Onko tietoa meneekö ilman keulan muutoksia Veetiren Snow Shoe XL 4.8 dudeen?
Onko tietoa meneekö ilman keulan muutoksia Veetiren Snow Shoe XL 4.8 dudeen?
Kiitos taas
Johnny 5 on melko samankokoinen kuin Bud
Mites Dillinger 5 26x4.6 sopii Manitoun kanssa?
Dillinger on niin pieni kumi, että sopii ihan varmasti.
Ensviikolla toivon mukaan pyörä lähtee tulemaan. Ei malttaisi odottaa 😭
Jos pitää veikata, niin 80% ajaa niillä Jumbo Jimeillä.
Vaihtoehtoja toki löytyy, jos haluaa enemmän rouheutta talvella. Bud/Lou, Johnny 5, Maxxis FBF/FBR, Flowbeast/Dunderbeast.... Kivahan noita eri vaihtoehtoja on testailla, mutta... sillä JJ:lläkin kyllä ajaa suurimman osan keleistä ilman mitään ongelmia... Itse laittaisin lähtökohtana jonkun Budin tai J5 keulille ja JJ taakse.
Eteen mahtuu käsittääkseni 2XL, jos on kiinteä Rude-keulana....
Taakse on jotkut mahduttanut 65mm vanteella ja poistamalla sivunappuloita, en itse kyllä kokeilisi. Jotenkin se +1800g rengas ei ehkä ole luontevin valinta ko. hiilarivekottimeen ylipäätään.
Viime viikonloppuna ajelin Bud/Lou:lla, kun oli jo jonkun verran lunta, ja tosi hyvältä yhdistelmältä tuntui mastodin kanssa. Sitä ennen ajoin 4.4" JJ ja kyllä tuo Bud/Lou voiton vie (mukavuudessa) talviajossa, kunhan on lunta. Eikä ollut edes liukas, vaikka siirtymillä tiellä oli jonkun verran jäätä. Keulan ehkä vaihdan jäykäksi kun tulee vielä enemmän lunta, tai ainakin pitää eroa kokeilla.
Mää ajelen Barbegazeilla. Pykälää rouheammat kuin JJ. Eteen myös on Bud, mutta omaan makuun se rullaa liian huonosti. Se on hyvä ajaa pehmeessä lumessa, mutta raskas.
Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla
Tuli hankittua 17 mallin cf 9.0 M koossa. Blutolla ja crocin keulalla. Tilasin 120mm ruodot kun keula on jotenkin agressiivinen tolla perus 100mm pitkällä. Mites keulakulman säätö tällä palikalla? https://www.workscomponents.co.uk/10...ube-1834-p.asp
Voimaansiirroksi tuli 11-46, 30t ovaalilla.
Stemmiksi tulee tämä https://www.bike-discount.de/en/buy/....8-stem-870603 ja tankona toimii fatbar 40 nousulla 790 leveenä.
Minulla on myös nyt tuoreeltaan asennettuna. S-kokoisessa 2015-runko/haarukka -yhdistelmässä haarukan kaulaputki riitti juuri, mutta vakio "knock block" ei mahtunut enää pinoon mukaan. Asennus oli tunnin-parin homma kun rauhallisesti teki. Haarukasta vanhan "crown racen" poistaminen oli hieman työlästä, mutta ei se tiukassa ole kun vaan jotain saa väliin.
Ajokokemuksisa ei muuta kerrottavaa vielä kuin itseohjailun (edelleen JJ4.8) lievä lisääntyminen. Varsinainen odotus on siihen vakautuuko kulku talvisissa alamäkiränneissä. Niissä ajaminen on minulla ollut jostain syystä todella vaikeaa, pyörä vain kimpoilee penkasta penkkaan.
Morjesta vaan, uusi käyttäjä täällä. Dude laitettu tilaukseen ja ens viikolla pitäs tulla. Lähinnä talvea ajatellen heti kärkeen kyssäri, että kuinka Dude tarvii nastarengasta, vai pärjääkö normiajossa tällänen pitkän tauon jälkeen aloitteleva vakio JJ 4" gummilla?
Jepulista. Pitääpä katsoa kun pyörä on alla että miltä näyttää. Ajot stadissa ja satakunnassa, että varmaan vähän kaikkea mahtuu kelin puolesta tulemaanJa tosiaan, ei ainakaan alkuun näin pitkän tauon jälkeen lähdetä "urheilemaan" vielä
![]()
Etelässä on jäätä enempi kun lunta. Nastoilla mukava päästää.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Ei tuota oikein voi yleistää. Esimerkiksi tänäänkin, lunta oli pari senttiä mutta jäätä ei ollut kuin jossain lätäkössä jossa jää kesti. Ja sama tilanne jatkuisi vaikka lunta tulisi lisääkin, kunhan ei käy selvemmin plussan puolella ja sitten taas pakastuu. Pluskelin vesisade vielä tekee lisää jäätä, kun on lunta. Eli ihan keleistä kiinni.
Mutta se on kyllä totta että etelässä usein kelit vaihtelee niin että jos aikoo enemmän talvella ajella niin valmius nastarenkaiden käyttöön on syytä olla. Ja jääkeleillä on kyllä tosiaan mukava kunnon nastarenkailla kaahailla. Itsellä on kesäkumien ja nastasellaisten lisäksi vielä ns välikelin renkaatkin. Ei ne välttämättömät ole mutta itse olen tykännyt.
Tänään 30 kilsan lenkki ja pito kyllä loistava lumella ilman nastoja 4.0jjllä.
Lumella menee, itse asun Oulussa ja taas on tällä viikolla vesikelejä luvassa. Eli jäätä on taas keskiviikon jäljiltä luvassa. Käytän fättiä maastoajeluun ja lisäksi ne talven pirullisimmat päivät ajelen myös töihin, varsinkin syvemmässä lumessa se on hurjan paljon mukavampi kuin kapearenkainen hybridi. Viime syksynä kun ekoja kertoja kokeilin tuota mustan jään kelillä, niin meinasin heittää lipat heti kotipihalla jo. Jumbojimien pito jäällä oli täysin olematon ja kyllä minä niillä näytöillä hankin itselleni nastat. Pistin ne halvimmat Verkkokauppa.comin 4" VeeTiren Snow Avalanchet ja ne on ... semmoiset keskinkertaiset. Varsinkin takana pitää itsellä olla isompi ratas, joten nyt päivitin taaksen Terrene Johnny 5:n ja se tuntuu kyllä hyvältä kumilta, seos on parempi, leveyttä ja nastoja enemmän ja muutenkin laadukkaamman tuntuinen kumi. Veetiren kumeissa on jotain pieniä mikrohalkeamia, joista tuntuu ilmaa karkailevan - litku onneksi paikkaa.
Kirjanmerkit