Giant
Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Tavarateline maasturiin - ja laukut

Tavarateline maasturiin - ja laukut

Hei,

Olen uutta maasturia hankkimassa ensi kertaa hyvin pitkään aikaan. Vanhassa (ikää jo 25 vuotta) oli tavarateline, uuteen sellaisia ei pahemmin saa - muuten kuin satulaputkikiinnityksellä. Mitä kokemuksia tavaralaukkujen kuljettamisesta tällaisilla lisävarustetarakoilla?

Kun saisi kaksi Ortliebin laukkua kiinni (reppu selässä lisäksi), niin kulkisi ruokaostokset mukana. Uusien laukkujenkin hankinta onnistuu, jos hyviä malleja neuvotte.

Muutenkin on mukavampi, kun retkieväät ym. ovat laukussa eivätkä repussa. Saapahan selkä hengittää paremmin.

Kyllä aina kiinni saa, taitaa löytyä vanhoista keskusteluista vinkkejä.

Kannattaa ostaa sellainen maasturi, jossa on rungossa tavaratelineen kiinnitysmahdollisuus, siis pultin reiät valmiina. Sehän tarkoittaa sitten jäykkäperää. Satulaputkiviritykset eivät toimi.

Itse ostin kesällä tämän laukun http://www.topeak.com/products/bags/trunkbagdxp_strap ja olen itse tähän erittäin tyytyväinen. Vanha laukku oli samantapainen, mutta tämä on huomattavasti tilavampi ja hyvin mahtuu vaikka kaupan korillinen tavaraa laukkuun ja jää tilaakin. Itse päädyin tohon strap malliin, kun tarakka oli jo ennestään. Hinta ei nyt ihan edullisemmasta päästä ole (~90€), mutta eipä halvemmallakaan saanut lähimainkaan näin hyvää laukkua. Mutta jos kerran tarakkaa on hommaamassa ja ilmeisesti sitten satulaputkikiinnityksellä, niin ehkäpä harkitsisin tätä comboa: Sopiva tarakka tästä valikoimasta http://www.topeak.com/products/BeamRacks-MTX ja laukku http://www.topeak.com/products/bags/trunkbagdxp_strap Näillä saa kätevän pikakiinnityksen, jolla saa laukun nopeasti kiinni tarakkaan ja pois. Huomioitavaa tosin on se, mitä khe jo hieman mainitsikin, niin satulaputkitarakoissa on melko alhainen painoraja, joka Topeakin tarakoilla näyttäisi olevan 9kg ja ehdottamani laukku vie jo kilon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti khe Katso viesti
    Kannattaa ostaa sellainen maasturi, jossa on rungossa tavaratelineen kiinnitysmahdollisuus, siis pultin reiät valmiina. Sehän tarkoittaa sitten jäykkäperää. Satulaputkiviritykset eivät toimi.
    Jäykkäperää olenkin ostamassa. Joka tapauksessa yritän löytää sellaista mallia, johon lastenistuinkiinnityksen (Hamax) saa.

Ortlieb tekee hyviä laukkuja. Tubus tekee hyviä tarakoita. Ja jos kyse on jäykkäperästä, siihen kyllä saa kunnon tarakan kiinni. Helpommin toki jos ainakin alhaalla on kiinnitysreijät valmiina, ylhäällä ei niinkään väliä.

Itse suosittelisin Tubukselta Logoa tai Cargoa, ja Ortliebiltä mitä vain pehmeistä takalaukuista, maun mukaan. Käyttökelpoisia laukkuja ja tarakoita löytyy toki joiltain muiltakin merkeiltä. Mutta kun tarkoitus on oikeasti kuskata tavaraa (ja varsinkin kun lastenistuinta), laadukkaammatkin satulatolppatarakat kannattaa jättää saman tien pois laskuista.

Tubuksen edullisempi merkki Racktime kannattaa muistaa, esimerkiksi Tourit on hyvä teline. Jos tenavaa kuskaa niin mm. Touritissa olevaan alempaan orteen saa sivulaukun näppärästi kiinni kun lapsenistuin on kiinnitettynä.
    Tuleeko sitten Hamaxin jalkatuet laukun tielle sitä en tiedä.

Eikä missään nimessä lapsen penkkiä satulaputkeen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •