.
    Eli onko nyt tullut garmin connect mobileen parannus mikä sallii useamman yhdenaikaisen laitteen - vai oliko jollain hämärällä tavalla fenix kuitenkin disconnected?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Eli onko nyt tullut garmin connect mobileen parannus mikä sallii useamman yhdenaikaisen laitteen - vai oliko jollain hämärällä tavalla fenix kuitenkin disconnected?
    Kyllä, juurikin eilen taisi tulla App Storeen uusi Garmin Gonnect Mobilen versio. Päivityslokissa oli maininta useamman kuin yhden laitteen yhtäaikaisesta synkronoinnista ja mainittiin myös "muita Bluetooth synkronoinnin bugikorjauksia".
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

^Cool!!! Kiitos vastauksesta jäsen CamoN!

Nyt on muutaman päivän ollut laite käytössä ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Hankin kokonaisvaltaiseen hyvinvoinnin tarkkailuun laitteen ja ainut mikä ärsyttää lievästi on tuo liikuntakehoitus. Vähän liian innokkaasti sitä tuuppaa näkösälle. Siis hyvä että se on, niin tulee koneella istuessa pidettyä taukoja, mutta voisihan sen nyt siitä pienestäkin liikkeestä mallia arkiaskare ottaa ja nollata sen punaisen viivansa. Mutta se on pientä se. Kaikista otetuin olen tuosta unen tarkkailusta, sillä se oli yksi näitä mikä oman terveydentilan takia kiinnostaa kovasti.

Kuntosalilla tuo toimii välttävästi, mutta sen saa korjattua aika hyvin niiden ladattavien widgettien kautta.

Aivan loistava laite. Ja senverta nätti että kehtaa hyvin pitää ranteessa julkisestikin, miinus toki ne kerrat jolloin puku päällä.

Aivan loistava laite. Ja senverta nätti että kehtaa hyvin pitää ranteessa julkisestikin, miinus toki ne kerrat jolloin puku päällä.
    Tuosta syystä(kin) otin Sapphiren; teräsranneke kuuluu kauppaan.
    Sopii kera puvun myös.

EDIT: Alkaa pukkaamaan näemmä myös nahkaa:

https://instagram.com/p/5_fjDJunKH/
    brilleaux muokkasi tätä : 07.08.2015 at 09.30

"ainut mikä ärsyttää lievästi on tuo liikuntakehoitus. Vähän liian innokkaasti sitä tuuppaa näkösälle. Siis hyvä että se on, niin tulee koneella istuessa pidettyä taukoja, mutta voisihan sen nyt siitä pienestäkin liikkeestä mallia arkiaskare ottaa ja nollata sen punaisen viivansa"
    Tuon saa kokonaan pois päältä, siis huomautukset. Herkkyyttä taas ei saa muutettua. Unentarkkailusta tuohan on saanut vain huonoa, kun ei varsinaisesti analysoi sitä, näyttää vain liikkeet jotka eivät suoraan katsomalla ihmeitä kerro. Eikä tosin tälläistä rautaranneketta halua edes öisin kädessä pitää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux
    Tuosta syystä(kin) otin Sapphiren; teräsranneke kuuluu kauppaan.
    Sopii kera puvun myös.
    Beg to differ. Liian paksu ja liian "lelu". Puvun kanssa on huomaamaton kello. Vieläpä sellainen mikä ei tee muuta kuin näyttää aikaa. Joskus jopa valkoinen, joskus harmaa. Koskaan ei Kumimuovi-mikälie -ranneke, joka toimii omassa käytössä, metalli sitten kun on "semi-hienoa".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jjj84
    Tuon saa kokonaan pois päältä, siis huomautukset. Herkkyyttä taas ei saa muutettua. Unentarkkailusta tuohan on saanut vain huonoa, kun ei varsinaisesti analysoi sitä, näyttää vain liikkeet jotka eivät suoraan katsomalla ihmeitä kerro.

Ei niitä huomautuksia todellakaan tarvitse pois saada. Hyvä että huomauttaa kun on istunut aloillaan liian pitkään. Saisi vain tajuta että kun olen 15 minuuttia tehnyt arkiaskareita kävellen ympäri asuntoa, niin se on jotain muuta kuin paikoillaan istumista. Enemmän sitä siinä tulee liikuttua ja tehtyä kuin sillä että kävelen kusettamaan koiran kadunpäähän (joka siis laitteelle kelpaa liikunnaksi). Ja unen osalta tuo kertoo minulle paljon. Selittää asioita kun niihin on paneutunut liikaa. Se hyöty mitä siitä minulle on, ei tosin toimi ns. "normaalille" ihmiselle. Toki enempikin data olisi kiva lisä, mutta en odottanut tältä tuon kummoisempaa. Kymmenen vuotta sitten yhden seuratun unitutkimuksen yhteydessä käyttivät sellaista patjaa joka merkitsi liikkeet pitkälti samalla tavalla. Nyt se tekniikka on ranteessa ja ei hintakaan ollut kuin murto-osan siitä mitä yksi sellainen patja kaikkineen olisi kustantanut
    ilaril muokkasi tätä : 07.08.2015 at 18.25 Syy: typo

nyt tarvitaan apua. Oon pitkälti phtinut paremman aktiivisuusmittarin, sykemittarin, madafakinhärpäkkeen hommaamista ja näyttäisi siltä, että parhaat vaihtoehdot olisivat juuri ko. fenix 3 tai polarin v800.

Ilmeisesti s3 ei kuitenkaan ole mitenkään maatamullistavan hyvä ja polari taas perustoiminnoiltaan jopa pikkasen parempi, mitä nyt lagaa noissa älykello ominaisuuksissa ja ulkonäössä.

Onko samassa luokassa muita varteen otettavia aktiivisuus-, multisport-, gps-kelloja?

Eikös garminin forerunner 920xt ainakin ole? Itsellä oli valinnassa ambit 3, v800, 920xt ja fenix 3. Viimeinen voitti tullen melko puskista, vaikka v800 piti hankkia. Itse vertailin noita dcrainmakerin varsin mainiolla tee-se-itse -taulukolla.

Rainmakeria on tullut paljon käytettyä mut se lyö pöytään vain faktaa 😉 tuntuma jutut jää pois..

Niin joo toi 920xt vois toimia myös..

No onneksi on vielä hetki aikaa miettiä.. täytyy vielä tota 920xt:ä katella lisää..

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Postipoika toi pari uutta ranneketta.

Eikös garminin forerunner 920xt ainakin ole? Itsellä oli valinnassa ambit 3, v800, 920xt ja fenix 3. Viimeinen voitti tullen melko puskista, vaikka v800 piti hankkia. Itse vertailin noita dcrainmakerin varsin mainiolla tee-se-itse -taulukolla.
    Itsellä ollut Ambit, Ambit2, V800 ja Fenix3. Nyt olen sopinut kaupan purusta ja palannen V800 käyttäjäksi tai sitten Ambit3 kunnes keväällä 2016 Ambit4.

Fenix3 en suosittele jos haluaa tarkkaa dataa ja harrastaa multisporttia, triathlonia jne. Korkeuskäppyröissä 20-30% heittoja samoilla reiteillä, maastossa matkanmittaus on mitä on ja eikä mittaa sykettä uidessa. Vielä kun huomioi hintalapun joka siis n. 30% enemmän ei ole järkisyin perusteltavissa oleva hankinta. Sääli sinänsä kun on mielestäni markkinoiden hienoimman näköinen sporttikello.

Riippuen käyttötarkoituksista, yksi jokeri vaihtoehto voisi olla lokakuun kulmilla myyntiin tuleva Suunto Traverse.

Ilmeisesti olen ollut sitten onnekas tai jotain laitteeni kanssa. Matkat on ilmoittanut "oikein", sikäli kuin mikään sitä tekee. Matkat ovat olleet n. 5% sisällä, joka on mielestäni aivan yhdentekevä heitto. Korkeuden osalta en ole vielä päässyt testaamaan, kun kovin on tasamaata täällä. Multisporttiin en ota kantaa koska en moisia harrasta. Mitä uimiseen tulee, niin kyllä tällä saa sykkeen siinä mitattua siinä missä uusimmalla ambitillakin. Toki vaatii erillisen sykevyön ostamista, mutta se ei olisi itselle ainakaan kovin suuri ongelma, jos siis tuolle datalle tulisi tarvetta. Polar pystyy näyttämään reaaliajassa datan, mutta niillä taas edelleen ongelmana se sykevyön pysyminen paikoillaan. Bonuksena katson nuo "ylimääräiset" datat juoksun osalta. Sieltä löytää mielenkiintoisia asioita omalta kannalta. Mutta minä rakastankin numeroita ja niiden tulkintaa.

Hinta vissiin tosiaan kalliimpi kuin "muilla vastaavilla", mutta itse kaipasin laitteen jota viitsii kantaa ranteesaan aina (vaikuttaa normaalilta rannekellolta). Jos muut valmistajat (tai edes polar/suunto) osaisivat tehdä yhtä tyylikkään laitteen, voisin minäkin harkita vaihtoa. Toistaiseksi jatkan tyytyväisenä tämän kansa.

edit: ainut mistä en todellakaan laitteen kohdalla pidä on garminin päivitysten laaduntarkkailu, tai tarkemmin sen puute. Edellisen päivityksen jälkeen piti resetoida koko laite ja sitä seuraava ilmeisesti vaatisi samaa. Aina pitää olla googlailemassa päivitysten saapuessa että mitähän ongelmia niiden asentamisesta voisi aiheutua.

Ilmeisesti olen ollut sitten onnekas tai jotain laitteeni kanssa. Matkat on ilmoittanut "oikein", sikäli kuin mikään sitä tekee. Matkat ovat olleet n. 5% sisällä, joka on mielestäni aivan yhdentekevä heitto. Korkeuden osalta en ole vielä päässyt testaamaan, kun kovin on tasamaata täällä. Multisporttiin en ota kantaa koska en moisia harrasta. Mitä uimiseen tulee, niin kyllä tällä saa sykkeen siinä mitattua siinä missä uusimmalla ambitillakin. Toki vaatii erillisen sykevyön ostamista, mutta se ei olisi itselle ainakaan kovin suuri ongelma, jos siis tuolle datalle tulisi tarvetta. Polar pystyy näyttämään reaaliajassa datan, mutta niillä taas edelleen ongelmana se sykevyön pysyminen paikoillaan. Bonuksena katson nuo "ylimääräiset" datat juoksun osalta. Sieltä löytää mielenkiintoisia asioita omalta kannalta. Mutta minä rakastankin numeroita ja niiden tulkintaa.

Hinta vissiin tosiaan kalliimpi kuin "muilla vastaavilla", mutta itse kaipasin laitteen jota viitsii kantaa ranteesaan aina (vaikuttaa normaalilta rannekellolta). Jos muut valmistajat (tai edes polar/suunto) osaisivat tehdä yhtä tyylikkään laitteen, voisin minäkin harkita vaihtoa. Toistaiseksi jatkan tyytyväisenä tämän kansa.

edit: ainut mistä en todellakaan laitteen kohdalla pidä on garminin päivitysten laaduntarkkailu, tai tarkemmin sen puute. Edellisen päivityksen jälkeen piti resetoida koko laite ja sitä seuraava ilmeisesti vaatisi samaa. Aina pitää olla googlailemassa päivitysten saapuessa että mitähän ongelmia niiden asentamisesta voisi aiheutua.
    Rakastat dataa ja arvostat F3 tarjoamaa juoksumetriikkaa vrt. V800, mutta mielestäsi 5% gps heitto on ok. Oletko miettinyt mitä tuo heitto on esim. puoli tai täysmaralla? Fillaroidessa ei niin haittaa kun ei ole vastaavia vakiomatkoja kisoissa. Toki tämä on fillarifoorumi, mutta kun tuon juurikin pitäisi olla multisport käyttöön tarkoitettu mittari.

Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

Eihän tuo heitto ole enää pitkään aikaan ollu tuota luokkaa, se gps-softapäivitys korjas sen hyvin.. Ja nyttemminhän tuo hrm-swim tosiaan tallentaa uintisykkeen, ei siis reaaliaikaista, mutta tallentuu ja synkkaa automaattisesti kun signaali kulkee..

Eli fenix 3 on semi pettymys nimenomaan multisport-luokassa? 😕

Vaikutti vaan niin hyvältä kokonaisuudelta paperilla vs. V800... varsinkin kun käyttö olisi urheilun lisäksi arjessa 😀

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Alkupään kolmosissa oli viallinen GPS chippi. Löytyi kuvakaappaus jenkkifoorumilta mistä numerosarjasta alaspäin oli viallinen. GPS on tätä nykyä aivan yhtä tarkka kuin kilpailijoillakin. Softapäivitykset on tosiaan olleet murheenkryyni.
    Siltikin mielestäni edelleen paras rannelaite jolla pärjää joka lajissa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Meidän taloudessa rouvalla käytössä Fenix3, itsellä tätänykyä 920xt jota ennen 910xt. Vertailin jollain lenkeillä näitä kaikkia kolmea ja ainakaan viimeisimpien softapäivitysten jälkeen ei tuommoisella perus polku/pururata/kelvi juoksulenkillä saa mittaustarkkuutta suurempia eroja syntymään. Myöskään softapäivitykset eivät ole täällä aiheuttaneet sen isompaa draamaa, aivan kiltisti ovat wifi:n kautta valahtaneet käyttöön.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •