Sivu 110 / 110 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 60 100 108 109 110
Näyttää tulokset 3.271 - 3.294 / 3294

Aihe: Mikä asia yllätti sinut viimeksi, Vol. 2?

!! että pattereitten lämmitys on lopetettu jo nyt. Yleensä vasta kesäkuussa....onneksi on vessa-pesuhuoneeseen hankittuna lisäpatteri, aivan välttämätön lisätarvike jos haluaa vaikka lämmittää sukkia tai tumppuja, tai että kosteat ( märät) ajovaatteet kuivuu edes kohtuuajassa....
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Huomasin foorumia lukiessa ajattelevani "Bravo!" ja tuntevani tarvetta kommentoida "Nostan hattua!"

Sitten vähän arkisemmin se miten hankalaa on käyttää vääräkätistä vetoketjua. Siis sellaista jossa vedin on oikealla kun on ikänsä tottunut siihen että se on vasemmalla. Näpeissä oleva automatiikka tuntuu menevän jotenkin sekaisin ja pitää oikein keskittyä siihen mitä on tekemässä (ja kun rupeaa tietoisesti ajattelemaan miten vetoketju laitetaan kiinni käy niin kuin sille kolmesta muskettisoturista joka yhtäkkiä alkoi miettiä miten kävellään eikä saanut ensimmäistäkään askelta otetuksi kun ei tiennyt laittaako oikeaa vasemman vai vasenta oikean eteen...)

Oikea vastaus oli Turvavyön, muun istuinpaikan turvalaitteen ja suojakypärän käyttövelvollisuus eivät koske henkilöä, joka on alle 160-senttinen, mikäli turvavyön käytöstä on tällaiselle henkilölle merkittävää haittaa.

Aha, no kun mä saatan riittävän lyhyt ( en ole uskaltanut mitata...) niin se olisi siis ok olla käyttämättä ( kaulaa hiertävää) turvavyötä? Mitäs toi suojakypärä tässä yhteydessä tekee, kyse oli autoilusta.

ja sitten toinen oho, että moottoritiellä saisi vain poikkeustapauksissa ohittaa oikealta, vaikka siinä on kaksi kaistaa. Olen nähny vaikka miten monta kertaa että ohi mennään oikealta. Olen menny itekin, kun se mun puolinen jono on vaan edenny nopeemmin, ei siinä kukaan ala jarrutteleen...

( Iltalehden testi, mä ymmärsin väärin muutaman kohdan ihan kapulakielen takia...)
    tempokisu.kuvat.fi

kas, säästöprojekti numero 2 on saavutettu ja ylitetty. Ostinkin sen kunniaksi rasian tuoreita mansikoita. Yhden suosikki-nukkenikin aattelin voittaa sitten kun sen aika on lauantaina aamuneljältä.
    tempokisu.kuvat.fi

Tovi sitten taisin päätyä google street view:n kuviin kun joku peltilaatikko väisti, vaikka itse olin väistämisvelvollinen. Nostin kuskille räpylää ja vasta sitten huomasin että kärryn katolla törötti "kameraperiskooppi".
    Eisss, mihin voin valittaa?

^Ne sensuroinee sut... mun sääret oli sumennettu (mitä suuresti ihmettelen, ehkä pitivät järkyttävinä?) aikanaan, mutta pärstän varmaan sumentavat anyway, lisäksi niillä taitaa olla monia kuvia joista valita sama kohta.

Ennen oli paremmin, kuski pääsi kuviin ( onneksi ehdin napata kuvan koneelleni ennen sensuuria )

tempokisu.kuvat.fi

Torstaina poistin xc-pyörästä sisurit ja laitoin litkut tilalle. Homma sujui helposti, mutta asennuksen jälkeen huomasin että yhden kesän ajetun racing-ralphin kulutuspinnassa oli reikä. Litku paikkasi reiän, mutta epäilen että lateksisisurien kanssa tuosta olisi saattanut tulla hyvin pian ongelmia lenkillä.
    Rule #1: Obey The Rules

!! No nyt ne Jasperinkujan roskat oli käyty korjaamassa - räjäytetyn uunin rippeet, pahvit, joulukuusi ja mun keräämäni. Mahtavaa.
    tempokisu.kuvat.fi

Päivällä ennen työvuoron alkua kahvihetkeä häirinnyt fasaaniemo poikasineen. Tietysti puhelin sisällä laturissa... Pallerot kompuroivat elämää suurempiin esteisiin, kuten nurmikkoon. En sitten tohtinut häiritä enempää.

Tänä aamuna roskisdyykkari: orava joka vain vilkaisi häiritsijää kun avasin jäteastian kannen ja jatkoi sitten persikan tms syömistä.

Eilen minut yllätti - kuten varmasti kymmenet muut maantiepyöräilijät - se miten ja missä muodossa sääennusteen sisälläänpitämä sateiden mahdollisuus sitten toteutui.

Voitin osto-oikeuden siihen Shimano-kirjaan, kun huvikseni osallistuin.

Eilen yllätti fillarilenkillä tuntemattomat autiotalot, jotka olivat tulleet metsähakkuun takaa esiin. Täytyy käydä tutkimassa seuraavalla kerralla. Sekin yllätti miten nopea tuo Diverge voikaan olla soralla. Tuli ihan uudenlainen ajofiilis tuttuun reittiin.

Jep, sama fiilis minulla Divergen osalta. Viime elokuusta sillä ajallut ja joka kerta vieläkin ihmetyttää, miten hyvin se kulkee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Torstaina poistin xc-pyörästä sisurit ja laitoin litkut tilalle. Homma sujui helposti, mutta asennuksen jälkeen huomasin että yhden kesän ajetun racing-ralphin kulutuspinnassa oli reikä. Litku paikkasi reiän, mutta epäilen että lateksisisurien kanssa tuosta olisi saattanut tulla hyvin pian ongelmia lenkillä.
    Itse kun käytin aiemmin Racing Ralph:a niin sellainen 100 tihkuttavaa kohtaa oli merkki että kannattaa jo vaihtaa rengas pois. Tämä 29 tuumaisissa renkaissa, ei mitään plussia vaan 2.1 ja 2.4 leveissä.
    Se mikä on yllättänyt on Vittoria XC-renkaiden (Mezcal ja Barzo) kestävyys verrattuna Scwalben tuotoksiin, eikä ole ajettavuus kärsinyt etelä-suomen polustoilla.

höh, viime kesänä Haikan Grillillä se "päivän saaliskala-annos" oli se halutuin, ja nyt kävin kysyyn...niin ei ole kalaa enää listalla. Paitsi jotain kala-tacoa.
    Ei sitten, aattelin että olisin useammankin kerran käyny, mutta se kala kiinnosti. Burgeri ei kiinnosta. Paistelen kalaa sitten ite.
    tempokisu.kuvat.fi

Maailman pienuus.

Takarenkaana ollut Nobby Nic antautui jostain syystä ja tyhjeni ihan hetkessä mutta onneksi vasta parin kilometrin päässä kotoa, toiseksi yllätti se kun hain renkaanvaihto-kaljan kaupasta niin kassatyttö kysyi paperit.

Että oikea käsi onkin näin kipeä, hyvä kun pystyi kirjoittaan ja laittaan leiman. Ajaessa joka töyssy ja töppäre *autsista* koko oikea kylkikin on kipee.
    tempokisu.kuvat.fi

Että hikoilun myötä mun vähäisestä 43kg painosta lähtee kilo pois....lenkin jälkeen siis 42kg. Siis syö paremmin kuin ikinä > paino laskee, no hieno homma sinänsä.
    tempokisu.kuvat.fi

Nastarengasspekut, jussin alla 30 asteen helteellä.

Nure ostamassa valmista pyörää???!!! itse kasaamisen piti olla se juttu.

Ihme juhannuksen yliarvostusta - Aamulehti ei tule kolmeen päivään! seuraavan kerran maanantaina. Ei tämä nyt niin Suuri Juhla ole...pakko ostaa iltalehti että olisi jotain lukemista, tai selaamista aamupalan kanssa.
    tempokisu.kuvat.fi

Perheen naisväki yllättyi rouva teeren ja poikasten kohtaamisesta.

Sillä lailla, ilmeisesti nestehukka vähäisen juomisen ja suoliston vilkkaan toiminnan ansiosta, ja vaikka aamulla oli ihan ok olo niin se auto-ongelma vei jalat ihan veteliksi kun hermostuin.
    Nyt ei pystyny syömään paljoakaan - vaikka ruoka oli hyvää - ja sitten vielä vähän tuli ylös. Tuntuu että koko kroppa kuumottaa. Onneksi on vielä huominen vapaata!
    tempokisu.kuvat.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •