Sivu 1 / 16 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 472

Aihe: Maastopyörään hyvä yleisrengas ?

Maastopyörään hyvä yleisrengas ?

Kun nyt selailee rengasvalikoimaa niin iskee runsaudenpula. Schwalbelta löytyy samaa rengasta monena eri versiona, muilla merkeillä samaten. Pyöräni on Cube Ltd race 26' jäykkäperä, viime kesä tuli ajeltua ja nyt pitäisi valita uudet renkaat. Alunperin pyörässä oli Rocket Ronit, toimivat polkuajeluissa mielestäni kuivalla kelillä kohtuullisesti ja assullakin rullasivat jotenkuten. Huonona puolena oli onneton pito pehmeällä alustalla ( esim enduroreiteillä ) ja märillä poluilla. Kestivätkin noin 2000km. Mitä suosittelisitte yleisrenkaaksi, ajelen pääosin poluilla ( Eniten tuli viimekesänä ajeltua Poronpolkua yms ) ja siirtymiäkin tulee väliin toki hiekkateitä ja assuakin pitkin. Olisikohan vaikka Nobby Nic tai Fat Albert kelvollisia...Leveys 2,25 ja pistosuojaus olisi jees. Auttakaahan vähän nöösiä.

Jos roro oli hyvä mutta pikkasen enemmän pitoa tarttis niin ardent exo olis varmaan minun ymmärrykseni mukaan varma valinta jolla ei paljoa voi mennä pieleen. Rullaavuus toki jonkin verran huonompi. Siitä sitten pitävämmät rullaavat jälleen vielä huonommin.

tai MK II
    Dirt Magazine continues their glowing appraisal by saying "..it is as close as we have found to the perfect all-round trail tyre.." which carries on the legacy of its predecessor the Vertcal ProTection many moons ago... - See more at: http://www.conti-tyres.co.uk/conticy....zLFpHSZ9.dpuf
    - Fear is a mindkiller -

Eipä tuo ehdotettu Nobby Niccikään yhtään huonompi vaihtoehto allrounderiksi ole. Erityisesti EVO mallina ilman sisureita rullaa ja pitää kivasti. Snakeskin kannattaa ottaa myös jos yhtään kiveä poluilta löytyy. Kulutus kestävyys taitaa olla hiukan huonompi kuin esim. Maxxiksen kumeissa...

Villikorttina Continental RubberQueen/TrailKing BlackChili tuntuu olevan hyvä yleisrengas kaikkiin paitsi kovin mutaisiin/savisiin oloihin. Märällä ja liukkaalla se kyllä toimii ja vastaavasti kuivalla vierii kuitenkin ihan ok. Noin silmämääräisesti se näyttää aika paljon Nobby Nickiltä, tai ehkä jopa vähän Hans Dampfilta vähän pienemmillä nappuloilla, mutta jos Nickissä on samat seoskset kuin Racing Ralphissä niin sillä ei tee paljon mitän märässä ja vastaavasti Schwalben pehmeämpiä seoksia on testajat moittineet nopeasti kuluvuksi.
    Kartturi muokkasi tätä : 06.03.2014 at 23.13 Syy: Vertailu Schwalbeen

Kiitosta tähän astisista vastauksista. Mitä tuo pte:n mainitsema tubeless vaatii, ei varmaan toimi Cuben alkuperäisillä vanteilla? Ja Kartturin mainitsema Schwalben nopea kuluminen, mitähän se on suurinpiirtein kilometreissä? Tuntuu hölmöltä näitä kysellä, olen jo 40v kaveri mutta Cube on ensimmäinen parempi pyöräni... Näin ollen kaikki opeteltava alusta

Kyllä ne pitäisi tubelessiksi pystyä muuttamaan. Tubeless-kumi, vannenauha, venttiilit ja sitten litkut perään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Kiitosta tähän astisista vastauksista. Mitä tuo pte:n mainitsema tubeless vaatii, ei varmaan toimi Cuben alkuperäisillä vanteilla? Ja Kartturin mainitsema Schwalben nopea kuluminen, mitähän se on suurinpiirtein kilometreissä? Tuntuu hölmöltä näitä kysellä, olen jo 40v kaveri mutta Cube on ensimmäinen parempi pyöräni... Näin ollen kaikki opeteltava alusta
    Iällä ei ole väliä! Pääasia, että on harrastus josta tykkää ja siitähän se osaaminen pikkuhiljaa karttuu Kuten jo todetti, niin nuo Cuben orkis vanteet saa toimimaan myös tubeless-setupilla. Alkuun voi vaikka aloittaa Stan'sin tubeless-setillä jos sellainen löytyy kivijalkakaupasta, mikäli tuollaista ei ole hyllyssä, niin sitten Stan'sin tubeless-venttiilit, teippirulla ja litku. Ruokakaupasta vielä kori asennusolutta ja tutustumaan Pahoja Tubeless ongelmia! -keskusteluun Sinne voi sitten tulla kiroamaan ja kyselemään lisää neuvoja
    Still rides with 26er

Jos on schrader venttiilit niin stanin venttiili ei tiivisty tarpeeksi hyvin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Jostain syystä minulla se tiivistyi. Koko talven pyöri mavicin schrader kiekossa ice spiker stanin litkuilla ja stanin venttiilillä ja jossa kierros stanin keltaista teippiä.

Edit. Ehkä se teippikierroskin, johon venttiilinreiän kohdalle tekee vain pienet viillot ja josta venttiilin työntää läpi, vähän pienentää sitä reikää. Minulla ei tosiaan venttiilin kumitulppa ole mennyt tästä schraderin isommastakaan reiästä läpi ja ilmat ovat pysyneet moitteetta. Painetta maksimissaan 3 baria ja sillä ei venttiili ole ampunut läpi niin kuin mahdollista kuten polun tukolla oli kuitenkin käynyt.
    kauris muokkasi tätä : 07.03.2014 at 08.31 Syy: Sekoitin schrader ketjuun tämän ketjun

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pte Katso viesti
    Eipä tuo ehdotettu Nobby Niccikään yhtään huonompi vaihtoehto allrounderiksi ole. Erityisesti EVO mallina ilman sisureita rullaa ja pitää kivasti. Snakeskin kannattaa ottaa myös jos yhtään kiveä poluilta löytyy. Kulutus kestävyys taitaa olla hiukan huonompi kuin esim. Maxxiksen kumeissa...
    mulla ainakin NN EVO lipsuu mahottomasti kosteassa kivikkojuurakossa.. kysyjän kuvaama maasto toisaalta on aika helppoa Poronpolku jne joten toimisi varmaan nopeampikin rengas

Hyvä tietää että Nobissakin liukkautta havaittavissa. Paineita olen pitänyt noilla polkuajeluilla edessä 2,3 ja takana 2,5 baria. En tiedä sitten olisiko se alkuperäinen Rocket Ron ( siinä on Cuben merkitkin renkaissa ) huonompaa seosta tms jos verrataan ihan kaupasta ostettuun "jälkiasennusrenkaaseen". Suurimmat ongelmat pidon kanssa minulle tosiaan tuli pehmeässä hiekassa ja sitten sateen jälkeen juuret, kivet kiersi ihan mielellään.

Ei ole hölmäjä kysymyksiä, on vaan hölmäjä vastaajia

Kuluminen näyttää koskevan pahiten noita trail/all mountain/enduro-renkaita ja erityisesti TrailStar ja VertStar -seoksia, esim. Hans Dampfista on pahimmillaan saatu viikonlopun ajoilla sivunappulat riekaleiksi, toiset on ajaneet 1000 mailia parilla. Keskiarvo näyttää olevan muutaman sata kilometriä kovaa ajoa parilla, paljous tai vähyys riippuu sitten aika paljon omista joista. Noita kokemuksia kannattaa myös sillä tavalla interpoloida, että jos Pinkbiken testaaja saa renkaat rikki Arizonan Sedonassa tai Moabissa missä maasto on kivikkoa ja mursketta ja nuo testaajat on usein kohtuu kovan luokan AM-kuskeja jotka pommittaa kivisiä alamäkiä niin että hampaat helisee, niin tilanne suomalaisessa metsässä ei ole niin paha jos satulasta pyörittää polkuja. Joka tapauksessa vähän vaikuttaa että Schwalben pitävimmissä seoksissa on ollut pito etusijalla ja kestävyys jäänyt vähän jälkeen, vastaavasti nuo XC ja traili-renkaiden PaceStar seokset tuntuu kyllä kestävän, mutta on taas sikaliukkaita erityisesti märillä kivillä ja juurilla, niinku joku testaaja tuossa yllä sanoi Nobby Nickistä ja sama on tullu huomattua Racing Ralphista aiemmin. Sen takia olin iloisesti yllättynyt noista Conteista, kun tuo Black Chili tuntuu pitävän märälläkin aika mainiosti mutta ei kuitenkaan tahmaa älyttömästi eikä tunnu kuluvan mitenkään erikoisesti.

Tubeless-asennuksesta kokosin kesällä perusohjeen josta selviää masentamisen pääkohdat: http://kartturi.wordpress.com/2013/0...aiden-asennus/

Hyvät ohjeet Kartturilla. Taidanpa pysyä sisurilinjalla silti. Nyt on joutunut jopa rengashommia harjoittelemaan, eipä aiemmin ole tarvinnut juuri fillarinkumien kanssa olla tekemisissä. Alkaa menemään off-topiciksi mutta viime viikonloppuna otin asiakseni treenata rengashommia oikein ajan kanssa. Autotallissa paljon mukavampi treenata kuin metsässä paarmojen, hyttysten yms kannustaessa. Eniten harmitusta herätti takakiekon pois ottaminen, vaan kun sen hoksasi että minne se takavaihtaja pitikään kääntää niin hommahan oli todella helppo. Eikä ketjuihin tarvitse edes koskea missään vaiheessa, voittajafiilis. Ihan huvikseni vaihtelin nastat alle ja pois, 12 min meni kaikkineen molemmissa kiekoissa kun rauhaksiin teki. Ja takaisin aiheeseen, se "blackchili" on ilmeisesti jokin contin kumiseos? Tarvineepa katsoa, sen toki tiedän ettei yhdeltä renkaalta vaan voi saada kaikkia ominaisuuksia mutta se markäpito olisi mulle tärkeä. Viime syksynä loppui ajelut kun Lopella Melkuttimen takamaastossa kivikkoalamäessä tuli ekat kunnon pannut. Sateen jälkeen lipsui toki muuallakin kuin kivillä mutta...Kiertäjäkalvosin ei ole edelleenkään ihan kuosissaan.

Hyvät ohjeet Kartturilla. Taidanpa pysyä sisurilinjalla silti. Nyt on joutunut jopa rengashommia harjoittelemaan, eipä aiemmin ole tarvinnut juuri fillarinkumien kanssa olla tekemisissä. Alkaa menemään off-topiciksi mutta viime viikonloppuna otin asiakseni treenata rengashommia oikein ajan kanssa. Autotallissa paljon mukavampi treenata kuin metsässä paarmojen, hyttysten yms kannustaessa. Eniten harmitusta herätti takakiekon pois ottaminen, vaan kun sen hoksasi että minne se takavaihtaja pitikään kääntää niin hommahan oli todella helppo. Eikä ketjuihin tarvitse edes koskea missään vaiheessa, voittajafiilis. Ihan huvikseni vaihtelin nastat alle ja pois, 12 min meni kaikkineen molemmissa kiekoissa kun rauhaksiin teki. Ja takaisin aiheeseen, se "blackchili" on ilmeisesti jokin contin kumiseos? Tarvineepa katsoa, sen toki tiedän ettei yhdeltä renkaalta vaan voi saada kaikkia ominaisuuksia mutta se markäpito olisi mulle tärkeä. Viime syksynä loppui ajelut kun Lopella Melkuttimen takamaastossa kivikkoalamäessä tuli ekat kunnon pannut. Sateen jälkeen lipsui toki muuallakin kuin kivillä mutta...Kiertäjäkalvosin ei ole edelleenkään ihan kuosissaan.
    Jos ihan rehellisiä ollaan niin en minäkään nyt ihan valaistumista kokenu tubelessin kanssa, mutta kun tykkään puuhastella niin tulihan kokeiltua

Black Chili on tosiaan Contin se parempi seos, sen takia sitä painotin, että Contilla se normiseos on normaalin huono märällä alustalla, BC on sitten se parempi yleisseos.

Noin yleisemminkin tuo seos vaikuttaa yllättävän paljon renkaan kestävyyteen ja märkäpitoon erilaisten runkojen kanssa, joten kokemuksia vertaillessa ja kumeja ostellessa kannattaa laittaa merkille mistä versiosta puhutaan. Esim. Schwalbella on helposti kolme-neljä erilaista runkoversiota renkaasta, mahdollisesti kolmea eri seosta ja eri kokoja, eli samalla nimiotsikolla myydään jopa pariakymmentä rengasta joissa on yllättävänkin suuria eroja kestävyydessä, rullaavuudessa ja pidossa.

No sehän juuri tämän kyselyn sai alkuun, juurikin Schwalbea katsoessani ihmettelin kun samaa rengasta on monta versiota... Muista valmistajista vielä mitään kokemusta olekaan.

Itse ajellut NobbyNiceillä kolme vuotta ja jotain nelisen tuhatta ja vielä oli varsinkin edessä kuviota jäljellä. Märällä (syksyllä) liukkaat mutta kesällä ja talvella ihan toimivat. Kai niitä parempiakin on mutta kun ei kauhea kiire ole niin kyllä noilla pärjää, märälläkin. Silloin vältellään pahimpia kivikoita ja juurakoita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    .. ja talvella ihan toimivat.
    Sanottakoon että märällä sileällä jäällä ei pidä .. kun tuossa järvellä tuulenpuuskatkin vie takarenkaan alta

Talvella itselläni on käytössä ice spikerit

Nobby nic 2,4" täystubeleksella olen ajanut sekalaista ajoa 10-80km lenkkejä juurakko-kivikkoa pääsääntöisesti, tuossa koossa toimii.

Pyörän jousto 150mm. En voisi kuvitella 2,3" kapeammalla ajavan. Pehmeämmät on sitten niin pirun raskaita.

Ei taida tuohon mun Cubeen mennä niin leveä rengas? Alkuperäinen on leveydeltään 2,25 ja talveksi ostamani isp:t on 2,35, on jättänyt reunanastat pienet jäljet takahaarukkaan.

No voehan... Tänään kun pyöräni takavaihtajaa säädin niin osui katse renkaiden teksteihin. Olen tässä selittänyt että alkuperäiset renkaat ovat rocket ronit vaan ei... Ne ovatkin rapid robit. Mahtavatkohan rocketit olla jo paremmat kuin nuo? Voi saasta
    svheebo muokkasi tätä : 09.03.2014 at 21.39 Syy: Kirjoitusvirheet

Nobby nic pitää hyvin, mutta ei ole niin mukava ja nopea asvaltilla kuin cuben alkuperäinen, joka on musta tosi hyvä yleisrengas. Mulla on useampi pyörä ja yksi juurikin tuo cuben ltd race. Kiva pyörä. Tosin mulla on siinä tällä hetkellä big apple kun ajelen sillä lähinnä asvaltilla. Nobby nicciä käytän täysjoustossa jolla ajan polkuja metsässä. Siihen on nobby nic tosi hyvä.

Laitoin sunnuntaina Mountain Kingit alle ja ne saa varmaan jo tässä kevään aikana ajettua vaihtokuntoon ja Schwalbea oli ajatellut seuraavaksi renkaaksi, ja em. tekstit luettuani vain entistä enemmän. Alkaa olla jo noi Contit nähty.

Niin, ittellä ku on kokemusta vain Contin renkaista viime vuosilta. Race Kingistä olen eniten tykännyt mutta ne onkin ne World cup-versiot (en viittiny ajaa niitä loppuun edes); Mountain King 2.2 on ollut pitävä rengas (ainakin mun ajoissa) mut supersonic/black chili-rattaana mitä mulla on ollut se kuluu suht nopsaan; kolmas on hinta-laatusuhteeltaan halvimmasta päästä oleva rengas eli Traffic joka on ollut mun kokemuksen mukaan kovalla pohjalla pitävä mutta mutaisella/märällä liukas (esim. Kuusamossa Kouervaaran laavulta tullessa meni pari alamäkeä takajarru lukossa parasta toivoen ja pahinta peläten) joten suosittelen sekakäytössä olevaan maasturiin. Edellinen Speed King 2.1 oli hyvä rengas (perkale ku menivät tekemään siitä semi-slicksin), se oli sopivasti Race Kingin ja Mountain Kingin välistä.

Mulla on Bontrager LT3 renkaat tuossa maasturissa, enkä ole kovinkaan paljoa enempää kaivannut, kovasti kapoisethan nuo 2.0 kapeat on, joten pehmeässä upottaa, mutta vetelässä mutahiekassakaan ei pito ole loppunut kesken, eikä sohjossa. Tietenkin se ajotapakin vaikuttaa, itse en harrasta adreanaliininhuuruista alamäkitykitystä poluilla, asfaltilla ja hiekkatiellä saattaa alamäessä vauhti hetkellisesti nousta yli viidenkympin.

Netistä mitä olen lukenut, niin moni on moittinut näiden vetopitoa, mutten itse ole tuota mitenkään ongelmaksi havainnut, ihan ok nuo pitää ylämäkeen kiivetessä, tosin taaskin, en minä putkelta runttaa ylämäkiin.

Hintaisekseen kai nuo on ihan kelvolliset budjettirenkaat, jos sellaista kevyttä polkukäyttöä, hiekkatietä ja asfaltilla ajalua harrastaa, en nyt äkkisestään paljoa enempää osaa kaivata renkailta, ehkä asfaltilla voisi rullata vielä paremmin, mutta ei ne varmaan sitten hiekalla enää pitäisi niin hyvin.

Sekin kannattaa ottaa huomioon, että noi on varmaankin mun karkeimmat renkaat koskaan (jos talvirenkaita ei lasketa), joten voi olla etten vaan tiedä paremmasta. Schwalben edullisemmat kumit on omien kokemuksen mukaan nättejä, helposti markkinoitavia, painavia eikä mitään sivuttaispitoa, mutta tämä nyt ei taas kosketa nappulakumeja, eikä niitä joista saa maksaa itsensä kipeäksi.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dimebak Katso viesti
    Laitoin sunnuntaina Mountain Kingit alle ja ne saa varmaan jo tässä kevään aikana ajettua vaihtokuntoon ja Schwalbea oli ajatellut seuraavaksi renkaaksi, ja em. tekstit luettuani vain entistä enemmän. Alkaa olla jo noi Contit nähty.
    Nyt kyllä meni hieman yli hilseen multa tämä kommentti. Taidat ajaa aika paljon (120tVK?)
    Jos Schwalbelta otat seoksen joka pitää edes jossain niin varaudu siihen ,että ajat 3 paria niitä vaihtokuntoon siinä kun yhdet Bläk tsili kontit. Et kai sinä käytä supersoniceja protection mallien sijaan. Ne on paperinohuet kisarenkaat ja kestävyys sen mukainen. Jos ajelet pururadoilla niin sit tilanne on toinen. Eturenkaana sisurin kanssa ne menee jos malttaa himmailla kivikot yms, mut tubeleksena supersoniceista ei juuri hyötyä ole jos painaa pyörän kanssa yli 30 kg. Joutuu kuitenkin laittamaan niin tautiset paineet ,ettei taitu alle ,että oikeassa maastossa ajo on lähinnä sinne tänne kimpoilua ja suurin tubeleksen etu ,matalat paineet ja sitämyötä parantunut pito,tuntuma maastoon ja rullaus on haave vain.

Joku Mountain king II 2,4 protection BC:llä on sellanen rengas ,että siihen saa lähteä millä nobby nicillä tahansa viivalle ja häviää kaikessa ´kulutusketävyydessä ,rullausessa ja pidossa. no ok. pidossa pärjää sen 3 lenkin ajan kunnes pinta on nobbyssä kulunut pitämättömäksi ja reunanappuloista suurin osa on poilkujen varsilla. Contin suurin heikkous on sen onneton tubelessvalmius. Mullakin X-kingillä meni 2-3 lenkkiä ja 4kpl 16g patruunaa ennenkuin se alko pitämään. Kyllä ne perus polkupyörittelyssä ilmat piti .mutta heti kun laitetaan vauhtia jolloin rengas joutuu isoihin sivuttaisvääntoihin kantatessa ja kivikoissa ,ei niin onnistuneissa alastuloissa jne..jne..niin ilmaa alkaa kadota vaikka varsinaisesta kunnon burbbailusta ei voikaan puhua. Taisivat tälle kaudelle korjata senkin ongelman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kartturi Katso viesti
    Ei ole hölmäjä kysymyksiä, on vaan hölmäjä vastaajia

Kuluminen näyttää koskevan pahiten noita trail/all mountain/enduro-renkaita ja erityisesti TrailStar ja VertStar -seoksia, esim. Hans Dampfista on pahimmillaan saatu viikonlopun ajoilla sivunappulat riekaleiksi,Joka tapauksessa vähän vaikuttaa että Schwalben pitävimmissä seoksissa on ollut pito etusijalla ja kestävyys jäänyt vähän jälkeen, vastaavasti nuo XC ja traili-renkaiden PaceStar seokset tuntuu kyllä kestävän, mutta on taas sikaliukkaita erityisesti märillä kivillä ja juurilla, niinku joku testaaja tuossa yllä sanoi Nobby Nickistä ja sama on tullu huomattua Racing Ralphista aiemmin. Sen takia olin iloisesti yllättynyt noista Conteista, kun tuo Black Chili tuntuu pitävän märälläkin aika mainiosti mutta ei kuitenkaan tahmaa älyttömästi eikä tunnu kuluvan mitenkään erikoisesti.
    Hyvin kirjoitettu. Sammoo mieltä.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Nyt kyllä meni hieman yli hilseen multa tämä kommentti. Taidat ajaa aika paljon (120tVK?)
    http://youtu.be/4truiEwub0M
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Jos Schwalbelta otat seoksen joka pitää edes jossain niin varaudu siihen ,että ajat 3 paria niitä vaihtokuntoon siinä kun yhdet Bläk tsili kontit. Et kai sinä käytä supersoniceja protection mallien sijaan. Ne on paperinohuet kisarenkaat ja kestävyys sen mukainen. Jos ajelet pururadoilla niin sit tilanne on toinen. Eturenkaana sisurin kanssa ne menee jos malttaa himmailla kivikot yms, mut tubeleksena supersoniceista ei juuri hyötyä ole jos painaa pyörän kanssa yli 30 kg. Joutuu kuitenkin laittamaan niin tautiset paineet ,ettei taitu alle ,että oikeassa maastossa ajo on lähinnä sinne tänne kimpoilua ja suurin tubeleksen etu ,matalat paineet ja sitämyötä parantunut pito,tuntuma maastoon ja rullaus on haave vain.

Joku Mountain king II 2,4 protection BC:llä on sellanen rengas ,että siihen saa lähteä millä nobby nicillä tahansa viivalle ja häviää kaikessa ´kulutusketävyydessä ,rullausessa ja pidossa. no ok. pidossa pärjää sen 3 lenkin ajan kunnes pinta on nobbyssä kulunut pitämättömäksi ja reunanappuloista suurin osa on poilkujen varsilla. Contin suurin heikkous on sen onneton tubelessvalmius. Mullakin X-kingillä meni 2-3 lenkkiä ja 4kpl 16g patruunaa ennenkuin se alko pitämään. Kyllä ne perus polkupyörittelyssä ilmat piti .mutta heti kun laitetaan vauhtia jolloin rengas joutuu isoihin sivuttaisvääntoihin kantatessa ja kivikoissa ,ei niin onnistuneissa alastuloissa jne..jne..niin ilmaa alkaa kadota vaikka varsinaisesta kunnon burbbailusta ei voikaan puhua. Taisivat tälle kaudelle korjata senkin ongelman.
    Sori, olis varmaan pitänyt mainita, että noi Mountain Kingit on jo aikasta vanhat, ainakin sen 4 vuotta. Ja joo, ne on supersonicit mutta sisäkumekset on käytössä. Niin, mulla on sellainen setti renkaita, että tallista löytyy kaytettävinä renkaina Kojakit, Trafficit, Mountain Kingit ja viime syksyn viimeisin hankinta eli Schwalben Ice spikerit (edelliset oli Contin Spike Clawit, huono pito eli aikasta paskat). Noita siis vaihtelen kauden aikana eli talvet nastoilla, kevät ja syksyt Mountain Kingeillä ja kesällä Trafficit tai Kojakit alla, yleensä Trafficit.

Okei, eli vaikka luulin tuota Contia kuluvaksi niin se sitten taidakaan olla niitä kuluvampia renkaita. No voishan sitä silti kokeilun vuoksi ostaa setin Schwalbejakin välissä.

Niin, kilsoja ei tule vuodessa paljoa mutta allekirjoittaneen ruumiinrakenne, eli olen enemmän gotletti kuin atleetti, on yksi mikä syö rengasta, varsinkin takarengasta. Mutta tuon uuden fillarin myötä olis tarkoitus päästä tästä gotlettisuudesta ainakin vähemmän gotlettisuuteen

Renkaiksi tulee nyt Schwalben Nobby Nic, kertoilenpa tänne sitten kokemuksia.

Renkaiksi tulee nyt Schwalben Nobby Nic, kertoilenpa tänne sitten kokemuksia.
    Eturenkaana oleva NoNi kulahti paljon pahemmin kuin takana ollut ardentti espanjanreissulla, sivunappulat ottaa osumaa/haihtuu suhteellisen nopeasti, rullaavuudesta en osaa sanoa mitään koska reissulla ajettii enemmän alamäkeen kuin ylämäkeen/tasaisella, suomessa en ole ko. renkaalla ajanut metriäkään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •