Sivu 55 / 57 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 1696

Aihe: Paksut GG renkaat

^kokeile Hutsun Overidea. Jos et tykkää ostan ne sulta. Saa yleisesti alle 30€/kpl.

https://www.bikeradar.com/news/schwalbe-g-one-r/

Schwalbelta uusi gravellirengas G-One R. Luvataan kovaa rullaavuutta ja pitoa, kuten aina. Näistä sentään näyttäisi sähkömopohyväksyntä puuttuvan niin jotain toivoa on ettei kyljet oo ihan betonia.

Tuota ei usko kelassa kukaan. Ennen biermanin testejä en enää edes katso schwalben renkaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^kokeile Hutsun Overidea. Jos et tykkää ostan ne sulta. Saa yleisesti alle 30€/kpl.
    Näin hyvää tarjousta ei voi ohittaa hutsut tilattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    Näin hyvää tarjousta ei voi ohittaa hutsut tilattu.
    Mulla onkin takarengas sopivasti sileytymässä (joskin on yksi käyttökelpoinen entinen eturengas odottamassa).

Mut lupaus pidetään

Vanha Unitti näyttää olevan mutatoitumassa yhä enemmän flatbar graveliin ja uusi rengastus on sitä myöten ollut mietinnässä. Mahtaako kellään olla kokemusta Vittorian maastopuolen Terrenosta (29" x 2.1", 29" x 2.35")? Melko vähän näytti löytyvän tuosta arvioita. Kuvio ja paino näyttäisi olevan hyvin likellä Vittorian gravel/cross-rengastuspuolen Terreno Dryta, joka sai mm. Granfondon vertailussa hyvät pisteet. Liekö sitten kulutuskestävyys huonompi kuin Terreno Dryssa?

Continentalin Race King toki ollut myös yhtenä vaihtoehtona mielessä...

Race Kingiä (racesport) voin ainakin suositella hiekkatielle. Rullaa mielestäni noin leveäksi nappularenkaaksi erittäin hyvin ja pito ihan eri luokkaa kuin aiemmin alla olleissa gravel-renkaissa (Graveking SK, Vredestein Aventura). Kulutuskesto myös ihan positiivinen yllätys. Nyt takana 1500km sekalaista ajoa hiekalla ja asvaltilla, eikä merkittävää kulumaa havaittavissa.

Oho. Resolute saanut biermanilta surkean arvostelun.

https://www.bicyclerollingresistance...s/wtb-resolute

Harmi. Se oli kiva rengas, mut ei sillä enää voi ajaa

Harmi. Se oli kiva rengas, mut ei sillä enää voi ajaa
    Just de. Minä ostin juuri uuden takasen. Tuntuivat nopeilta ja pehmeiltä. Zero flat.
    Hyvät renkaat joutuu heittämään mereen...

Pikainen litkujen asetusajo monsteriluokan Terranolla (52-622) vaikutti hyvältä, kun eturengasta ehdin testailemaan. Tuntuu vaimentavan hyvin jurinoita myös jo varsin kovilla 3.0 barin litkutusajopaineilla ja on hiljainen ajaa asfaltillakin. Napakat laittaa Mavicin vanteille, mutta menivät kuitenkin ilman rengasrautoja. Ei suhinoita ja näkyviä vuotoja ekan renkaan litkutuksen osalta. Katsoo miten nuo pelittävät sitten jatkossa, mutta ensivaikutelma hyvä. Painoa kummillakin yksilöillä saman verran eli n. 590g.

Jokunen lenkki Hutsun 38mm overidellä ajettu ja on kuin sametilla rullaisi, taakse ei xfiressä hutsu mahtunut ja hain tilalle Michelinin power gravelin koossa 35mm. Misukka tuntuu käsissä pyöriteltäessä olevan jymympää tekoa kuin hutsu, painaa aavistuksen enemmän vaikka on 3mm kapeampi ja ei ihan niin mukava ajossa johtuu varmaan paineista, edessä 2.3 ja takana 2.7 . Tubeless asennus sujui hutsussa erinomaisen helposti ja misukassa helposti, aavistuksen enemmän sai käyttää voimaa että sai renkaan kehälle. Mielellään ajaa misukka&hutsu kombolla, alle 5km/h jään keskinopeuksissa jäkeen maantiepyörääni verrattuna jossa gp5000 renkaat latex sisurilla ja vähän matalampi ajoasento.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Vähän pehmeämmälle tai löysälle alustalle, reippaille erityisesti asfaltin ulkopuolisille retkille kevään ajoissa ollut Washburn tuntui vähän turhan liukkaalta, joten toisille vanteille laitoin saman valmistajan Rutlandin (LS). Pari soralle ja metsäteille suunnattua lenkkiä olen heittänyt ja niistä kevyitä havaintoa:

...
    Vajaan tonnin jälkeen vaikuttaisi kyljiltään vähän ohkaiselta: litku oli vajeentunut ja lisäämisen jälkeen kyljet itkivät muutamasta kohtaa, vaikka tiivistyivät tovin ajettuani. Mutta muuten pidän, vaikka kuraa ei olekaan ollut.

GravelKing SK:sta tuli litkut kulutuspinnasta kaaressa läpi. Pintaa on vaikka kuinka, mutta kumi on selvästi hapertunut. Ei jatkoon.

Mistä noita Hutsun Overidejä sais?

Rene Hersen Barlow Pass sai yllättäen myös huonot pisteet. Ehkä ne extralight versiot sitten rullaa hyvin, mutta näiden tulosten perusteella en näe mitään syytä ostaa Rene Hersen renkaita, kun 30€ muoviset nakinkuoret saa lähes jokaisessa testissä paremmat tulokset. https://www.bicyclerollingresistance...ass#conclusion

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mistä noita Hutsun Overidejä sais?
    Cycletyres.com on mun kauppa noille.

Kysyn täällä kun en parempaakaan aluetta keksi. Renkaanvaihdon yhteydessä taitoin Maxxis Rambleria, jolloin renkaan kyljestä taittui/katkesi siellä oleva kaari. Renkaat ovat kuitenkin taittuvakylkiset, joten en ole aivan varma kuinka on mahdollista että rengas vaurioituu tästä. Kuitenkin kun renkaan laittaa vanteelle on taittunut kohta selvästi nähtävissä ennen ilmojen pumppausta. Rengas pyörii hyvin epätasaisesti, joka tuntuu selkeästi ajossa. Sisurilla käytössä, muuten hyvin vähän ajetut renkaat, ovatko mennyttä palaa vai voiko saada vielä jotenkin kuntoon?

^reunalanka siis katkesi? Itse en ajaisi edes sisureilla.

Korjata ei voi.

^reunalanka siis katkesi? Itse en ajaisi edes sisureilla.

Korjata ei voi.
    Hyvä tietää, kiitos! Ihmettelen vain miten mahdollista kun kyseessä kuitenkin taittuvakylkinen rengas.

Olisko edellisessä vanteelta poistossa tullut käytetyksi väkivaltaa?
    Jos reunalaka on poikki, niin lämpökaitokselle menee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serafim87 Katso viesti
    Rene Hersen Barlow Pass sai yllättäen myös huonot pisteet. Ehkä ne extralight versiot sitten rullaa hyvin, mutta näiden tulosten perusteella en näe mitään syytä ostaa Rene Hersen renkaita, kun 30€ muoviset nakinkuoret saa lähes jokaisessa testissä paremmat tulokset. https://www.bicyclerollingresistance...ass#conclusion
    Taitaa RH:lla olla vain yksi rengas joka on menestynyt noissa rullaustesteissä. Snoqualmie Pass EL. Minulla on myös nuo Jarnon listalla kakkosena olevat GK sliksit ja kyllä nuo SP:t pesee ne myös reaaliolosuhteissa ajaessa ja ovat lisäksi erittäin mukavat ajaa. Hurricane Ridge ei taasen vakuuttanut EL versiosta huolimatta. Järki hinta/laatusuhde vaihtoehto olisi Maxxis Rambler 40mm 120TPI. Nuo ovat omalla listalla kakkosena kaikista kumeista mitä olen testannut. Challenge kiinnostaa, mutta haluaisin 40mm+ kumit kuitenkin.

Tuli eksyttää gravelin ihmeelliseen maailmaan. Nyt tarvis tubeles valmiit renkaat. Ajot luultavasti 50:50 hiekkaa ja pyörätietä. Mitä alle?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

^vakiokysymykseen vakiovastaus: Hutsun Overide.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Taitaa RH:lla olla vain yksi rengas joka on menestynyt noissa rullaustesteissä. Snoqualmie Pass EL. Minulla on myös nuo Jarnon listalla kakkosena olevat GK sliksit ja kyllä nuo SP:t pesee ne myös reaaliolosuhteissa ajaessa ja ovat lisäksi erittäin mukavat ajaa. Hurricane Ridge ei taasen vakuuttanut EL versiosta huolimatta. Järki hinta/laatusuhde vaihtoehto olisi Maxxis Rambler 40mm 120TPI. Nuo ovat omalla listalla kakkosena kaikista kumeista mitä olen testannut. Challenge kiinnostaa, mutta haluaisin 40mm+ kumit kuitenkin.
    Getaway HTLR:t on n. 40 mm i20-vanteella, joten leveämmillä vanteilla nopeasti 40+. Muuten perstuntumalta Steilacoomit hakkaa kyllä ne rullaavuudessa, pidossa ja mukavuudessa silloin kuin ajetaan siellä, minne ne on tarkoitettu. Asfaltilla Getawayt rullaa paremmin. Pito- vs. rullaavuussuhteeltaan Steilacoomit on edelleen parhaat gg-renkulat, joilla mä olen ajanut. Noihin rollingresitancen tuloksiin en ota kantaa, muuten kuin noiden kahden ekan sanan verran: ”As expected…”
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

^ Kyllä tuossa testaajalla kieltämättä hiukan ennakkoasennetta haiskahtaa olevan mukana. Olisi tosin aika härskiä manipuloida tuloksia, jos tuntee antipatioita joitain merkkejä kohtaan.

Lähinnä tuo Strada Bianca Challengelta kiinnostaisi, jos saisi leveämpänä.

^ joo ja mä en tiedä, millaisella rummulla noita testataan, kun sliksit rullaa poikkeuksetta merkittävästi paremmin kuin kuviorenkaat. Tositilanteessa soralla erot ei minusta ole niin merkittäviä, jos niitä on ollenkaan. Esimerkiksi ei Strada Bianca Prot rullaa karkeammalla sorapinnalla mun mielestä yhtään sen paremmin kuin Gravel Grinder Prot tai Steilacoomit. Asfaltilla ja sileällä hiekkatiellä erot ehkä huomaakin. Mä yritin kahteen otteeseen tykätä Strada Bianceista, mutta kun en kokemut saavani niistä mitään hyötyä Steilacoomeihin verrattuna, niin molemmilla kerroilla niillä varustetut kiekot jäi vaille käyttöä ja renkaat lähti vähän käytettyinä myyntiin. Lisäksi niistä meni sepelit läpi huomattavasti helpommin kuin Steilacoomeista.

Lisäksi renkaita valitessa kannattaa huomioida, että soralla ajaessa renkaiden nopeuteen vaikuttaa muutkin asiat kuin vain rullaavuus eli sekä veto-, että kaarre-, että jarrutuspito sekä myös renkaan mukavuus erityisesti pitemmillä lenkeillä karkeammalla soralla. Mitä karkeampi pinta, sitä enemmän mukavuuden merkitys korostuu.

Esim. mun kokemuksen mukaan Lapissa, missä gravelit on monasti suht röykkyisiä, 29x2,35 Rallirane (vanhempi ei-E-bike-versio) on satasen lenkillä nopeampi kuin 38 mm Steilacoom, vaikka ei varmasti rullaa lähimainkaan yhtä hyvin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Ei tule minustakaan sliksin ystävää. Nyt maxxiksen 120tpi velocitat alla. Kivat ne on kaupungilla, mutta hiekalla varoo ihan liikaa kallistamista ja hauskuus häviää sieltä, missä sen pitäisi vasta alkaa.

Steilacoom endurancella ja wtb resolutella jatketaan.

Erohan tulee tietysti ajosta. Misopa taisi ajaa kaikki ajot gravellilla, kun taas itse kaahaan assulla maantiepyörällä. Ero on kuitenkin gravelliin niin julma, ettei se renkaita vaihtamalla paljoa muutu.

Minä taas uskon, että sliksi rullaa karkeallakin soralla paremmin. Vastusta on vaan silloin niin paljon enemmän, että renkaiden rullauserot vähenee.

Sitten taas assullaa kovaa ajaessa nappulat hidastavat enemmän, mitä nuo testit näyttää, koska ilmanvastus.

Eli luotan kyllä testeihin. Tarttee vaan painottaa niitä juttuja mitä itse arvostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Erohan tulee tietysti ajosta. Misopa taisi ajaa kaikki ajot gravellilla, kun taas itse kaahaan assulla maantiepyörällä. Ero on kuitenkin gravelliin niin julma, ettei se renkaita vaihtamalla paljoa muutu.
    Oletko vertaillut nopeuksia maantiepyörä vs. gravel, jotta paljon tulee gravelilla takkiin? Kokoonpanosta tietysti todella paljon kiinni. Graveli voi olla rakennettu retki/polkukäyttöä optimoiden tai sitten vauhdin maksimointi mielessä, vaikka pitkiä kisoja varten. Omani on tosiaan sekä gravel, että maantiekäyttöä varten speksattu. Ainoa säätö mitä teen on rengaspaineen optimointi, riippuen alustasta. Pyörä tehty kuitenkin sillä mentaliteetillä, että mitään paikkaa ei tarvitse erityisesti varoa, lukuun ottamatta kivikko/juurakkopolkua (ne sitten 29" täpärillä eri reissulla). Esim. neulaspolku menee mainiosti, kun kumit on sen varran muhkut (45mm). Pito sliksillä ei ole minulle ollut ongelma. En uskalla rouhia mutkiin aivan älyttömästi, vaikka olisi millaiset nappulat alla. Se irtotavara pyörii kuitenkin alla kuin laakerikuulat.

Maantielle kun laittaa painetta sopivasti, niin pitoa on todella hyvin kun pinta-alaa on tiessä hyvin kiinni. Eikä sorra mutkissa alle. Ja viis kertaa mukavammat mitä 32mm 5000 tl Conti, sekä 55g/kpl kevyemmät

Minulla oli maantiepyöränä SuperSix Ultegra Di2 55mm korkeilla kiekoilla ja 25mm tuubeilla ja vauhdissa ei tarvitse nykykokoonpanolla hävetä tuolle ex-pyörälle. Toki Revolt on varmaan aerompi (ohjaamo, jne.), mitä S6 oli. Tai Vittorian tuubit oli paskat rullaamaan, mikä saattaa olla tottakin.

Mutta olisi mielenkiintoista silti koittaa nykypäivän aerompaa maantiepyörää leveillä kiekoilla ja vaikka nyt niillä 28mm 5000 Conteilla. Kyyti on varmasti ainakin epämukavampaa mitä nyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •