Olisiko kukaan kiinnostunut ajamaan lauantailenkkiä napsun taikka pari vauhdikkaammin? Pitkä Pirkka lähestyy, ja olisi hyvä saada vähän reippaampaa pitkää alle. Eli 32 km/h tai hieman yli. Joko Nässyn ympäri vastapäivään, tai sitten tuo Eräjärven lenkki?
Esimerkiksi näin sen voisi ajaa.
https://ridewithgps.com/routes/13840020
Eli Valkeakoski-Sääksmäki-Toijala-Urjala-Kylmäkoski-Viiala-Metsäkansa
Tuollainen lenkki olisi tietenkin järkevää ajaa kevyesti. Katson huomisen Eräjärven lenkin jälkeen tarkemmin.
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Käy ripeempiki vauhti jos vaan porukkaa löytyy. Mieluummin toi eräjärvi siellä ei oo tullu ajeltua.
Ajan huomenna sunnuntaina Armonkalliolta klo 8:30 lenkin Siuro_Salmi_Häijää_Kiskokabinetti_Rämsöö_Ves ilahti_Sääksjärvi (tai Varuskunnantie, Pirkkala) n. 140 km yhteensä. Rounionkadun Siuron päässä olen n. 9:10. Yksin ajelen n. 27 km/h, ryhmässä kai vähän vauhdikkaammin eli kahvistelun kanssa n. 6 tuntia.
Tervehdys Kanuuna toverit!
Onkohan yhtään keltapaitaa ajatellut lähtevänsä savoon ensiviikonlopun (28.5) tour de Tahko tapahtumaan?
Satun itse oleen siellä suunnalla ja ajattelin josko olis ajoseuraa...
Kaikkea hyvää
Hätäisempi Eräjärvi porukka kiersi mukavassa säässä 9-11 kuskin voimalla Koiliskeskukselta Kaukajärven Mäccärille noin120 km ja 3 ja puoli tuntia. Kitokset kaikille mukavasta reissusta.
Eräjärven lenkin tie on suurelta osin erittäin hyvässä kunnossa ja muuten hyvässä kunnossa, siellä kannattaa käyttää käydä uudestaan!
Yksi Kaupin kanuunankuulista - ei niin kova eikä nopea, mutta kuitenkin pyöreä ja painava.
Porukkaahan löytyi hyvin! Kiitokset Petrille ideasta ajaa tämä harvoin ajettu upea reitti, ja kiitokset nopeampaan ryhmään mukaan lähteneille! Mentiin vauhdikkaasti mutta rennosti. Tämän kauden tähän asti paras lenkki, ja monta hyvää on jo ehditty ajaaSpekseissä ilmeisesti pysyttiin. Minulla tuli tumpeloitua Garminin kanssa, 142 km ja 32,4 km/h se näyttää kotisiirtymineen, mutta pätkä puuttuu. JuRin mukaan Koilliskeskukselta Rönnin lavalle tultiin 34 km/h. Ilmeisesti paluupätkä Rönnin lavalta Kaukajärven McDonaldsille tultiin melkein samaa vauhtia? Oman tavoitteen osalta kyllä ihan nappiin
Jälki.
Rauhallisempi ryhmä ajeli noin 28 km/h keskarilla suunnitellun 137 km. Erityisesti Rönnin tauon jälkeen ajettu useimmille tuntematon pätkä (Pitkäjärventie + Laasolantie) oli hieno, vaikka tie ei ollut aivan yhtä hyvässä kunnossa kuin Eräjärventie, joka oli aivan täydellinen. Nopeampi ryhmä taisi oikaista tämän pätkän, kun kilometrejä tuli niin vähän.Mukana tänään oli yhteensä noin 35 ajajaa ja lisäksi 23 km/h ryhmän ajajat. Eräjärven mäessä oli vastatuuli eikä siinä päästy edes yhdeksääkymppiä.
https://www.strava.com/activities/583088849
Näittekö maratoonareita? Västilän maraton juostiin klo 12 alkaen, kolme otti "varaslähdön" klo 11. Tulivat Längelmäen suunnasta Eräjärven ja Rönnin väliltä ja kävivät kääntymässä reilun kilsan Rönnin suuntaan.
Eräjärventiehän ei ole enää ihan siinä kunnossa kuin viime vuonna, nopeasti nastat syövät pinnan röpelöiseksi. Varmaan vähän tasoittuu kyllä kesän aikana, railoja ei kyllä ole yhtään. Mutta ihan hyvä vielä joo.
Olisiko juuri kolme juoksijaa tullut meitä vastaan mainitussa paikassa. Kannustimme kaikkia tasapuolisesti.
Olisikohan huomenna sunnuntaina mukaanlähtijöitä? Vuodenaikaan nähden, hyvin, hyvin, hyvin kevyelle maatielenkille. Vauhti lähempänä 20km kuin 25km..Reittinä Ylöjärvi-Elovainio-Pinsiö-Siuro eli Siuronlenkki! Liikeelle lähden Winterinmutkan kaupalta..onko se nyt sitten K vai Valintatalo nykyään klo. 10.00..Vauhti sopii taatusti huonompikuntoisellekin tällä kertaaItse en pysty tuosta vauhdista lipeämään ..paitsi alamäessä! Välikahvittelu siurossa...
Ajetaan Seitsemän kirkon pyörälenkki tämän suunnitelman mukaisesti huomenna lähtien Mustalahden satamasta klo 8.00. Sääksjärvellä (Ruskontien ja Tampereentien risteys) ollaan noin puoli tuntia startin jälkeen klo 8.30 ja tästä voi hypätä mukaan. Vauhti on osallistujista riippuen jotakin välillä 25-30 km/h. Luonnollisesti jokaisella kirkolla pysähdytään hakemassa leima ja mehulla/kahvilla/keitolla. Kannattaa asennoitua enemmän retki- kuin kisamielellä.Palatessa saatetaan ehtiä Rosendahl GP:tä katsomaan, mutta sen vuoksi ei ryhdytä nostamaan vauhtia.
Lenkkejä on huomiselle sunnuntaille on jo mukavasti mutta laitetaan vielä yksi tarjolle. Ajan kevyen lenkin noin 25:n keskarilla Koskenvoimaan. Lähtöpaikka poikkeuksellisesti Myllypuronkadun Pallopojan kioski klo 11. Meno Anian rantatien kautta. Paluu sovitaan Koskenvoimassa. Matkaa kertyy noin satku.
Tervetuloa mukaan.
Kahdella kuskilla tämä ajettiin ja oli mahtava pyöräpäivä! Paljon oli muitakin pyöriä tienpäällä. Vepasson huutelema porukka tuli vastaan Vesilahden tienoilla ja ainakin keulamiehellä roikkui kieli ulkona, taisi olla Koskenvoiman kermamunkki mielessä![]()
Kiitos kariboulle seurasta. Tässä oma jälkeni reissusta.
Kermamunkkia ei Koskenvoimasta saa vaan todella hyviä sämpylöitä ja suklaaneliöitä. Ne mielessä siinä tavatessa vedettiin. Hyvää oli!
Mukavan kevyt lenkki ajettiin lopulta seitsemällä kuskilla kun saatiin Lasse mukaan Kuokkalasta. Tässä jälki https://connect.garmin.com/modern/activity/1179178637
Ajokelihän oli mitä parhain. Ei teknisiä murheita. Muutama hermostunut autoilija tööttäili takana.
Kiitokset ajaseuralle
Erinomainen seitsemän kirkon pyörälenkki ajettiin retkeilytunnelmissa kuuden hengen voimin. Joillakin kirkonväleillä oli enemmänkin väkeä junassa. 165 km tuli yhteensä siirtymien kanssa.
https://www.strava.com/activities/584312071
Mustastalahdesta lähdettiin kympiltä kahden nais- ja yhden mieskuskin voimin Kuokkalaan kahville. Matkaa kertyi 80 km 27 keskarilla. Vepasson porukka tulikin vastaan lähellä Kuokkalaa. Hieno ilma, kiva seura![]()
Taisitte tulla sitte tulla Urjalasta Akaan suuntaan. Ku tulin Olmolla vastaan. Minulla hiukka palatuslenkin puolelle eilen 1/2M Tuusulassa oli pehmentänyt jalat, no alamäet pyrin vetään vauhdikkaasti. Mukava retkeilypäivä tuli.
Seitsemän kirkon pyörälenkki oli todellakin erinomainen
Petri, lähettäisikö minulle tuon lenkin GPX-tiedoston? En saa ladattua Stravasta koska mulla ei ole Premiumia.
Sports Tracker lakkas skulaamasta Metsäkansassa ja heräsi uudelleen vasta jossain Sääksmäen ja Valkeakosken välillä,
mulla on siis lenkin alku ja loppu mutta välistä puuttuu yli puolet
Coatl muokkasi tätä : 23.05.2016 at 11.24
Iltaa arvon herrasväki.
"Ohjeessa" taisi kyllä lukea, että jälkipelit puidaan täällä, mutta kysyn kuitenkin.
Minua kiinnostaisi huominen reipas lenkki, mutta olen ensimmäistä kertaa näissä Kanuunatouhuissa mukana enkä oikein tiedä, kuinka mahdan jaksaa sen.
Ilmeisesti kukaan muu ei ole vielä ilmoittautunut mukaan?
Omaa maantiepyörää olen ehtinyt ulkoiluttaa vasta muutaman kerran, mutta 28.4. - 8.5. välisenä aikana poljin Mallorcalla ~550 km.
Triathlon on siis pääharrastukseni :P
Kiitos vastauksistanne!
Eve
Ilmottautumiset tulee aika myöhään ja yleensä paikalla on vähintään toinen mokoma ilmottautumattomia.
Aina voi muuttaa lenkin omaksi lenkiksi, jos on liikaa vauhtia. Eikä siellä ketään helposti jätetä, mutta toki joskus jotku ovat halunneet jäädä pois tai tehneet poistumisen vähin äänin katoamalla. Rasitus on ollut viime aikoina aika vaihtelevaa, joskus menty kovaa ja joskus löysemmin. Paljon pystyy kontrolloimaan myös sillä meneekö vetohommiin vai ei.
Ajelin teidän mukana Toijalasta Valkeakoskelle. Kiitos vain vielä kertaalleen matkaseurasta ja vauhdinpidosta! Toivottavasti en kovin pahasti häröillyt, kun tulee ajettua porukassa ehkä harvemmin kuin kerran vuodessa.
Evelle täytyy sanoa, että olen ehkä yksi maailman historian hitaimmin maantiepyörää ulkoiluttavista miehistä enkä mielestäni yksin ajaessa omaa riittävästi voimaa ison eturattaan käyttämiseen. Peesista on kuitenkin niin valtavasti hyötyä, että niillä kahdella kertaa kun olen hitaassa ja ilmeisesti hieman nopeammassa kanuunajunassa ollut kyydissä, niin jopa minä olen pysynyt siinä ainakin hetken mukana ja pystynyt jopa käyttämään sitä isoa etulimppua. Ovatkin melkolailla ainoat kerrat kun on tullut sitä isoa etulimppua käytettyä.![]()
Kirjanmerkit