HuntteriGiantElectrobikeCanyonRideHelkama
Sivu 1 / 35 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #1
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    530

    Specialized Fatboy

    Jokos jengi saanut noita Spessun läskipyöriä ajoo. Vaikuttaa pikaisesti todella mielenkiintoiselle laitteelle. Juttua, kommentteja ja KUVIA tähän lankaan. Kiitos. Toivottavasti joulupukki tois erääseen kotiin Kempeleessäkin moisen tulevaksi talveksi

    http://www.specialized.com/us/en/bikes/mountain/fat-boy





  2. #2
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    92
    En tiedä näistä juuri mitään, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta. Saattaa olla "valmiimpi" kuin esim on one. Hintakin suhteellisen asiallinen. Itse ainakin olisin kiinnostunut "kisahenkisestä" läskipyörästä, joka olisi heti kaupasta ostettuna toimiva peli ja valmis ajoon.

  3. #3
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    859
    Tilauksessa on, mutta taidan skipata kun tuo talvi tuli ja meni jo. Tuolta voi ihmetellä kuvia ja ensifiiliksiä. Ripotellen ovat saaneet niitä maailmalle. Suomessa taitaa olla yksi.

    Parempi versio:


    Perusversio tuunattuna:
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  4. #4
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    6
    Tilauksessa on ja pitäisi olla Joensuussa 11.4.2014 eli ohi aprillipävän menee. Onneksi olen saanut lainata vaimon Pugsleytä. Ei se "kuumetta" ole poistanut, mutta lievittänyt kyllä.

  5. #5
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    6
    Nyt on Joensuussa yksi fatbike lisää. Specialized FatBoy Expert kotiutui pari päivää etuajassa 9.4. vaimon Surly Pugsleyn kaveriksi. Pyörä on (vielä) ihan vakiokunnossa, joten kuvat löytyvät edellä. FatBoy on Karjalan väreissä eli musta-punainen.

  6. #6
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    101
    Onko tuossa Expert-mallissa jotain, mistä kannattaa maksaa 400-500€ enemmän kuin perusversiosta?

    Ilmeisesti suurimpina eroina ovat:

    Jarrut: Tektro Draco 2 vs. Shimano Deore, BR-505
    Takavaihtaja: SRAM X7 vs. SRAM X0
    Kammet: Custom 2x10, 2 piece, PF30, forged alloy crankarm, w/ 100mm CNC spindle vs. Custom e.thirteen, 2 piece, PF30, 100mm spindle

  7. #7
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Muistaakseni ovat saman painoisetkin kun tuli nuo punnittua.. Expertin mukana tulee kunnon flättipolkimet kun taas perusmalli tulee muovisilla testipolkimilla ja pelkästään noiden pedaalien suositushintakin oli jo 99€..
    The end of the road is just the beginning...

  8. #8
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    805
    Toi type2:sen X0 on mun mielestä parhaita vaihtajia mitä olen ajanut. Pitää ketjun paikoillaan hyvin kovassakin ryminässä ilman ohjureita. Sit noi e-thirteenin kammet on ihan eri maata kun noi perusmallin...

    Ainiin, ja pelkästään ton type2-x0llan sh. on 240e kun taas x7:kan saa kuudella kympillä...

  9. #9
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Ovh hinnoilla perustelun kyllä ittesä pettämistä X0 type2 saa 159€ ja esim. Shimanon saint flättipolkimet alle 40€ Saksasta. Tuskin Spessun polkimet on Saintteja paremmat. Kammissa eroa varmasti eroa löytyy. SLX jarrut saa 100€. X9 Type2 75€ toimii myös, kuin junan vessa. 400-500€ päivittää normia aika kivasti, jos huonommat kammet ei ahista, mut Karjala on aina karjala. Itsellä on aina ollut halvemman pään kammet X5 ja s1000 Sramit ei ole ollut ajot niistä kiinni ainakaan. Varmaan, jos ajelis jollai kuitusilla hetken voisin olla erimieltä, mut tieto lisää tuskaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #10
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Eilen sain oman pyöräni, ensimmäinen 20km:n maastolenkki tuli ajeltua. Olen pyörään toistaiseksi erittäin tyytyväinen, ei ole sen raskaampi ajaa asfaltilla / hiekkatiellä kuin toinen pyöränikään, cube ltd race 2012. Maastossa ajosta sitten ei voida samana päivänä puhuakaan. Minun kohdallani missä cubella oli vaikeuksia, siitä fatboylla selviää leikiten. Ylämäkiin ajaminen on jumalattoman pidon takia aivan erilaista, saa vaikka putkelta runtata jos ei muuten jaksa. Toki löysin rajani siinäkin jo eilen, eli lisää treeniä. Osaava kuski pääsee varmasti mihin tahansa. Myöskään erittäin mutainen metsätraktorin ura ei tuottanut ongelmia kuin ei myöskään pehmeässä hiekassa ajo. Suurin yllätys oli kivenmurikoiden yli ajelu, sekin oli lastenleikkiä. Sport trackeriin tallentui myöskin samaisia sykelukemia kuin kapearenkaisella ajettaessa, eikä tutussa alamäessä saatu 45,7km / h nopeus poikennut aiemmasta. Mielenkiinnolla odotan mistä itseni vielä tuon pyörän kanssa löydän, enää ei tarvitse välttämättä sitä polkuakaan.


    svheebo muokkasi tätä : 23.04.2014 at 22.42

  11. #11
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Ajelu jatkuu ja positiiviset fiilikset pyörästä vahvistuu. Ajaminen on helppoa kaikilla alustoilla, mitään ylläriliikkeitä ei ole tullut vaikka on vähän provosoinutkin. Alkuun arvelutti nuo grippivaihtajat vaan nehän istuu kuin nenä päähän, toimivat täsmällisesti ja varmasti. Ajoasento on mielestäni huomattavasti pystympi / rennompi kuin tuossa Cubessani, Cuben runkokoko 18´ja fatboy 17.5'. Jyrkät nousut ja laskut menevät ilmeettömästi, alkuun jännitti pehmeät sorakuopan mäet. Selviydyin niistäkin ongelmitta, epäilytti keulakulma että miten epävakaa on. Ei minkäänlaista vatkausta tahi vetelyä. Hyppiminen kivistä / juurakoista yms on erilaista kuin pienemmällä pyörällä, fatboy tuntuu olevan aika halukas ilmalentoon, johtunee "täysjäykkyydestä". Vaimo ajeli myös ensimmäiset 10 km fatboylla ja oli erittäin yllättynyt, teki elämänsä ensimmäisen puunrungon ylityksen, ajeli polkuja metsässä sekä liejuista peltoa. Kenties saan Hänestä joskus lenkkikaverinkin, tosin silloin saan itse mennä kapeilla kiekoilla.

  12. #12
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    101
    Onko tietoa saako fatboyn perusversioa xl-kokoisena? Fillariliikkeessä äsken olivat sitä mieltä ettei saa kuin M ja L

  13. #13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maqolf Katso viesti
    Onko tietoa saako fatboyn perusversioa xl-kokoisena? Fillariliikkeessä äsken olivat sitä mieltä ettei saa kuin M ja L
    http://www.specialized.com/fi/en/bik...atboy#geometry

    koot 15.5-21 eli s-xl pitäisi kyllä löytyä. Ainakin ameriikan puolelta..?

  14. #14
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Raispon sivuilla on ainakin koot S-XL.

  15. #15
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ei ole spessulla tällä hetkellä fatboyta varastossa toimitukseen eikä myöskään ole annettu arviota mahdollisesta toimituspäivästä.. Raispossa tällä hetkellä perus fatboy l-koossa ja expert m-koossa..

  16. #16
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    101
    Myyjän mukaan ei perusversioa ole tulossakaan xl-koossa?

  17. #17
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Spessun sivuilla perusversiosta näkyy tilattavaksi juurikin tuo m- ja l-koko..
    The end of the road is just the beginning...

  18. #18
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Laitatko linkin tuolle sivulle? Itse löysin kyllä * *Not all sizes available in all markets tekstin molemmilta en/fi sivuilta, mut tuosta ei voi kauhiasti päätellä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #19
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Niin siis kyseessä on jälleenmyyjille tarkoitetut sivut mistä näkee reaaliaikaiset varastosaldot ja saatavuudet..
    The end of the road is just the beginning...

  20. #20
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496


    Tänään tuli ajeltua 30km:n lenkki Ilvesreittiä, Lopen pappilanläänin / Luutasuon alueilla. Pyörän etenemiskyky on käsittämätön, pari kertaa joutui ottamaan hankalan paikan uusiksi kun alkoi epäilemään että "olikohan se nyt kuitenkaan hankala". Eli lisää uskallusta vain kuskille. Sellainen piirre Fatboyssa yllätti pikku siirtymillä, sivutuuli nappaa ihan toisella tavalla kiinni. Lisäksi pienelläkin rengaspaineen muutoksella on uskomaton vaikutus ajettavuuteen / ajon pehmeyteen. Eilen laitoin Bilteman pumpulla 0,7 bar molempiin renkaisiin ( Paljon se sitten oikeasti on, ei varmuutta koska Biltsun pumpun asteikko on aika huono välillä 0-1bar ) mutta heti lenkin alkuvaiheilla alkoi tuntumaan että kaikki juurakot ja kivet tulee suoraan käsille. Pyörä parkkiin ja pikku suhautukset pois molemmista päistä ja avot, mikä muutos, taas ajaminen maistui. Taitaa tulla eteen prestaventtiiliin sopivan mittarin hankinta, tai sitten mennään vaan mutu-tuntumalla.
    svheebo muokkasi tätä : 29.04.2014 at 17.26 Syy: Lisäilin tekstiä

  21. #21
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.301
    JK-shopissa on muutama Fatboy molempaa versiota ja jotenkin mulle jäi se kuva että ensiksi tullut persversio olisi ollut XL-koossa. En mene vannomaan, mutta isolta se mulle ainakin vaikutti kun testasin.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  22. #22
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    JK-shopissa on muutama Fatboy molempaa versiota ja jotenkin mulle jäi se kuva että ensiksi tullut persversio olisi ollut XL-koossa. En mene vannomaan, mutta isolta se mulle ainakin vaikutti kun testasin.
    Neljä Fatboyta olin laskevinani tänään. Ainakin yksi L- ja kaksi M-kokoista.

  23. #23
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Pyörähuollolla Lauttasaaressa näyttäisi olevan molempia xl ( 21') kokoisena.

  24. #24
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.712
    Avataan jokaiselle fatbikelle oma ketjunsa. Tai spessu on aina spessumpi. Ei spessukuskit tätä ymmärrä, anteeksi jo takakäteen.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  25. #25
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Ahistaako Minä aloin tähän jonkun muun aloittamaan ketjuun kirjoittamaan kun tekstiä ja kuvia oli pyydetty. Vielä ei ole huonoa sanottavaa löytynyt, siitä voitte olla varmoja että myös niistä kuuluu... Ja en ole spessufani, tuo nyt vaan valikoitui minun ensimmäiseksi läskipyöräksi, eikäpä minulla ole tuon ja Cuben lisäksi aiemmin maastopyörää ollutkaan. Hyvät aamunaurut sain, Kiitos ja anteeksi
    svheebo muokkasi tätä : 30.04.2014 at 10.12

  26. #26
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.301
    Eikös se ole hyvä että Fatboylle on oma ketju niin spessunvihaajien/-inhoajien/-boikotoijien ei tarvitse sietää tätä ja läskipyörä-ketjussa keskustelu pysyy korkeampitasoisena. Ja oli siellä JK-shopissa muuten ikkunalla yksi halvempi XL-kokoinen Fatboy. Eikä mullakaan koskaan ole spessua ollut, mut ei haittaa...

    Tulikin kirjoitusvirhe kun r ja t vierekkäin.
    haedon muokkasi tätä : 01.05.2014 at 18.29 Syy: Farboy->Fatboy
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  27. #27
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    660
    Paikallisessa tuohon kalliimpaan versioon törmäsin ja oli kyllä ensimmäinen läski joka synnytti vau-reaktion ja omistamisen halua. Mitään näistä ymmärrä, mutta ainakin helskurin hieno!

  28. #28
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Eikös se ole hyvä että Farboylle on oma ketju niin spessunvihaajien/-inhoajien/-boikotoijien
    Ristus ja mää olin karvan päässä hankkimassa Farttia. Onneksi Ettan pelasti mut julmalta kohtalolta ja ohjasi kohti sosiaalineutraalia valintaa.

  29. #29
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Avataan jokaiselle fatbikelle oma ketjunsa. Tai spessu on aina spessumpi. Ei spessukuskit tätä ymmärrä, anteeksi jo takakäteen.
    Kai sää voit sille Konan läskille avata oman topicin, jos noin kovasti ahdistaa. Se ei vissiinsä ole mennyt vain heikon hintalaatusuhteensa takia kovin häävisti kaupaksi

    Fatboy:n halvinta versiota kävin ihmettelemässä ja hienohan se on. Eka tehdasläski, joka oikeasti kiinnostaa.

  30. #30
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Tämän päivän lenkin jälkeen fillaria pestessä tuli mieleen ensimmäinen miinus expert versiossa. Väritys. Tuossa kiiltävässä mustassa näkyy kaikki naarmut, vahasin pyörän heti uutena ja olen pessyt joka ajon jälkeen. Toisen pyöräni mattamustassa maalissa ei näy mtn jälkiä, vaikka sillä on tuupattu vuoden aikana metsäränniä 3000km. Toki Cubessa lukee että musta väri on anodisoitu runkoon. Ketjua putsaillessani huomasin että ketjulukko on pikairroitettava, outoa minusta. Toki ketjun saa nopeammin pois tarvittaessa kuin katkaisemalla / uudestaan niittaamalla. Mitenkähän käyttövarmuuden laita..? Takahaarukkaan sain aikaan hyvät naarmut, jokin kivi taisi mennä rattaiden mukana. No, käyttölaite, vaan tarkkana miehenä yritän pitää kamppeeni kunnossa. Ohessa kuva jossa näkyy naarmut / ketjulukko.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •