Sivu 77 / 77 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677
Näyttää tulokset 2.281 - 2.308 / 2308

Aihe: Ei se ole tyhmä joka pyytää....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Ei kannata vaimoille alkaa elvisteleen ylimääräisellä rahalla, vaan tuhlata se visusti itse!
    Opin kerrasta. Oppirahat on maksettava
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Jos ei toisen käyttämää pestyä takkiakaan voi laittaa päälle, niin mites kelpaa käytetyt kengät? Fillaritorilla kengille oma osastonsakin.

Tai käytetty satula? Joku hieronut ahteriaan siihen ja sitä tuskin on pesty?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Kylläkait nykypäivänä melkein jokainen ainakin joskus pesee ahterinsa?

Jos tätä pelkää, niin enää pieni askel siihen, ettei voi istua julkisissa tiloissa tai bussissa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
    Jos ei toisen käyttämää pestyä takkiakaan voi laittaa päälle, niin mites kelpaa käytetyt kengät? Fillaritorilla kengille oma osastonsakin.
    Sen jälkeen kun sain useita yhteydenottoja (toisella paikkakunnalla asuvalta henkilöltä) mainitessani eräässä fb-ryhmässä puolikkaasta pullosta tubeless-litkua, joka oli mielestäni paskaa ja että en tee sillä mitään, niin en ihmettele enää mitään tai ketään. Kysynnän ja tarjonnan lait kohtaavat toisinaan hämmentävällä tavalla.
    -L.

Englantilainen autonvalmistaja Aston Martin ottaa vuoden 2020 alusta käyttöön lyhyemmän nimen Astma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Kylläkait nykypäivänä melkein jokainen ainakin joskus pesee ahterinsa?
    😬🤣

No sulta on en ainakaan osta käytettyä satulaa, jos kerran hierot paljasta ahteriasi siihen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Itse en ostaisi edes käytettyä ajopaitaa ja takkikin siinä ja siinä. Todennäköisesti ei.
    Jep, itse ostan vaatteet ja kengät uutena, aina.

^Joku on saattanut sovittaa niitä...

Se on pikkasen eri juttu, kuin että niitä olisi käytetty epämääräinen aika hikiliikunnassa. Tuo myyjän " pari kertaa käytetty" voi reaalimaailmassa olla parikymmentä tai parisataa, eikä sitä aina vaatteesta voi päällepäin päätellä.

Niin on. Se, että ne on käytetty jalassa on ihan eri asia kuin että ne jalassa olisi hikoiltu tuntikaupalla.

Vaatteet ja kengät aina uutena. Ajan myös kengät aina loppuun ja heitän roskiin. En huvikseen ostele uusia.

No sulta on en ainakaan osta käytettyä satulaa, jos kerran hierot paljasta ahteriasi siihen.
    Napi, napi. Tykkäät kuitenkin.

Jos vaatteet/kengät hyvin pidetty ja hyväkuntoiset niin en näe syytä miksei voisi ostaa käytettynä. Pyöräilyyn olen ostanu käytettynä polvarit ja kengät. Ihan hyvin menis joku takki tai housutkin, siis päälihousut. Lasketteluun ostanu paljonki vaatetta käytettynä, viimeks tällä viikolla housut, oikeesti uutta vastaavat muutamalla kympillä. Ite kyllä käytän varusteet aina siihen kuntoon, että ovat roskiskamaa oman käytön jälkeen. Ellei nyt ole joku hutiostos tullut. Mutta monet tosiaan sovittaa ja ehkä kokeilee käytössä jotain nettiostosta ja ei jaksa palauttaa, niin siinä voi olla hyvä diili toiselle.

Kengät ei ole ihan vertailukelpoinen muihin vaatteisiin verrattuna. Kengät muokkautuvat ensimmäisen omistajan jalan mukaan ja vaatteet harvemmin.

Urheiluvaatteissa lähinnä epäilyttää matalat pesulämpötilat ja paljonko niihin kertyy kaikenlaista ihosta hien mukana mikä vaatisi lähtiäkseen kovemmat pesulämmöt.

Vaatteiden kunnosta on muutenkin vaikea sanoa paljonko niitä on oikeasti käytetty, koska harvemmin laadukkaampi vaate menee pilalle jos vain käyttää oikeita pesuohjelmia ja urheiluvaatteissa pesupussia. Kerran käytetty ja uudenveroinen voi olla paljonkin kaunisteltu mistä syystä en maksaisi noita fillaritorilla näkyviä pyyntihintoja. Esim. on siellä Assoksen "kerran käytetty" ajopaita hintaan 100€, kun uusia saa alennuksista 60-80€.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Kerran käytetty ja uudenveroinen voi olla hieman kaunisteltu niin en maksaisi noita torillakin näkyviä pyyntihintoja. Esim. on siellä Assoksen "kerran käytetty" ajopaita hintaan 100€, kun uusia saa alennuksista 60-80€.
    Mä olen miettinyt jonkun aikaa mihin nämä vähän käytettyjen tai hyllyssä lojuneiden tavaroiden pyyntihinnat Fillaritorilla perustuvat. Usein ne ovat jopa yli esim. Wigglen hintojen, josta saa ihan uuden tuotteen myyjän virhevastuulla.

Osa on tuolla ihan selviä jobbareita. Hirveät määrät kamaa myynissä. Parhaita nuo, joilla on lähes ajamattomia tai juuri valmistuneita pyöriä myynnissä, kun tulikin uusi projekti. Bisnes kai se on tuokin.

Toinen porukka on joka ei ollenkaan mieti mitä tarvitsee vaan päämärkänä ostetaan aleista kamaa, jota sitten yritetään tappioiden välttämiseksi myydä uuden hinnalla, kun ei ollutkaan tarvetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    https://www.fillaritori.com/topic/15...a-52016-72018/

Ei tuossa hinta ole aivan tolkuton, mutta ylipäätään ihmettelen kuka jaksaa vielä 4kk jälkeenkin myydä 17 kpl fillarilehteä 30€.
    No itse bongasin fillaritorilla myynti-ilmon jostain normi sisäkumeista mitä oli kaksi vuotta jaksettu jopa käydä Uppaamassa. Jos ne ens keväänä vielä on niin ostan pois

Osa on tuolla ihan selviä jobbareita. Hirveät määrät kamaa myynissä. Parhaita nuo, joilla on lähes ajamattomia tai juuri valmistuneita pyöriä myynnissä, kun tulikin uusi projekti. Bisnes kai se on tuokin.

Toinen porukka on joka ei ollenkaan mieti mitä tarvitsee vaan päämärkänä ostetaan aleista kamaa, jota sitten yritetään tappioiden välttämiseksi myydä uuden hinnalla, kun ei ollutkaan tarvetta.
    Mä en vaan siltikään ymmärrä, miksi kaupata bulkkitavaraa, esim. jotain polkimia yli viisi vuotta ja uppia niitä vielä senkin jälkeen pudottaen hinnan euron-pari alle Saksan hintojen.

Toisaalta onhan se järkevämpää ja ympäristöystävällisempää yrittää saada tavara kiertoon kuin että samaa tavaraa lähetellään mantereen toiselta puolelta tänne.

Olenko taas katsonut jotenkin kieroon, mutta eikö tämä sama rengas ole XXL:ssä 34,90 EUR/kpl?
    https://www.fillaritori.com/topic/16...-exo-29-x-240/

https://www.xxl.fi/maxxis-ardent-2c-...159843_1_style

Mutta ei kai siinä mitään. Tekee myyjälle tarjouksen josta ei voi kieltäytyä?

^no mutta tuohan on hyvä diili sitten, käyttämättömät renkaat halvemmalla kuin XXL:ssa.

^Kuten sanoin, olen puusilmä... miten mun mielestä tuolla luki 80 EUR... mut joo, sokeille kaikki on ihmeellistä...

Kyllä siinä oli hetki sitten pyynti 80.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Sen jälkeen kun sain useita yhteydenottoja (toisella paikkakunnalla asuvalta henkilöltä) mainitessani eräässä fb-ryhmässä puolikkaasta pullosta tubeless-litkua, joka oli mielestäni paskaa ja että en tee sillä mitään, niin en ihmettele enää mitään tai ketään. Kysynnän ja tarjonnan lait kohtaavat toisinaan hämmentävällä tavalla.
    Kävin vilkaisemassa Fillaritorilla sähkömaasturien hintoja. Meinasi mennä ihmetyksen sormi kummastuksen suuhun, mutta poistuin mustan perjantain kunniaksi vähin äänin selailemaan nettikauppiojen tarjouksia. Uuusia fillareita sai alennuksesta satoja euroja halvemmalla, kuin fillaritorilta vastaavia käytettyjä. Käytetystä ei tiedä kuinka loppuun se on ajettu viripalikat kiinni. Tai sitten olin vaan "vääränä päivänä" liikkeellä ja sain väärän kuvan uusien hinnoista.

Hommahan on niin, että siellä torilla roikkuu näkyvissä ne ylihinnoitellut. Myin äsken itse sähköpyörän ft:llä ja se meni päivässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Hommahan on niin, että siellä torilla roikkuu näkyvissä ne ylihinnoitellut.
    Näin se harmasti on ja joku voi aina langeta syystä tai toisesta ostamaan ylihinnoitellunkin. Nyt kun selailin hintoja, niin black friday oli ilmeisen hyvä päivä sähköfillarin ostajalle.

Monen pyörän pyyntihinnat on nousseet 4-numeroisia summia

Joo, mutta näissä on ostajan vastuulla sen hinnan ymmärtäminen. Usein tosin myyjilläkin on harhakuvitelmia siitä mitä tavarasta pitäisi saada. Sähköpyörissä on ollut kysynnän ja tarjonnan laki, kun käytettyjä on liikkunut harvakseltaan, mutta nyt sekin on muuttumassa.

Itse en maksaisi käytetystä, uutta vastaavasta, kuin max. 70% uuden hinnasta. Vuoden vanhasta korkeintaan puolet.

Pari viikkoa olen myynyt omia kameratarvikkeita pois. Hankintahinnaltaan 20+ k€ vehkeistä olen saanut kasaan neljäsosan, ehkä hieman yli. 30-35% max. Kyseessä ammattitason vehkeet. Mutta osasta kamoja on syntynyt pientä kisaakin. Mun mielestä jos päättää myydä, niin myy hinnalla millä tavara menee kaupaksi, eikä roikota viikko- ja kuukausitolkulla tavaroita näytillä.

Sama tosin koskee montaa muutakin käytetyn kauppaa. Kuten vaikka asuntoja.

Zipp 454 NSW:
    https://www.fillaritori.com/topic/169033-zipp-454-nsw-vannejarrukiekot-shimanosram-11speed/

Kiitettävästi ylistyssanoja saatu mahtumaan. 2700€ vissiin myös maailman paras hinta käytetyistä, kun bike24:ssa samat normihinnalla 3020€.

Ja ihan lisäyksenä nämä jäi Hambinin aerotestissä häntäpäähän. Ristiriitaista tietoa kuitenkin myyjän, Zippin ja Hambinin välillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •