Sivu 40 / 41 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3038394041 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 1217

Aihe: Yleisurheilu

Kristiina Mäkelältä aika komea sarja kotikenttänsä kisassa.

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006578210.html

^ komea auto käyttöön viikoksi jäi silti saamatta. Kaikilta, tosin siellä varmaan potentiaalisia suomenennätykseläisiä muita ollutkaan ( ja tämä taisi olla Ferrari-tyypeillä tiedossa)
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kampinalle Katso viesti
    Kristiina Mäkelältä aika komea sarja kotikenttänsä kisassa.

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006578210.html
    Kyllä, hieno suoritus! Olisi melkein suonut SE loikan noin hyvään sarjaan. Tämmöistä jälkeä kun näkisi myös isoissa kisoissa. Olen pitänyt Mäkelää aina enemmän suun soittajana ja uhoajana, joka jää sitten tosipaikan tullen karsintaan. Tai jos pääsee karsinnasta läpi, niin loppukilpailussa tulos hyytyy.

OOn kyllä vähä ihmetelly ku aika moni tekee hyviä tuloksia näin koronakesänä. Arvokisoja ei ole

^^ ne koko kisat oli tehty Kristiina Mäkelää ajatellen. Kotipaikkakunnan kisat.

^ urheilija haluaa tehdä tuloksia ja kehittyä oli arvokisoja tai ei. Suurimman osan arvokisat on Kalevan Kisat ja ehkä? Ruåtsi-maaottelu.

Hellekesäpäivinä se toimikin että kiinnostavin pikamatkalaji on viimeisenä joskus iltakasilta...eilen oli Ratinan illassa ankeempaa, ja lisäksi se oman lajin odottelu.
    tempokisu.kuvat.fi

kun suomalaisilla ei ole paineta tulee tuloksia, useinhan arvokisojen jälkeen ihmetuloksia monessa lajissa yu:n ulkopuolellakin

Joo niinhän se varmasti on.
    Ja varmasti uskallettu kokeilla vähän jotain uuttakin harjottelussa ku ei ole mitään menetettävää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    kun suomalaisilla ei ole paineta tulee tuloksia
    Tämä se valitettavasti tuntuu olevan tänä päivänä suomalaisilla. Liian harvoin tulee arvokisoissa edes SB, saati PB

Pertti Ukkola nosti taas tämän päivän Hesarissa 70-v haastattelussa esille riittämättömän harjoittelun noin yleisesti ottaen Suomessa. "”Koko urheilussa harjoitellaan Suomessa liian lepsusti. Olen satavarma, että olen oikeassa. Näin pienestä maasta harvoin löytyy lahjakkuuksia, vaan pitää tehdä paljon töitä, että menestyy.”" Kyllähän tuossa voi totuuden siemen olla, jotainhan ne norjalaiset tekee eri tavalla yleisurheilussakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    kun suomalaisilla ei ole paineta tulee tuloksia, useinhan arvokisojen jälkeen ihmetuloksia monessa lajissa yu:n ulkopuolellakin
    Mutta kun se menee just näin! Jännittäminen ja ei ehkä ne omat odotukset, mutta kun yleisö odottaa ja voi että sentään....en mä varmaan ole ainoo joka jännitti ihan tajuttomasti.
    Ja parhaiten se lähti kun huomasi että haa, ketään ei ole missään ja nyt kyllä lähtee tämä kylläkin pyöräilyssä ja vähän eri tilanne kun ei tarvinnu mitään tulosrajaa rikkoa tms. mutta hölkkäkisoissa se meni myös paremmin kun huomasi että voitto tulee, kyse on vaan että miten suurella erolla.

Juuri Johanna Peiponen hölkkäsi ratavitosen 16.23 ja Annemari Kiekara 16.18.
    Ei se taso siitä tänä kesänä minuuttia paremmaksi mene vaikka miten olisi noissa ^ kisoissa ollu kylmää ja tuulista. Anteeksi mutta mä en vaan ymmärrä, jos on joskus ollut todella hyvä niin mitä ihmettä siitä saa että häviää itelleen minuuttikaupalla? Siis Annemarin tapauksessa.

^ puppy, mä voitin näitä o-kävijänaisia muuten, mutta sitten yllättävästi olympiavuonna 1984 tekivät kympillä ja maratonilla huikeita tuloksia, ja sen jälkeen palattiin jälleen kansalliselle tasolle. Mulla on jotain tiedonrippeitä miksi näin, mutta ei tarpeeksi ja ehkä sitä vaan ennen osattiin ajoittaa toi huippukunto osuvammin.

ps. ai että meille vanhoille, kivaa että tv:ssä tulee noita vanhoja yu-muisteloita ja juurikin kestävyysjuoksun puolelta, esim. Virenin voittojuoksuja.
    Kymppi aikaan 27.28....
    tempokisu.kuvat.fi

Naisten sileet pikamatkat. Jotenkin ajattelisin että hiuslisäkkeet ei varsinaisesti vauhtia lisää, mutta näyttää lisäävän. Kaikki varmaan muistaa Shelly-Ann Fraser-Prycen hiuslisäkkeet....ja tässäkin sitä tehokeinoa on käytetty ( jokainen hiuksiaan vaalentanu ja värjänny huomaa että tuossa on myös lisäkkeitä...ja toisen jutun kuvissa tämä varmistui )

https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000006582072.html
    tempokisu.kuvat.fi

Jos miehetki ois käyttäny hiuslisäkkeitä niin alkasin epäilemään että niissä on jotai hämärää

Jaa että vuosi sitten olleet lisäkkeet toimii tänäkin kesänä, no jopas jotakin.
    Kaar ittelles vaa

Olen satavarma, että olen oikeassa.
    Itse asiasta en mitään tiedä, mutta minäkin olen satavarma, että olen oikeassa.

.•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Ihmelenkkarit, nuo juoksulajien sähköpyörät. Akku ja moottori vain puuttuvat.
    -L.

Volvo-mies katsoo kymmenen uutisia: "Amazonilla on kaadettu taas sademetsää... Kyllähän se, se on vahva auto"

Ei sentään juoksijoilta ole alettu vielä mittaamaan sukkien pituuksia jos sattuisi olemaan liian pitkät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Ei sentään juoksijoilta ole alettu vielä mittaamaan sukkien pituuksia jos sattuisi olemaan liian pitkät.
    Mun tarvii tunnustaa että kahdessa ensimmäisessä ratajuoksussani sain käyttööni entisen pikajuoksijan ( jotain 60-luvulta...)piikkarit, kun omia ei ollut eikä ollut varaa ostaa piikkareita, hyvä kun lenkkarit....ja kääk! kuulemma ei olisi saanu käyttää enää niin pitkiä piikkejä. Eka juoksu oli piirinmestaruus, toinen oli Koululiikuntaliiton kisat, riisuin piikkarit vähän äkkiä juoksun jälkeen ja latoin kassiin.
    - Kyseisistä piikeistä ei ollut hyötyä, kirikyvyn puutteesta oli - ( Piirinmestaruuden tietysti voitin, mutta KLL kisassa jäin loppukirissä toiseksi, tosin sain palstatilaa kun olin ihan uusi nimi ja heti tuli tulosta, 3000m ratakisa) oliko piikkareita ylipäätään pitemmällä matkalla hyötyä? tuskin oli, Cooperin testit meni lenkkareilla ja yksi kisa toinen jalka sukka jalassa.
    Varmaan sama vaikutus kun tempossa tempokypärällä
    tempokisu.kuvat.fi

Tänään Kuortaneella kovatasoiset (https://www.kuortanegames.com/osallistujat.html) GP -kisat! Olosuhteetkin pitäisi olla todella hyvät, ainakin kärkiurheilijoiden PB tuloksia odotan. Tulisiko jopa SE jossain lajissa?

Oho, Franz Kruger kiekkoringissä.
    Kaar ittelles vaa

No huh, kestävyysmatkat naiset.
    Turussa keskiviikkona 29.7. naisten kympillä voitto meni ajalla 36.47 Katri Niemistölle......ja Outokummussa juostiin hyvissä olosuhteissa melkein tyynessä naisten vitosta, ja Annemari Kiakara 16.23 ja Johanna Peiponen 16.41.
    Siis kertakaikkiaan....siinä kuitenkin oli Suomen kestävyysjuoksun parhaita. Alisa Vainiosta ei ole kuulunut, mutta kukaan näistä ei siis enää ole mikään nuori lupaus ( nuorella tässä kestävyysjuoksussa nyt käsittäisin 16-18 vuotiaat, ja sitten ovat jo naistensarjalaisia). No, onko kukaan nuori ns. lupaus pärjänny aikuisena kestävyysjuoksussa, ei kukaan.
    tempokisu.kuvat.fi

Kisutäti on nyt jo aika monta kertaa toistanut samaa levyä että kestävyysmatkojen naiset hölkkää, joku on läskin näköinen, joku toinen on liian laiha jne. Alkaa levy jo toistamaan silleen, että pitäiskö jo keksiä jotain uutta?

^ vähän on vaikeeta kommentoida ei-tuttuja lajeja, kestävyysjuoksu on tuttua ja mielestäni sitä voin kommentoida kun on vähän tietämystä lajista ja mikä tulostaso on hyvä ja mikä ei. Ja mun toteamukseni pitää paikkansa, en mä näe että tässä pitäisi muuta... mutta todettakoon nyt sittten että:

No, eilen oli jälleen odotuksissa naisten 100m aitojen Suomen Ennätys. Jäätiin kauas siitä, Reetta Hurske hävisi nyt jo Lotta Haralallekin. En usko että se ennätys tulee tänä vuonna, saattaa olla että neitokaiset ovat saavuttaneet äärirajansa.
    Vaikka just Aamulehden kolumnisti urheilutoimittaja Tapani Salo totesi että nyt on monet urheilijat tehneet ennätyksiään kun ei ole paineita saada sitä tulosrajaa ( johonkin arvokisaan), siinä itekseni totesin että joo lukuunottamatta naisten kestävyysjuoksu. Jossa tulostaso on menny reippaasti alaspäin.

lisäys: ( sori jos tämä loukkaa, mutta on ehkä hieman kaukaa haettua...) löytyihän sitä jälleen selitystä:

– Tosi vaikea päivä, kun hyvä ystävä Braian kuoli helmikuussa. Viimeksi, kun olin Kuortaneella viime vuonna, hän oli myös täällä. Tosi paljon tuli lauantaina muistoja mieleen ja olen ajatellut häntä, Korte kertoi.
    – Oli aika vaikea leirin aloitus. Urheilupsykologin kanssa olen jutellut asiasta.

Lähtökohta lauantain kilpailuun ei tunneryöpyn myötä ollut optimaalinen. Silti Korte juoksi voittoon ajalla 12,88.

– Ajatuksia oli vaikea saada kasaan. Tuli juostua ja voitettua, hyvä näin.

Mutta joka tapauksessa, suutarin on paras pysyä lestissään. Mun ei kannata kommentoida lajeja kuten kuula, pituus, 400m aidat yms. joista en tiedä mitään. Jätän ne Munalle ( ja ehkä kaikkien urheilulajien erikoisasiantuntija Toni Roposelle).
    tempokisu.kuvat.fi

Saattaa ne tunneryöpyt avittaa hyväänki suoritukseen.
    Laukkasen marihan hiihti ainoat voittonsa (2kpl) ku asko nuutinen kuoli

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Saattaa ne tunneryöpyt avittaa hyväänki suoritukseen.
    Laukkasen marihan hiihti ainoat voittonsa (2kpl) ku asko nuutinen kuoli
    No saattaapi hyvinkin ( tästäKIN olisi juttua ) mutta Marille tuli sittemmin terveydellisiä ongelmia. Ja Marin juttu kuuluu kategoriaan maastohiihto ( + ampumahiihto päätettiin sijoittaa sinne ).
    tempokisu.kuvat.fi

Itse nostaisin eilisestä Kuortaneen kisasta miesten 1500m. Yhteensä 12 miestä juoksi oman ennätyksensä, joukossa kahdeksan suomalaista. Topi Raitasen teki minkä lupasi ja paransi ennätystään lähemmäksi 3.38 kuin 3.40. Joonas Rinne raastoi myös hienosti, vaikka kanttasi loppusuoralla. Näki että miestä sapetti ettei mennyt alle 3.40 , vaikka oma ennätys tulikin.

Naisten pika-aidoissa ei voi varsinaisesti puhua enää jännitysnäytelmästä. Annimari Korte on niin ylivoimaisessa kunnossa verrattuna Neziriin ja Hurskeeseen.

Aika lähekkäin nuo paavo nurmi pelit ja kalevan kisat

^ niin onkin?!, mutta jos Paavokisoihin on kutsuttu kv urheilijoita....ja Kalevan Kisat piti siirtää kesältä, yleensä ne on olleet heinäkuussa. Onkohan Paavon kisoissa kestävyysmatkoja? tuskin on.
    Samaa mieltä naisten 100m aidoista, mutta onhan siinä se jännitysmomentti että tuleeko se nyt se Suomen Ennätys..
    tempokisu.kuvat.fi

Tänään on Espoon GP-kisat, ja sellainen juttu nyt tapahtui että aiemmin suomalaisten paraatilaji miesten keihäs - on kokonaan pois ohjelmasta. Heitetään sensijaan moukaria. Naisten 100m aidat on ohjelmassa, mutta Reetta Hurske ei kisaa vaan lepää ja valmistautuu ensi viikon kisoihin.

Se tässä vaan naurattaa että IltaSanomien jutuissa joka ainoan lajin, niin miesten keihään kuin naisten 100m aitojenkin, erikoisasiantuntijana kommentoi - Toni Roponen joo, jos on itse urheillut ( ja erityisesti jos on kilpaurheillu) ja vähän seuraa urheilua ja urheilijoiden edesottamuksia, niin hoksaa tiettyjä asioita, mutta ei kukaan voi olla oikeesti kaikkien lajien asiantuntija....tai siis vielä erikoisasiantuntija
    Kyllä Toni Roposelle irvaillaan ja naureskellaan kommenttipalstallakin, ja syystä. Sääliksi käy joskus Riitta-Liisaa...( Tonin vaimo).
    tempokisu.kuvat.fi

^Roponen on Iltalehdessä, ei Sanomissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •