Näyttää tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Rokuan polut

-Albert- Guest

Rokuan polut

Moro! Onko Rokuan alueella minkäverran ajettavaa polkua? Saako kansallispuistossa esim. Pookinvaaralle ajaa?

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla

Onhan siellä paljon hyvää maastopyörällä ajettavaa polkua. Keisarin kierros, tervareitti ja lukematon määrä muita polkuja. Ajettavaa riittää hyvin puiston ulkopuolella.

Rokualla oli 2013 MTB tapahtuma. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-mtb-5-10-2013 Tuolta selaamalla löytyy videopätkää reitiltä.

Muutama kuva vuosien takaa. https://picasaweb.google.com/1080371...JC6o8u4iITQ1QE
    *keski-iän ylittänyt, putkiaivoinen plösö hiihiville*

Mahtavan näköisiä neulaspolkuja kuvissa! MISSÄ Etelä-Suomessa olisi vastaavia kivettömiä ja juurettomia nopeita metsäreittejä?

Poronpolku ja Melkuttimet, Hämeen järviylänkö Forssan vieressä. Tuolla toisaalla siitä alueesta enempi höpinää.

Onko rokualla vielä merkittyjä pyöräreittejä vai pitääkö itse suunnistaa?

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Onko tuonne rokualle järkeä ajaa oulusta päiväsiltään pyöräileen. Vai onko nuo vaellusreitit pääasiassa hiekkateitä. Löytyykö pitempää polun pätkää ollenkaan?

Kyllä siellä päivä menee kivasti, jos kaikki polut ajaa. Voi olla, ettei päivä ihan riitäkään.

Hyvä tietää. Sinne siis!

On myös hyvä tietää että osa Rokuanvaarasta on kansallispuistoa. "Kansallispuiston alueella ei ole pyöräilyyn osoitettujs reittejä", ohjesäännöt. Miten tuon nyt tulkitsee, itse tulkitsin niin että ajelin polkuja pitkin.

Suurin osa Rokuanvaarasta tosin ei kuulu tuohon Kansallispuistoon ja saa sielläkin melkein päivän kulutettua.

Jos haluaa enemmän ajella voi heittää lenkin Utajärvelle kaffelle Keisarintietä pitkin tai käydä pyörimässä Ahmaskankaalla.

Oulunjärven rannalla pyöräilymatkan päässä on Säräisniemi, mielenkiintoinen paikka sekin.

Nykyisellään pyöräily Rokuan kansallispuistossa ei ole sallittua. Alueelle suunnitellaan reitistöä, joka myöhemmin mahdollistaa myös puistossa käynnin.
    Syötteen pyöräilyreitit ja karttalinkki:
    http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/kansallispuistot/syote/reitit/syotteenpyorailyreitit/Sivut/Default.aspx

Rokua

Onko kukaan käynyt rokualla ajelemassa? Löytyykö millaista reittiä ja onko hyvin merkattuja? Entäs majoitukset, onko reittien välittömässä läheisyydessä vuokramökkejä tai vastaavia huoneistoja?

Kisareitti löytyy täältä
    https://www.rokuamtb.com/2017-reittikartta/

Siellä on sallitut reitit merkattu. Rokua Health and Spa on kohteessa.

Viikonloppuna kävin ajamassa Rokua MTB-tapahtumassa. Kangasmaastoa on riittämiin, polut heplloja ja noustu lyhyitä mutta jyrkkiä, suurin osa ajettavia ainakin kisareitillä.

Kannattaa muistaa että maastopihja on erittäin herkkää ja poluilta ei todellakaan saa poiketa. Uria risteilee alueella kyllä ihan riittävästi.

Parissa paikkaa koirien kanssa tuli kävellessä vastaan paikkoja, joissa jotkut ääliöt olivat oikaisseet jäkälikön poikki. Hävetti heidän puolestaan, nuo fillarin jäljet kun näkyvät jäkälikössä vain seuraavat 15 vuotta.
    "Munkilla!"

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •