CanyonHuntteriGarminBikeshop
Sivu 136 / 138 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 86 126 134 135 136 137 138 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.051 - 4.080 / 4130

Aihe: Mikä asia yllätti sinut viimeksi, Vol. 2?

Nahkiaisetkin muuttivat Esson baarin puolelle.

Katselin eilistä Slovakian ympäriajon etappia ja huomasin yllättäen pitäväni Slovakiaakin ihan sopivana matkakohteena maantiepyöräilyä ajatellen. No, ei vaineskaan (vaikka mukavilta ajettavilta ne tiet vaikuttivat eikä maisemissakaan vikaa ollut), sillä se mikä yllätti oli miten oudolta pyörä, jossa oli vannejarrut, näytti kaikkien levyjarrullisten pyörien joukossa.

Miltei yhtä oudolta kuin levyjarruilla varustetut pyörät näyttivät, kun niitä ilmestyi pelotoniin...

Niin siitä huolimatta että sama asia oli yllättänyt jo edellisenä päivänä kun katsoin Luxemburgin ympäriajoa. Siellä Leopard Pro Cycling ajaa vannejarrullisilla Gianteilla.

Että kututalkoissa tulee näin väsy. Satoi vähän väliä ja kolme vaatekertaa joutui vaihtaan, ja itelleni on raskasta kantaa kiviämpäreitä mutta tein sitäkin.
    Tosin hommiinhan sinne on menty.
    Jos nyt olisi saunavuoro niin kyllä kelpaisi.

^^ ne pakkosiirrettiin sinne #¤ saa nähdä mitä seuraa...
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Potkut firmasta 24 vuoden jälkeen toistaiseksi jatkuvalla työvelvoitteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Mulla tuli just 25 vuotta täyteen ja kyllä, samankaltainen skenaario käynyt mielessä. Enhän mä ole mitään muuta elämässäni tehnyt kuin just tätä, mitä v*ttua sitten nyt tekisi noin viiskymppisenä...?
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

24 täynnä täälläkin ja tekemistä kyllä keksisin jos potkut tulisi. Ei vaan töitä huvittaisi sitten enää tehdä, ehkä jonkun asteen syrjäytyminen voisi tulla kysymykseen. Mut toi on paha jos on työvelvoite. Saikkua?

Joo, sama täällä. Työ on sinänsä kivaa ja kevyttä verrattuna mihin tahansa, mutta kun ei enää kiinnosta pätkääkään.
    Erakoituminen tai syrjäytyminen kiinnostelee kovasti.

Ei ehkä jaksa koko 6kk saikutella

Biznez is biznez and Moses is Moses kuten Pellonpää roolissaan totesi aikanaan.

Saahan sitä tehdä liiketoiminnassa päätöksiä muutosneuvottelujen yhteydessä mutta jos homma hoidetaan ilmoittamalla meilillä että ”tuletko huomenna keskustelemaan työsuhteesi päättämisestä” niin se kertonee jo jotain asiaa hoitavista ihmisistä. Plus sitten tuo toistaiseksi jatkuva työvelvoite.

Täällä on 39 vuotta täynnä. Ikää myös on sen verran mitä isällä ja äidillä olisi silloin kun jäivät aikoinaan putkeen (58v), mielellään jäisin jo eläkkeelle.

Tuo työvelvoite irtisanotulle ei kyllä hyödytä mitään/ketään. Motivaatio nollassa, osastopäällikkö vielä alkoi kitistä lojaalisuuden puutteesta... Oli aika lähellä mennä tilanne henkilökohtaisuuksiin, vähemmän yllätt äen. Nimimerkillä ne 6 kk aikoinaan roikkunut.

Tsemppiä Marco1:lle. Itse aloittaisin tuossa tilanteessa nk. italialaisen lakon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köfte Katso viesti
    Nahkiaisetkin muuttivat Esson baarin puolelle.
    Jep, Nakkilan Essolle. Nakkilassa ne tosin pääsee hengestään ja syödään.

!! olen tässä jo hieman katsellut hinta-arvioita eräälle kirurgiselle toimenpiteelle, ja kyselin nyt vielä yhdestä paikkaa Tampereella ( sivustolta ei mitenkään löytynyt minkäänlaisia suuntaa-antavia hintoja, palautteita oli tullut ja kuulemma "suolaiset hinnat" ..).
    Mitä muuten olen katsellut niin kalleimmillaankin noin 5ke. Ja sitten ^ paikka, alkaen 9ke, kääk!
    tempokisu.kuvat.fi

Piti käydä poimimassa pari pientä kippoa puolukoita. Aiemmin mustikoita noukkiessani katselin että tulee puolukkaa...
    Ensin yllätti tihkusade, olin jo kuitenkin perillä ja kävin katsomassa - ?? ei ollu puolukoita ollenkaan.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Mä olen toivonut potkuja tai firman kaatumista ja sitä kautta potkuja jo vuosia. Tietysti, kun olen tunnollinen työntekija, niin eihän niitä potkuja tule, eikä muuteenkaan, kun olemalla naamat työpaikalla ja sekin useammin, kun yhden kerran. Mulle vois sopia joku määräaikainen työ, niin tietäis, että ei tämä työn suru loputtomiin kestäis. Sit olis lomaa ja hommais taas jonkun kiireapulaisen työjakson ja ihan sama mitä hommia. Tai sit oma yritys tai semmonen duuni, että ei tarvis nähä ketään koko päivänä. Erakoituminen sopis aivan hyvin mulle. Ainut mikä siinä huolettaa on terveydenhuolto.
    "GRAVEL IS THE SALT OF LIFE." - Ari Vatanen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tempo Katso viesti
    Tietysti, kun olen tunnollinen työntekija, niin eihän niitä potkuja tule
    Tuo ei valitettavasti kyllä takaa yhtään mitään, ainakaan IT alalla. Viereltä on kannettu kolleegoita väkisin pihalle ovesta siihen tahtiin vuosien saatossa että heikompaa hirvittää, ja aika harva niistä ollut mikään onneton paska, päinvastoin, hyviä tunnollisia duunareita mitkä repineet selkänahastaa firman hyväksi kaikkensa paskoilla työajoilla sekunnin varoajoilla omat menonsa jättäen että firman asiakkaat ovat saaneet systeeminsä kuntoon nopeasti. Ei mitään vaikutusta, kengänkuva vain perseeseen ja ulos ovesta. Yksikin kolleega niin itse talutin sen (hänen pyynnöstään) ovesta ulos kun halunnut enää hän pomoa nähdäkkään, niin lienee ottanut niin koville asia että oli kuolinilmoitus lehdessä jonkun kuukauden päästä tapahtumasta...

Toi on kyllä surullista
    Toistaiseksi itse olen ollut alalla/työnantajalla jossa potkuja ei ole näköpiirissä niille heikoimmillekaan työntekijöille ainakaan jos ovat vakituistettuja. Määräaikaisten osalta ei toki jatketa soppareita jos osoittautuvat onnettomiksi.

Mun suurin pelko on että jos sais potkut, löytyis heti uusi, entistä huonompi, työ. Sitten vituttais. Se on joko arjen puurtamista tässä tutussa vankilassa tai kokonaan työtön. Myös melko horror olisi jos työkkärin täti keksisi että sinuthan voi uudelleen kouluttaa ja eikun koulun penkille. Tiedän yli 50v äijän jolle kävi näin.

^ Minä olin "vasta" 49-vuotias tuota vastaavassa tilanteessa,
    ainoa realistinen vaihtoehto oli se koulun penkin kutsuhuuto.
    Ei ehkä parantunut, mutta ei myöskään huonontunut, plussana
    ei tarvi venyä jatkuvasti yliaikaa ilman oikeaa korvausta.
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

^Mä en kyllä jaksais, aikanani kun tuli istuttua koulussa "riittävästi", minkä jälkeen vedin vielä puolikkaan korkeakoulututkinnon "huvikseni" .. no ei ihan mut melkein. Vieläkin nään painajaisia kokeista ja kursseista. Lisäksi kun nyk. elinajaodotuksen mukaan eläkkeeseen on alle 10v niin vaikka 3-5 vuotta koulussa ei kovin pitkää työuraa takaisi, tuntuisi vähän hölmöltä.

Eräs eläkkeellä oleva entinen työkaveri teki nuorena miehenä pahan mokan tehtaalla. Osaston johtaja ärisi ja kysyi että arvaa miksi et saa potkuja. On pieni riski että löydetään vielä huonompi mies tilalle.

Tämä joskus 60 luvun lopulla.

^^ siinä 90-luvun taitteessa, oma isäni yli 30v Valkella ja maailman tunnollisin säntillisin jä jämptein työntekijä - kerää tavarasi ja morjensta. Olin ollu kesätöissä Valkella ja tämä asia satutti enemmän minua kuin isääni. Sitten pari vuotta risusavottaa eläkeputken takia. Sama kokemus itselläni, tein hommia vapaa-ajallanikin ja sitten se tapaaminen koskien työtehtävien laajentamista olikin - potkut. Samalla selvisi että olin ollut työttömyystukityöllistetty ( lääkäriaseman toimistotyöntekijänä).

Nykyisessä työssäni "nyrkkeilyvihkoon" terveystietojen kirjaaminen ei ole ollut se mieluisin asia, mutta nyt kun ne esitiedot oli kollega kirjannut ja minulle lankesi vain yleistarkastus ja merkintä "fit to box" huomasin että eihän kollegan merkinnöistä saa mitään selvää, yes or no- I do not know....jatkossa olenkin iloinen jos saan ( en siis joudu) kirjata ne ensimmäiset merkinnät.
    tempokisu.kuvat.fi

Onko Sel8nteeltä rahat vähissä, kun pitää myydä kämpät ja kiesit? Toki varmaan vaan vähän niitä tarpeettomia.

^Ja ihan vaan puljua tukiakseen esiintyy Veikkauksen mainoksissa.

Mehtämikko on myynyt sielunsa.

Lempäälän kututalkoissa oli tosi paljon porukkaa, aattelin ettei varmaan jää tekemistä....todellakin sai tehdä. Ja aika lailla väsähdin.
    tempokisu.kuvat.fi

Nauraa epäilyttävää toimintaa metsänreunassa

Ajelin pyörällä puolukkapaikalle, josko siellä olisi puolukoita ja otin mukaan vain 2 pientä rasiaa. Pyörän jätin ojaan, ja ihan vierestä sain noin 15 minuutissa poimittua kupposeni täyteen.
    Eikun takas pyörälle ja....no siihen oli tullu sotilaspoliisiauto ja kaksi nuorta sotilaspoliisia mun luo, että milläs asialla olet? eh, puolukoita noukkimassa ja näytin puolukkarasiat.
    Kuulemma oli huolestuneilta kansalaisilta tullut ilmoitus ( ilmoituksia) epäilyttävästä toiminnasta alueella ( varuskunta-aluetta, mutta olen poiminut siitä samasta paikkaa puolukoita kymmenen vuoden ajan...) joku keltaliivinen, ja mullahan oli keltainen pyöräilyliivi. Onneksi oli seuraavaa etappia eli kauppaa varten korttilompakko mukana, piti nimittäin myös todistaa henkilöllisyys. No vähän hirvitti että saanko mä sakot.....kuitenkin vastasivat että puolukoita saa siitä poimia, kunhan katsoo ettei ole mitään sotaharjoituksia just siinä. No harvemmin siinä ihan rinteessä varmaan...

Lähdin sitten ajeleen takas, ja kyllä nauratti "epäilyttävää toimintaa" siitä meni noukkimiseni aikana ohi kolme autoa, ihmettelen että hetikö on soitettu jonnekin ?? ja eikö sieltä nähty että mulla oli kippo toisessa kädessä ?

Siellä on pienellä alueella valtavasti puolukoita, ja meinaan mennä toistekin isompien kippojen kanssa. Laitan johonkin sopivaa paikkaan "poimin puolukoita"- ilmotuksen. Ettei ny sen takia tarvi viranomaisia vaivata.
    tempokisu.kuvat.fi

Lumikko oli päätynyt jonkin ateriaksi. Mikähän noita syö/saa kiinni?
    Pihamaalta löytyivät jäänteet, saattaa toki olla ollut syystä tai toisesta
    heikkokuntoisempi yksilö. Syöjälläkin on ollut nälkä, tuossa nakin
    kokoisessa rääpäleessä kun ei mitenkään runsaasti syötävää ole.
    "The World is full of Kings and Queens, they blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Jaa kilometrikisa loppuikin jo, muistin väärin että jatkuisi kuun loppuun. Ylivoimainen voitto tuli, mutta olisi vaatinut vielä 2-3 lenkkiä, että olis tullut mukavat tasatonnit.

Se minkä ei olisi pitänyt yllättää minua eli se että autoalalla on juttuja, jotka eivät enää edes ole uutuuksia, mutta minä en ole tiennyt sellaisia olevankaan.

Tapaus kerrottuna: kävin ruokaostoksilla Puotinharjun ostarilla (jota jotkut Puhokseksikin kutsuvat) ja silmäni osuivat parkkipaikalla seisseeseen autoon, joka lähemmässä tarkastelussa osoittautui BMW i8:ksi.

Wikipedia kertoo autosta:
    "BMW i8 on BMW:n vuosina 2014–2020 valmistama kaksiovinen coupé-mallinen Plug-in-hybridiauto. Auto kiihtyy 0–100 km/h 4,4 sekunnissa. Auton huippunopeus on rajoitettu 250 km/h, mutta pelkällä sähkömoottorilla 120 km/h.[1] Hybridiin sähkömoottori on sijoitettu auton etuosaan ja se tuottaa voimaa pelkästään etupyöriin. Taka-akselin eteen sijoitettu bensiinimoottori jakaa voimaa takapyöriin. Näiden kahden moottorin ansiosta auto on nelivetoinen. Auton toimintamatka pelkällä sähkömoottorilla on noin 35–40 kilometriä. Suomessa auton hinta oli noin 150 000 euroa veroineen."

Vaikken yleensä innostu autoista - elleivät ne satu olemaan lapsuuden ajoilta tuttuja - enkä edes virtaviivaisen näköisistä urheiluautoista, niin nyt i8:n muotoilu oli kyllä jollain lailla puoleensa vetävä. Vähän sellainen että siinä oli selvästi jotain liikaa, muttei kuitenkaan liian paljon, if you know what I mean. Ja kaiken kruunasi väri. joka vaihtui sen mukaan mistä kulmasta autoa katseli ja mistä suunnasta auringonvalo tuli.

Koska olin fillaripuolella nähnyt pyöriä, jotka samalla lailla näyttivät erivärisiltä eri valaistuksessa, kuvittelin että tässäkin on kyse käytetystä maalaustekniikasta - mutta kotona läppärin ääressä selvisi että kaikki olikin aikaansaatu peittämällä auto muovikalvolla eli kyseessä oli Color shift vinyl wrap (mitä lie suomeksi?

PS Loppujen lopuksi siinä kävi niin että kun olin kävellyt auton ympäri varmaan kahdeksan kertaa, pysähdyin ja tunsin itseni hieman naurettavaksi Mutta olisihan se hauska nähdä tuommoinen kotitalon parkkipaikalla, vaikkei itse sillä ajaisikaan!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •