Sivu 1 / 16 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 469

Aihe: Ritchey Commando fat 4"

Ritchey Commando fat 4"

Aletopikissa lähti käyntiin tästä Merlinin sikatarjouksesta specsausta sen verran, että laitanpa oman topikin pystyyn.

Eli kyseessä alun perin tonnin teräsläskirunko nyt taskurahoilla.
    135/170 mm pikalinkkunavat
    Etujarrukiinnitys "front disk spacing" post mount
    Takajarru post mount
    100 mm BSA keskiö
    Ohjainlaakeri IS42 drop in
    Kiinnitysreijät tavaratelineille sekä edessä, että takana.

Vahvistettu rengastila:
    26" 80 mm vanne -> 4.4" Schwalbe Jumbo Jim
    29" 50 mm vanne -> 3" Maxxis Chronicle
    Juha Jokila muokkasi tätä : 07.04.2018 at 16.30
    II||ii::--..__..--::ii||II

Tuossa on jonkun sakemannin fillari malliksi:

Ja originaalilla värillä jonkun toisen fillari:

Just ajattelin samaa että Commando ansaitsee oman lankansa.
    Runkosetti on tilauksessa. Kasaillaan rauhassa pienellä budjetilla seuraavaksi talveksi käytettyjä palikoita hyödyntäen.

Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla

Kas näyttäisi Commandoon mahtuvan ihan kunnon kumit (4.9" chaoyangit luullakseni n. 70 mm vanteilla) eli voisi kuvitella että esim. hyvinkin järkevät 4.4"Jumbo Jimit tai ns. 4.6" kumit mahtuisi hyvin.
    Tai sit 27.5+...

Saiskohan jostain vanhoja 135/170qr-napoja halvalla...
    Kenellä on valta ostaa ja myydä?

Julkinen hylkylista:
    1. Nassetäti

Onko tossa edes tavaratelineelle kiinnikkeitä? Ei varmaan jaksa pitkiä retkiä leveillä kumeilla. Pientä kokoakin näyttäs olevan tarjolla ...

On siinä telineille reijät sekä takana, että lowriderille edessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Onko tossa edes tavaratelineelle kiinnikkeitä? Ei varmaan jaksa pitkiä retkiä leveillä kumeilla. Pientä kokoakin näyttäs olevan tarjolla ...
    Näyttää olevan...

Kerran jo ostin läskin ja palautin kun en tykännyt, mutta hei tästähän voisi väsätä kivan 29" kurjuuttimen ensi talveksi. Harmi kun nurkissa ei loju mitään ylijäämäosia "halavalla sain" -projektiin.

Meniskö tuohon 27.5 x 4" kumit?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Meniskö tuohon 27.5 x 4" kumit?
    Niin kuin tämmöset: http://1d8piv1xedxt3k9gin22z4pqb30-w...fbf-tire-7.jpg
    tai tämmöset https://www.bikerumor.com/wp-content...-voytek-19.jpg

Commandon keula näyttää sille, että tollaset 27.5x4" kiekot mahtuu. Takana putkien taivutus alkaa aika takaa, joten voi olla leveys hilkulla. Chainstay bridge varmaan on tarpeeksi kaukana, jos 3" 29+ kumit menee heittämällä.

edit:
    Tuolla on lähikuvia rengastilasta: https://www.mtb-news.de/forum/t/ritc...mmando.744161/

Minkähän kokoisen rungon tilaisin? Pituutta on 178cm ja jalan sisämitta 81cm

https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/commando-frameset
    Tuolla sanotaan, että sopii 26" 3,8 kumit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herminaattori Katso viesti
    Ämmän pistäsin koriin.
    On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
    Juice

Oisko tuossa sopivat budjettikammet Commandoon?
    https://www.planetx.co.uk/i/q/CSSRNX...p-fat-chainset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herminaattori Katso viesti
    Sanoisin, että Commando on kokoon nähden aavistuksen lyhyt ja etupää erittäin matala. Ite olen 173 cm / 79 cm ja otin M-koon. Sun mitoilla ollaan varmasti ihan rajalla ottaakko M- vai L-koko.

Ällään päädyin ennen Juhan viestiä mitoilla 177/84, aika pahasti juuri välissä mutta juuri noilla Juhan ajatuksilla tohon isompaan päädyin.

Mitenkähän pelaa 2x11 kampisarja, jos käyttäisin muuten 9-speed osaa miljoonalaatikosta?
    edit.
    Meinaan vaan, että 11-34T pakka yksinään ei taida antaa tarpeeksi välitysalaa, sekä kuormattuna ajamiseen, että slikseillä tiellä ajeluun.

Mulle tulee M ja mitat on 175/80

Tsekkasin vielä kiekkojen sopivuutta ettei tule puhuttua palturia. (runko XL)

Eli Nextie jungle fox 52 mm 29 plusvanne + Maxxis Cronicle 3 tuumaa tubeleksena ja kunnolla venyneenä: Keulassa ja perässä jää n. 20 mm minimissään tilaa renkaan pyöriä lukuunottamatta chainstayn keskiön takana kaareutuvat vinot putket tulee n. 15 -16 mm päähän nappuloista. Eli riittää mainiosti.

26" Mulefut ja Jumbo Jim 4.4 venyneenä tubeleksena mahtuu pyörimään molempiin päihin, tarkkoja marginaaleja en päässyt mittaamaan. Isompia en laittaisi itse, jos runko elää kuten todennäköistä on...

Yritin jossakin välissä laittaa kuvia foorumille mutta on näköjään hankalampaa kuin Fillaritorille.... Ilmeisesti tarvii laittaa jonnekin kuvapankkiin toisin kuin torilla?

Monta viestiä jo, eikä kukaan ole tyrmännyt pikalinkkuja....
    Nykyään, kun foorumia lukee, ei pian cyclollakaan pysty postilaatikkoa pitemmälle ajamaan ilman vähintään 15mm läpiakselia edessä.

Tässä olisi kyllä kiva projektin paikka...
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    Nykyään, kun foorumia lukee, ei pian cyclollakaan pysty postilaatikkoa pitemmälle ajamaan ilman vähintään 15mm läpiakselia edessä.

Heh Mulla on läskissä pikalinkut. Plussassa on läpiakselit. Akseleiden merkitys kokonaispaketissa on olematon.
    Ja btw, tuohon välityskysymykseen ylempänä, läskissäni on 11-32 pakka takana ja edessä 30t.
    Saisi olla vähintään 11-40 ja tuo onkin sen pyörän heikoin kohta nyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti

Näinhän se menee. Aika harvalla on semmonen ajotyyli että läpiakseleista olisi suurta hyötyä. Muitakin juttuja voisi laittaa mutta väännetään niistä toisaalla jos jaksaa. Ajellut muuten neljä talvea pikalinkullisella läskillä enkä ole kaivannut läpiakseleita.

Jos halpoja 135/170 -pikalinkkukiekkosettejä pyöris jossain myynnissä niin olisin saattanut painaa ostonappia vaikka XL-kokokin olis ihan liian pieni mulle ellei laittais ns. Limp Dick -stemmiä ja droppitankoa jolloin ajoasento olis suunnilleen sama kuin esim Salsan droppitankomaastureissa. Nytkin harkitsin, mut pikaisten laskutoimituksen jälkeen totesin että äkkii menis touhutonni eikä riittäiskään ja sitä paitsi mulla on jo läski

...paitsi tietty jos olis riittävästi kärsivällisyyttä metsästää ja odottaa tarjouksia niin voishan sitä paremmalle puoliskolle...älkää nyt vahingossakaan vaan kukaan tarjotko huokeeta 135/170 qr läskikiekkosettiä jollain tolkun navoilla ja esim. marge liteillä
    Kenellä on valta ostaa ja myydä?

Julkinen hylkylista:
    1. Nassetäti

Tänne lähti myös L koon runko tulemaan. Kaikessa yksinkertaisuudessaan liian hyvin omaan ajatusmaailmaan istuva pyörä.

Noita kiekko settejä ei kyllä valmiina tunnu löytyvän mistään. Kaikki muut osat löytyy kyllä helposti. Kukas noita kiekkoja tilauksesta rakentelee Suomessa/Euroopassa? Jos useammalla tulee sama tarve niin olisiko mitään hyötyä tilata kimpassa samalta toimittajalta?

Mä oon ajatellut että haluaisin tähän pomminkestävän takanavan ja tubeless-valmiit 27.5 70-80mm vanteet ehkä..

Kaikkea muuta näyttää löytyvän markkinoilta kohtuuhintaan mutta ei näitä. Kyttäillään nyt rauhassa

Kiekot kasailen varmaan itse kunhan kaikki osat on kasassa.

Tunnustan - tänne lähti koko L. Ihan 100% heräteostos.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veskuh Katso viesti
    Mä oon ajatellut että haluaisin tähän pomminkestävän takanavan ja tubeless-valmiit 27.5 70-80mm vanteet ehkä..

Kaikkea muuta näyttää löytyvän markkinoilta kohtuuhintaan mutta ei näitä. Kyttäillään nyt rauhassa
    Minulla on painoa 120kg ja ajelen DT Swissin 350 12/170 takanavalla. Pidän sitä melko pomminvarmana. Napa toimitetaan myös pikalinkkupäädyillä. Omani hankin r2bikes:lta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    Minulla on painoa 120kg ja ajelen DT Swissin 350 12/170 takanavalla. Pidän sitä melko pomminvarmana. Napa toimitetaan myös pikalinkkupäädyillä. Omani hankin r2bikes:lta.
    Juu noita oon kattellut. Ovat vaan niin pirun arvokkaita

Novatecin napoja sais 60 € / 90 €. Mahtaako niillä tehdä mitään? Tossa jo 907:n cho sen navat porsii vuoden välein, niin ei kiinnostaisi hankkia lisää ikuisuusprojekteja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veskuh Katso viesti
    Juu noita oon kattellut. Ovat vaan niin pirun arvokkaita

Halvemmaksi tulee, kun hankkii kerralla hyvän. Kokemusta on.

Asialliset läskipyörän navat ovat harvassa ja kaikki ovat kalliita. Kunnolliselle kiekkosetille tulee 500-600e hintaa

Kaipaisiko joku kiekkoja? Tässä olis Jackalope -setti. Akselitkin konvertoitavissa ja palikat mukana.

Tässä Halon takanavassa olisi taas mukana 10mm pulttiakseli pikalinkku-dropouttiin niille, keitä pikalinkut oksettaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomy Katso viesti
    ...Kunnolliselle kiekkosetille tulee 500-600e hintaa
    Mistä noin halvalla saa?

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 13.04.2017, 09.02
  2. Rumin ja huonoin "ajokuntoinen" pyöräsi kuva topic.
    By Irocci in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 06.08.2016, 20.33
  3. Polkimista "rasvat" pihalle, takuuseen vai kuuluu asiaan... ?
    By jarith70 in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 06.10.2013, 16.42
  4. Commencal Super 4 Comp 2011 ja takahaarukan "avomurtuma"
    By jeepodi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 13.12.2011, 00.11
  5. Jarruletku "ampui läpi" kiinnityksestään - mikä neuvoksi?
    By LJL in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 26.02.2011, 14.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •