Katso tämä: https://forums.garmin.com/showthread...Suunto-A3-Peak
Itse ainakin ajattelin että saan kaikki treenit samaan kantaan Fenixin kanssa, kun Edge on jo.
Katso tämä: https://forums.garmin.com/showthread...Suunto-A3-Peak
Itse ainakin ajattelin että saan kaikki treenit samaan kantaan Fenixin kanssa, kun Edge on jo.
Jos metsässä meinaat juosta tai pyöräillä, ja GPS tarkkuus ja oikea matkan mittaaminen on tärkeää, valitse Suunto. Fenix 3n nykysofta ja tarkkuus eivät ole maastoon suunnitellut. Päivitystä odotellaan, ja toivottavasti sillä asia josaainvaiheessa korjautuu.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Fakta on että mitä teknisempi ja useammin käännöksiä - sitä enemmän pieleen Fenix 3 matkan laskee (ja aina alakanttiin). Puolimaran matkalla saa helposti polkuja juoksemalla kilometrin puuttumaan, eli ei siis mitään 50 m ongelmia. Mutta valtasosaa käyttäjistä tuo tuskin haittaa, varsinkaan jos ei vertaa muihin laitteisiin tai juoksee/pyöräilee kelveillä.
Garminin omalla foorumilla mennän nyt sivulla 100+ asian suhteen, joten kyllä tämä valitettavasti on vaan ongelma tuotteessa - joka ilmenee erityisesti noilla poluilla missä runsaasti käännöksiä. Itsekin pidän kellosta muuten, mutta ym. fakta ei siitä miksikään muutu.
Connectin Android-softaan on marketissa päivitys tarjolla. Korjasi Ainakin Galaxy S3:n bluetooth-ongelman.
Eli vika oli softassa kuten uumoilin.
Nyt laitteet pariutuvat automaattisesti uudestaan tarvittaessa.
Saa nähdä kuinka kauan tällä kertaa.![]()
Vähän ohi aiheen mutta samasta syystä varmaan omassa Edge Touringissa jäljen seuraaminen metsässä on todella tuskaista, GPS on ilmeisesti niin epätarkka että antaa ajaa ohi jäljen ja reagoi viiveellä tähän, jälki on tällöin kadonnut jo näytöltä. Myös suunnat tuntuu olevan useasti hukassa, herjaa väärää suuntaa vaikka varmasti ollaan suunnassa, liekö hidas vauhti myös osasyy tähän.
Kyllä tuo fenix 3 piirtää ainakin itsellä todella tarkasti sitä jälkeä mitä on tullut ajettua. Glonass päällä ja tallennus joka sekunti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Huoh... alkaa olla jo pari kuukautta tilauksesta (safiiri).
Paremman tuoton sille rahalle olisi saanut muualta...
Olisi mielenkiintoista tietää mikä kestää... valmistusongelmat vai jotain perustavanlaatuista ongelmaa. Tosin olettaisi, että Garminin foorumilla asiasta olisi jotain hälinää jos niitä ei tällä hetkellä saisi ollenkaan.
^ ainakin kun viimeks tsekkasin, oli safiiria (bundle) suoraan varastossa (keskiviikkona)..
^ nyt niitä kolahti Garmin Nordicille tällä viikolla, mulle on kans laite postissa tulossa liikkeeseen ja ens viikolla saisin laitteen, jos en olis työmatkalla...
Toivotaan, että niitä tipahtelee SOS:kin suuntaan.
Mistähän tuo säätietokenttä hakee nuo säätiedot silloin kun puhelin on yhdistettynä bt:llä? Mulla näyttää ainakin ihan eri lukemia mitä säätila on oikeasti. iPhonesta on kyllä valittuna sääohjelmasta oikea paikka jos se sitä käyttää.
Nyt on viikonlopusta lähtien ollut kello ranteessa.
BT paritus ja reconnect toimii hyvin, kun pelkkä kello Connectin kautta kiinni. Puhelin iPhone5.
Mutta se mikä hämmästyttää on että en ensiyrittämällä onnistunut saamaan Connectiin yhdistettyä sekä Fenix3 että Edge810. Kun Fenix3 oli kytkettynä niin Edge ei kytkeytynyt, ja vasta kun käynnistin Connectin uudelleen, Edge yhdistyi mutta taas Fenix ei. Ja vasta kun Edgen sammutin sai Fenix kiinni connectista.
Onko muilla näin? Vai onko jotain jippoja miten ne sais connectiin yhtä aikaa kiinni?
^Pitipä koittaa moista komboa kun sattuu löytymään eli itse sain molemmat yhdistettyä yhtäaikaa USB -piuhan välityksellä. Muita tapoja en testannut..
Tietokoneeseen.
Juu kyllähän BT ja Garmin Connect mobile oli kyseessä eikä Garmin Express... Ja sain Garminin foorumilta vahvistuksen että kyseessä on ominaisuus...
F**king stupid sanon mä.
Muuten - torstailenkillä mittaero Fenix ja Edge810 16km lenkillä oli 0.5km eli melko paljon. Osaako kukaan neuvoa miten ja mihin työkaluun saisin noi molemmat eri Garmin jäljet piirrettyä samaan kuvaan päällekkäin niin vois vähän verrata missäkohtaa heitot tulee. Ja Fenix asetukset oli: Intelligent sykli, GLONASS:No.
Noh, onko se Fenix 3 ollu nyt kaiken hypetyksen arvoinen? Miten on toiminut kellona jokapäiväisessä käytössä? Tulossa Edge 810 kaveriksi.
Imatra MTB
imatramtb.fi / facebook.com/imatramtb
On se ollut. Hemmetin hyvä laite kaikinpuolin. Kerrankin toimivat bt ja WLAN yhteydet. Ei tarvitse enää kaivaa luuria taskusta viestejä ja mailia lukeakseen.
Yksinkertaisesti kyllä. Kellona toimii hienosti jokapäiväisessä käytössä. Samoin askelmittarina. GarminConnectin ja MyFitnessPalin yhteistyökin toimii hienosti.
Overall olen Fenixiin erittäin, erittäin tyytyväinen.
brilleaux muokkasi tätä : 15.06.2015 at 11.52
Täältä samanlaiset kommentit - päivittäisessä käytössä. Ei synkka eikä paritusongelmia so far tän kanssa. Notifikaatiot tulee kellotaululle komeesti. Todella tyytyväinen.
GPS jälki ei aivan täydellinen ole kuten yllä kommentoin.
Edge810 sen sijaan kiukkuaa GCM:n kanssa synkatessa oikein todenteolla. Synkkaus kestää minuutteja ja lopputulos on aina synkkavirhe, palvelinvirhe tms. Ennen se teki saman, mutta paljon nopeemmin. Yhteytenä on ollut 3G, LTE ja wifi jokainen erikseen testattuna puhelimesta joten vika on Edge <-> GCM. Genixin kanssa synkka menee sutjakasti.
Mites toi aktiivisuusseuranta Fenixissä, kun tuntuu että omassa Epixissä liioittelee. Tänäänkään tehnyt juuri mitään kuin töissä vähän kävellyt ja näyttää nyt jo yli 8km. Tai sitten sitä vaan tulee noita kilsoja kun ei istu juuri ollenkaan. Palaverissakin ehdin istahtaa kahdeksi minuutiksi kun piti taas mennä (tai sain tekosyyn poistua).
Näyttö toimii sormella h**vetin hyvin verrattuna Forerunner 610:aan tai Edge1000:een. Samaa luokkaa tai ehkä parempi kuin kasisatasessa.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Fenixissä toimii mulla kyllä oman seurannan mukaan moiteettomasti.
Onhan sulla askelpituus määritelty kohdilleen?
Aikalailla samoja lukemia vs. Vivofit2 joka tosin eri kädessä, tässä nyt useamman viikon vertailulla..
ps. On toi epix aika laite..![]()
^^ olen ollut päättelevinäni että se aktivisuusmittaus kun mittaa niitä kilometrejä, niin jos käy päivällä polkasemassa 50km pyörälenkin (tietty "activity" päällä) niin se laskee sen 50km mukaan siihen päivän aktiivisuuteen. Eli vaikka askeleet näyttää - niin ehkä hieman hämäävästi voi olla että askeleet 10000 ja kilsoja 56km. Mutta jos ei ole mitään "aktiviteettia" päivässä niin kyllä se näyttäis kilometrit näyttävän osimoilleen oikein. (Jaa että askelpituuden asetus - niinku mistä...?)
Täytyy verrata Edgen kanssa ennen kuin alkaa askelpituutta räpläämään. Vielä ei ole kymppiä tullut täyteen tänään, mutta koko päivä on kuitenkin tullut käveltyä enempi/vähempi. Kyllä toi kuitenkin illalla kun heitin erillisen kävelylenkin niin näytti ihan sellaista mitä mun normaalilenkilläkin kertyy et kai se aika lähellä on totuutta. Sitä ei vaan usko kuinka työpäivän aikana tulee askeleita ja kilsoja, kun yrittää kaiken tehdä jalan mitä pystyy.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Noh, yksi selittävä tekijä voipi olla se; tees seisomatyötä, missä askeleet ei ole pitkiä, mutta laite laskee askeleiksi, matkaa kertyy "paikallaan seisten" kun laite ei erota, astuitko normaalin vai "teputusaskeleen"
Kirjanmerkit