Sivu 24 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14222324
Näyttää tulokset 691 - 715 / 715

Aihe: Strava

^Liputettu. Nyt joku fanaattinen Succis J Spandex tulee ja puhkoo mun kumit. Fillarista.

Eipä se Uutelan kierto-segmentti ole sen fiksumpi.... No, jätetään se jonkun muun flägättäväksi.

https://cyclingtips.com/2019/10/stra...d-ant-sensors/

On toi Strava vaan aika koominen pulju. Bluetooth-sensorit aiheuttavat sovelluksen kaatumista ja sovelluksen korjaamisen sijaan poistavat paritusmahdollisuuden. Ja yrittävät vielä saada maksavia käyttäjiä sovellukselleen.

Olen itsekin käyttänyt sykevyötä Stravan kanssa meloessa / patikoidessa ja onhan Strava kaatunut lähes joka kerta joten aikamoista kurakoodia siellä taitaakin olla. Harmi etteivät korjaa ongelmaa vaan menevät sieltä missä aita on matalin.

En ole kokeillut Stravan appia muistaakseni ikinä, niin ei ole moisia kaatuiluja tullut vastaan. Pienen nikottelun jälkeen, joka ei todennäkoisesti ollut Stravasta kiinni, on API toiminut kuin junan vessa ja treenit siirtyy saumattomasti Golden Cheetah'n.
    6.7 WTF/kg

”World War III will be a guerrilla information war with no division between military and civilian participation” - Marshall McLuhan

Lidlin 12 euron bluetooth-sykevyö on minulla toiminut ihan ok ja kaatuilematta Strava-appin kanssa.

Minulla oli useamman vuoden Stravan "täysjäsennyys" jonka peruin. Samalla hävisi profiilista vihreä diagrammi viikottaisista lajikohtaisista treeneistä!

Olen ollut yhteydessä supporttiin useamman kerran ja ekalla kerralla ostin kehotuksesta Analysin paketin saadakseni diagrammin takaisin, en saanut. Toisella kerralla otin hieman ärhäkkäämmän sävyn palautteeseen ja keskustelu menee jälleen siihen, että pitäisi ostaa jokin paketti. Palautteessani mm. sanoin että kaikilla muilla, kavereilla, lapsillani ja vaimollani on maksuton palvelu ja heillä se näkyy (ja varmasti myö sinulla joka olet jaksanut lukea viestini tänne asti).

Mikä ihme tässä oikein on vialla!!!!

Olen niin riippuvainen Stravasta etten voi elää... ei kun, treenata ilman sitä
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

Varmasti lohduttaa kuulla, että näin ilmaispakettia käyttävällä ja aina käyttäneellä viikkoyhteenveto näkyy hienosti!

Aika v-mäistä toimintaa Stravalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Esim. mä mittaan joka aamu HRV4training appilla sykevälivaihtelun ja tämä data siirtyy Dropboxin kautta osaksi analyysia.
    Jaa siis mitä? Miten?

Optinen sykkeen mittaus perustuu fotopletysmografiaan (PPG). Yksinkertaistetusti optinen sykesensori mittaa verisuonten koossa tapahtuvia muutoksia ja optisena syksensorina toimii älypuhelin ja HRV4Trainingin sovellus.

En olisi minäkään uskonut riittävän tarkaksi (enkä ehkä mahdolliseksikaan, mutta minähän elän viiden tai kymmenen vuoden takaisessa maailmassa jossa tämänkaltaisia hienoja juttuja ei vielä tunnettu).

https://www.hrv4training.com/quickstart-guide.html

Nyt viikkoyhteenveto on ilmestyny enkä edes ole ollut yhteydessä supporttiin!! Ainaki puoli vuotta oli kateissa. Kauankohan toi pysyy ennen kun häipyy taas? On outoa!?

Onko muilla ollut ongelmia synkan kanssa? Enää ei mene näköjän mitään Wahoosta Stravaan, ei Elemnt Boltista saati siitä Wahoon sportisovelluksesta.

Lisäksi Strava tuntuu lägittävän ihan hulluna, applikaatiota kun käyttää niin menee helposti monta minuuttia että jotain tulee näkösälle (feediin tai omista jutuista). Tuo ongelma on alkanut noin 1-1,5kk sitten - sitä ennen toimi todella hyvin.

Mulla ainakin toimii ihan ok. Ei lägitä. Wahoota en ole kokeillut. Garmin synkkaa ihan niin kuin ennenkin.

Jotain ihmeellistä tapahtuu. Wahoo Elemnt Bolt ei synkkaa wifin kautta Stravaan. Lisäksi Wahoo Companion app kysyy käynnistettäessä loginia, mitä ei ole tapahtunut aikaisemmin. En edes muista, että minulla olisi tunnus Wahoon pilveen. Käyttöohje sanoo, että loginin voi skipata, mutta ei näytä onnistuvan.

Oma arvaukseni on, että Wahoo on rikki.

Mulla oli sama homma, että sykkaus ei pelannut. "Irroitin" Wahoon synkkauksen Stravaan ja valtuutin uudestaan, niin näytti auttavan.

Tein ticketin, kokeillaan nyt tuota auttaako tahi ei.

Strava

Ilmeisesti jo hetki sitten ilmestynyt reitinsuunnittelu Stravaan, mobiiliinkin. Valmiit reitit näkyy ja itsekin piirtäen. Pitääpä tutustua tarkemmin, kun oli livahtanut jotenkin ohi. Selainversiossa tietysti ollut jo pitkään.

Miten voin tehdä segmentin? En äkkiseltään löytänyt ohjeita. Toimiiko tuo suosikkeihin listaus suunnolla ajon aikana ilmoittaa koska segment alkaa?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Aika hyvät ohjeet löytyy Stravan sivuilta; https://support.strava.com/hc/en-us/...eate-a-Segment

En tiedä voiko segmenttiä tehdä muuten kuin ajamalla sen ensin Eli kun katselet Stravasta lenkkiä jolla ajoit sen pätkän josta haluat tehdä segmentin, löydät segmenttilistan alapuolelta "Create a new segment". Klikkaa sitä ja ohjeet ovat melko selvät, koska minäkin olen onnistunut toista tusinaa segmenttiä tekemään.

Muuten olen sitä mieltä että kannattaa omistaa hetki sille että pohtii parasta tai mielekkäintä alkua ja loppua segmentille. Itsekin olen syyllistynyt "hauskojen" tai "erikoisten" nimien antamiseen, mutta arvostan silti selviä nimiä joista käy heti ilmi missä mennään (ja jotka ovat kaiken lisäksi oikeinkirjoitettuja). Turhia päällekkäisiä segmenttejä ei minusta myöskään kannata tehdä. Last but not least, sellaiset segmentit jotka saattaisivat kannustaa ajattelemattomia ja piittaamattomia heille itselleen tai muille liikkujille vaaratilanteita aiheuttavaan ajoon ei ole syytä tehdä.

Mutta kaikesta huolimatta: segmenttejä tehdään ja saakin tehdä ihan vain omaksi huviksi ja oman harjoittelun tueksi - ja jopa sellaisia joita juuri kukaan muu ei aja, ei ollenkaan tai ei ainakaan KOM mielessään - eikä niistä kenellekään haittaa pitäisi olla.

Joko Stravan segmenttejä saa karttanäkymään jollakin muulla laitteella kuin esim. puhelimella/android appilla?
    Garmin Fenix 6X ei kartalla moisia näytä (tekstinä kyllä ilmoittelee jne.. Näyttääkö esim Garmin Edge 830 segmenttejä kartalla? Tai muu pyöräily "tietokone".

Kuinka vanhat kartat Stravassa oikein on? Luulin, että ne on reaaliaikaiset online OSM-kartat, mutta eipä taida olla!

^ne kartat on paskimmat kuin missään muualla.

"Elevate for Strava"? Onko muita tämän Chrome-plugarin käyttäjiä? Törmäsin tähän kun etsin jotain parempaa analysointityökalua, kuin pelkkä Strava. Joka ei oikeastaan analysoi fillari-harjoitusta mitenkään.

On, tämän ketjun sivulta 9 eteenpäin löytyy keskustelua. Entinen nimi Stravistix.

Jatketaanpas nyt kuitenkin tästä Elevate:sta. Eli käyttääkö sitä täällä kukaan aktiivisesti? Mun mielestä varsin lupaava apuohjelma datan analysointiin, mutta hiukka rasittaa se, kun sillä on ihan oma "tietokanta" noista suorituksista. Toki sillä säästetään Stravan API:n kaistaa, mutta jos haluaa tätä käyttää useammalla koneella, hommasta tulee hiukka työlästä.

Samoin jostain syystä kun muutin zoneja (en tarvitse maastoajossa 25 erillistä zonea nopeudelle aina 100 km/h asti), niin zonet ei päivittyneet jo synkattuihin aktiviteetteihin. Aktiviteetit joutuu sitten synkkaamaan uudestaan. Joka on hiukka idioottimaista, jos noita muuttelee taajaankin.

Tämäntyyppinen analyysityökalu pitäisi olla osa Stravaa. Ainakin sitä maksettua versiota.

Suosittelen kokeilemaan intervals.icu:ta Stravan kanssa.
    Synnyin latvaan ja droppasin alas

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •