Sivu 97 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 478795969798 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 2927

Aihe: Mikä asia yllätti sinut viimeksi, Vol. 2?

Irakin tämänhetkinen puolustusministeri Najah al-Shammari on samaan aikaan myös ruotsalainen sairaseläkeläinen Najah Al-Adeli, joka on työkyvytön muistivaikeuksien vuoksi ja nostaa Ruotsista asumistukia ja lapsilisää. Najah asuu Ruotsissa vuosittain viikon ajan ja sen perusteella saa tukia.

Tämä on yksinkertaisesti aivan hulvaton juttu ja vaikea uskoa nauramatta. Totta vai tarua ?

https://www.expressen.se/nyheter/ira...rag-i-sverige/

PS. Aftonbladet sama juttu:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...inister-i-irak
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

Eilen kaupungilla asioidessa joku sievässä laitamyötäisessä oleva herrasmies tahtoi laulaa serenadin punertaville hiuksilleni.

Mutta vielä enemmän yllätti tänään se, että kotiin melko kiviseltä lenkiltä palattuani huomasin, että etukiekon kiinnitys oli löysällä ja kaiken lisäksi satulakin oli löystynyt. Tuli sellainen olo, että jokohan mä taas kuolin jossain rinnakkaistodellisuudessa.

Yllätti kuinka raskasta vanhuksen kanssa on jutella, mutta tavallaan on tuolle "sen velkaa".

TMT-keskari oli lökäpöksyissä yhtä kova kuin sukkiksissa

! Emilia ja Valtteri Bottas ovat eronneet. No huh, mikähän heillekin nyt tuli, on tullut mielikuva että kaikki oli hyvin. Sitä vaan miettii esimerkiksi omienkin vanhempiensa avioliittoa joka on kestänyt 56 vuotta, että ainakaan julkkikset ei nykyisin jaksa montaakaan vuotta.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

!? minähän olen varsinainen ilmastotekojen..ilmastoaktivisti. Aamulehden juttu jossa valkeakoskelaisia perheitä kokeili kuukauden ajan erilaisia keinoja hiilijalanjälkiensä pienentämiseksi.
    Yllätti että tällaisia asioita jotkut joutuvat oikein miettimään ja muuttamaan elintapojaan ja kulutustaan. En ole miettinyt yhtään että onkos tämä nyt ilmastoteko vai ei.

1. Vaihda tuulisähköön - sori, se sähkö on nyt se mikä on.
    2. Pese pyykit matalissa lämpötiloissa +
    3. Sauno vain kerran viikossa + en sauno ollenkaan
    4. Vietä kasvisruokapäiviä tai vaihda punainen liha kanaan tai kalaan. + syön näitä kaikkia tosi vähän, mutta hedelmiä ja marjoja ja puuroa ja leipää mieluummin
    5. Keitä kahvia vain tarvittu määrä + ja suodatinpaperinkin käytän vähintään kahteen kertaan ( alla vanhat porot)
    6. Suosi riisin sijaan perunaa tai ohraa + en käytä riisiä
    7. Valitse "viallinen" vihannes eli vaikka käyrä kurkku, siinä ruokahävikki kutistuu jos ostaa käyrän kurkun ? en osta kurkkua, kesällä suomalaisia tomaatteja kylläkin
    8. Tee etätöitä - etätyöpäivä säästää työmatkoihin kuluvat eurot ja hiilidioksidipäästöt + just, en tee etätöitä mutta työmatkaan ei kulu euroja eikä tule noita päästöjä
    9. Anna lahjaksi tarpeellista + joo olen antanu ja tänä joulunakin annan
    10. Käytä pesuainetta harkiten, pesuaineen mittaaminen säästää rahaa, pesukonetta ja ympäristöä. + käytän pesuainetta harkiten, eikä ole pesukonetta...
    tempokisu.kuvat.fi

Oho?! ei nyt mikään aamu ole....otin päiväunet ja herätessäni äskön olin ihan varma että jaha, unohtui ottaa aamupalaleipä pakastimesta. Mutta onkin siis sunnuntai-ilta ja kohta tulee Tanssii Tähtien kanssa.
    tempokisu.kuvat.fi

Punainen valo edessä ei enää tavallaan yllätä, mutta... Punainen valo edessä ja valkoinen takana. Ja myöhemmin pelkkä valkoinen takana? Ei helv...

Tuli paperipostia pitkästä aikaa. Toinen mikä yllätti oli siellä Elisan ilmoitus että niiden sähköposti muuttuu maksulliseksi. Yllätti myös se että mulla taitaa jostain muinaisuudesta olla mailiosoite sielläkin .. voikohan ne alkaa ihan tollasella ilmotusluontoisella viestillä laskuttamaan siitä? Ei sinänsä, en mä sillä mitään tee mutta jos ei muista lopettaa sähköpostia tai jospa vaikka olisi kirje kadonnut matkalla ja olisn kiertämässä maailmaa.

Perskules, niin on mullakin joku muinaissähköposti sieltä, yritin lopettaakin joskus mutta en kyllä löytänyt kuinka se poistetaan käytöstä . Eipä oo kyllä tullut moista ilmoitustakaan.

Auton kuvalla edestä ja takaa varustettu maksukehoitus Norjasta heinäkuun alusta.

Eräpäiväkin jo viikon vanha postilakon takia.

^^ OmaElisasta pitäisi pystyä. Hinta 2.90/kk, sisältää 500 Mt kotisivutilaa ja maks 5 osoitetta .. ei toi paha olis muttei tarvi.

^ Elokuun loppupuolen välähdys ja bussipysäkillä ollut liikkuva valvonta-auto Pohjois-Karjalan reissulta ovat vielä tulematta ... ehkä toi auto olisi realisoitunut nopeammin, noista tolpista sitten tiiä. Huomautukseksi olisi varmaankin jäänyt.

Nyt tuli tekstari POSTIlta että Amazonin paketti on matkalla kotitoimitukseen .. pitäiskö huolestua, aiemmin tullut DHL:llä

Oli töitä siten että lähdin vasta vähän ennen viittä. Olin itsekin hyvällä mielellä ( no kuka ei olisi jos eilen olisi saanu veronpalautusta 3 kk palkan verran...) - kannattaa hymyillä ja olla iloinen silloin kun voi, eli nyt.
    tempokisu.kuvat.fi

! Tässä iltasanomien nettisivuja selaillessani, Timo Seppälä ( dopingvalvoja) halvaantunut, tämä kolme vuotta sitten kun kaatuessaan löi päänsä kiveen. En ole aiemmin tällaista uutista lukenutkaan. Mun mielestä pahin mahdollinen kohtalo on se että raajat "menee" mutta pää ei.
    tempokisu.kuvat.fi

! kääk, suomen kieli ! Avasin isän uudella tietokoneella w-clubin foorumin ( näytin miten erilaisia kuvia me siellä ollaan otettu...) ja englanninkielinen foorumi olikin - suomeksi. Ei melkein ymmärtäny mitään, ja moni asia oli suomennettu aika kökösti.
    tempokisu.kuvat.fi

Helppoa rahaa. Seinään jesarilla kiinnitetty banaani 120000 USD. Sitten joku meni vielä syömään sen banaanin ! Onneksi aitoustodistus jäi jäljelle:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/...4-667fc15595a3
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

Kävin puntarilla ja olin varma että kilo nyt ainakin on tullut lisää.

- - Vanhanmallinen vaaka, ja viisari ei nyt ainakaan yli 43kg näyttänyt... ja olin vielä muutama tunti sitten syönyt.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti

Edit ;Tosin, saatanhan olla joku erikoismieskin ?,mulle ei vaan sitä tietoa ole annettu tiedoksi
    No nii, nyt on käyty kertaamassa, ja nyt on sit tietoakin.Ei sit siitä enempiä . . .

Poikani 3v tykkää äitinsä tavoin kuunnella musaa autoillessamme. Liikenteessä alkoi takapenkiltä kuulumaan vakava pieni ääni: "Miltä susta tuntuis, jos poliisit hakis sut ja veis sut putkaan? Laita kovemmamalle!"

Oma käytös Päivitin eilisiltana liittymänopeutta noin kasin maissa. "klik ja klik" homma helppoo nykypäivä ja kling, tekstiviesti elisalta jossa teksti jotakuinkin "nopeus on muutettu ja toiminnassa, voi ehkä vaatia modeemin uudelleen käynnistämisen."

Mitäs !, näyttö pimeni ja tietokone käy. Käynistys uudestaan ei tuottanut tulosta, koneen pakkosammutus sama homma ja jopa nousukaapista kaapeli hetkeksi irti sama homma.
    Rupes vituttaa tälläista jonka käyttötaito pääosin sitä jotta löytää koneen käynnistysnapin. Puhelimesta elisa gurun palvelunumero esiin ja soitto. Eka ne normit jos tarvitset sitä ja sitä paina1 ... ja sit hinnat...odotusmusaa (joku elviksen hitaampi, kai kellonajasta johtuen) 7 minsaa ja guru vastasi esittelyineen ja toivotti hyvää iltaa tiedustellen ongelman laatua? Kerroin ettei ilta nyt tällä hetkellä ole hyvä elisan toiminnan ansiosta sillä (tähän käyttöpaikka) kone käy ja näyttö pimeänä liittymän nopeudenvaihdon jälkeen. Guru vastasi jotain johon sanoin jotta tää maksaa mulle perusteetta kaiken aikaa enkä pidä siitä. Kysyi jotain ja sanoi mitä jos hän soittaa minulle päin. Kerroin asian jo kuulostavan paremmalta.
    Hetki ja hän soitti, myöntää pitää että kaveri osasi alansa. Hillitsin kyllä hiven äkkipikaista luonnettani soittaessani ja ehkä tuo seitsemän minuutin odotuskin viilensi kiukkua, joka tapauksessa guru otti tilanteen hienosti haltuunsa ja vajaa puolen tunnin kuluttua... no ette lukisi tätä tekstiä jos ei homma olisi pelannut hyvin. Piti ihan vielä kiitellä kaverin ammattiosaamista lopuksi sillä yksi asia mitä arvostan on ammattitaito olikysessä ala kuin ala ja uskon että vaikka noi gurutkin tosta rahan saa aina kiitokset hyvin tehdystä työstä lämmittää.

^ hyvä palvelu saa hyvälle mielelle. Ite olin kiitollinen kun PayPalin helppimies auttoi mua liittämään luottokortin PayPaliin, ja siis mun piti selittää asiani englanniksi. Se puhelu maksoi 50e ( nyt kun tuli uusi luottokortti niin sain sen itse liitettyä ) toi tunne kun koneeseen tulee "joku häiriö" on ihan kamala, mä meen ihan voimattomaksi ja syke alkaa olla maksimissaan ja paniikki iskee. Vähän sitäkin varten on hyvä että on tuossa varakone jo valmiiksi ostettu.

Mutta ei helvata sentään, olen taas laihtunu kilon. Paino on nyt - olen jo tänään syönytkin enkä ole käynyt vessassa - 42kg. Ei ihme että talviajohousut, jotka on ennen pysyny yllä ilman että henkseleitä laittaa, ei oikein kunnolla pysyny paikoillaan.
    Ihan tämän syksyn aikana olen laihtunu tosi nopeasti, kesällä olin vielä 47kg.

( syksyn. mulla tulee mieleen yksi asia, sama jonka jälkeen verenpainekin alkoi heitellä miten sattuu...)
    tempokisu.kuvat.fi

Nuoskalumi kiilautui lokarin ja eturenkaan väliin ja jumitti etukiekon. Loppumatkan parisataa metriä sitten saikin kantaa sitä pyörää kotiin.

Meille tuli uusi naapuri, 'Avspärrat'. Tervetuloa! Oletan että tämä uusi naapuri on kovin hiljainen.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Saamani (julkiset) kiitokset kuluneen vuoden työpanoksestani yrityksen eteen. Ei näkyne kukkarossa mutta kiitoksellakin pärjää jo pitkälle. Ehkä sitä sentään saa jatkaa hommailua.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

^ onnittelut, mun hyvän joulun toivotukseen ei edes vaivauduttu vastaamaan. Kuten ei sähköpostiinikaan, jossa ehdotin että voisin tulla tänä viikonloppuna töihin vaikka lyhyemmäksikin ajaksi. Jatkan hommailua kuitenkin, tulee ainakin ajeltua vähintään 30km niinä päivinä. ( tai siis kun muutakaan ei ole....)

Jaha, Aamulehden urheilutulokset kirjataan vain 10 parasta allekkain, sitten järjestysnumerolla mukana olleet suomalaiset. Huono tapa, järjestysnumero olisi parempi ja vaikka nimet peräkkäin.
    Urheilussa on nyt uusi yhdistelmälaji, nimittäin shakkinyrkkeily. Vuorotellen 3 minuuttia, aloitetaan shakilla. Voittaa voi joko shakkimatilla, tai kehässä tyrmäys tai tuomarin päätös.

- sensijaan Aamulehden graafikon Anssi Mänttärin sanakieppi-tehtävä ei yllättänyt; täysin merkityksettömän tekemällä tehdyt sanakiepit ei innosta ollenkaan, tyyliä "Samulin henkari - Hemulin sankari". Aluksi Mänttärin kuvatehtävät oli kivoja, nyt ne ei ( ainakaan minua) enää inspiroi.
    tempokisu.kuvat.fi

^^ Tosi hieno homma.

( Olen itse enemmän rahan perään ja "vaivaudun vähäsen kehuista, vaikka ainahan ne parempia kuin moite.) Sanonkin usein vanhalla fraasilla "kissa kiitoksilla elää"

Alakin varmaan kyllä toinen, tuntuu että firmassa jossa oon töissä on ehkä hiven liikaakin kehuja ja taasen huonosta työstä ei kukaan sano mitään. Rakennusala niin tuo huonous ja halpuus alkaa olemaan enemmänkin normi.

^ mä olen kyllä saanut asiakkailta hyvää palautetta, että on asia hoitunut ja ollut mukava käynti.

Äskön pieni ulkoilu ( sateessa) takaisintullessani huomasin valovoimaisen porukan autotiellä ja ...mä mukaan! käännyin ja temposin porukan kiinni. Oliko tämä nyt semmoista "talvipäivänseisaus-lenkkiä"? no yllätti että sain porukan kiinni aika nopeesti ( meni hetki kun päätin..) ja pysyin muutaman kilometrin mukana, lähinnä halusinkin testata että miten kovaa mennään ja pysynkö mukana. Onhan se porukassa ja peesissä ajaminen ihan eri kuin yksin pakertaa, mutta en mä mitään 200km lenkkiä tällä elopainolla enää jaksa.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ mä olen kyllä saanut asiakkailta hyvää palautetta, että on asia hoitunut ja ollut mukava käynti.
    Hyvä homma tämäkin! Lähinnä tarkoitin kun firmassa ruukataan ihan normaali työtäkin ja sen alapuolella olevaa kehua. Tykkään että siitähän palkka maksetaan jotta työ on laadukasta ja kelpaa asiakkaalle ilman reklamaatioita.
    Ymmärrän toki sen että peltialaa harjoittelevia pitää kannustaa positiivisesti ja miksei omaa mieltäkin lämmitä kun esim viime vkolla työnjohto kiersi hallin ja sanoi "on taas hyvää työtä."

"hevosmiesten uutistoimistossa" meni sukunimi oikein, mutta etunimestä ei tippunut lisäpisteitä..koska olen yhä elossa.
    piti pariin otteeseen lainata Mark Twainia sopivassa paikassa.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •