Näyttää tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Mallorca, majoitus Arenalissa

Mallorca, majoitus Arenalissa

Hei!

Olen majoittumassa ekaa kertaa Mallorcalla Arenalissa. Mikä on nopein ja paras reitti pohjoisen vuorille? Palmasin läpi vai jokin muu?

Esimerkiksi tätä kautta: http://goo.gl/maps/ImwRX
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaan tätä lyhyeksi jäänyttä ketjua; viikon päästä Mallorcalle ekalle fillarireissulle. Majoitus Arenalissa, 9 päivää aikaa ajella. Saisko reittisuosituksia, sillä ajatuksella, että "tämä reitti on ainakin ajettava"? Garmin on ladattu jo pullolleen reittejä, mutta pitäis olla kuukausi, että ehtis ajamaan ne läpi. Ei tarvitse valtavan tarkkaan yksilöidä koko reittiä, joko alue, tai vaikka joku tietty nousu riittää.
    Nöyrä kiitos jo etukäteen.

sledgehammer Guest
    Kai siitä länsi/luoteisrannikosta kannattaa aloittaa.

Ma-11a

Ma-1043

Ma-5018

Ma-2130

Ma-10 järkevästi palasteltuna.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poku Katso viesti
    Lainaan tätä lyhyeksi jäänyttä ketjua; viikon päästä Mallorcalle ekalle fillarireissulle. Majoitus Arenalissa, 9 päivää aikaa ajella. Saisko reittisuosituksia, sillä ajatuksella, että "tämä reitti on ainakin ajettava"? Garmin on ladattu jo pullolleen reittejä, mutta pitäis olla kuukausi, että ehtis ajamaan ne läpi. Ei tarvitse valtavan tarkkaan yksilöidä koko reittiä, joko alue, tai vaikka joku tietty nousu riittää.
    Nöyrä kiitos jo etukäteen.
    Itse palasin saarelta viime yönä, ja majoituin myös Arenalissa

Voit katsella mun datoista ajovinkkejä: https://connect.garmin.com/modern/profile/kimmo.koski

Siellä on aika tasaisessa suhteessa etelän tasamaata ja pohjoisen mäkiä.

Varsinkin Valldemossa'n seutu kaunista rannikkomaisemaa, suosittelen!
    Ja noista viime perjantain lenkki Muroon yksi mahtavimmista maaseutu-maisemiltaan.

Itse kierrän Palman keskustan mieluusti pohjoisempaa, kuin lähden sinne sekoilemaan tappi otsassa.
    http://connect.garmin.com/modern/profile/kimmo.koski
    http://www.strava.com/athletes/7484582

sledgehammer Guest
    Tää oli yks mun parhaista ajopäivistä viime kesältä. Maisemat aika henkeä salpaavat ja kiivettävääkin oli jo ihan kohtuullisesti. Emäntä nakkas mut Palman kehätien liepeille ja sieltä sitten lähdin Esporlesinkautta kohti pohjoista (majoitus oli Alcudiassa). Calobrakin tuli koluttua, mutta sinne osuin tosi paskaan aikaan. Busseja oli paljon ja siitä ei jäänyt käteen muuta kivaa kuin fyysiset ponnistelut. Onneksi olin jo aikaisemmin ehtinyt ajamaan sen aamuvarhaisella ja päässyt silloin naatiskelemaan laskustakin. Tänä vuonna täytyy heittää sama lenkki Andratxin kautta. Sitä saa sopivan lämmittelyn ja testiajon Ötztaleria varten. Tänä vuonna onkin talo sitten Pollencassa, niin pääsee pelipaikoille nopeasti, eikä tartte ajella tasamaita.

http://tpks.ws/Ybvn

Laita Poku tekstiviestiä jahka pelipaikalla jos lenkkiseuraa haluat, itse Arenalissa kaverin kanssa 24.4 - 10.5
    Käytännössä melkein kaikki parhaat reitit ja vaihtoedot hanskassa.
    040-7383665 / Pekka

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Tänä vuonna onkin talo sitten Pollencassa, niin pääsee pelipaikoille nopeasti, eikä tartte ajella tasamaita
    Koskas olet Pollencassa? "Paikallinen" lenkkiseura kelpaisi huomisesta --> 3.5. saakka
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

sledgehammer Guest
    Mä meen vasta Heinäkuun alussa. Juu tiedetään, on lämmintä, mutta hei, ei lämpö luita riko

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tarja1 Katso viesti
    Hei!

Olen majoittumassa ekaa kertaa Mallorcalla Arenalissa. Mikä on nopein ja paras reitti pohjoisen vuorille? Palmasin läpi vai jokin muu?
    Ihmettelen miksi pyöräilijät suosivat Arenalin ja Palman majoituksia. Ainoa perustelu taitaa olla lentokentän läheisyys. Tuolta on 30 km vuorille. Pyöräilyn kannalta hyviä paikkoja olisivat vaikka Binissalem tai Bunyola. Itse olen majoittunut Peguerassa. Ei sekään hassumpi ole, mutta vähän reunassa...

Helsingin Polkupyöräilijät

Mallorca, majoitus Arenalissa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Ihmettelen miksi pyöräilijät suosivat Arenalin ja Palman majoituksia. Ainoa perustelu taitaa olla lentokentän läheisyys.
    Hintataso voi olla toinen. Oman reissun teema tänä keväänä oli mahdollisimman halpaa puolihoitoa, kiitos. Suorat lennot Norwegianilta, menopaluu oli luokkaa 200-250€/hlö. Kentältä hotellin lähistölle paikallisbussilla, 3€/suunta. Tukikohdan pito Arenalin hotellikaistaleella maksoi noin 23€/vrk/hlö, sisältäen yöpymisen ja aamu/iltabuffetin ihan asiallisessa hotellissa. Jotenkin epäilen ettei samalla rahalla saisi samaa palvelua jostain turistikeskittymien ulkopuolelta. Toki se Arenalin miljöö voi olla aika ahdistava, kun ympärillä ylipainoiset sakemannit & britit kiskoo alihintaista kaliaa ja yrittävät polttaa itsensä auringossa mahdollisimman mallikkaasti.

Seuraava reissu voi hyvinkin suuntautua lähemmäs vuoristoa, Arenal alkaa olla yhteensä 16 vuorokauden kokemuksella aika nähty. Jos haluaisi haasteita, Estellencs, Valldemossa tai Deia saattaisivat olla kokeilemisen arvoisia kohteita. Ainakin pirun kauniita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Hintataso voi olla toinen. Oman reissun teema tänä keväänä oli mahdollisimman halpaa puolihoitoa, kiitos. Suorat lennot Norwegianilta, menopaluu oli luokkaa 200-250€/hlö. Kentältä hotellin lähistölle paikallisbussilla, 3€/suunta. Tukikohdan pito Arenalin hotellikaistaleella maksoi noin 23€/vrk/hlö, sisältäen yöpymisen ja aamu/iltabuffetin ihan asiallisessa hotellissa. Jotenkin epäilen ettei samalla rahalla saisi samaa palvelua jostain turistikeskittymien ulkopuolelta. Toki se Arenalin miljöö voi olla aika ahdistava, kun ympärillä ylipainoiset sakemannit & britit kiskoo alihintaista kaliaa ja yrittävät polttaa itsensä auringossa mahdollisimman mallikkaasti.

Seuraava reissu voi hyvinkin suuntautua lähemmäs vuoristoa, Arenal alkaa olla yhteensä 16 vuorokauden kokemuksella aika nähty. Jos haluaisi haasteita, Estellencs, Valldemossa tai Deia saattaisivat olla kokeilemisen arvoisia kohteita. Ainakin pirun kauniita.

Moi,
    Asiaa hiemansivuten, missä säilytit fillaria. Voiko viedä huoneeseen vai löytyyköhotellista varastotila.Olin syksyllä Las Arenasissa ja säilytinfillaria huoneen parvekkeella , koskafillareille ei ollut omaa säilytystilaa vaan se sijaitsi toisen hotellin tiloissa.

Tällä kertaa pyörä oli huoneessa ja pyörälaukku parvekkeella. Tämän kyseisen huoneen yhteydessä sattui olemaan iso parveke, arviolta 12 neliötä, mutta kun tapana ei ole räjäyttää matkalaukun sisältöä ympäri huonetta, pyörä mahtui olemaan huoneessa paremmassa olosuhdesuojassa. Hotellilta ei tullut pyörän säilytykseen ohjetta eikä tullut kysyttyä.

Viime vuonna pykälää tasokkaammassa hotellissa oli käytössä kuvaamasi kaltainen pyörävarastojärjestely. Sekin oli oikein toimiva, varsinkin jos olisi etukäteen tiennyt asiasta niin ei olisi roudannut mm. omaa jalkapumppua tai kuusiokoloavaimia kummempia työkaluja mukana.

Onkos suomalaisia Can pastillan tai Arenalin seudulla 14.5 eteenpäin ? Mahdollisesti leikkiseuraa vailla.
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •