Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 44

Aihe: Onko "nastakengistä" kokemusta?

Onko "nastakengistä" kokemusta?

Tekisi mieleni ostaa nastoilla varustetut talvikengät tai lenkkarit. Onko suosituksia? Joku kirjoitteli täällä fillarifoorumilla omaavansa Asicsin nastakengät, niissä on kuulemma kova pohja ja joka ei välttämättä ole hyvä ratkaisu koska se on jo itsessään liukas. Mitähän muuta pitäisi ottaa huomioon? Nastakengät ovat sen verran kalliit, että niiden täytyy olla hyvät jotta niistä kehtaa maksaa sen mitä niistä pyydetään.

Kaveri on kehunut Icebugeja. Itsellä ei kokemusta.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Fatboy, Sherpa, Stereo, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Asicsin nastalenkkarit (GT-2xxx nastoilla eli ihan normipohja), muutaman vuoden vanhat, toimivat ihan hyvin. Icebugit ei sopineet meikäläisen kavioon, täytyisi käydä sovittamassa uudestaan josko olisi kantakuppi vähän kehittynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Virpi Katso viesti
    Tekisi mieleni ostaa nastoilla varustetut talvikengät tai lenkkarit. Onko suosituksia? Joku kirjoitteli täällä fillarifoorumilla omaavansa Asicsin nastakengät, niissä on kuulemma kova pohja ja joka ei välttämättä ole hyvä ratkaisu koska se on jo itsessään liukas. Mitähän muuta pitäisi ottaa huomioon? Nastakengät ovat sen verran kalliit, että niiden täytyy olla hyvät jotta niistä kehtaa maksaa sen mitä niistä pyydetään.
    Itse olen käyttänyt suunnistuskenkiäni. Niissä ei ole kovin hyvä vaimennus, joka voi aiheuttaa ongelmia (kantapäävammat). Niillä on kuitenkin "tautinen" pito, jos alusta on kova.
    Harjoitusjalkineista http://www.otsalamppu.fi/product_catalog.php?c=49 voisi löyty hyvät jalkineet (?), jos nastoitus on suunnistajien kenkien luokka. Kyselenpä, jos jollain tutulla suunnistajalla olisi käytössä.
    Päivät ilman vahinkoa

Itselläni on ollut useampia Icebugin nastatossuja, viimeisin on Python2 mallia. Tuo malli ei ole kovin "vaimennettu", mutta Icebugilta(kin) löytyy enemmänkin vaimennettuja malleja (esim. DTS). Jos vain sopivat jalkaan, niin suosittelen lämpimästi.

Yleensäkin talvijuoksuun nastatossut ovat mielestäni todella hyvät. Kyllähän lumella pärjää normitossuillakin, mutta kyllä nastatossuilla pystyy juoksemaan paljon rennommin vähänkään ei-optimaalisissa olosuhteissa. Lisäksi monet ainakin Icebugin mallit ovat pintamateriaaliltaan vähintäänkin vettä hylkivää, mikä on ihan kiva loskaisessa kelissä. Nilkkoja suojaamaan käytän kylmemmällä/lumisemmalla kelillä näitä: http://www.icebug.fi/tuotteet/varusteet/gaiter/

Varoituksen sanana vielä, että ainakin minulla olleet nastatossut ovat järjestään olleet melkoisen liukkaita esim. kivilaatoilla ja muilla todella kovilla ja sileillä pinnoilla.

Minulla on nyt muutaman vuoden ajan olleet Icebugin Pytho2 ympärivuotisessa käytössä. Kesällä ne palvelevat suunnistus- ja sauvarinnetossuina ja talvella juoksutossuina. Päällinen ei ole gore-texia, mutta ainakin minun makuuni tuo on ollut riittävän vettä hylkivää ja lämpöä pitävää materiaalia. Pohja on neutraali, melko ohut ja joustava, joten kivet ja muut muodot tuntuvat juuri sopivasti läpi, mutta nastat eivät kuitenkaan tunnu pohjasta läpi kovalla alustalla kävellessä.

Nastatossuja on nykyään niin monella valmistajalla ja mallit uudistuvat taajaan, joten kannattaa käydä lueskelemassa Juoksufoorumilta uusimpia kommentteja kengistä. Niiden mukaan nuo mun vanhat Pytho2:t on jo aikaansa jäljessä, joten parempiakin varmasti löytyy...
    -Heli

"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."

Joo ne mun Asics:t on vuosimallia 2006 tms jolloin ei juuri vaihtoehtoja ollut, Icebug:a ainakaan. Vähän harmittaa kun nuo oli mun kautta aikain kalleimmat lenkkarit ja vasen vielä kävellessä hiertää kantapään rakoille.

Juostessa ne kyllä toimii paremmin kuin kesäkengät, jos vaan kehtaa juosta märässä jäällä. Kylmemmällä ja lumessa toimii kesäkenkäkin ja voihan niistäkin valita talveksi mallin jossa karkeampi pohja.

Icebug mallistossa on hyviä sekä juoksuun että kävelyyn. Vielä ei ole investointikynnys osunu kohdalleen...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Jos ei ole tarkoitus juosta niin hyvät irroitettavat liukuesteet toimivat ihan hyvin, itse käyttänyt jääradaksi jäätyneillä talvipoluilla Nuuksiossa ym. Parikin kertaa vetänyt lipat noilla fillarilla viimehetken saunaolutostoksilla marmorilattialla kun on ollut jo vähän palautusjuomaa ja retken jäljiltä jäänyt kenkiin .. eli kuten TimoP sanoi erittäin liukkaat kovalla

edit: liukuesteissä on myös se hyvä puoli että voi vaihtaa kengistä toisiin .. omia olen käyttänyt matalissa vaelluslenkkareissa, normaaleissa matalavarttisissa vaelluskengissä ja järeämmissä jäykkäpohjaisissa vaelluskengissä joissa paikka myös jääraudoille.

No ihan ekana voisit määritellä, mihin käyttöön haluat kengät ostaa. Juoksulenkkeilyyn? Polulle vai kadulle? Vapaa-aikaan? Kaupassakäyntiin ja muuhun arkiliikkumiseen? Mikä tahansa nastakenkä toimii hyvin ulkoillessa. Icebugin kengissä on ns. älynastat, jotka kovalla alustalla, esim. kaupan lattialla kävellessä painuvat pohjan sisään. Nastan alla on pehmeämpää materiaalia, joka antaa periksi esimerkiksi kovalla lattialla, ja nasta painuu sisään mahdollistaen kumipohjan kontaktin alustaan. Näin et liukastu nastojen takia lattioilla. Jäähän nasta pureutuu kuitenkin hyvin.

Itselläni on Icebug Hiko nastalliset talvijuoksukengät. Ne on ihan ok kengät, nastoja on paljon ja ne pitävät jäällä hyvin. Niillä juoksee myös talvisilla poluilla, mutta koska pohjan kuvio on melko matala ja samanlainen kuin perus lenkkarissa, niillä ei saa lumesta kovin hyvää pitoa. Eli lumessa tahtoo sutia, siihen ei nastat auta. Icebug Spirit 2 OLX olisi ehkä toimivampi, siinä pohjan kuvio on selkeästi korkeampi ja harvempi:
    http://www.scandinavianoutdoorstore..../spirit-2-olx/

Vaimolla on NASTATTOMAT Salomon Speedcrossit. Niissä on sellainen traktorimainen kuvio pohjassa. Jäällä pitoa ei tietenkään ole, mutta lumessa pelittää paremmin kuin mikään. Talvijuoksijalle Salomon tarjoaa Snowcrossia, jossa on samanlainen traktoripohja kuin Speedcrossissa, ja lisäksi nastat sekä erittäin hyvä nilkkaa suojaava säärystin.
    http://www.scandinavianoutdoorstore..../snowcross-cs/

Spikecross on aika lailla sama, mutta ilman säärystintä:
    http://www.scandinavianoutdoorstore....ikecross-3-cs/

Vapaa-aikaan Icebug tarjoaa melkoisen laajan valikoiman erilaista monoa:
    http://www.scandinavianoutdoorstore.com/haku/?q=icebug

Sitten vielä yksi vaihtoehto on tehdä itse nastakengät. Talvisin täällä Turun suunnalla on haastavia jäisiä kelejä. Viime talvena tein vaimolle vanhoista vaelluskengistä nastalliset talvikengät. Tuosta ruuvinastasarja asennustyökalulla, ja hyvä tulee. Valokuvaa ei valitettavasti tähän hätään ole.
    http://www.scandinavianoutdoorstore....uvinastasarja/

Icebugit näkyvät olevan Intersporteissa tarjouksessa 159,-. Naisten malli Certo-L Bugrip. Sitten kun saan niistä vielä kanta-asiakasalen -25% niin taitaa olla ihan kohtuu hintaiset laatuun nähden. Luulisin, että noita kenkiä voi käyttää työmatkapyöräilyssä kun ovat kosteutta hylkivät ja tuulen pitävät. Ainakin pärjään nahkalenkkareilla melkein kymmeneen pakkasasteeseen asti jos ei vaan kovasti tuule.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Virpi Katso viesti
    Nastakengät ovat sen verran kalliit, että niiden täytyy olla hyvät jotta niistä kehtaa maksaa sen mitä niistä pyydetään.
    Jos on liukastunut kätensä kipsiin, niin hankinta tuntuu edullisemmalle. En kuitenkaan suosittele kokeilemaan.

Nykyisin taloudesta löytyy useat eri tilanteisiin sopivat Icebugit. Niissä oli jossain vaiheessa ongelmia pintamateriaalin kestävyyden suhteen, mutta maahantuoja hoiti homman mallikkaasti reklamaation jälkeen.

Ostin Liiteristä kengän päälle venutettavat kumiremmit, joissa piikit. Patikkakengän päälle pingotin ja vaikutelma ihan OK. Jonkin verran jouduin aluksi venuttelemaan ja sovitteleen, ennen kuin hyvä. Luultavasti uutuuttaan ja asentajan harjaantumattomuutta.
    Käytännön kokemusta käytössä nuista ei ole, kun ei ole oikein ollut jäätäkään. Piikkikenkien kanssa sitten aina se, että ovat liukkaat kovalla alustalla ja tärvelevät pehmeät pinnat. Alle taitettavista piikeistä kuulin, että mekanismi kerää lumipaakun (Pomar tai Topman?) ja on liukas vaikkapa sisätiloihin mentäessä.

Sievin nastakengät

Mites nastattomat kitkapohjat Sievi ja Topman (avainlippu) tai virolainen Pomar?

Joskus 30 v sitten lensin persuuksilleni nappaskengillä, töissä porasin sitten pohjaan muutamia reikiä ja ammuin niihin auton nastat. Näillä sitten kerran jonottelin eräässä byroossa, muovimatto. Aina kun hiukan vaihtoi paikkaa, kuului ”plop” piikin irrotessa matosta

Haluan käyttää kenkiä vähän jokapaikan kenkinä ulkoillessa. Mulla on sellaiset kenkäketjut jotka viritetään kenkään ja ovat erittäin hyvät, mutta hyviin lenkkareihin tai talvikenkiin en niitä viitsi laittaa kun pilaa kengän päälliosan. Jotenkin luulen, että kallistun noihin Icebugeihin, käyn ainakin kokeilemassa. Kaveri sanoi, että niissä on leveähkö lesti, se ei käynyt hänelle, vaan minulle se sopii mainiosti. Jalkaterä on levinnyt tässä vuosien saatossa eikä kovin kapea lesti käy meikäläiselle. Ja sitäpaitsi villapohjasukka on hyvä mahtua kenkään koska pyöräillessä jalat palelee helposti.

Icebugin jokin malli on miullakin, pitää hyvin, varvastila on vähän heikko ja kantapää tuntuu jotenkin oudolle.. mutta menee kyllä alle 10 km kävelyt. Pakkaskelillä ei oikein pärjää, tarttis olla isompi ja enemmän vuorta.
    Haixin kenkä piti ainakin viime talvena uutena hyvin, vaikkei siinä nastoja olekaan. Ja oikein sattuva meikäläisen koipeen.

Mulla on juoksuun Icebugin muutaman vuoden ikäiset Pythot - mukavan sukkamainen neutraali kenkä, nastat toimivat hienosti ja kenkä on lämmin. Nastojen sijoittelu on juoksu- ja kävelykengissä erilainen, joten yleiskäyttöön en noita suosittelisi (hieman huomiota herättävän värinkään takia). Talvijuoksusta ei ainakaan mun askeleella tule tavallisilla kengillä mitään muuta kuin selkä ja lantionseutu kipeäksi. Loukkaantumisiakin on ollut ihan riittävästi, joten pysyn mieluummin pystyssä.
    Kävelyyn mulla on saman merkin Metrot.

Mulla tapana ostaa kengät siten, että lisäksi tulee pohjalliset. Tekee kengistä jalalle älyttömästi mukavammat askeltaa, erityisesti ohutpohjaisten lakeerikenkien kanssa. Lisäksi paskottuneet pohjalliset kätevä vaihtaa puhtaisiin. Talvikopoissa saa hyvän lisäeristeen pohjaan. Ja kapealestisestä kärsivä saa kengästä muokattua sopivamman ottamalla pykälä isomman paksun pohjallisen kera.

Ostin jokunen vuosi sitten Sarva Xero nastalenkkarit. Niissä on seinäpito peilijäälläkin ja voi huoletta sellaisellakin kelillä vetää vaikka vetoja. En ole niitä kuitenkaan parina edellisenä talvena käyttänyt koska täällä etelässäkin on ollut oikea talvi ja lumella sekä pakkaskelillä normilenkkari toimii yhtä hyvin. Lisäksi minun makuuni kenkä on liian jäykkä ja kantakorotusta liikaa joten on jäänyt kaappiin lojumaan.
    Sarvalta on nyt tullut uusi malli, D`evil, joka kiinnostaisi. On lähempänä suunnistustossua joten sopisi mulle paremmin, tosin kantakorotusta tuossakin on 4mm. Sitä 0 dropin nastaria odottelen vielä.
    Jos sellaista jokapaikan tossua hakee niin varmaan sarva xero2 tai xtiro on hyvä. On ainakin huomattavasti Icebugeja halvempi, vaikka ihan hyviä malleja niilläkin on. Asicseista en ole kuullut mitään hyvää. Jos pyöräillä meinaa niin pitää olla melko jäykkä pohja mut se ei sit taas ole hyvä juostessa.

Mulla on Icebug Animot tjsp. talvilenkkeilyyn. Hyvin toimii ja pito on järjettömän hyvä. Noita ostaessani raakkasin Asicsit myyjän omien kokemuksien perusteella pois - eivät vain toimineet kuulemma.
    A Gentleman will walk but never run

Sarva Xerot minullakin, viimeksi tänään niillä juoksin. Mataluus, keveys ja juoksukenkämäinen profiili miellyttää. Rullaa hyvin ja pito hyvä.
    Jalalleni istuva lesti, kokeillut Icebugit ei vaan istu yhtä hyvin.
    Kovassa maastokäytössä yksi nasta repeytynyt irti, silti en omaan jalkaan ole muita yhtä hyviä löytänyt.

Mulla on Salomon Spikecrossit sekä Icebug Animat. Kummatkaan ei oikein kunnolla sovi mun jalalle. Spikecrossissa ei millään mun kantapää pysy kupissa paikallaan, ja puolessa tunnissa juostessa hiertää akillesjänteen kohdalle rakon. Muutenkin tuntuvat tiejuoksuun jotenkin lörpöiltä, tulee tunne ettei oikein etene. Käytin niitä oikeastaan koko viime talven ihan yleiskenkinä, siinä toimivat varsin ok. Nehän ei oo varsinaisesti talvijuoksuun, vaan ne ovat nastoitetut maastojuoksukengät. Pito jäällä selkeästi Animaa huonompi, lumella taas parempi.

Anima on kärkipään ulkoreunasta mulle vähän liian kapea, pikkuvarpaiden ulkoreunaan tulee rakot ja hiertymät nopeasti. Muuten kenkä vaan toimii varsinkin kovalla alustalla eli jäällä. Se on rullaava ja pitävä ja sillä on tosi kiva ja helppo juosta märällä peilijäälläkin.

Paremmalla puolikkaalla on Sarva Xerot ja Xero2:t. Uuden mallin pohja on ihan eri maata kuin vanhan, jäykkyyttä vois verrata enemmän Nike Freehen tai Adidas CC Chilliin. On tykännyt molemmista vaikka erilaiset kengät ovatkin.

Sarva Xero on ollut ainoa vaihtoehto, kun olen halunnut juosta jäällä, jäisessä lumessa tai liukkaalla asvaltilla. Hyvä pito ja lähes lenkkarimainen lesti ja juoksutuntuma neutraaliin askeleeseen. Tossu kestää kulutusta ja kaikki nastat ovat ainakin toistaiseksi pysynyeet, vaikka takana on kolme jäisen lumista talvea Suomen Turussa, so. satoja juostuja kilometrejä. Tällä tossulla pystyy tekemään jopa vetoja ja muuta rivakampaa VK-treeniä.

Pitääkin hommata Xero II kunhan talvi tekee ensin tuloaan.

Icebug Pytho on hyvä pidoltaan, mutta ei siitä saanut juoksukenkää tekemälläkään. Liian jäykkä pohja ja retkikenkämäinen lesti. Juoksin muutaman talven ja nyt ne ovat turhan panttina.

Maahantuojan nastoittama Asics GT-2110 muutaman vuoden takaa oli pirun hyvä juostessa, mutta nastat irtosivat alle kymmenen lenkin jälkeen. Hyvä idea, huono toteutus. Toisaalta Asics alkoi itse valmistaa nastoitettua mallia, jonka pitäisi olla pätevämpi. Ei ole kokemusta, eikä tarvitsekaan olla sillä tuskin siitä on Sarvaa parempaa tehty.

Juoksija-lehden kenkäklinikassa http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=3006 on "testattuna" joitakin Suomessa saatavilla olevia nastalenkkareita. Itsellä on
    nuo Inov8 Orocit kun "sain niin halvalla"- oikein hyvät maastossa ja liukkaamilla keleillä jos lesti vain sopii jalkaan. Paljaalla asfaltilla siirtymäpätkillä luonnollisesti epämukavat
    ja kömpleön tuntuiset mutta eipä noita siihen ole tarkoitettukaan. Nastalenkkari on siis hyvä talvella jäisellä kelillä rentoon juoksuun mutta lumisilla
    pakkaskeleillä mennään edelleen nastoittamattomilla Niken peruslenkkareilla. Lumikeleillä todennäköisesti nuo Salominin Speed/Spike Crossit voisivat olla hyvät mutta
    kun noita lenkkareita lojuu eteisessä jo puoli tusinaa tällä hetkellä niin ei ole vielä tullut tarvetta Salomoneja kokeilla.

No pitäähän sitä tietysti tämmöisetkin kehitellä: antinastat!

http://www.scandinavianoutdoorstore....teet/overshoe/

Eipä siinä mitään, saattavathan nuo piikkikenkien omistajille kauppansa tehdä, mutta itseäni meinasi kyllä hiukan huvittaa ekaksi, sillä olen kyllä omissa talvijuoksuissani pärjännyt ihan bilteman irrotettavilla liukuesteillä http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...ukueste-14346/
    Miss Vitus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvhakala Katso viesti

Eipä siinä mitään, saattavathan nuo piikkikenkien omistajille kauppansa tehdä, mutta itseäni meinasi kyllä hiukan huvittaa ekaksi, sillä olen kyllä omissa talvijuoksuissani pärjännyt ihan bilteman irrotettavilla liukuesteillä http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...ukueste-14346/
    Jep ... ja kätevää vaihtaa kevyemmistä juoksukengistä raskaampiin vaelluskenkiin jne... ja kestää kauemmin kuin itse kengät. Ne halpahallien halvimmat kuuden nastan ei sovellu kuin kävelyyn mutta noi useampinastaiset joissa myös kuviota ovat ok myös reippaassa menossa .. sporttisempiakin halpahalliversioita nähnyt kuin nuo Bilteman ja sitten on noita kalliimpia ulkoiluliikkeistä saatavia.

No nyt on Icebugit ja olen erittäin tyytyväinen hankintaani. Eilen ulkoilin ensin koirien kanssa lenkin ja sitten reilu tunnin sauvakävelylenkki siihen päälle. Vaikka tiet olivat aivan jäässä kauttaaltaan niin eipä liukunut pätkäänkään tossu Kokeilin ensin noita mainitsemiani tossuja. Niiden lesti oli hieman liian leveä. Pohjassakaan ei ollut niin hyvä vaimennus kuin näissä jotka nyt sitten ostin. Kenkä oli jalkaan huomattavasti tukevampi. Kuitenkin sellainen miellyttävän sukkamainen, ei purista ei kiristä eikä hankaa. Varasin reilun kokoisen kengän niin mahtuu hyvin sukkiakin kun pyöräilen. Sitten ostin niihin sellaiset Icebugin nilkkasuojat. Eipä rapise kivet kenkiin kävellessä eikä pyöräillessä. Ja nilkat on märältä suojassa.

Silloin joskus kun juoksin enemmän, niin kokeilin noita bilteman "nastakalosseja". Sinä talvena riitti pääkallokelejä ja bilteman värkeillä oli pito ihan huippua. Jäistä mäkeä alas vauhdilla ja alhaalla 90 käännös ei tuottanut mitään ongelmaan. Mutta kun klv:ltä puuttui pehmentävä lumimatto ja jään lisäksi oli vain asfalttia pintana, niin noi nastat oli sen verran isot ja kovat, että pohkeet tulehtui kuukauden käytön jälkeen ja käyttö oli pakko lopettaa siltä talvelta. Lumisella ja jäisellä alustalla noi Biltemat on ihan ässät hintaansa nähden. Pysyivät Kuntoilijan reipas 4,30min/km ja hidas 7min/km vauhtisilla lenkeille hyvin paikoillaan.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Omat nastalenkkarini ovat pian jo 20 v. vanhat, ne tehtiin 90-l loppupuolella normaali lenkkareista laittamalla niihin polkupyörän nastoja, edellytyksenä oli että lenkkareissa tulisi olla jonkinmoiset kohokkeet joihin ne saataisiin upotettua, noita on tullut käytettyä todella harkiten ja siksi ne ovat vieläkin ihan käyttökunnossa ( jäällä/lumella juoksu ei paljoa kenkää kuluta), tarkistin vielä pahuuttani noista nastat, kummassakin kengässä ollut 27 nastaa, toisesta kengästä lähtenyt yksi kannasta/ 4 päkiältä ja toisesta vain 3 päkiältä.

Mitä muiltakin ymmärtänyt niin Icebug:it tahtovat olla vähän krouvit todelliseen juoksuun, lenkkarista tehdyt rulettavat siinä suhteessa paremmin.

Kovassa kurssissa on nykyään nuo nastalenkkarit, ei tahdo saada alle 'vanhan tonnin' siinä missä nuo maksoivat 150 mk ( alekengät 90 mk. + nastoitus 60 mk.).
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

Nyt on testattu Icebugit todella jäisellä alustalla. Kävelin/juoksin eilen duunista himaan 11km. Jäätä oli kaiken matkaa ja vielä joissain kohdin kevyt kerros luntakin. Pito oli hyvä. Juostessa oli tosiaan hieman "krouvit" (steelmäniä lainatakseni)mutta ei lipsunut eikä luistanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Mitä muiltakin ymmärtänyt niin Icebug:it tahtovat olla vähän krouvit todelliseen juoksuun, lenkkarista tehdyt rulettavat siinä suhteessa paremmin.
    Niitä Icebugeja on aika monta mallia... En tiedä, paljonko Pytho on muuttunut alkuperäisestä mallista, mutta ensimmäistä versiota sanoisin ennemmin tossumaiseksi. Kenkä ei tosiaankaan ole mikään juosukenkien soffa, vaimennusta on hyvin vähän ja profiili matala. Saattaa se tuntua hieman oudolta sellaisen jalassa, joka juoksee sulalla korkeapohjaisilla ja vaimennetuilla kengillä. Maastokesäkengästä siihen vaihtaminen on helppoa.

Minulla on ollut vuosia nämä ja olen ollut niihin tyytyväinen niin ulko- kuin sisätiloissa, eivät ole olleet liukkaan kauppakeskuksien kivilattiolla:
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •