ShimanoElectrobikeGarminPartioaitta
Sivu 2 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 389

Aihe: GT Grade

TetedeCourse Guest
    Voisin illalla mitata (jos muistan) - vkonloppuna kaverillani oli Gradessa Schwalben Racing Ralph 33 mm renkaat

https://instagram.com/p/8XxbiePgnu/

CamoN esitti kysymyksen, joka kiinnostaa minuakin ihan vietävästi. Tämä mahdollinen rengastilan puute on ainoa syy, miksi en ole vielä tilannut Gradea itselleni. Netistä en ole löytänyt tähän yhdenkään eläväisen empiirisiin havaintoihin perustuvaa toteamusta. GTn oma linja on puhua epäämäräisesti "even plus 35". Ja tosiaan ensiasennusrenkaat kertovat aina jotain.

TetedeCourse Guest

Yllä kuva rullamitalla mitattuna, mittasin myös työntötulkilla

En vastaa mittauksen oikeellisuudesta/tarkkuudesta:

Työntötulkilla karkeasti mitattuna takana tilaa 43,7 mm ja edessä 44,5 mm

37mm leveä nasta- tai nappularengas 19mm sisäleveyksiselle kehälle nostettuna on varmaan aivan siinä ja siinä mahtuuko järkevästi? Kaipa sitä voisi elää 35mm leveiden renkaiden kanssa.

Lauantaina on muuta asiaa Lahteen, pitää samalla käydä siellä Leppäsen pyörässä tarkistamassa ettei vaan olisi jotain sopivan kokoista koeajettavaa. Jos on, voi tietää rahanmenoa. Vaikka pitäisi varmaan pistää jäitä hattuun kun kohta pitäisi aloittaa ainakin parin viikon totaalilepo. Ja sitten syö miestä jos ensi vuodelle putkahtaakin uusi runkomalli jossa myös takana on läpiakseli ja vaijerivetoja on viety sisäisiksi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kilpailun johtajalle kiitokset mittailusta. Ja CamoN: jos käyt Lahdessa, voitko kysäistä Leppäseltä mihin hintaan Ultegra GT lähtee ja milloin olisi saatavilla. Kesällä sain jo spekulatiivisen hinnan. Josko olisi tarkentunut. Kiitos.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Tässä mieli muuttuu tiuhaan, näin tunnin miettimisen jälkeen Kona Private Jake tuntuu aivan hyvältä rospuuttopyörältä. Saatan raapaista Lahdesta Helsinkiin Hi5Bikesiin ja haen sellaisen. Katsotaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Thebikeshop Saksanmaalta on liike, josta tietojeni mukaan jokunen tämän palstan lukija/kirjoittaja on GTnsä ostanut. Sinne tuli jo jokunen viikko sitten meikäläisen kokoa (58 cm) olevia 2015 Ultegra-malleja myyntiin. Gradesta on tullut uusia versioita tälle vuodelle, mutta toistaiseksi en ole onnistunut löytämään mitään eroa tämän ja viime vuosien mallien välillä koskien hiilikuituisia 105- ja Ultegra-malleja. Onkohan jotain jäänyt huomaamatta?

Oon pälyilly 2016 Alloy X:ää kakkos/talvipööräksi. Miten tähän löytyy päivityskiekkoja, kun takana on 135mm qr ja edessä 15mm thru axle?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Otin pari kaljaa ja päätin sitten vihdon ostaa sen ultegraaniaanisen Grade GTn Thebikeshopista Saksasta. Eli viime vuoden mallia ja mielestäni sangen kohtuulliseen hintaan. En jaksanut odottaa Jamis Renegaden saapumista Eurooppaan (due 27.11.), ja toisaalta Evansin britit eivät uskaltaneet luvata mitään alennusta. Olen koko ajan pähkäillyt Graden ja tämän Jamiksen välillä, ja nyt sai jahkailu loppua. Tässähän on hyvä GG kausi vasta alkamassa ja töissäkin pitää käydä. Samalla päätin, että 35 milliset saavat riittää minulle. Tähänkään mennessä en ole tarvinnut cyclossani kolmekolmosia isompia. Nyt otan sen kolmannen oluen, ja alan jahkaamaan olisiko sittenkin pitänyt...

Olen Allroad, enduroad jne. palstalla jo kehunut Gradeni taivaisiin, joten pidän sitä nyt jotenkin kaikkien tiedossa olevana asiana.

Ennusteet lupaavat sateita, ja niitähän tässä onkin odoteltu. Olettekos asentaneet omaanne lokasuojia ja jos niin minkälaisia? Yhdestä oli kuvat tämän ketjun alkupuolella. Edessä ei ole (muistaakseni) yläkiinnikettä ollenkaan, että mitenkäs se sitten...

GT Grade

Kiitti. Kuvasi vaan eivät näy. Olisi kiva nähdä DeFenderit käytännössä.

Näkyykö nyt?

No perhana, eipä näy. Muut ketjun kuvat kyllä näkyvät, joten... Älä nyt suotta vaivaa näe minun takiani. Koita pistää vaikka privaattia jos haluat/jaksat

TetedeCourse Guest
    Kyllä näkyy

Ootko isä nitro näihin tutustunu http://m.motonet.fi/fi/tuote/381196/...ti-Shield-Rm30

Cyclossa passas 28mm gatorskinien kans ku nenä naamaan. Eteen yläkiinnitys tuli kylläkin maantiejarrusta ripustamalla. Tuossa tuli kylläkin kaikenlaisia kiinnitysklipsuja ja vaihtoehtoja mukana...
    Pituuttahan noissa oli tosi hyvin.

Jakkokille kiitti vinkistä. Saatanpa käväistä Motonetissa. Ja Viimalle tiedoksi että jälkimmäinen kuva tosiaan näkyy, mikä riittää vallan mainiosti.

Saako tuohon Gradeen kiinni kokopitkiä lokareita? Itse suosisin ehdottomasti sellaisia, jos meinaan näin syksyisin/keväisin ajella enemmänkin matka- tai hyötyajoja. Mulla on tollasista pätkälokareista (SKS Raceblade) vähän huonoja kokemuksia - niiden asentamisessa ja asemoimisessa oli aina kikkailua ja kiinnityskohdat piti aina suojata vielä teipillä, jottei maaliin tule jälkiä (käytännössä asennus olis siis kiinteä, kun niiden kanssa oli aina kikkailua). Onnistuneen asennuksen jälkeen nuo suojasivat hieman kehnosti, kun pituus ei kuitenkaan ihan riittänyt, lisäksi pyörä ja etenkin voimansiiro oli lenkkien jälkeen aivan kurassa, kun lokari eivät ohjaa vettä koko matkalta, vaan mm. takarenkaasta poistuva vesisuihku osuu suoraan ketjuun. Pätkälokarit suojaa siis just sen selän (jos pituus riittää) ja sääret, mutta roiskii edestä kuskin kengille ja haarukasta riipuen vielä etukautta namalle sekä takaa takareisiin/pohkeisiin sekä selkään jos pituus ei riitä. Enkä eniten noissa ärsytti ehkä kuitenkin se, että koko pyörän sai aina pestä sadekelin jälkeen ja ketjuja sai puhdistaa/öljytä jatkuvasti.

Kannattaa muuten varmistaa, että lokareissa on levyttä riittävästi, oletettavasti esim. tuollainen 30mm Zefal toimii huonosti +30mm renkaan kanssa.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Olen tullut Kallen kanssa viime päivinä samaan tulokseen, eli että ne ovat sitten ihan kunnon pitkät ja kiinteät lokarit tai ei lokareita ollenkaan. Cyclossa minulla on kätevät ja helposti pois otettavat vain yhdestä kohtaa runkoon kiinnitettävät n. 3/4 loksut. Miestä ne suojaavat kohtuullisesti, mutta voimansiirtoa eivät. Herkkä mieleni ei jaksa kuunnella ketjuista ja rattaista välittyvää hiekan narskuntaa. Kengätkin kastuvat suotta.

Ajattelin hakea klassikot eli SKSn 45 milliset Bluemelsit ja kokeilla onneani. Noin leveät siksi, että minulla on nyt alla (käytännössä) 35 milliä leveät Spessun Trigger prot. Löysin hyllystä juuri tuon levyisen pelkän lokarin ilman kiinnikkeitä ja se näyttäisi taipuvan myös alakiinnikkeeseen keskiön tuntumaan. Ja löytyihän sieltä GTn etuhaarukastakin yläkiinnike. Se on vain takapuolella, mikä edellyttänee nikkarointia.

Raportoinen jatkosta

Mites tällaiset: http://www.wiggle.co.uk/crud-roadrac...-mudguard-set/ - riittävän pitkät ainakin?

Jollen aivan väärin muista niin noista Crudeista on todistettu myönteisiä asioita. Ovat minun käyttööni vain liian kapeat eli ovat ensisijaisesti tehtyjä tiukkoihin paikkoihin, joita maantiepyörissä erityisesti tavataan.

Crudracerien huonoksi puoleksi mainitaan yleisesti että ne ovat kovin helposti särkyviä. Mark II on ilmeisesti tässä suhteessa tosin edeltäjäänsä hieman parempi, mutta nekin sopinevat silti paremmin siistiin maantiekäyttöön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti viima Katso viesti
    Mites tällaiset: http://www.wiggle.co.uk/crud-roadrac...-mudguard-set/ - riittävän pitkät ainakin?
    Kannattaa tosiaan katsoa valmistajan sivuilta nuo asennusohjeet ja pohtia, että miten noi sopii ostikon mukaiseen fillariin, epäilisin itse (Gradea omistamatta) että ei sovi, ainakaan jos käytössä on "Allroad-tyyliset" renkaat.

Mulla on ollu ko. lokarit asennettuna sinkulassa ja maantiefillarissa, joissa ne toimivat joten kuten välttävästi kun mitkään muut täyspitkät eivät mahtuneet maantiejarrujen kanssa fillariin. Melkoista säätöä ja kikkailua noidenkin asennus oli ja hankaamaton asennuskin vaati aina pientä säätöä lenkeille lähtiessä ja välillä kesken lenkinkin. 23mm renkaiden kanssa noi toimi parhaiten, 25mm taisi just mahtua, mutta 28mm oli jo ahdas. Mulla meni kerran takalokarin aisat ihan päreiksi, kun kelvillä ollut ohut oksa tarttasi pinnojen väkiin ja teki siitä täyden 360 asteen kierroksen, varaosia sai sentään kohtuu hintaan, mutta kyllä noi todella huterat on. Toi oksakin oli niin ohut, että ei sen kyllä pitäs milestäni lokareita rikkoa.

Tieltä tartuva pienikin hiekka, lehdet, roskat jne. tarrasi myös noihin todella herkästi kiinni, joten niitä sai olla monesti kesken lenkin putsailemassa, jotta renkaan pyörivät hankaamatta.

Nyt noi on seissy varastossa pitkään käyttämättä, jatkossakin laitan ne alle vaan, jos olen lähdessä maantiefillarilla pidemmälle reissulle (=useempi päivä reissua tai +150km) ja ennuste on todella huono. Maantiefillarilla kesärenkailla kesäkelissä on kuitenkin mukavempi ajaa ilman laahaavia lokareita, vaikka vähän vettä tulisikin. Sanoisin melkein, että lokareita on kahdenlaisia:
    a) kunnon täypitkän kiinteät
    b) pikalokarit esim. Crud Twinpac

Kaikissa välimalleissa joita oon itse koittanut yhdistyy sitten näiden lokarityyppien huonot puolet.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

No niin. SKSn Bluemelsit asennettuna. Siinä meni noin kaksi tuntia. Piti sovitella ja katkoa puikkoja, ja taas sovitella ja etsiä tippuneita osia kellarin lattialta. Myyjä sanoi, että jos olet tupakkimies niin sitä palaa. Piipulisen poltin. Lopputulos on ehkä vähän turhan slim fit, etenkin edessä, mutta täytyy myöntää, että nuo mattamustat lokarit ovat ulkonäöksellisesti kyseiseen pyörään niin sopivat kuin vain voivat olla. Ja huokuvat laatua

PS. Pahoittelen jälleen huonoa kuvanlaatua ja asettelua.

Kruunu Guest
    Maastopyöräilyä usean vuoden harrastaneena ovat hydraulisten levyjen hyvä tuntuma estänyt hankkimasta maantiepyörää. Nyt sekään ei ole enää tekosyy ja lisäksi GT Graden arvosteluja lukeneena haaveilen saavani nykyistä Cannondale Bad Boy -pyörää mukavampaa ja pehmeämpää kyytiä. Renkaat ovat samankokoiset Cannondalessa (700x28), mutta runko tuntuu jotenkin kovalta huonoselkäiselle. Nuoruusvuosina omistin yhden käyrätankoisen pyörän ja hiukan mietityttää olisiko nyt hyvä syy päivittää arkikäytössä olevaa pyörää.

Osaisiko joku GT Graden omistava suositella kokoa 191/95 mittaiselle kaverille, olisiko 56/L vai 58/XL oikea koko?

TetedeCourse Guest
    Olen 194/91 ja ajelen 58/XL kokokoisella Gradella, mulle just sopiva koko

GT Grade

Samoja mittoja edellisen kanssa ja niinpä 58 on myös minun suositukseni

Kruunu Guest
    Huomenna pääsee koittamaan kivijalkaan 56 kokoa alumiinirungolla. Isompaa 58 kokoa ei ollut nyt tarjolla, joten katsotaan tuo pienempi näin aluksi.

185cm ja n.91 jalka. 56 grade Carbon on oikein sopiva. Mainio pyörä. Ehkä omaan makuun inan verran liikaa stackkiä. Vaikka stemmi ihan pohjassa tuntuu aavistuksen korkealta. Enkä oikein viitsisi laittaa miinuskulmaista, kun ei sovi teemaan. Harmittavasti pamahti vaihtavan korvake poikki kolme viikkoa sitten ja ajot olleet sen tähden vähissä. Kyllästyin odottamaan kotimaasta ja laitoin myös Saksan tilauksen menemään katsotaan kumpi ehtii ensin.

Yleensä kun on asentanut lokasuojat, niin samalla on julistettu historian pisin kuiva kausi alkaneeksi. Vaan ei nyt. Ajelin tänään sateessa töihin Grade + Bluemels viritelmällä ja täytyypä myöntää, että koskaan en ole ollut perillä yhtä kuivana. Osansa oli toki uudehkolla vaatetuksellani, mutta esimerkiksi sukat olivat kastuneet vain yläosastaan. On ne lokarit silti karmean näköiset ja vievät jotenkin fiilistä. Lujaa piti ajaa etteivät ihmiset näkisi.

Sellaista piti kysymän, että millä rengastuksella ajelette Gradeillanne? Alkuperäisillä Conteillako? Ne olivat yllättävän hyvät gummit, mutta nyt minulla ovat alla siis litkujen kera Spessun Trigger Prot 33 mm (oikeasti 35 mm). Ovat mukavat ja nopeat, mutta sittenkin ehkä turhan järeät minun käyttööni. Niinpä ajattelin kevääksi laittaa alle joko Hutchinsonin Secteurit tahi Schwalben Onet. Nämä siis 28 millisinä ja litkutettuina.

Alkuperäisillä kiekoilla pyörii Maxiksen mud wrestlerit 120tpi 33mm tubeles ready litkutettuna ja toisissa kiekoissa (Alpha 400 Stanin navoilla) on Contin four seasonit 28mm misukan lateksi sisureilla. Molemmat toimivat kivasti. Kyllähän tuo gt noilla kesäkiekoilla lentää.....
    Tuomo72 muokkasi tätä : 17.11.2015 at 16.45

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •