Sivu 91 / 93 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 2776

Aihe: Ei se ole tyhmä joka pyytää....

jos siinä on pilkkuvirhe? €79,99?

Tää menee ny vähän genrestä ohi, mutta tuli vastaan kun katselin torin tarjontaa.
    https://www.tori.fi/vi/75125864.htm

https://www.kuopionkirppari.fi/ilmoi...nyt%20projekti
    Ei pyyntiä koska osastolta "lahjoitetaan", jos runko olisi ehjempi niin hakisin ihan vaan tuon ratin takia
    - Ollakko merkillinen vai esimerkillinen -
    - Aivan oikein, olette väärässä -

^"Naisten suosima malli..."

^ Poni on kuin Jopo eli kaikkien pyörä tai niinkuin nykyään sanotaan uniseksi pyörä, ei taida ilmoittaja sitä tietää.
    - Ollakko merkillinen vai esimerkillinen -
    - Aivan oikein, olette väärässä -

^Heh, mä ajattelin että ratin takia

8-vuotias maasturi vain 200€ kalliimmalla kuin uutena. "Hiilikuitu"rungossa lisävarusteena hitsisaumat.

https://www.fillaritori.com/topic/21...ot-l-helsinki/

https://bikemtb.net/radon-2014-serie-zr-race-650b/

Mut 30 vaihdetta...

Jos tuohon rahaan onnistuu myymään niin heti palkkaisin puöräkauppaan töihin.

Joku on lukenut palstoilta että pyöristä on pulaa ja käytetyt menee ryöstöhinnoilla. Tai sitten kyseessä on klassinen käytetyn tavaran myynti eli omat pois 10v päästä koska "hyvin pidetty ja maksoi sillon sen ja sen verran".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kupla Katso viesti
    8-vuotias maasturi vain 200€ kalliimmalla kuin uutena. "Hiilikuitu"rungossa lisävarusteena hitsisaumat.

https://www.fillaritori.com/topic/21...ot-l-helsinki/

https://bikemtb.net/radon-2014-serie-zr-race-650b/
    Samalla voisi kaupata sitä täysjoustona hintaan 2500€

Tulee valmiille pyörälle hintaa, jos takaheijastin maksaa 110€

https://www.tori.fi/vi/55600010.htm

Siittä jopolla keulimaan.
    https://m.tori.fi/vi/83787345.htm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti laattamaa Katso viesti
    Siittä jopolla keulimaan.
    https://m.tori.fi/vi/83787345.htm
    Kyllä pitäs ees kullitettu ketju olla tuohon hintaan
    “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
    -J.Kani

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Joku on lukenut palstoilta että pyöristä on pulaa ja käytetyt menee ryöstöhinnoilla. Tai sitten kyseessä on klassinen käytetyn tavaran myynti eli omat pois 10v päästä koska "hyvin pidetty ja maksoi sillon sen ja sen verran".
    Ei muuten mene. Se on markkinamiesten höpöä juuri nyt. Itsellä pari ihan OK nuorisopyörää myynnissä ja minusta arvoltaan sellaisia satasen konkeleita ja tähän mennessä kaksi kontaktia, joista toinen sanoi sen olevan väärän kokoinen ja toinen tarjosi kolmekymppiä, joka oli minusta lähinnä röyhkeä tarjous.

Eli varmaan joku pyörä käytettynä nyt liikkuu, mutta kaikki eivät liiku. Voihan se minun kauppaama olla tähän päivään väärä tuote, mutta mikään huikea pyöräkauppabuumi ei ole ainakaan minulle saakka näy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Ei muuten mene. Se on markkinamiesten hypeä juuri nyt. Itsellä pari ihan OK nuorisopyörää myynnissä ja minusta arvoltaan sellaisia satasen konkeleita ja tähän mennessä kaksi kontaktia, joista toinen sanoi sen olevan väärän kokoinen ja toinen tarjosi kolmekymppiä, joka oli minusta lähinnä röyhkeä vedätys.

Eli varmaan joku pyörä käytettynä nyt liikkuu, mutta kaikki eivät liiku. Voihan se minun kauppaama olla tähän päivään väärä tuote, mutta mikään huikea pyöräkauppabuumi ei ole ainakaan minulle saakka näy.
    tikola muokkasi tätä : 11.05.2021 at 13.57

Ei se ole tyhmä joka pyytää....

Justiinsa myytiin 250 €:lla vanha (2015?) Titania. Lähikunnasta tulivat hakemaan, kun olivat käytetyt pyörät päässeet loppumaan lähempää. Ehti olla myynnissä muutaman päivän ennen varausta.

Komposiittirunkoinen fillari, jossa "Rungossa pientä visuaalista vikaa". Ilmeisesti ne on siis nuo hitsisaumat.

https://www.fillaritori.com/topic/22...uot-l-tampere/

Nyt taitaa olla myyjän markkinat kun jatkuvasti myynnissä käytettyjä uusien hinnoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Nyt taitaa olla myyjän markkinat kun jatkuvasti myynnissä käytettyjä uusien hinnoilla.
    Ongelma taitaa olla paljon myös sitä, että "markkinoille" on tullut paljon uusia kuluttajia jotka evät oikeasti tiedä mitä tarvitsevat ja mitä ovat ostamassa (ja tuonkin edellisen ilmoituksen perusteella huomataan että on paljon myös väkeä myymässä pyöriä joista eivät edes tiedä mitä ovat myymässä, tosin silloin aina herää kysymys myös pyörän alkuperästä...).
    Etenkin tuolla sähköavausteisten puolella olen havainnut että markkinoille tullut (uusia) yrittäjiä jotka myyvät vaikka mitä "kuraa" ja helppo myydä ostajille jotka eivät tiedä mitä ostavat...

Tuota "kuraa" (siis uusissa pyörissä) kyllä tuntuu markkinoilta kohtuulisesti löytyvän, mutta hyvät merkkipyörät sitten harvemmassa tällähetkellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Ei muuten mene. Se on markkinamiesten hypeä juuri nyt. Itsellä pari ihan OK nuorisopyörää myynnissä ja minusta arvoltaan sellaisia satasen konkeleita ja tähän mennessä kaksi kontaktia, joista toinen sanoi sen olevan väärän kokoinen ja toinen tarjosi kolmekymppiä, joka oli minusta lähinnä röyhkeä vedätys.
    Meneepäs, kun myyjä ja markkina on oikea:

https://www.huuto.net/kohteet/12-202...yora/542384818

Eli minusta tuon on pikkuisen parempi kuin minun pyöräni, josta on tehty kolmenkympin tarjous. Sillä erolla, että minun pyörä on varmasti kunnossa - tuo on Poliisin myydään sellaisena kuin se on tapaus. No joo - minulla ei ole levyjarrua, mutta kyllä tuohon hintaan suhteutettuna minun pyörä pitäisi olla satasen konkeli ja se on minusta sille käypä hinta. 200 tuosta löytöpyörästä ei kertakaikkiaan ole järkevää maksaa, mutta tokihan huutokaupassa näkemys saattaa sumentua ja huutokiimassa tulee korotettua hintaa.

Marlin on kovassa huudossa:
    https://www.huuto.net/kohteet/polkup...in-6/542239245

Ainakin Jyväskylän poliisin kuvaukset on mitä sattuu, että sikaa säkissä joutuu ostamaan. Tässäkään ei pyörän koosta ole tietoa mutta onhan siinä sentään "pikalukitusrenkaat".

Sanoisin, että Poliisi on ostajien vinkkelistä se kaikkein luotettavin pyöräkauppias - vaikka myykin pelkkää varastettua tavaraa

Tuo on minusta erittäin fiksua, että poliisi ottaa noista rahat pois vaikka ehkä se ei lyökkään oikeasti taloudellisesti leiville, jos kaikki kulut lasketaan. Meneepähän jotain hyvää yhteiseen kassaan.

Taitaa myyjän markkinat koskea nimenomaan niitä pyörätyyppejä, joita myös liikkeistä tällä hetkellä halutaan ostaan. Itse laitoin tuossa juuri viime viikolla myyntiin viime syksynä Prisman asiakasomistajapäiviltä 340 eurolla ostamani pyörän, jolla oli ehditty jonkin verran välissä ajamaankin. Kaupat tehtiin päivässä ja ostaja piti pyytämääni 330 euron hintaa hyvänä diilinä eikä edes yrittänyt tingata.

Hyvin meni ja mielestäni homma meneekin noin, että kun yksityiseltä ostetaan, ei tingitä jos tavaran haluaa ja tavara on hintaa vastaavassa kunnossa.

Jotain olen myynyt ja ostanut tuohon tapaan, useammin kuitenkin kaupasta uutena ja siinä tulee kysytyksi onko tarkka hinta tai onko apteekin hinta. Tuo riittää, mihinkään kovaan vääntöön en ryhdy, kauppiastakin täytyy ymmärtää.

Totta kai malli, merkki etc. on haluttavuuden mittari ja siinä minun pyörä vannejarrulla on huono.

Itse olen huono kauppamies ja ne tinkaajat käyvät hermoon. Myyjä sanoo hinnan jolla myy ja ostaja ostaa, jos se kelpaa. Juuri lähettelin kolmenkympin kaupan takia parikymmentä tekstaria ja sitten kaveri sai sen muualta ja perui kaupan - ei motivoi käydä sitä keskustelua uusiksi tuollaisen summan takia. Kun ne tekstarit sisäsivät myös minusta merkityksettömän tinkaamisen neljästäkympistä kolmeenkymppiin.

Tottakai se vaatii puolin ja toisin hintaymmärryksen, eli minun pyörät ovat sellaisia satasen ritsoja ja tuntuu tollolta myydä niitä siihen kolmenkympin tarjoukseen, kun ovat kerran täysin ajokuntoisia ja toimivia. Kolmellakympillä myydään jo risaakin pyörää, joten kyllä satasen ehjästä pitäisi se viisikymppinen itselle saada. No nyt se meni kaverin lapsille ilmaiseksi, joka tuntui tässä tilanteessa järkevimmältä ratkaisulta. Ei se huutokauppakeisarin homma, jossa koetetaan ostohinta saada mahdollisimman alas ole mitään hyvää kaupankäyntiä. Se on myyjän riistämistä ja oman edun maksimointia. Se torpedoi seuraavan kaupan samojen toimijoiden kesken erittäin tehokkaasti. Kyllä kaupasta pitää jäädä molemmille hyvä mieli ja joskus se myyjän hyvä mieli vaatii rahaa - joskus taas vaan sitä, että pääsee jostakin eroon. Kaikki riippuu niin siitä tilanteesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tikola Katso viesti
    Totta kai malli, merkki etc. on haluttavuuden mittari ja siinä minun pyörä vannejarrulla on huono.

Itse olen huono kauppamies ja ne tinkaajat käyvät hermoon. Myyjä sanoo hinnan jolla myy ja ostaja ostaa, jos se kelpaa. Juuri lähettelin kolmenkympin kaupan takia parikymmentä tekstaria ja sitten kaveri sai sen muualta ja perui kaupan - ei motivoi käydä sitä keskustelua uusiksi tuollaisen summan takia. Kun ne tekstarit sisäsivät myös minusta merkityksettömän tinkaamisen neljästäkympistä kolmeenkymppiin.

Tottakai se vaatii puolin ja toisin hintaymmärryksen, eli minun pyörät ovat sellaisia satasen ritsoja ja tuntuu tollolta myydä niitä siihen kolmenkympin tarjoukseen, kun ovat kerran täysin ajokuntoisia ja toimivia. Kolmellakympillä myydään jo risaakin pyörää, joten kyllä satasen ehjästä pitäisi se viisikymppinen itselle saada. No nyt se meni kaverin lapsille ilmaiseksi, joka tuntui tässä tilanteessa järkevimmältä ratkaisulta. Ei se huutokauppakeisarin homma, jossa koetetaan ostohinta saada mahdollisimman alas ole mitään hyvää kaupankäyntiä. Se on myyjän riistämistä ja oman edun maksimointia. Se torpedoi seuraavan kaupan samojen toimijoiden kesken erittäin tehokkaasti. Kyllä kaupasta pitää jäädä molemmille hyvä mieli ja joskus se myyjän hyvä mieli vaatii rahaa - joskus taas vaan sitä, että pääsee jostakin eroon. Kaikki riippuu niin siitä tilanteesta.
    Itse olen myyjänä ottanut tavaksi hinnoitella hintapyyntöön 10 % tinkivaraa ja toisaalta usein ostaessa pyrkinyt tinkaamaan saman verran. Tyypillinen lopputulos esim. Fillaritorilla on omissa kaupoissani ollut se, että lopullinen myyntihinta on postikulujen verran alhaisempi ja molemmille jää hyvä mieli. Käytännössä aina tinkausprosessikin hoituu 1-2 viestillä. Tori.fi:ssä taas tulee aika usein vastaan huutokauppakeisarin toimintatavat omaksuneita ostajaehdokkaita, jotka aloittavat keskustelun tarjoamalla 50 % pyyntihinnasta - "koska hulluhan se on, joka ei puolta tarjoo". Näihin ei auta muu kuin todeta suoraan tiukka hinta ja käytännössä aina keskustelu onkin päättynyt siihen.

Yhdet kaupat muistan tehneeni, joista jäi huono mieli. Tuolloin ostaja tinkasi Tori.fi:ssä myynnissä olleen peruspyörän hinnan etukäteen 140 eurosta 120 euroon ja lupasimme toimittaa pyörän 10 kilometrin päähän, kun ostajan olisi ollut hankala pyörää noutaa. Kaupantekohetkellä pyörä todettiin täysin sopivaksi ja toimivaksi, mutta ostaja ei ollutkaan enää valmis maksamaan kuin 100 euroa, sillä takuutodistuksesta ostajalle selvisi, että 12-vuotias pyörä oli pari vuotta vanhempi kuin hän oli mielessään kuvitellut. Lopulta myönnyimme, koska olimme kaupankäyntitapahtumaa varten nähneet jo hieman vaivaa ja halusimme pyörästä eroon, mutta jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ajaa pyörä takaisin kotiin. Huono mieli olisi tosin jäänyt silloinkin. Tästä oppineena en enää toimita mitään itse ellen pysty hyvillä mielin palaamaan kotiin myyntiartikkelin kanssa. Tämä onneksi on lähes aina myös ostajan lähtökohta ja hyvin harvoin edes tiedustellaan, voisiko tavaran toimittaa jonnekin ilman ennakkomaksua.

Pari kertaa on Whiten pyöriä myydessä 1-2 vuotta vanhaa hyvin huollettua pyörää tullut testaamaan ns. renkaanpotkija, joka on haukkunut kombi-polkimet sekä alkuperäiset kiekot liian painaviksi ja lopulta tarjonnut -30 % pyyntihinnasta sillä perusteella, että syksyisin XXL myy vastaavat pyörät varastosta pois melkein yhtä edullisesti kuin mitä olen pyörästä alunperin pyytänyt. Näissä tapauksissa kaupat ovat jääneet tekemättä ja jälkikäteen tilanteet ovat lähinnä huvittaneet. Ensi kerralla täytyy muistaa toivottaa mukavaa syksyn odotusta.

Itse laitan törkeimmät tinkaajat suoraan estolistalle torissa, enkä vastaa yhtään mitään.

Juuri tekemäni Neuronn ostossa kävi niin että sanoin 8 minuuttia myynti-ilmoituksen julkaisemisen jälkeen että maksan, ostan ja haen. Hinta nousi vielä siitä, maksoin senkin. Tingittiin alkuperäisestä hinnasta vielä ylöspäin. Ei häiritse minua.

Eipä täällä juuri ole ollut ebay-ilmoituksia, siellä vasta pyydetään ryöstöhintoja. Tai sanotaanko, että hinnat on vähän eri kuin fillaritorilla. Esim tämä Scottin Endorphin-hirvitys https://www.ebay.com/itm/22443204110...UAAOSwd7Rgfi0T 500 euroa, torilla oli samanlainen 100 euroa. Tai vaikka jotkut Scottin vanhoista teräsmaasturirungoista, itse olen parikin semmoista ostanut muutamalla kympillä mutta ebayssä hinta on kymmenkertainen.

Täs on yritystä, pyörä ei ole maksanut uutenakaan tonnia, tarjouksessa 499€ ja varusteet siihen päälle sekä ikää n.kuusi vuotta niin hinnaksi tulee 1050€
    https://www.tori.fi/vi/84364572.htm

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •