Sivu 49 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 1630

Aihe: Paksut GG renkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Mikäs kumi tulevan kesän muotivalinta?
    En tiedä onko asia enää ajankohtainen ja toisaalta muoti ja käsitykset siitä vaihtelevat kovasti. Itse kyllä pakko kehua WTB Resolutea, joka menee hintsusti yli kokovaatimuksesi 42 millillään. Viime vuoden ajelin näillä ja täytyy myöntää, että yllätyin kuinka hyvin menee myös asfaltilla. Lisäksi on erittäin mukava ja suht varma kumppani. Tappajasepelille ei oikein pärjää. Siitä taas yllätyin negatiivisesti, kuinka nappuloista huolimatta mudalla sutii. No, harvemmin näihin olosuhteisiin GG-osastolla ajaudun. Juuri odottelen postin tuovan uuden takakumin, joka alkaa olla slut.

Toinen ikimuodikas vaihtoehto toisille kiekoille on Panaracerin GravelKing SK ja minulla koossa 38 mm. Näitähän täällä on ylistetty eikä syyttä. Ja se Slick-versio (ilman plussia) taas oli surkein vähään aikaan ajamani rengastuote. Sanoisin jopa vaarallinen kiemurrellessaan esimerkiksi asfaltin paikkakohdan eteen sattuessa.

Huomaan nyt, että ensimmäistä kertaa postmodernilla pyöräkaudella ostan samat gummit toiseen kertaan. Siis nuo yllämainitut. Tähän mennessä olen kokeillut joka kaudella jotain toista ja mahdollisesti aivan uutta vaihtoehtoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Laitoin alle Teravail Washburnit (Light & Supple 700C x 42) sisäleveydeltään 24-millisille vanteille (GR 1600)....
    Tänään aamulla mittasin leveyden, eikä ainakaan vielä yllä ilmoitettuun 42 mm:n, vaan mieluummin lähempänä 40 mm:ä. Nähtäväksi jää, venyvätkö muutaman satasen jälkeen.

...
    Hetki sitten mittailin eturengasta ja se oli leveydeltään 42 milliä.

Mielenkiintoista testailua Jan Heine porukoineen tehnyt:
    https://www.renehersecycles.com/bq-tire-test-results/

Josko tuota kohta itse tarkenisi mennä ulos tekemään omia perstuntumamittauksia Snoqualmie Pass 44 sliksi vs Hurricane Ridge 42 nappula (molemmat EL versioita). Tuon testin havaintojen mukaan eroa vauhdissa ei tasaisella asfaltilla pitäisi käytännössä olla.

Tuo HR muuten mittautui 25mm sisäleveällä kehällä hiukan päälle 44mm, eroa SN:ään samalla kehällä enää milli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Pirelli Cinturato Gravel H itse katselin Terra Speedien seuraajiksi.
    Minulla on nyt 1000km tuommoisella ja korvasi juuri Terra speedin joka just viimein alkoi pitämään ilmansa ennen vaihtoa. Vaihoin ne siis oikeastaan muuten vaan.
    Nämä on 45mm ja tanwallit, järkyttävän painavat kun omalla puntarilla 600g. Nettijorinoiden mukaan joko kestävät kaiken, mitä tuolla painolla sopii odottaakin, tai kivet painuu heti läpi ja ovat roskiksessa. Minä en ole huomannut yhtään reikää toistaiseksi ja täällähän on hiekoittu sentin kerroksella kaikkea terävää pyörätiet. Sorateille ei vielä ole asiaa ollutkaan. Paineina olen pitänyt jossain 2.2-2.5bar, tänään taisi mennä vähän enemmän rullaus tuntui kyllä hyvin kevyeltä.
    En minä näistä osaa kovin pahaa sanoa, ilmaa pitävät aika hyvin ja silleen. Voi olla että pitää kesällä niitä Pirellin 35mm sliksejä kokeilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Mielenkiintoista testailua Jan Heine porukoineen tehnyt:
    https://www.renehersecycles.com/bq-tire-test-results/

Josko tuota kohta itse tarkenisi mennä ulos tekemään omia perstuntumamittauksia Snoqualmie Pass 44 sliksi vs Hurricane Ridge 42 nappula (molemmat EL versioita). Tuon testin havaintojen mukaan eroa vauhdissa ei tasaisella asfaltilla pitäisi käytännössä olla.

Tuo HR muuten mittautui 25mm sisäleveällä kehällä hiukan päälle 44mm, eroa SN:ään samalla kehällä enää milli.
    Hurricane rullaa hämmästyttävän hyvin endurance seoksellakin. Rallatus on vaan vähän hauskaa 40km/h vauhdissa. Sekuli kelvi+assu+keskuspuisto rallissa pääsee pk-tehoilla helposti 30 keskariin. Aika uskomaton rengas.

Tässä juuri arvon rengasta kesäksi. Velocita ar sliksin saisi kaverilta edillisesti, mutta olisikohan resolute kuitenkin fiksumpi... Ne keskuspuistopätkät saattavat sliksillä yllättää hurricanejen jälkeen.

Velocitassa taas varmaan parempi pito assulla kanttaillessa. Rullauksesta en kyllä osaa sanoa kumpi on nopeampi.

Käykääpä rollingresistance pro memberit äänestämässä resoluten mittauksen puolesta. Kovasti kiinnostelisi, että onko tuo yhtä nopea mitä mutu sanoo.

Tuolla rollingresistancen äijällä on kyllä paha angsti rene hersejä vastaan, minkä kyllä ymmärränkin. Ylikalliita hipsterirenkaita. Mutta tosiaan kaikki testatut renkaat ovat niitä normaalirunkoisia. Extra-light seosta ei takuulla testata jatkossakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuolla rollingresistancen äijällä on kyllä paha angsti rene hersejä vastaan, minkä kyllä ymmärränkin. Ylikalliita hipsterirenkaita.
    Tuossa omassa Revoltissa ei ole hipsterihenkeä sitten yhtään, niin pitää renkailla sitten hiukan korvata tilannetta

Miksi niiden renkaiden pitää olla paksut?
    Ohuet ja leveät olis parempi. Paksut on aika raskaat....

Anteeksi.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Käykääpä rollingresistance pro memberit äänestämässä resoluten mittauksen puolesta. Kovasti kiinnostelisi, että onko tuo yhtä nopea mitä mutu sanoo.
    Kävin äänestämässä Resolutea, vaan taitaa vaalivoitto mennä Hitlerille.

Pansun GK SS TLC 38-622 testin tulokset on näköjään tulossa seuraavaksi, mielenkiintoista nähdä miten SS rullaa vrt. SK ja sliksi.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

On joo. Maxxiksista en löydä myöskään ensimmäistäkään testiä 120tpi versioista. No, kaveri kiikutti jo velocitat terassille. Sunnuntaina testiin.

^Velocitat oli ihan ok:t rullauksen suhteen. Ovat myös mukavakyytiset ja suht kevyet. Nuo mulla todennäköisesti pyörisi edelleen alla jos ei näitä Herskoja olisi keksitty.

^Velocitat oli ihan ok:t rullauksen suhteen. Ovat myös mukavakyytiset ja suht kevyet. Nuo mulla todennäköisesti pyörisi edelleen alla jos ei näitä Herskoja olisi keksitty.
    Älä tsaakeli vertaile noin. Tulee vielä kalliiksi taas.

Schwalbe Furious Fred 50mm. Se on vielä nopeampi kun wtb resolute 42 tai sorakunkku sk 43. Ja reilun sata grammaa kevyempi kun sorakunkku, 460g vs 325g

Toki ilmat meinaa tulla kyljistä ulos ja viidentenä päivänä sepeli meni takakumista läpi. Paikkaus kyllä onnistui, mutta kyllästyin vuotaviin kylkiin ja laitoin kunkut takas. Saatan kokeilla vielä sisurilla(esim latex) noi FF, niin nopeilta ja mukavilta ne tuntui.

Paksut GG renkaat

^Katohan vaan, nuo on menny itellä ohi tutkan. Näitähän pitää Revoltissa kokeilla seuraavana jos tulee kumien uusimista. Ja minä kun pidin kevyinä näitä Snoqualmie Passeja (330g 44mm).

Jos ei oranssilla litkulla pitele ilmoja, niin laittaa sitten kaveriksi vaikka Revoloopit.

Pitääkö tuo 330gr paikkaansa? Ei oikein meinaa uskoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Schwalbe Furious Fred 50mm. Se on vielä nopeampi kun wtb resolute 42 tai sorakunkku sk 43. Ja reilun sata grammaa kevyempi kun sorakunkku, 460g vs 325g

Toki ilmat meinaa tulla kyljistä ulos ja viidentenä päivänä sepeli meni takakumista läpi. Paikkaus kyllä onnistui, mutta kyllästyin vuotaviin kylkiin ja laitoin kunkut takas. Saatan kokeilla vielä sisurilla(esim latex) noi FF, niin nopeilta ja mukavilta ne tuntui.
    Varmaan vanhoja Schwalbeja? Uudethan ovat e-hyväksyttyjä ja rullauksesta ei enää mitään tietoa.

Pitääkö tuo 330gr paikkaansa? Ei oikein meinaa uskoa.
    Molemmat kumit tasan 330g. Tarkkaa työtä.

Rene Herse on varmasti hyvä, Panaracer tekee ne.
    Pyöräily on kivaa!

Varmaan vanhoja Schwalbeja? Uudethan ovat e-hyväksyttyjä ja rullauksesta ei enää mitään tietoa.
    Vanhoja juu. Evo, liteskin ja pacestar.

Hyvä nuo velocitat on. Tänään reilu satku maantietä pienessä tuulessa. Kulkevat kovaa. Väittäisin, ettei eroa misukan enduranceihin.

Rene herset kiinnostelisi kyllä painon vuoksi, mutta jostain syystä en vaan pysty uskomaan, että nuo kestäisivät gravell lenkkejä karkeammalla sepelillä.
    Tosin en ole yhtään varma velocitojenkaan kestosta.

Paksut GG renkaat

^Hyvin ovat itsellä kestäneet jo noin 4500km. Kaikenlaista soraa tulee noilla ajettua (kts. kuva), en säästele. Toki en yrittämällä yritä noita rikkoa. Yksi flätti tuli 500km kohdalla, kun ajoin vahingossa syvään ja teräväreunaiseen routamonttuun n. 30km/h. Sen jälkeen ei mitään ongelmia. Litkuakaan ei edes tihku kyljistä läpi, mikä on vähän yllättänyt.

^Hyvin ovat itsellä kestäneet jo noin 4500km. Kaikenlaista soraa tulee noilla ajettua (kts. kuva), en säästele. Toki en yrittämällä yritä noita rikkoa. Yksi flätti tuli 500km kohdalla, kun ajoin vahingossa syvään ja teräväreunaiseen routamonttuun n. 30km/h. Sen jälkeen ei mitään ongelmia. Litkuakaan ei edes tihku kyljistä läpi, mikä on vähän yllättänyt.
    Hitto, oon koittanut uskotella itselleni, etten oikeasti tarvitse Rene Hersejä. Meinaa vaan usko loppua, kun näitä lukee

Onko joku uhmannut tappajasepeliä Rene Herseillä? Jotenkin nuo heidän rengastestit tuntuu uskomattomilta nappuloiden ja leveyden vaikutuksen puolesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Onko joku uhmannut tappajasepeliä Rene Herseillä? Jotenkin nuo heidän rengastestit tuntuu uskomattomilta nappuloiden ja leveyden vaikutuksen puolesta.
    Endurance versiot hurricane ridgeistä kestää hyvin. Ajoin noilla kaikki sepelilenkit ennen ja jälkeen nastojen. Yksi reikä sentin mittaisesta sapellista. 3000km näemmä nyt ajettuna ja takanen kulunut noin puoleen. Varmaan kestää vielä pari tonnia, kun vaihtaa renkaiden paikkoja. Eli hinta/laatu on kuitenkin endurancessa mielestäni kohdillaan.

Itse olen edelleen todella skeptinen 330gr painavan sliksin kestosta, vaikka misopa muuta kertookin. Tuollaisella kun runttaa porkkalassa vanhaa junaradanpohjaa putkelta, niin en vaan usko kestävyyteen. Sitten taas normaali keskuspuisto/assu/kelvi seikkailuihin olisi takuulla loistava rengas. Hinta vaan karkaa överiksi, jos sillä ei uskalla kaikkia lenkkejä ajaa...

Eli taidan päätyä edelleen suojaamattomaan resoluteen kesäksi ja hurricaneen talveksi. Velocita saa toimia sliksinä, jos lenkki on pääasiassa assua.

Endurance versiot hurricane ridgeistä kestää hyvin. Ajoin noilla kaikki sepelilenkit ennen ja jälkeen nastojen. Yksi reikä sentin mittaisesta sapellista. 3000km näemmä nyt ajettuna ja takanen kulunut noin puoleen. Varmaan kestää vielä pari tonnia, kun vaihtaa renkaiden paikkoja. Eli hinta/laatu on kuitenkin endurancessa mielestäni kohdillaan.

Itse olen edelleen todella skeptinen 330gr painavan sliksin kestosta, vaikka misopa muuta kertookin. Tuollaisella kun runttaa porkkalassa vanhaa junaradanpohjaa putkelta, niin en vaan usko kestävyyteen. Sitten taas normaali keskuspuisto/assu/kelvi seikkailuihin olisi takuulla loistava rengas. Hinta vaan karkaa överiksi, jos sillä ei uskalla kaikkia lenkkejä ajaa...

Eli taidan päätyä edelleen suojaamattomaan resoluteen kesäksi ja hurricaneen talveksi. Velocita saa toimia sliksinä, jos lenkki on pääasiassa assua.
    Hurricane Ridgessä varmaan jeesaa jo tuo nappula paljon. Miten tuo sinusta rullaa? Onko tubelessina? On alkanut tuntumaan siltä, että ehkä 50mm Gravelking SK on vähän turhan leveä yleisrenkaana.

Ihmeellisen hyvin endurance seoksellakin. Vähän se on jäykempi ajaa, mitä resolute. Ainakin paineita saa laskea selvästi alemmas. Mutta siis mitään jarrufiilistä ei ole lenkeillä tullut, vaikka kavereilla on ollut alla suojaamatonta krossirengasta.

Toimii assulla, mudassa ja poluilla. Kestää ja pitää aina. Eikä sorra alle. Itse ostan tästä lähtien joko sliksiä tai isoa neliönappulaa gravelliin.

Ja tubeleksena tietysti. Täysin ilmatiivis laakista stanin litkuilla.

Tässä kuvassahan siis näkyy vertailua noista rene hersen rungoista. Tosin pitää muistaa, että testi on rengasvalmistajan itse tekemä.

Tässä kuvassahan siis näkyy vertailua noista rene hersen rungoista. Tosin pitää muistaa, että testi on rengasvalmistajan itse tekemä.

Herää kysymys että jos RH Endurancen ja Standardin rullaavuus on käytännössä sama, niin miksi valita Standard? Kouluttakaa minua.

Veikkaus, koska en ole endurancea koskaan testannut, mutta standard lienee mukavampi samoilla paineilla ajettuna ja on halvempi.

Mulla standard Steilacoomit ovat kestäneet sepeliajot ilman ongelmia. Torstaina sain Hangossa jollain kalliolla ilmeisesti lasinsirun tekemän reiän nappuloiden väliin ja se oli eka ei ajovirheestä johtunut flätti Steilacoomeilla kolmen vuoden aikana.

Samalta reissulta todettua: epätieteellisen havainnoinnin perusteella Ultradynamico Cava 650b rullaa ehkä aavistuksen paremmin kuin Steilacoomit.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Veikkaus, koska en ole endurancea koskaan testannut, mutta standard lienee mukavampi samoilla paineilla ajettuna ja on halvempi.

Mulla standard Steilacoomit ovat kestäneet sepeliajot ilman ongelmia. Torstaina sain Hangossa jollain kalliolla ilmeisesti lasinsirun tekemän reiän nappuloiden väliin ja se oli eka ei ajovirheestä johtunut flätti Steilacoomeilla kolmen vuoden aikana.
    Jos standard kestää sulla noin hyvin ja on (oletettavasti) mukavampi kuin endurance niin se olisi mun käyttöön juuri sitä mitä etsin.

Kysymyksen taustalla on se, että vaihdoin alumiiniset kiekot hiilisiin ja pyörän etupää muuttui selvästi epämukavammaksi samoilla renkailla (Pana GK SK), eli tekisi mieli vaihtaa jotain mukavampaa tilalle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •