Giant
Sivu 188 / 188 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 88 138 178 186 187 188
Näyttää tulokset 5.611 - 5.638 / 5638

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Onse vain mukava peli tuo Sähkö läski. Saa hyvälle tuulelle jokapäivä, nyt kun on hyvät Kiekot.
    Akullinen aamuin illoin pitää Lääkärin loitolla.

Miksi siihen Sähköä tarvitaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Olen todella kiitollinen saamastani ruoka-avusta, ja aivan aidosti niin iloinen että linnut käy ruokinnallani. En ole hyvällä tuulella, mutta iloa tuottavat asiat auttavat jaksamaan tosi paljon. Elintärkeän paljon.
    Tuossa se on kiteytettynä.

Minäkin iloitsen lintujen ja metsäneläinten ruokkimisesta. Elämässä kun ei voi löytää riemua eikä onnea, mutta usein tyytyväisyyttä ihan tavallisista ja pienistä asioista. Ja kiitos kommentista tempokisu!
    skeptinen realisti

tempokisu Guest
    No tämä oli kyllä eilen, mutta yksi unelma toteutettu; olen jo pitkään halunnu vapauttaa nahkiaisia takaisin Kokemäenjokeen ja eilen sitten saattelin 3 pientä nahkiaista takas jokeen. Sinne menivät uiskentelemaan ja talvehtimaan

( käsi ihan jäässä enkä onnistunu tarkentamaan kunnolla mutta jotain näkyy....)

tempokisu Guest
    Kyllä luonto auttaa tosipaljon. Vein tänään ( vitsit kun on liukasta vaikka on natsat...) linnuille lisää pähkinärouhetta, niin kyllä siinä jo tiaiset ja keltasirkku odottelivat ( miksei siemensekoitus voi kelvata?) niin kiva nähdä että tulevat ruokinnalle...

Iltalenkki komeassa talvikelissä! Tai ainkin melkein, mut ei passaa valittaa, jos ei tule räntää pahemmin niskaan.

Joulu toimet tehty, nyt vain nautitaan.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Hiljainen Jumbo kun haettiin vaimon kännykkä huollosta

Hiljainen liikenne. Viisi pyöräiljää tuli vastaan kolmen tunnin lenkillä. Autojakaan ei ollut liikaa. Eikä edes satanut kuin muutama pisara.

Puuilossa heinä 2kg 6.70€.
    Kaupassa kauraryynit 0.78€/kg.
    Jänikselle laitoin, luultavasti parempaa kuin omenapuun kuori.

Siis tämä pätö juttu sai minut hyvälle tuulelle ja lisäksi sähkö + pyörällä akullinen talvimaastossa.

tempokisu Guest
    Liikutuin syvästi saamistani joululahjoista, olisin itse halunnu antaa enempi mutta...alkuhermoilun jälkeen ( mä haluun sun sukat...) veljeni perheen Trixie-maltankoira antoi jopa silittää ja voi kun paljon sini- ja talitiaisia tulee vanhempieni talon parvekkeen talipalloruokinnalle!!!Ja kotona jo tuumasin että tämä vanhan joululaulunuottikirjan "Joulun Sävel" kappale "Enkeli Taivaan" tuntui aika "helpolta" ( löydän soinnut ja bassot )niin yritin...no näin 25 vuoden pianonsoittamattomuuden jälkeen kyllä se siittä lähti, totesin että jos mä tätä päivän harjoittelisin niin menisi ihan hyvin. Meni hitaasti, hieman haittasi että piano on niin epävireinen että jotkut soinnut ei nyt kuulostanut siltä mitä piti. Elämäni toiseksi koskettavin joulu, koskettavin oli se kun olin sairas 2007 ja porukat tuli tänne mun luo.

tempokisu Guest
    No siellä sain kiikarin tähtäimeen punatulkkuja! Närhi näyttäytyy suunnilleen samalla paikalla aina, äänestä jo hoksaa....olipa kiva lintukierros kun sai paljon havaintoja.
    Mä siellä ääneen totean.... "mustarastas, naaras"....mutta piruvie orava taas lintulaudalla. Läksytin, ja laitoin kannon päälle oravalle.

Sinne pitäisi saada kyltti EI ORAVILLE! tai kyltti jossa orava ja siihen punanen raksi päälle.

^Vaikka orava on fiksu eläin niin lukutaidosta tai kieltojen tulkinnasta en osaa sanoa.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

tempokisu Guest
    ^ Onneksi se reagoi vihaiseen tempokisuun. Oravalle pitää varmaan ostaa isompia pähkinöitä, ne on paljon edullisempia kuin rouhe.

Mutta ruoka-apujonosta sai tänään todella paljon ja hyvää tavaraa. Leipää ( pehmeetä) tuli niin paljo että ei tarvi puoleenvuoteen ostaa, pakastin nyt täynnä ( syön leivän aamulla niin en jemmaa niitä kuin päivän ) piparkakkutaikinaa! kun mulla on sitä koristejuttua jäljellä niin levon uuden satsin. Sai ottaa myös hyväkuntoisia banaaneja ( naurattaa aina, kun olen tämmöinen "banaanirohmu") makkaraa ( pakkaseen) ja jotain muutakin tuli.

Kokeilin pyörällä viedä linnuille sitä pähkinärouhetta, nilkat ei vaan kertakaikkiaan kestä kävellä yhtään. Ja se, että osaan vielä ajaa, tosin vauhtia on noin 15km/h mutta pääasia että pääsee ruokinnalle. Ja se pitää 3kk tauon jälkeen aloittaa ihan tämmöisestä pienestä.

tempokisu Guest
    No mukava lääkärissäkäynti. Ja sitten just huomasin ( kuori on tummanpunainen ja en erottanut sitä heti samanväriseltä matolta) että latvialaiselta nahka-nahkiaisentekijältä oli tullut joulukortti ( lähetin myös ite hänelle ) ilahdutti tosi paljon

"Mun on nyt kyllä pakko kertoo teille, että mulle on sattunut kai-ken-lais-ta viime aikoina.

Mä oon kuitenkin niin onnellinen, että mä on saanut nää ittelleni, identtiset kaksoset, Iiron ja Eskon.

Voi että."

Joulun jälkeen etsivä Viitsivä löytää kaikkea mukavaa pikkurahalla: Nämä kaksi veijaria vain yhteishintaan 7,80.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

tempokisu Guest
    ^ kiva. Itellä on niin paljo tavaraa joka puolella että on vain punarinta-valot parvekkeella ja punatulkku-valot vakiosti olkkarin ikkunalaudalla. Sitten eteisen senkillä on hileisyytensä menettänyt lyhty jossa on puu ja punatulkkuja. Ehkä parempi että meni se hileisyys, kun se piti hieman häiritsevää ääntä. Tosin kaapissa on toinen samanlainen ( aina kun löytyy jotain hienoa, osta tuplat )

Tänään kun hitaasti tallustelin linturuokintapaikalle, no jopa oli talipallerot kelvannu ja tietysti pähkinärouhe, laitoin uutta. Siinä hangessa tarpoissani tuli 3 kävelijää, jotka kiittivät että tosi hienoa että viet linnuille apetta ja peukkua ylös. Ja siellä sitten pari mustarastasta, senverta "myöhään" olin että linnut varmaan sulattelemassa syömisiään.
    Olen vieny siemeniä myös rannan isoimmalle kivelle, ja kyllä on nekin kaikki syöty

tempokisu Guest
    No olipa kiva että jaksoin lähteä Nokialle Kyyninojan ( jota muuten ollaan kututalkoilla kunnostettu parinakin syksynä) lintukävelylle. Paljon porukkaa, mutta aika vähän lintuhavaintoja ( sini ja tali, varis harakka naakka, sorsia ja puluja ja sitten ihania punatulkkuja koiraita ja naaraita paljon ) ja nämä lintukävelyt on myös hyvin paljon sosiaalinen tapahtuma, kun voidaan kertoa mitä havaintoja on ollu ja mitä oppinu. Mun jaloilla kun tunnin kävelee, vaikkakin hitaasti niin olin ihan väsy. Kävin "tontille ajo sallittu" autolla oman ruokintapaikkani lähellä olevalla paikalla, ja mahdollisimman nopeesti rouheet lintulaudalle. Ja taas sieltä tuli kävelijöiltä kiitosta että pidät tätä ruokintapaikkaa

Sattuipas sitten kahvipöydässä istuen ja lintujen lounastamista seuraten myös varpushaukka paikalle. Ei saanut saalista, katseli 10 m päästä harmistuneena.

Aurinko ja ampumahiihdon pariviestin ykkössija Seppälä - Minnkinen.
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!

http://pd.kuvat.fi/

ISP:n erittäin hyvä pito jäisillä väylillä.

Kolesteroliarvojen parantuminen, alkaa uusi ruokavalio tehota. Lihansyönti jäänyt huomattavan vähälle entiseen verrattuna.

^Mukava kuulla! Minut sai hyvälle tuulelle 5 min sitten se, kun onnistuin fiksaamaan bugin joka tärväsi talon tarjouslaskennan.

^ Kyllähän tuommoisesta uutisesta tulee hyvälle tuulelle.

Jatkoa edellisiin. On se epeli metsuri

Majavasta nuoruusmuisto ysärin puolivälistä: olin maastohommissa Kuhmon Kuusamonkylän tienoolla ja saatiin erääseen näytteeseen kiinnostavat pitoisuudet. Seuraavana kesänä mentiin kesäapinan kanssa ottamaan tarkistus- ja laajennusnäytteitä, mutta alue (muutama ha) lainehti. Majavan penteleet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •