RideGasGasElectrobikeGiantHuntteriHelkama
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 40

Aihe: Halvat sähköpyörät ja muunnossarjat

  1. #1

    Halvat sähköpyörät ja muunnossarjat

    Olen harkinnut ostavani ensimmäisen halvemman luokan sähköfillarin. Olen laiska fillaroitsija ja ajattelin jos saisin intoa lähes puoli vuotta polkea 5km työmatkaa sähköpyörällä.
    Asun kerrostalossa ja hissillä kolmanteen kerrokseen roudaaminen aina parvekkeelle kantaminen turvaan koiran tervehtiessa ovella ei oikein innostuta, joten pyörä
    pitäisi lukita kunnolla vaikka paksuun puunrunkoon kerrostalon pihalle. Kuitenkin hieman arveluttaa että pöllitäänkö fillarista osia esim. sähkömoottorinen etuvanne tai muita osia
    vaikka kerrostalon ikkunoita on paljon fillarin parkkipaikalle. Sen takia olen harkinnut kysellä halvempien vaihtoehtojen perään jotka eivät niin paljoa houkuttele
    varkaita. 250w laillinen moottori riittäisi minulle ja tarkoitus olisi ajaa fillarilla "laiskan rauhallisesti" paljon avustusta käyttäen kun himofillaroitsijat painaa ohitse. Tarkoitus olisi siis jättää
    auto parkkiin ja kulkea työmatkaa fillarilla.

    Tiedän kyllä että niitä noin 400e uusia marketti sähköfillareita ei oikein suositella niiden mahdollisen heikomman laadun takia esim. akun kestävyys. Omalla kohdallani
    käyttö on sen verran vähäistä kuitenkin joten ENSIMMÄISEKSI pyöräksi sellainen voisi minua kiinnostaa. Fillarin ei tarvitse olla hieno+kevyt kunhan laatu nyt kuitenkin olisi kohtuullinen.

    Yksi vaihtoehto voisi olla myös että ostan jonkun käytetyn mummopyörän muutamalla kympillä ja laitan itse siihen halvan muunnossarjan? Ja vaikka jonkun pienen lyijyakun akuksi.
    Tuskinpa varkaita tälläinen juuri houkuttaa että alkaa tosissaan lukkoja/ketjuja murtamaan.

    Korvaako kotivakuutus lukittua sähköpolkupyörää jos se pöllitään kerrostalon pihalta? Tiedän ainakin yhden työkalun jolla periaatteessa hyvin moni lukitus aukeaa noin minuutissa vaikka tekotapa on kyllä varmasti äänekäs... eli halutessaan varas saa kyllä fillarin pöllittyä.

    Joten toivoisin linkkejä ja keskustelua halvemmista sähköfillareista sekä muunnossarjoista... joihin suurin osa aktiivipolkijoista ei koske edes tikullakaan. Erityisesti minua kiinnostaa miten itse sähkömoottori (etu tai takanavassa) on yleensä kestänyt kun tuskin sekään ikuinen on?

  2. #2
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    3.495
    Moottorin ikä riippuu moottorityypistä. Suoravetomoottorissa ei kulu muuta kuin laakerit. Tyypillisessä planeettavaihteisessa vaihteisto on kuluva osa, mutta noilla kilsoilla voi olla vaikea saada sitäkään loppuun. Jos.mitään aihiota ei ole, niin ostaisin valmiin paketin. Parilla tutulla halpisvehkeet kuvaamassasi käytössä. Ovat ajelleet tyytyväisinä vuosia. Sähköavusteisissa halpis toimii siinä mielessä paremmin, että voimansiirto ei rasitu yhtä paljoa ja halpakin kestää kilometrejä.

    Tietysti halpa on aina halpa, mutta halpakin on parempi kuin ei mitään. Lyijyakut painaa niin pajon, että jättäisin ne kauppaan. Litiumakuillakin on halpiksia. sittarissa oli joskus tarjouksessa alle 500€ litiumakullinen fillari ja on silläkin yks tuttu päästellyt peräkärry perässä kilsan jos toisenkin.

  3. #3
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.239
    Taas, voi v:n kevät, nyt on laiskuus kyllä huipussaan, 5km ja sähköpyörä, anna mun kaikki kestää!

  4. #4
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.192
    Nure: Olisiko mitään, jos annettaisiin niin haluavien pyöräillä vaikka puolen kilometrin kauppamatkat sähköpyörällä? Ei se ole keneltäkään pois. Aloittajahan totesi olevansa laiska pyöräilijä ja hakevansa sähköpyöräilystä uutta intoa polkemiseen.

    Tuntuu, että olen tänään lukenut turhan monta kommenttia, joissa ei vastata kirjoittajan kysymykseen, vaan ryhdytään arvostelemaan tätä.

  5. #5
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.239
    Anteeks vaan kauhiasti, tuntuu vaan jotenkin toivottomalta ihmisten touhu nykyään... En kylläkään usko että sähköpyöräily mitenkään innostaa pyöräilyyn, ehkäpä päinvastoin.

  6. #6
    Aika moni käy puolen kilsan päässä kaupassa autolla usein ihan laiskuuttaan, vaikka ostettavaa tuskin on kuin joku lenkkimakkaranpätkä. Niin minäkin.

  7. #7
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    3.495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Taas, voi v:n kevät, nyt on laiskuus kyllä huipussaan, 5km ja sähköpyörä, anna mun kaikki kestää!
    Anna mun kaikki kestää, kun näitä kommentteja joutuu lukemaan.


    http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/su...uuttia/a869011
    Useimmat suomalaiset taittavat työmatkansa autolla, yksin.
    -----
    Neljä kymmenestä käyttää työmatkoihin alle 30 minuuttia päivässä.
    Voi kun nämä kaikki 40% alle 15 min/sivu työmatkalaista saataisiin sähköfillarin selkään edes aurinkoisina päivinä. Jos kaikki 5 km tai alle työmatkan omaavat kulkisivat työmatkansa auton sijaan fillarilla, niin maailma olisi kovin erilainen. Sillä ei ole merkitystä ajaako sen matkan sähköavulla, vai ilman. Oleellista on, että autolla ajo jää pois.

    Itseasiassa 5 km työmatka aurinkoisena päivänä on se kaikkein mainioin sovellus sähköavusteiselle fillarille.

  8. #8
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    3.495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Aika moni käy puolen kilsan päässä kaupassa autolla usein ihan laiskuuttaan, vaikka ostettavaa tuskin on kuin joku lenkkimakkaranpätkä. Niin minäkin.
    Just näin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Anteeks vaan kauhiasti, tuntuu vaan jotenkin toivottomalta ihmisten touhu nykyään... En kylläkään usko että sähköpyöräily mitenkään innostaa pyöräilyyn, ehkäpä päinvastoin.
    Jaa-a mihinkähän tuo perustuu. 100% tuntemistani, jotka ovat hankkineet sähköfillarin ovat korvanneet siilä joko auto tai bussiliikennettä. Yksi esimerkki fillarilla 1 km bussipysäkille+bussilla kuukausikortilla 3-8 km perille on vaihtunut matkaan 4-9 km sähköfillarilla ja kuukausiliput jääneet ostamatta. Ja käyttäjät on onnellisia.

    Tuollainen halpa sähköfillari on loistava tähän. Ei houkuttele varkaita erityisesti, pääsee vaivattomasti ja nopeammin kuin bussilla perille. Näin se maailma vaan menee halusi sitä tai ei. Mun mielestä sähköavusteinen on paras keksintö sitten pyörän keksimisen mitä tulee ihmisen päivittäiseen liikkumiseen kaupunkiympäristössä.

  9. #9
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    803
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Taas, voi v:n kevät, nyt on laiskuus kyllä huipussaan, 5km ja sähköpyörä, anna mun kaikki kestää!
    Musta tässä tiivistyy todella hienosti kuinka kauas harrastepyöräilijät on ajautuneet hyötypyöräilystä. Pyöräily voi olla myös liikennettä, eikä ainoa oikea pyöräily ole räkäposkessa maantienlaitaa spandexeissa paahtaessa. Itse tilasin juuri sähköreleet fillariini, pääsyynä se että pystyisin käyttämään pyörää hyötyajoneuvona silloin kun ei voi hikoilla (esim työasioiden hoito), lisäksi se jouduttaa jonkunverran työmatkoja etenkin huonommilla keleillä - noihin kun menee sen verran aikaa että kotona alkaa kulumaan narinaa. Saa nähdä onnistuisiko jatkossa myös suihkuvapaa työmatkapyöräily edes toiseen suuntaan jolloin säästyisi se reilu vartti pukuhuoneaikaa.

    Mutta nyt mäkään en vastannu kysymykseen, kun hankkimani releet ei mene tuohon edullinen kategoriaan. Mut itse kyllä harkitsisin vehjettä mistä ainakin akku irtoiasi helposti mukaan, muut releet kun on riittävän askeettisia niin ne tuskin kiinnostavat varkaita. LiPo-akkuja saa jo sen verran edullisesti että tuskin toimintakuntoinen lyijyakkukaan paljoa edullisemmin irtoaa.

  10. #10
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    LiPo-akkuja saa jo sen verran edullisesti että tuskin toimintakuntoinen lyijyakkukaan paljoa edullisemmin irtoaa.
    Kerro heti mistä! Olenko etsinyt vuosia turhaan? Kokonainen sähköpyörä ja irtoakku varaosana ovat likimain samanhintaisia.
    Foorumipyöräilyn "Lanterne Rouge"

  11. #11
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    146
    Eihän sen sähköpyörän tarvitse olla ainoa pyörä. Yksi muitten joukossa, jolla on kiva silloin tällöin kruisailla. Joskus voi olla vaikka ylikuntoa ja lepo tarpeen.
    Parempi katsoa katua kuin katua...

  12. #12
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.010
    Bike Discountista saa vähän vajaalla kahella tonnilla Cuben sähköpyöriä. Toi on alle puolet siitä mitä Spessun Turbo maksaa, joten siihen verrattuna edullista. Niissä on Boschin sähköistys, jonka pitäis olla hyvä. Itse kyllä laittaisin vähän lisää ja kattelisin tätä Saksasta:

    http://www.haibike.de/produkte_detai...27,detail.html

    Vähän erikoinen, mutta ei mitään turhaa painolastia kuten lokareita, pakkareita, paskaa joustokeulaa, jne. Toi on reilu puolet Turbon hinnasta, tosin Spessussa on se hyvä puoli, että siitä saa nopeusrajoituksen pois. En tiedä millaista hakkerointia se vaatii Boschin kanssa? 25km/h rajoitus on sellainen, että kovempaa pyörä kulkee ihan lihasvoimallakin.
    mehukatti muokkasi tätä : 10.03.2014 at 19.24

  13. #13
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.239
    Juha H, sekä harraste ja vahvasti hyötypyöräilevä autoton joten väärässä olet. Mutta onneksi työni on sitä luokkaa että pystyn hieman hikisenäkin hommat hoitamaan ilman että tukka sekaisin ja kravatti vinossa.

  14. #14
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    803
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuparinen Katso viesti
    Kerro heti mistä! Olenko etsinyt vuosia turhaan? Kokonainen sähköpyörä ja irtoakku varaosana ovat likimain samanhintaisia.
    Hobbykingin euroopanvarastosta näkyis löytyvän 36V/5000mAh Lipo ~90 eurolla +toimitus. Tuolla varmaan pääsee sen 10km päivittäisen työmatkan ok.

    edit: tosin ei nuo pikkuakut (lyijy) näytä hirveitä Biltemassakaan maksavan vaikka niitä sen 2-3kpl sähköpyörää varten joutuisikin hankkimaan.
    Juha_H muokkasi tätä : 10.03.2014 at 20.45

  15. #15
    Täysin mitään sähköpyöristä tietämättömänä sanoisin ihan matemaattiselta pohjalta, että keskinopeus nousee parhaiten kun saa nostettua niitä hitaita vauhteja, kuten ylämäkiä, joissa vietetään suhteellisen paljon aikaa. Tasaisella kun se vauhti on päällä ei lisämassa taas pahemmin ahista ja alamäessä siitä on hyötyä.

    Itteänikin kovasti himottaisi ja varsinkin sähköavusteinen täysjoustomaasturi, jolla pääsisi jonkinlaisen maastofillaroinnin ja enskan vauhdikkaaseen välimaailmaan hiljaisesti, halvalla ja kuitenkin kuntoa kohottaen. Lisäksi se olisi todnäk paras talvipeli. Eli täydellinen kaksipyöräistelymuoto, jos oikein haaveikkaasti asian ajattelee.

  16. #16
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ juuri tämä oli johtopäätös kun kisasykkeillä tykittelin liki tasaista 24.5 km/h vauhtia pitävän sähköpyöräilijän peesissä... Pöperökelillä ja vastatuuleen ei kerta kaikkiaan päässyt kovempaa.

    Paremmalla kelillä talvellakin ja kesällä yleensä ei sähköille olis tarvetta. Vaimolle vois kans kelvata jos saisi kaupunkiautoilua samalla vähennettyä.

    Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  17. #17
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    ^Syys/kevät loskapaskamuhjussa tai lumipöperössä 25km/h on kyllä ihan unelmaa vaan. Kyllä sähköpyörä hyvä on, etenkin 5km matkalla. Nuo matkathan useimmiten taitetaan autolla ainakin kaupunkialueen laidalla ja pienemmissä taajamissa. Tuo on liian lyhyt matka "oikeaan" pukeutumiseen, mutta toisaalta ripeästi ajettaessa tai väärällä pukeutumisella (lue normaali arkipukeutuminen) saa kyllä ikävän hien pintaan ilman merkittäviä liikunnan hyötyjä.
    Jos tässä oli kriteerit apupyörien hankintaan, niin en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa joten teen molempia :P


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  18. #18
    ketti Guest
    Kysymysmerkki myös täältä Highlanderille.

    En ole sähköpyörää itselleni ostamassa, mutta tunnustan hyödyt. Jos sähköpyörä lisää jonkun ulkona oloa ja vähentää autossa istumista, niin kuulostaa hyvältä.

    Minunkin työmatkani on nykyään vain luokkaa reilu viitonen, liian lyhyt matka urheiluvaatetukselle mutta pitkähkö farkuille jälkihikivaaran vuoksi ennen kuin saa fillarin lukkoon ja lopultakin takin naulaan työpaikalla. Tekee kuitenkin mieli edes vähän kiristää ketjua ylämäessä. Maksimi vit...s mutta minimi liikunnallinen hyöty, varsinkin vesisateessa ajettuna tai talvipöpperössä kiemurreltuna. Kusiverkkarit ja T-paita,eli suoraan sängystä, lisäksi tarvittaessa päälle marketista ostettu lepattava tuulitakki ja töissä suihkun kautta hommiin on ihan toimiva työmatkavarustus. Aina ei voi ajaa lenkkeillen pois töistä jos akka ja päiväkoti asettaa aikarajoitteita työpaluuseen.

    Samalla vaatteidenvaihtovaivalla ajoin ennen 20 km työmatkaa kuin nyt vitosta. Vesisade kastelee ellei jälkihiki. Paitsi joskus harvoin kesäiltapäivän lämmössä kippurasarvella kotiin rullaillessa oikeanpuoleinen farkunlahje tungettuna sukanvarteen.

    Joskus tulee hypättyä bussiin, tai jopa omaan autoonkin! Takki päälle ja sähköpyörän päälle niinäkin ankeina aamuina, syke satasessa vaikka vauhtia ylämäessä 25 km/h ja ulkoilmasta nauttimista. Miksi ei?
    ketti muokkasi tätä : 11.03.2014 at 08.44 Syy: Yhdys sana

  19. #19
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    En kylläkään usko että sähköpyöräily mitenkään innostaa pyöräilyyn, ehkäpä päinvastoin.
    Tässä olet kyllä täysin väärässä.

  20. #20
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.109
    Ihan ekaksi anteeksipyyntö...taisi mennä vähän troolin puolelle. Henkilökohtaisesti en vaan löydä noista mainituista jutuista mitään syytä hankkia sähköpyörää. Itsellänikin työmatka on jotain 6 km luokkaa. Aina kun ajan pyörällä yritän pukeutua asianmukaisesti lähden sitten työmatkalla tai pidemmälle lenkille. Sosiaalitila taitaa olla nykään lakisääteinen juttu työpaikoilla eli mikäs sen mukavampaa kuin käydä siellä suihkussa ennen työpäivän alkua. Olen myös eri mieltä lyhyemmän matkan liikunnallisesta hyödystä. Kyllä viiden kilometrin matka käy hyvin vaikka tempoharjoituksesta ja aika monelle yhteensä se 10 km riittää tarvittavaksi matkaksi päivässä ajatellen päivittäistä hyötyliikunnan tarvetta ja se on varmasti parempi kuin ei mitään. Ainoa syy miksi itse voisin harkita sähköpyörän hankintaa olisi se, että minulle tulisi jonkin sortin liikuntavamma. Jatkakaa toki aiheesta...kiitos
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  21. #21
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    803
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Sosiaalitila taitaa olla nykään lakisääteinen juttu työpaikoilla eli mikäs sen mukavampaa kuin käydä siellä suihkussa ennen työpäivän alkua.
    ...ja kotiin polkiessa mikäs sen mukavempaa kuin käydä suihkussa ennen päivällisen laittoa. Mua kyllä ihan oikeasti rassaa jossain määrin tuo kaksi suihkukertaa per päivä, ja toisen tiputtaminen pois lisäisi ainakin mun työmatkafillaroinnin mielekkyyttä. Lisäksi haaveissa olisi käydä keskustassa olevissa kokouksissa fillarilla, ja asiakkailta/tilaajilta ei viitsi tiedustella suihkumahdollisuuksia joilla aloitella mukavasti kokoustamista. Ja nämä ihan ilman minkäänlaista liikuntavammaa...

    Jälkimmäistä kohtaa motivoi myös meidän entisen henkilöstöjohtajan epäuskoinen naureskelu kun yritin ehdottaa sähköfillareiden hankkimista duuniin, "..ehdotatsä tosissas, että mä lähtisin tästä fillarilla kokoukseen, ei toi ajatus ole tästä maailmasta" ..ja ehdotukseen oli vielä tehty vertailu ajankäytöstä yleisimpiin asiakaskohteisiin omalla autolla/fillarilla/julkisilla. Ruuhka-aikaan pyörä oli usein nopein mahdollinen vaihtoehto hyvin maltillisella keskinopeudellakin laskettuna ja muulloinkin autolle hyvin kilpailukykyinen vaihtoehto. Julkiset laahas sitten selkeästi perässä.

  22. #22
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.109
    ^Jaa, no mä olen muuten istunut parissa tarjouspyyntö palaverissa succikset päällä, mutta mä olenkin mä
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  23. #23
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.010
    Sähköpyörää kritisoivat eivät varmaan koskaan käytä autoa, bussia, junaa, lentokonetta tai jotain muuta moottoroitua kulkuneuvoa.
    mehukatti muokkasi tätä : 11.03.2014 at 10.03

  24. #24
    Kiva että keskustelua syntyy. Olen todellakin laiska pyöräilijä, joka ei aidosti pyöräilystä enään osaa oikein nauttia. Nuorempana kylläkin tein kesällä useastikkin parin tunnin hupipyöräilyä eikä tuntunut missään. Tarkoitus oli todellakin saada intoa *lievään kunnon ylläpitoon* (ja nyt joku vetää taas herneet nenään ) jättämällä se auto parkkiin kun on pakko edes vähän polkea. Tarkoitus on myös näyttää keskari mahdolliselle autoverouudistukselle (GPS paikannus?) ja siirtyä käyttämään enemmän fillaria (lyhyemmässä) liikkumisessa. Ongelmana minulle on että koen auton aika mukavaksi härveliksi, niin aktiivisesti TAVALLISEN fillarin käyttäminen ei oikein innostuta.

    Ajattelin että täältä saisi hyviä vinkkejä alan harrastajilta että mistä niitä halvempia sähköpyöriä kannattaa mennä tutkimaan? Jotain markettiakin halvempaa tukkua kenties jopa pääkaupunkiseudulla?
    Erityisesti niitä linkkejä olisin toivonut tähän ketjuun ja samoin kokemuksia joistakin marketti pyöristä.

    Kuvittelin että varkaiden hittituote lähivuosina tulee olemaan nuo sähköpyörät, mutta moni ei usko niitä (halpoja marketti versioita) erityisesti varastettavan? Oma veikkaukseni on että kyllä ne varkaalle kelpaa jos vain uskovat saavansa ne myydyksi (muutettua rahaksi)... tai jos ei uskalla myydä niin kyllähän sitä itse sitten polkee kyttiä karkuun paremmin kun on toimiva sähköavustin.

  25. #25
    Mulla on työmatka sen 25km/sivu joten suihku molemmissa päissä on täysin välttämätön joka tapauksessa. Kesäkaudella tulee fillarilla käytyä töissä sen kerran pari viikossa ja koska en ole keskivertokeski-ikäkeijoa kummempi teräsreisi niin ajatus sähköpyörässä on se, että sitten fillarointi töihin saattaisi ehkä tuplaantua (ja lisääntyä varsinkin talvella, jolloin matka tuntuu oikeasti raskaalta). Ja säästöt polttoaineissa olisivat sitä myöden jo ihan tuntuvia. Sillä sitä on tullut harkittua plus se maastopolkuhauskuutus, mikä sähkön avulla todennäköisesti lisääntyisi vauhdin myötä.

    Toisessa vaakakupissa sitten taas painaa se, että jäävätkö sähköavuttomat fillarit vain keräämään pölyä sen jälkeen, mikä olisi melko harmillista sekin.

    Anyways, jos hankkia meinaisin, niin Cuben maasturivalikoima Bike-Discountista olisi se, mistä omani etsisin. Aloittajan tarpeisiin mennään varmaan liian kalliille puolelle, mutta minä kyllä osaisin varmaan itselleni perustella nuo ihan mallikkaasti...

    http://www.bike-discount.de/en/shop/...505/brand-cube
    http://www.bike-discount.de/en/shop/...507/brand-cube

  26. #26
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    3.495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reilureiska Katso viesti
    Ajattelin että täältä saisi hyviä vinkkejä alan harrastajilta että mistä niitä halvempia sähköpyöriä kannattaa mennä tutkimaan? Jotain markettiakin halvempaa tukkua kenties jopa pääkaupunkiseudulla?
    Erityisesti niitä linkkejä olisin toivonut tähän ketjuun ja samoin kokemuksia joistakin marketti pyöristä.

    Kuvittelin että varkaiden hittituote lähivuosina tulee olemaan nuo sähköpyörät, mutta moni ei usko niitä (halpoja marketti versioita) erityisesti varastettavan? Oma veikkaukseni on että kyllä ne varkaalle kelpaa jos vain uskovat saavansa ne myydyksi (muutettua rahaksi)... tai jos ei uskalla myydä niin kyllähän sitä itse sitten polkee kyttiä karkuun paremmin kun on toimiva sähköavustin.
    Taitaa olla niin että harrastaja kiertää halvat sähköpyörät kaukaa ja purre hammasta kun TMT:ssä häviää huonokuntoiselle, joka polkee sittarin halvalla sähköfillarilla ylämäessä ohi ainakin tämäntyylistä rutinaa havaittavissa TMT ketjussa.

    Markettipyöräkokemuksia:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...kemukset/page2

    Solfer taitaa olla juurikin tuo sittarin myymä. Nykyisin muistaakseni litumakulla ja huomattavasti kevyempi.

    Ja sitten tarinaa kiteistä, jos haluaa itse asennella:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...kitin-hankinta

    Mun tiedot rajoittu valitettavasti halpojen osalta siihen, että sittarista on saanut ja kayttäjät olleet tyytyväisiä pl lyijyakun paino, mutta silläkin on varmaan jo niin mionta vuotta ikää, että voisin ehkä ehdottaa omistajalle halpaa konversiota litiumakulle.

    Oman perheen kokemukset kokemukset rajoituu goldenmotorin ja bmsbatteryn kitteihin ja Monarkin valmiiseeen pyörään. Kaikki toimivia pelejä.

    Itsellä ei ole tällä hetkellä säjköavusteista, mutta kun tuo 29 jäykkäperä päivittyy joskus uuteen, niin vanha pääsee eläkepäiviään viettämään sähköavusteisena. Mutta eiköhän se vielä muutaman kymppitonnin saa kulkea ilman sähköjä.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Sosiaalitila taitaa olla nykään lakisääteinen juttu työpaikoilla eli mikäs sen mukavampaa kuin käydä siellä suihkussa ennen työpäivän alkua.
    Sosiaalitila juu, mutta vaatimukset riippuu työstä ja jos kyseessä puhdas työ, niin suihku tai vaatteidenvaihtomahdollisuutta ei tarvitse järjestää. Hyvin moni saa vaihtaa vaatteet vessassa ja vain unelmoida suihkusta. Veikkaisin, että alle 50% on tuo mahdollisuus. (mulla on)

  27. #27
    Tuli tilattua "Front wheel kit" vpower.hk:lta. Paketissa siis etuvanne moottorilla,kontrolleri, lifepo4 36v 15ah akku, bms, jarrukahvat, kaasukahva ja etulamppu jossa varaustilan osoitin sekä avain. Rahdissa meni 3kk maitse. Osat vaikuttavat päällepäin laadukkailta. Akku latautui 43,4V. Virtaa ei kuitenkaan tule moottorille tai etulampulle asti. Mistäköhän vikaa kannattaa lähteä etsimään?

  28. #28
    Vähän Off-Topiciksi tämäkin menee, mutta itse ostin pitkän harkinnan jälkeen sähköpyörän (Batavus e-go torino, n 1600 €) reilu viikko sitten ja koen, että se oli todella hyvä hankinta.
    Pitkään aikaa ei ole polkupyörää ollut (kun kyllästyin siihen, että ne aina varastetaan).. Nyt kunnon lukot, ketjut ja säilytyspaikat ja pyöräily tuntuu taas mieleekkäältä harrastukselta. Harkitsin aluksi skootteria tms.. kohtuumatkoille, mutta päädyin sähköpyörään kuntoilun takia, enkä ymmärrä, että joidenkin mielestä se on jostain pyöräilyn "syvimmästä olemuksesta" - mitä se sitten onkaan - pois.

    Minun kohdalla sähköpyöräily on innostanut taas pyöräilyn hienouksien pariin. Ja kenties joku kaunis päivä ostan vielä polkupyörän ilman sähköavustusta. Ihan verestelläkseni vanhoja muistoja. Kaiken kaikkiaan sähköpyörän osto oli ainakin minulle uusi innostuksen lähde ja huomasin taas, että liikkua voi muutenkin kuin omalla autolla/taksilla

  29. #29
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    ^ Hyvä homma!

    Itse en voisi kuvitella omaan käyttöön sähköpyörää laittavani, mutta ymmärrän silti noiden funktion ja tarpeellisuuden laveammin ajatteleville. Itseasiassa vaimon työmatkan pidentyessä olemme mekin moista harkinneet hänelle laittavamme, mutta toistaiseksi ollaan vielä speksailun asteella
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  30. #30
    Moro,

    Olen ajellut jo monta vuotta sähköllä. Syyt ajamiselle ovat päivänselviä:
    - fiilistely (ei haittaa tuuli tai ylämäki ja keskinopeus nousee)
    - rasvanpolttosyke (sähkis toimi uskomattoman hyvin rasvanpoltossa)
    - työmatka-ajo (ei tuu hiki ja pyöräilystä jää vaan ne positiiviset jutut)
    - jää energiaa muuhunkin pyöräilyyn/urheiluun

    Ohessa vielä työmatka-ajoa, jossa pyörä on minulla pääasiallisessa käytössä. Jos työmatka olisi vain esim 5km, menisin normipyörällä...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •