Sivu 50 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 1630

Aihe: Paksut GG renkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Herää kysymys että jos RH Endurancen ja Standardin rullaavuus on käytännössä sama, niin miksi valita Standard? Kouluttakaa minua.
    Se on helkkarin paljon halvempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tässä kuvassahan siis näkyy vertailua noista rene hersen rungoista. Tosin pitää muistaa, että testi on rengasvalmistajan itse tekemä.

Tässä pistää kyllä silmään, miten hyvin 50mm G-one Speed pärjää tuossa testissä Rene Herseille. 30-millisellä ajoin yhden kesän muutama vuosi sitten ja mielikuvat on ok, mutta ei ylisanojen arvoista. Puhutaanko tässä nykyversiosta, kun 50-millinen on jo 550g kumi ja 35-millisestä kerrotaan internetissä tällaista:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bikeradar
    The latest version of the G-One Speed is another disappointment for us after last week's test of the G-One Allround. With its 0.3 mm knob height, the G-One Speed is virtually a slick tire and we expected it to come close to the Panaracer GravelKing and Continental Terra Speed in the rolling resistance tests. We don't think the design of the Speed, with its high tread thickness, V-Guard layer under the tread, and subsequently, high weight and rolling resistance are that of a performance gravel tire.
    https://www.bikeradar.com/reviews/co...e-tire-review/

Tässä juuri pohdin seuraavaa kumivalintaa Paceriin - 35mm Gravelking slick on jo toisena kautena sen verran löysempi, että alkoi jo liikkua vanteella. Maantielenkin jälkeen ihmettelin eturenkaan asennuksen huolimattomuutta kun venttiili on logojen suhteen missä sattuu, kunnes muistin tässäkin ketjussa olleen samoja kokemuksia. 100km asennuksesta oli venttiilin kohta siirtynyt jo n. 10cm. Ajellaan näistä pinta pois ja odotellaan milloin Bon Jon Passia saisi Euroopasta, vai koittaisko peräti G-onea uusiksi halvempana vaihtoehtona.

Nuo ovat valmistajan omia testejä. En luottaisi lainkaan vertauksia muihin renkaisiin. Tuo endurance/standard vertaus on kiinnostava.

Edelleen harmi, kun siitä nopeimmasta runkoversiosta ei löydy mistään todellista rullausdataa.

^Tom Anhalt (rullausgurun maineessa jenkeissä) on tehnyt jonkin verran rullausmittauksia ja siellä on tuo Snoqualmie Pass EL ja standard versiot mitattuna. EL versio pärjäsikin varsin hyvin. Ei tule Contin GP-sarjalle enää paljon turpiin. Ero standardin ja EL välillä näytti olevan 5w/pr 30km/h nopeudessa. Steilacoom EL ei sitten pärjännyt ihan niin hyvin...
    https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1991044987
    (tuolta ccr results table)

Michelin power gravel 40mm leveänä tänään ekaa kertaa ajossa. Mukava, nopea ja helppo tubeless. Täytti kaikki kolme odotustani, joten olen tyytyväinen. Contin terra speedit on varmaan aika vastaavat kumit, kun katsoo kuvioa ja tietää contien tubelesslaadun, joten niitäkin voisi kokeilla joskus.

Snoqualmie Pass std kävi ensimatkalla. Enimmäkseen oli paljasta pintaa, mutta jonkin verran sepeliä ja hiekkaa. Ei pahaa sanottavaa, lähinnä vaan ihmetteli rullausta. Tuo ei ihan 44 mm yllä i23 vanteella, mutta kasvaneen ilmatilan kyllä huomaa vaimennuksessa. Ihan sama onko hipsterirengas tai kallis, se ainakin ajaa asiansa kunnolla. Pieni hinta pyörän hintaan verrattuna kuitenkin.
    Roots, bloody roots

^Joo, aavistuksen ehkä alimittainen tuo 44mm. Minulla EL versiot i25 kehällä 45mm. Standard jäisi varmaan hiukan alle. Kun taas 42mm Hurricane Ridge EL on nimellismittaansa leveämpi, nyt samalla kehällä hiukan päälle 44mm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Joo, aavistuksen ehkä alimittainen tuo 44mm. Minulla EL versiot i25 kehällä 45mm. Standard jäisi varmaan hiukan alle. Kun taas 42mm Hurricane Ridge EL on nimellismittaansa leveämpi, nyt samalla kehällä hiukan päälle 44mm.
    Menit siis ostamaan nappularenkaat kokeeksi? Kiva kunnella mielipiteitä, kun olet tainnut ajaa tähän asti enimmäkseen slikseillä?

Itse kyllä vannon nappuloihin aina kun ajetaan hiekalla. Ehkä pelkään liikaa, mutta en kyllä vaan uskalla ajaa sliksellä mutkia reippaasti.

Menit siis ostamaan nappularenkaat kokeeksi? Kiva kunnella mielipiteitä, kun olet tainnut ajaa tähän asti enimmäkseen slikseillä?

Itse kyllä vannon nappuloihin aina kun ajetaan hiekalla. Ehkä pelkään liikaa, mutta en kyllä vaan uskalla ajaa sliksellä mutkia reippaasti.
    Kyllä, pääasiassa slikseillä olen ajanut Rambleria lukuunottamatta ja sinänsä olen pärjännyt soralla hyvin näinkin. Mutta ajattelin pelata varman päälle, kun noiden nappuloiden rullausta on niin kovin kehuttu. Että jos saisi molempien parhaat puolet. No, paino ainakin nousee nappuloilla huomattavasti, 330g vs 470g. Jos nappulat tosiaan toimii tahkeutta lisäämättä, niin jätän sliksit maantiekäyttöön ja siihen kun pitää joku gravel-segmentti käydä noutamassa

Assulla kovempa ajaessa sliksi on kyllä ykkönen. Ihan sama mitä nuo rullaustestit näyttävät. +40 vauhdissa tuollainen hurricanen nappula työntää ilmaa väärään suuntaan ylälaidassa jo aika kovaa.

1x välityksillä ei onneksi tarvitse noista +40 vauhdeista murehtia kuin alamäissä. Nyt näyttää siltä, että kesä mennäään sliksit 700c-kiekoissa ja Senderot 27.5-kiekoissa. Tykkään kyllä senderoista enemmän kuin noista slikseistä ajovarmuuden ja pehmeyden takia, mutta rullaus on ihan eri planeetalta noilla sileillä. Vaihdan kiekkoa suunnitellun lenkin mukaan.
    Roots, bloody roots

Minulla on siksi juuri 46t edessä, että maantielläkin riittää vedoissa välitykset. 40t takana ja sekin on piisannut näille töppyröille.

^Tom Anhalt (rullausgurun maineessa jenkeissä) on tehnyt jonkin verran rullausmittauksia ja siellä on tuo Snoqualmie Pass EL ja standard versiot mitattuna. EL versio pärjäsikin varsin hyvin. Ei tule Contin GP-sarjalle enää paljon turpiin. Ero standardin ja EL välillä näytti olevan 5w/pr 30km/h nopeudessa. Steilacoom EL ei sitten pärjännyt ihan niin hyvin...
    https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1991044987
    (tuolta ccr results table)
    Katsos, uusia mittauksia. On muuten JÄÄTÄVÄ ero gp5000/gp4000 välillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Contin terra speedit on varmaan aika vastaavat kumit, kun katsoo kuvioa ja tietää contien tubelesslaadun, joten niitäkin voisi kokeilla joskus.
    Eli Continentalilla asiallisia tubelessejä? Tuo Terra Speed ja tubelessiin siirtyminen vähän kiinnostelisi. Jotenkin olen nyt lukkiutunut ajatukseen, että sopiva renkaan leveys on 37-38 mm ja tuosta renkaasta ei sellaista kokoa löydy. Jostain luin, että Terra Speed olisi ollut 39 mm asennettuna, että ehkä vähän kapean puoleinen ilmoitettuun nähden. En tiedä onko tällaisessa millin-kahden takia vatuloinnissa mitään järkeä, kun ajo on pääasiassa ihan nautiskelua ja enimmäkseen yksin tai lapsenvaunu perässä, niin ei tarvitse porukan vauhdissakaan pysyä. Sen olen kyllä huomannut, että kapeaa sliksiä ei enää kannata laittaa, kun maantielenkeilläkin sitä aina löytää itsensä jostain pöpeliköstä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Eli Continentalilla asiallisia tubelessejä?
    Ainakin itselläni Contin tubelessjutut toimineet aina ilman mitään ylimääräisiä säätöjä. Maastopuolenrenkaita ja GP5000TL. Terra speedeistä ei ole kokemusta, mutta eiköhän nekin täytä kaikki samat laatustandardit.

Ainakin itselläni Contin tubelessjutut toimineet aina ilman mitään ylimääräisiä säätöjä. Maastopuolenrenkaita ja GP5000TL. Terra speedeistä ei ole kokemusta, mutta eiköhän nekin täytä kaikki samat laatustandardit.
    Eeeeeei välttämättä. Aika paljon noista on ongelmia kuullut. Tihkuu läpi aika nopeaan.

Itselläni on täysjäykkä 29" jonka käyttö on oikeasti lähempänä suoratanko gravelia kuin maastopyöräilyä. Ja nyt filossa on kyljistä tihkuvat Thunder Burtit. Joten katselin uusia tarjokkaita Maxxis kattauksesta.
    Niin millainen ero mahtaa käytännössä olla 50 mm Ramblerin ja 2.25" Aspenin välillä? Painoeroa ei ole kuin n 50 g.

https://www.maxxis.com/catalog/tire-512-139-rambler
    https://www.maxxis.com/catalog/tire-280-140-aspen

Ps. Pistin tänne enkä XC-rengas ketjuihin, koska ajeluni on kuitenkin lähempänä gravelia.
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Tämä riippuu vanteistä. Esim. DT Swiss sanoo monesti, ettei vanne toimi tiettyjen Contin kumien kanssa.
    Roots, bloody roots

Minulla on siksi juuri 46t edessä, että maantielläkin riittää vedoissa välitykset. 40t takana ja sekin on piisannut näille töppyröille.
    Omaan runkoon näyttäis 42 olevan maksimi. En tiedä onnistuisiko jollain spacerilla siirtämään ratasta vähän, mutta ketjulinja luultavasti rajoittaa kikkailuja.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Omaan runkoon näyttäis 42 olevan maksimi. En tiedä onnistuisiko jollain spacerilla siirtämään ratasta vähän, mutta ketjulinja luultavasti rajoittaa kikkailuja.
    Vitsi että olis näppärä kun oliskin edessä kaksi erikokoista ratasta ja niitä voisi vaihdella ajaessa vaikka ohjaustankoon sijoitetulla vivulla =)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tämä riippuu vanteistä. Esim. DT Swiss sanoo monesti, ettei vanne toimi tiettyjen Contin kumien kanssa.
    Ja Contit ei ole hookless -yhteensopivat ainakaan maantierenkaiden kohdalla.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Ja Contit ei ole hookless -yhteensopivat ainakaan maantierenkaiden kohdalla.
    Sekin vielä. Edessä minulla DT GR531 kehä, jossa käsittääkseni hookit on. Takana hookless Easton ARC 24. No, voihan sitä aina unohtaa koko tubelessin, jos eivät toimi. En onnistunut guuglella löytämään tuohon vastausta, että onko terra speedin suhteen sama suositus kuin GP5000:ssa.

Eeeeeei välttämättä. Aika paljon noista on ongelmia kuullut. Tihkuu läpi aika nopeaan.
    En tiedä kuulopuheista, mutta omat Terra Speedit piti ilmaa ilman litkujakin ja tihkumista ei esiinny yhtään.

Minun Terra Speedit taas tihkuu ja ei pidä kunnolla ilmaa. Muuten kyllä hyvät renkaat, mutta kun nämä on ajettu loppuun(mihin ei kauaa mene????), en uusia samanlaisia enää hanki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serafim87 Katso viesti
    Minun Terra Speedit taas tihkuu ja ei pidä kunnolla ilmaa. Muuten kyllä hyvät renkaat, mutta kun nämä on ajettu loppuun(mihin ei kauaa mene????), en uusia samanlaisia enää hanki.
    Mitä litkua käytät? Suomiraporttien mukaan kestänee noin 2-3k km.

Cool

^Velocitat oli ihan ok:t rullauksen suhteen. Ovat myös mukavakyytiset ja suht kevyet. Nuo mulla todennäköisesti pyörisi edelleen alla jos ei näitä Herskoja olisi keksitty.
    En tiedä, onko minulla huono tsäkä Maxxisten suhteen. Joku vuosi sitten Rambler meni tokalla lenkillä korjauskelvottomaksi. Päätin pysytellä erossa. Sunnuntaina Velocitat olivat ensilenkillä, maantietä ja hiekkatiepätkiä, tuntuivat hyvin rullaavilta ja mukavilta, sitten litkusuihku eturenkaasta sotki pyörän. Positiivista oli, että litku paikkasi ja pumppaamatta eteenpäin, luottamus kuitenkin kärsi. Eikä mennyt ihan kotiin saakka, lopun ylämäessä meni pienempi eturatas soikeaksi ja kasaan. Se ei ole Maxxiksen vika, ehkä vanhan miehen supervoimien

WTB:n Resoluten ja Hutsun Overiden kanssa en ole aikaansaanut minkäänlaisia ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Mitä litkua käytät? Suomiraporttien mukaan kestänee noin 2-3k km.
    Olen kokeillut Orange Sealia, Stanin peruslitkua ja Magic Milkin Hi-fiberiä. Aina vaan niitä märkiä länttejä ilmestyy renkaaseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serafim87 Katso viesti
    Olen kokeillut Orange Sealia, Stanin peruslitkua ja Magic Milkin Hi-fiberiä. Aina vaan niitä märkiä länttejä ilmestyy renkaaseen.
    Kulutuspintaan vai kylkiin? Jos kulutuspintaan niin samaa olen kyllä havainnut mm. Panaracereissa sekä parissa muussa gg-renkaassa. Contin kyljet tykkää latex-pohjaisesta litkusta.

Hieman vaikea käsittää Contti-intohimoja mäitä juttuja kuunnellessa. Mitä Maxxis-negoihin tulee, niin väitän rohkeasti kyseessä olleen maanantaikappaleen. Olen mtb-puolella asti ajanut lähes pelkästään heidän kumeilla ongelmitta. Gravelissa menin viime kauden Ravagereilla ongelmitta kaikenlaisessa ajossa. Sliksit tule alle tälle kaudelle tavoitteena helpottaa pidempien lenkkien ajamista, Ravagereissa ei sinänsä ollut mitään vikaa (toimivat niin kuin ovat tarkoitettu eli pitävät kuin tauti ja rullaavat kostoksi huonosti).
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Kulutuspintaan vai kylkiin? Jos kulutuspintaan niin samaa olen kyllä havainnut mm. Panaracereissa sekä parissa muussa gg-renkaassa. Contin kyljet tykkää latex-pohjaisesta litkusta.
    Kyllä ne kulutuspintaan tulee.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •