CanyonGarminElectrobikeFenix
Sivu 86 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86
Näyttää tulokset 2.551 - 2.572 / 2572

Aihe: XXL

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    "Takajarruvaijeri rikki" @jones mäkinen
    Ja minä kun olen luullut että GX Eagle on
    nestelevyjarruilla

GX eagle on voimansiirron osa eikä ota kantaa mitenkään minkätyyppiset jarrut pyörässä on.

jones mäkinen puhui tuossa jarruvaijeri asiassa Apex sarjasta, joka on siis droppikahvat, joista on olemassa vaijerivetoinen jarruversio...

XXL:ssä menossa kesäalet ja Parktoolin työkalusarja alessa https://www.xxl.fi/park-tool-home-me...183680_1_style

Itselläni ei ole tuosta sarjasta vielä muita työkaluja kuin noi muoviset rengasraudat, ruuvimeisseli ja kuusiokolo- ja torxkärkiä kyllä löytyy.

Onko toi hyvä ostos aloittelijalle tuohon hintaan vai onko olemassa parempia vaihtoehtoja? Ei taida Suomesta löytää tota sarjaa halvemmalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polunetsijä Katso viesti
    XXL:ssä menossa kesäalet ja Parktoolin työkalusarja alessa https://www.xxl.fi/park-tool-home-me...183680_1_style

Itselläni ei ole tuosta sarjasta vielä muita työkaluja kuin noi muoviset rengasraudat, ruuvimeisseli ja kuusiokolo- ja torxkärkiä kyllä löytyy.

Onko toi hyvä ostos aloittelijalle tuohon hintaan vai onko olemassa parempia vaihtoehtoja? Ei taida Suomesta löytää tota sarjaa halvemmalla.
    Ei taida saada mistään muualtakaan halvemmalla. Ihan hyvä setti varmasti, noilla pärjää pitkälle pyörän huoltojen kanssa.

Ehkä momenttiavain vielä kaveriksi, varsinkin jos on kuituosia. Momenttiavaimen hinnalla kun ei välttämättä saa kuin esim. uuden stemmin rikkinäisen tilalle. Jaa mistäkö tiedän..

^^Kyllä kannattaa varman päälle mennä näissä asioissa niin ei jälkikäteen harmita jos jotain puuttuu kun huolto kesken: https://www.worldwidecyclery.com/pro...aster-tool-kit

Ei mulla ole tarkkaa tietoa paljonko noilla tietyillä Park tooleilla on yksittäin hintaa, mutta eikö tuo silti ole hieman kallis paketti jos kaiken pilkkoo osiin? En ainakaan itse laskisi tuolle kirjalle, pakille tai harjalle muutamaa kymppiä enempää hintaa, mutta ymmärrän jos joku välttämättä nekin haluaa.

Samalla sit osan työkaluista (vaijerileikkuri, kuusiokoloavaimet, ruuvarit) voi ostaa oikeilta nimekkäiltä työkaluvalmistajilta huomattavasti halvemmalla, jotka todennäköisesti vielä parempaa laatua. Ketjutyökalunkin ottaa mielummin täysikokoisena.

Park Toolissa maksaa brändi kohtuullisen paljon ja vähän yliarvostettuja laadun puolesta. Muitakin edullisempia ja saman laatusia pyörätyökalumerkkejä on olemassa, joista voi valita korvaavia tuotteita niille mitä ei rautakaupasta saa. Jos pyöräliikkeidenkin työkaluja katsoo niin aika usein näkyy jotakin muuta kuin sinistä elleivät pidä Park toolia myynnissä.

Jep ja rengasraudoillakaan ei tee mitään.

Itse vierastan noita tuonkaltaisia settejä, niissä usein tulee mukana sellaista mitä ei ikinä tarvitse ja ei välttämättä edes edulliseen hintaan. Oma taktiikka on ollut hakea kantapaikastani Motonetista työkalu sitä mukaa kun sellaista on tarvinnut, ja näin pikkuhiljaa kerryttää omaa settiä. Osa työkaluista on toki fillarispesifisiä (kuten joku pakka-avain), mutta osa löytyy ihan normikalujen puolelta. No niissä työkaluissa ei sitten lue varressa ParkTool, vaan BBB tai Pro tai Bahco tai MTX, mutta se ei ole minua haitannut.

Itselläkään ei ole valmista settiä, mutta tuossa en näe yhtään työkalua jolle ei olisi ollut joskus tarvetta.
    Jos kysyjä on aloittelemassa, ja tietämättä hänen huolto tai säilytystiloista, puhumattakaan olemassa olevista työkaluista, niin tuossa on pakissa melko pitkälle tarvittavat peruskalut huoltoon ja kuluvien osien vaihtoon.

Jos esim pakkia ei ole valmiina, ja joitain kunnollisia perustyökaluja, niin en näe tuossa setissä mitään huonoa. Pysyy siististi kasassa ja kalut paikallaan.

Mulla on ainakin kokemuksia että olen ostanut tarpeen mukaan halvan työkalun yhtä kertaa varten. Kuinka ollakkaan niin se on ollut ihan paska ja olen ostanut perään kunnollisen kun sitä on kuitenkin tarvinnut.

Yksitellen klikkailemalla verkkokaupasta tai rautakaupasta saa varmasti kasattua hyvän setin vähän halvemmalla, kunhan välttää niitä halvimpia romuja.

Sen tässä on itsellekin elämä opettanut, että halpahallien muka-työkalut kannattaa jättää ostamatta. Sitä ostaa jonkun akkuporan tai muun kapineen "kun enhän mä tätä tartte kuin vähän" ja sitten kiroilee kun jiirisirkkeli arpoo listoituksessa kulmat sinnepäin tai se halpis-akkupora on ergonomialtaan aivan paska ja akunkestoltaan huono. Sitten pitää mennä ostamaan se hyvä.. Sama juttu harrastusvälineissä tai missä tahansa muussakin: halpaa ja hyvää ei vaan ole.

Googlailin ja laskin pikaisesti auki tuon xxl:n setin hinnat, käytännössä työkalut saa ParkTool -merkkisinä ostettua tuolla samalla hintaa yksitellenkin, tuohon settihintaan noin 170 euroa. Kirja ja muoviboksi tulee sitten ns kaupan päälle. Mutta tuo xxl:n "normaalihinta".. se on silkkaa kusetusta.

Jos kelpuuttaa muita merkkejä, tai esim kuusiokoloja jo on ennestään olemassa, niin edullisemminkin saa saman setin koottua.

^
    Kyllä.

Joku ketjupiiska jne toimii kyllä markan versioinakin ihan hyvin, noihin kuusiokolo-, pakka- jne avaimiin ja leikkureihin kannattaa sijoittaa muutama euro extraa että ei heti tuhoa kohdetta.

Kiitos vastanneillee kun kyselin tuosta XXL:ssä alennusmyynnissä olevasta Parktoolin starter kitistä onko se hyvä ostos. Hyvin tuli hyviä neuvoja ja ohjeita ja jätän niiden perusteella tuon ostamatta ja keräilen yksittäisistä työkaluista oman pakin pyörähuoltoon.

Olen luullut että Parktoolilla on laadukkaat työkalut ja siksi kiinnostuin tuosta tarjouksesta. Olen joskus aikoinaan ostanut mukamas hyviä "Anttilan ainutlaatuisia" työkaluja ja käyttöä ne eivät juuri ole kestäneet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polunetsijä Katso viesti
    Olen luullut että Parktoolilla on laadukkaat työkalut ja siksi kiinnostuin tuosta tarjouksesta. Olen joskus aikoinaan ostanut mukamas hyviä "Anttilan ainutlaatuisia" työkaluja ja käyttöä ne eivät juuri ole kestäneet.
    Ei Parktoolin työkaluissa mitään laadullista vikaa ole, mutta jotkut Parktoolin työkalut ovat hintavia. Hyvä made in Germany pyörätyökaluvalmistaja on Cyclus. Useimmat erikoistyökalut 10-20% halvempia kuin Parktoolilla. https://cyclus.ra-co.de/wp-content/u..._2023_DE-1.pdf Noita löytyy useista Saksalaisten verkkokaupoista. Valitettavasti valmiita työkalusarjoja ei taida olla valikoimassa.
    SLAVA UKRAINI

Unior työkalut pitäis olla ihan laadukkaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Ei Hyvä made in Germany pyörätyökaluvalmistaja on Cyclus.
    Hyvin keskinkertaista laatua on nuo mutta ajavat asiansa.

Asiaan liittyen Pedro's vehkeet on hyviä, näyttää löytyvän myös xxl ainakin nettikaupasta.

https://www.xxl.fi/starter-bench-kit...197852_1_style

Btw, näyttää noiden ”parempien” merkkien kalut värikoodia(toisilla nekin samat) tai logoa lukuunottamatta samalta kalulta. Ties vaikka samalta tehtaalta tuliskin tms.

Jos joku on AINA halunnut nimenomaan BikeFinder seurantahärpäkkeen tankonsa sisään... Porissa on yksi tarjouspöydällä 40€. Vieressä hyllyssä uudempaa erää norm. hinnalla 152€... myyjä ei osannut sanoa onko niissä mitään eroa.

Ihan jeppis(?) hinta tällä 1950€.

https://www.xxl.fi/ridley-fenix-slic...1_style?page=1

^Kyllä tuohon rahaan ihan järkevä hankinta, jos on tuollaista vailla. Harvoin alle 2000e pyörän kanssa saa vaijereita/kaapeleita piiloon. Ulkonäöllisesti siitä plussaa ja huollon kannalta miinusta

Vaikuttaakohan tuommoset mutkat mekaanisten vaihteiden toimintaan? Tuo pyörä oli livenä yllättävän hieno

Lainaus Alkujaan tämän lähetti c0fein Katso viesti
    Ihan jeppis(?) hinta tällä 1950€.

https://www.xxl.fi/ridley-fenix-slic...1_style?page=1
    Tuossa on erinomainen runko eli oiva kohde myös hifistelypäivityksille tulevaisuudessa jos nälkä kasvaa syödessä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •