Sivu 1 / 12 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 352

Aihe: GT Grade

Kymysys GT Grade

Hei,

Kuka myy suomessa GT Grade pyörää tai mistä saa tilattua luotettavasti Suomeen? Malli olisi todennäköisesti tuo Alloy x tai Carbon 105

Tällä voi hakea dealereita: http://www.gtbicycles.com/int_en/dealer-locator/ - kysy tuoko joku Suomeen ???

Englannista voi kysyä Evansilta taikka Wiggleltä, taikka Ruotsista http://www.cykellagret.se/

Ainakin yksi GT Grade on tiettävästi jo Suomessa - Jukepa postasi kuvan Gravel Grinding -ketjuun. Olen nähnyt tuon pyörän livenä, oli tosi hieno - tiedä vaikka omasta tallista löytyisi piakkoin samanlainen :-)
    The Power is in the Peloton

Kiitoksia. Tuo GT vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Roselta mietin myös Marathon Disc maantiepyörää mutta siihen verrattuna GT:ssä on leveämmät munkit eli olisi ehkä monikäyttöisempi. Tai sitten tietenkin cyclo on varma vaihtoehto. Vaatimuksena on kuitenkin, että pitää taipua myös maantielle kivasti.

Nyt täytyy vielä päättää että alu vai kuitu...

OT:na pannaan tähän artikkeli, mikä oikein on GG -pyörä ja miksi voisit tarvita sellaisen ?

http://roadcyclinguk.com/gear/gravel...4OrGLWRjsdL.97

Vihdoin tuli oma GT Grade

[IMG][/IMG]

En pääse yli enkä ympäri - mielestäni tuo Graden hiilikuituraami on muotoilultaan yksi kauneimmista ikinä. Samassa paketissa yhdistyvät sekä modernit että klassiset linjat ja tietynlainen käyttöesineeltä toivottava työkalumaisuus.

Harmittavasti emäputki on vähän korkea omaan makuun. Mikäli olisin hankkimassa kippurasarvista jokapaikanhöylää, listalla olisi muutama geometrialtaan matalampi runko.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Aivan samaa mieltä kuin CamoN tuosta GT:stä. Käyttökokemuksista oli vielä hyvä kuulla. Minkä kokoinen runko TetedeCoursen GT:ssä?

Koko on XL eli 58

Jukepa on ajellut tuolla Gradella (ultegran osasarjalla) jo useamman kuukauden. Kehuu pyöräänsä maasta taivaaseen, mun malli on 105:n osasarjalla, koska tehtaalta oli loppunut nuo kalliimman osasarjan pyörät. Kerron mielelläni (ajo)kokemuksia kun niitä kertyy...

Hmm, jännä..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Jukepa on ajellut tuolla Gradella (ultegran osasarjalla) jo useamman kuukauden. Kehuu pyöräänsä maasta taivaaseen, mun malli on 105:n osasarjalla, koska tehtaalta oli loppunut nuo kalliimman osasarjan pyörät. Kerron mielelläni (ajo)kokemuksia kun niitä kertyy...
    Tämä pyörä kiinnostaa kovasti, ja on tällä hetkellä ykkösvaihto kaluston uusimisessa. Brittilehti Cycling plus (netissä tietääkeni Bikeradar) kehuu konkelon maasta taivaaseen. Kysynkin nyt, että onko ajokokemuksia jo päässyt kertymään ja lisätiedustelen henkilökohtaisuuksia eli mitä kokoluokkaa edustat kun otit xl 58 koon?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

3 X GTGrade Krapihovissa lauantaina 9.5.2015 Onko pk-seudulla muita GTGradeja ??
    TetedeCourse muokkasi tätä : 11.05.2015 at 08.22

"Kysynkin nyt, että onko ajokokemuksia jo päässyt kertymään ja lisätiedustelen henkilökohtaisuuksia eli mitä kokoluokkaa edustat kun otit xl 58 koon?"

On ajokokemuksia kestynyt runsaalta 300 kilometriltä, kaverini on ajellut tuolla ultegra gradella runsaat 700 km. Päädyin kokoon 58 siksi koska olen 194 pitkä, Cerveloni on 61, mutta tässä 58 on aivan riittävä koko. Pyörä painaa mulla 9.6 kg - sitä voisi hieman moittia, mutten kuitenkaan ala sitä ainakaan vielä keventämään.

Pyörä on erittäin tukeva, voima menee juuri sinne minne pitääkin, eikä runko notku - ei ole kuitenkaan epämukava, koska 28 mm renkaat suodattavat epätasaisuudet tiessä. Ohjaustanko tuntui alussa hieman oudolta, kun se levenee ulospäin, mutta siihen tottuu. Hydrauliset levyjarrut ovat aivan mahtavat - käytännössä jarruttelen luottavaisesti aina yhdellä sormella. Pyörällä on tosiaan hauska ajaa - lauantaina ajelimme runsaan 100 km lenkin kimpassa kolmella GTGradella - lopussa gravel grindingia parikymppiä Keskuspuiston hiekkateillä. Tässä se hauskuus onkin, pyörällä voi ajella oikeastaan, missä vaan (renkaiden pito huomioonottaen) - mukavuuden kuitenkaan kärsimättä. Oikeastaan enduroad, niin kuin GT tuota pyörää kutsuukin, olisi pyörä jonka valitsisin, jos pitäisi olla vain ja ainoastaan yksi pyörä.

Vielä siis kootusti plussat ja miinukset:

+ tukevuus
    + laadukas kokonaisuus/hyvä työnjälki
    + mukava ajotuntuma kaikilla alustoilla
    + kaunis runko
    + aito monikäyttöpyörä
    + hydrauliset levyjarrut

- paino (9.6 kg koko 58 105 -osasarjalla)
    - aluksi omituinen ohjaustanko

Kiitos pikaisesta ja erittäin kattavasta selvityksestä, joka tukee aikaisempia havaintojani. Turhamainen kun olen, niin erityisesti minua viehättää pyörän ulkonäkö. Mutta kun kukaan ei ole ajettavuudestakaan mitään pahaa sanonut, niin ei kai tässä ole mitään epäselvää.

Ainoana miinusseikkana olen minäkin pistänyt merkille tuon painon Olemme saman mittaisia, ja olen katsellut juuri tuota kokoa 58. Sinulla näyttäisi olevan hiilikuituversio (?). Onkos sekin noin penteleen painava? Tietysti hydrauliikka tuo oman painonsa ja muut yksittäiset ratkaisut. Niin ja mistäpä muuten ostit/ostitte kulkimenne?

noniinno Guest
    Mahtaakohan alurunkoisena olla 70kg kuskilla kova? Mitähän tuo pitkä akseliväli vaikuttaa, onko "maantiepyörääisen" herkkä? Verkkokauppa.com myy 105 osasarjalla Euroopan parhaaseen hintaan.

Tuossa Tetedecourse laittoikin jo kaikki tärkeimmät. Olen todella tyytyväinen hankintaan. Hiekalla toimii todella loistavasti ja ero cyclolla ajeluun on huomattava. Maantiellä on sgementtiajat olleet suurinpiirtein samat kuin viime kesänä Focus Cayolla. Minun runkokoko on 56 ja pituuteni on 184. Pyörässä tuli 12 cm stemmi, jonka olen vaihtanut 11 cm pituiseksi. Ajoasentoa on miellyttävä ja pyörän päällä sitä jaksaa paljon pidempään kuin sohvalla.

Juu, kaipaisin kommentteja, jos joku on kerännyt kokemuksia alu-runkoisesta 105 -versiosta. Tuota ajattelen nyt mahdolliseksi yleispyöräksi, myös kaupunkiajoon.
    multaa, havua, nirhamia

Mulla on nyt noin 500km alla Alu-105:llä, ja olen erittäin tyytyväinen pyörään. Runko on mukava ja jämäkkä, kulkee riittävän kovaa mun tarpeisiini ja rengastilaa on riittävästi. Jarrut ovat toimineet ainakin tähän asti todella mallikkaasti, ja mekaanisiin en noita vaihtaisi millään. Renkaat vaihtuivat 32mm Clement Xplor Mso:hin, kun hiekkatietä tulee vedettyä enemmän. Kuvassa on vielä rospuuttokauden jäljiltä lokarit (50mm, etulokaria piti vähän kaventaa että mahtui haarukkan) ja satulan kulma on päin helvettiä, sen takia kuvaustauko

Kyllä tolla kaupungissakin pärjää ihan kivasti, ajoasento on riittävän pysty että näkee mitä ympärillä tapahtuu. Tarakan asentaminen vaatii pientä kikkailua, seatstay putkissa kun ei ole kiinnikkeitä sille.

Kiitos reportaasista ja tervetuloa voorumille! Arvon edelleen tulevan pyörän valintaa, kisassa mukana GT ja Kona.

Rapakaaria tai hälläriä en ole aikeissa asentaa. Olettehan samaa mieltä, että kaupungissakin riittää että sadepäivinä käytetään pikakiinnitettävää lokaria? Ass saver -tyyppinen roiskeläppä taasen ei ole mielestäni kovin huomaavainen ratkaisu taajamassa. Tai sitten ne 3km/h etenevät lastenrattaat ohitetaan enintään nopeudella 4km/h, jolloin ei vesi lennä?
    multaa, havua, nirhamia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PuffySticker Katso viesti
    Olettehan samaa mieltä, että kaupungissakin riittää että sadepäivinä käytetään pikakiinnitettävää lokaria?
    Ei toimi käyttöpyörässä, lenkkipyörässä toki ok.

Täällä yksi uusi GT Grade-fani... fillarikuumeen taltuttamiseksi ostin Carbon 105:n koossa 55 (kuski 179). Vähän sattumalta löysin tämän pyörän nettiselailujen perusteella ja koeajomahdollisuus samaisella koolla Lahdessa sinetöi lopulta ostopäätöksen. Leppäsen Pyörää voi suositella lämpimästi, jos kotimaasta tahtoo ko. pyörän järkevään hintaan. Itse fillari on kahden päivän lyhyellä tutustumisella jotain aivan superhauskaa... maantiepyörä ja cyclo menevät myyntiin, koska niitä tuskin tulee enää ulkoilutettua tämän ostoksen jälkeen. Pyöräni koeajo onnistuu tarvittaessa Kuopiossa.

Vilpittömät onnitteluni? Tippuiko hinta kovastikin listahinnasta, jos sopii kysyä?

Kiitos! Tuo hinta oli omana verrokkina: http://www.thebikeshop.de/Grade-Carbon-105/en. Mahdollisuus ostaa koeajolla kivijalasta painoi itselläni eniten, mutta kauas tuosta hinnasta ei jääty. Toki savolainen on asialla, joten tarkka hinta jääköön salaisuudeksi...

GT Grade

Juu, liikesalaisuuksia ei kannata paljastaa (edes savolaisen). Tuo Bikeshop myy kyllä ilmeisen hyvään hintaan, ja saamieni tietojen mukaan nettihinnasta voi vielä neuvotella. Itselläni kiikarissa hiilikuitu-ultegra, mutta jotenkin pidän lähtöhintoja vähän turhan suolaisina. Saatan odotella (turhaan) niiden tippumista.

Ja hetkinen. Saksanmaalla Ultegran ja 105n ero 1000 euroa. Muuta eroa (siis noiden Simanskin settien lisäksi) en heti löytänyt kuin että kalliimmassa on DTSwissin navat 105n Formuloita vastaan. Aika kovalta vaikuttaa tuo hintaero.

Onko kukaan gt graden omistaja ajanu spessu divergeä? Ei pääse gt:tä koeajamaan mutta oon ajanu divergellä et onko gt miten samantyylinen/parempi? Käytännössä sama hinta gt 105 ja deverge comp smartweld..

Ei ole kukaan sattunut näkemään missään ko fillaria xs-koossa (51 cm) alumiinisena tai hiilikuitusena? Thebikeshopissa on listattuna, mutta kun valitsee, niin tarjoavat ei oota. Oma varsi on 167 cm pitkä ja jalan sisämitta 77, joten voi tuo seuraava koko olla iso

EDIT: Jahas, Wigglen size guide mukaan S-koko olis mulle sopiva, olen jopa vielä S-koon yläpäässä. Hassua, kun jopa tuossa XS:ssä on korkeampi pystyputki kuin vanhassa Ridleyn crossarissa (koko 48, keskiö kutakuinkin samalla korkeudella). Ohjaamon pituus on XS:ssä Ridleytä lyhyempi, mutta S:ssä se on pidempi. Ota näistä nyt selvää.
    Penseilijä muokkasi tätä : 03.07.2015 at 11.15
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

Kävin kyselemässä Graden saatavuutta ja hintapolitiikkaa eräältä päijäthämäläiseltä pyöräkauppiaalta. Oma kokoni (58 cm) taitaa olla kuituisena loppu, samoin ostotapahtumaan vaadittava pääoma, kaikkialta Euroopasta. Kumpikin tilanne muuttunee kuukauden päästä.

Tämän piti olla helppoa. Ostan GT graden. Sitten innostuin vähän tsekkaamaan vaihtoehtoja. Jotenkin on viime aikoina omissa ajoissa korostunut hiekka- ja metsätieajelu eli gravel grinding. Sateinen ja kylmä kesä ei ole houkutellut maantielle. Olen ostamassa työmatkatykin ohella pyörää juuri tähän käyttöön. Siis maamme hiekkapinnoille, jotka ovat varsin kovia. Niillä pitää päästä etenemään myös tukkirekoilla. Maastoa varten on sitten omat filonsa. Gravel grinding-palstan miehet vannovat teräksen nimeen, eikä siellä kuolata näiden hiilikuitujen perään.

Kysymys kuulukin että miten käy kuitu-Gradelta hiekkatie siten kuin me suomalaiset asian koemme? Minä etsin levyjarrullista ja suht nopeaa sekä kevyttä tykkiä, jolta toivon myös mukavuutta juuri tuolla alustalla. Kiitelty on pyörää, mutta entä nyt kun pyörä on ollut käytössä useamman kuukauden. Haluaako sillä ajella maaseututeillä vai onko se sittenkin "vain" huonojen asfalttiteiden pyörä.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Päivitetäänpä lisää infoa GT Graden käyttökokemuksista. 'Pyöräseuramme' The Groupetto jatkoi joka syksyisiä seikkailuitaan ja ajoi 8 päivän etappiajon #genice15 (josta ehkä matkaosiossa myöhemmin lisää) Chamonix-Nizza välillä: melkein 850 km, runsaat 20 000 nousumetriä ja 20 luokiteltua nousua.

Asiaan - mukana 8 pyörän joukossa oli 3 GT Gradea, yksi Ultegran osasarjalla ja 2 105:lla. Gradella pärjäsi mainiosti, mitään huippuvauhtia ylös ei pääse (koska pyörällä on painoa, taikka Grade kuskit olivat lihavia ja huonokuntoisia :-)), alamäet sujuivat nautinnollisesti 28 mm renkaiden mahtavan pidon ja hydraulisten levyjarrujen kanssa (tosin jarrupalat tietenkin kuluivat lukuisten laskujen seurauksena). Kaiken kaikkiaan yhä mahtava pyörä.

Alla Grade Col de la Bonetten huipusta 2808 m hieman alempana - suuntana Nizza (joka tuossa kyltissä lukee)

Ja Monacon GrandPrix radalla Juan Manuel Fangion patsaalla

TetedeCourse muokkasi tätä : 18.09.2015 at 09.27

Jaksaisikos joku hiilikuitu-Graden omistajista mittailla jotkut ihan aikuisten oikeat haarukoiden sisäleveydet ja arvioida renkaiden maksimileveydet? Internet tarjoaa vähän ristiriitaista tietoa. Yhtäällä ilmoitetaan 35mm, toisaalla vain 30mm (ehkä lokasuojavaralla?) eikä ne ensiasennusnakit ole kuin sen 28mm...
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •