Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 51

Aihe: Miten hoitaa pyöräilyn ohella suhdetta

Moiiiiiiii
    TULI muokkasi tätä : 25.11.2013 at 15.45

Miten hoitaa pyöräilyn ohella suhdetta

Kyllä puolison pitää ymmärtää, että pyörä asuu makuuhuoneessa ja sen kanssa käydään pesulla yms.

Ehkä oli muutakin taustalla kuin vain urheilu ja pyöräily tai sitten vaan kaverin päässä on naksahtanut.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Ihminen on mestarillinen kehittämään addiktioita milloin mihinkin; pyöräily, parisuhde, fillarifoorumi, viina, tupakka, raha... addiktion kohde voi olla mikä tahansa.

Mistä tämä johtuu?

Egovetoinen elämä on aina addiktin elämää, sillä egon identiteetti määrittyy aina jonkin ulkoisen kautta.

Addiktion loppu?

Sisäisen painopisteen siirtyminen egosta pois.
    https://www.facebook.com/OnKaikki

Punapää yhteinen harrastus?

On ihmisiä jotka osaa, ja sitten niitä jotka ei osaa.
    Jälkimmäiset on itsekkäitä ( kuten minä) harrastus ja minäitte on tärkeimpiä. Silloin ehkä pitää tehdä valinta.

On kuitenkin paljon ihmisiä jotka osaa erittäin hyvin yhdistää kovankin urheilun, ja parisuhteen. Esmerkiksi Tampereella pari ex-huippupyöräilijää ovat osanneet hoitaa asiat mun näkökulmastani täydellisesti.

Parasta varmaan on jos molemmat ovat urheilijoita, tai harrastaa aktiivisesti liikuntaa. Se, jossa vain toinen aktiiviliikkuu ja toinen haluaa ihan jotain muuta - tuskin onnistuu.
    Olin kerran kaveria...ja jälkeenpäin tuli ilmi että kaveri yritti kaikin tavoin saada mua lopettamaan kaikenlaisen liikunnan harrastamisen ja olisi halunnut mun olevan runoja ja satuja puunvarjossa kirjoittava satutäti! Olin ihan pöyristynyt, sillä liikunta KUULUU mun elämääni! Jos joku sen haluaa tappaa, ei ole mun ystävä, vaan vihollinen.
    Eli toisen harrastusta on myös kunnioitettava.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Täähän on siinä mielessä jo ratkottu ongelma että mies saa nyt tehdä ja urheilla miten tahtoo ja nainen saa jatkaa elämäänsä omalla sarallaan.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Meillä ajetaan aina yhdessä .

mutanaama Guest
    Meillä ajellaan yhdessä silloin tällöin. Toki osallistun myös toisen puoliskon harrastuksiin, jos tukitoimet sellaisiksi lasketaan.

Huutomerkki!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TULI Katso viesti
    Ystäväni aloitti pyöräilyn hämäläisessä pyöräseurassa ja siinä sitten vaimon
    tarpeet unohdettiin.
    Tärkeintä oli pyöräporukka ja saavutetut tuhannet kilometrit ,kaikki muu jäi.
    Ennen niin hyvä liitto kariutui ystäväni sairaalloisen urheilemisen vuoksi.
    Valitettavan tyypillinen kuvio (vaikken tiedäkään, miten yleinen se oikeasti on). Mutta:

Ystäväni todellakin otti vaimostaan eron, mikä tuli todellisena järkytyksenä vaimolle.
    Vaimo siis katsoi miehen uutta urheiluhulluutta suopeasti, tai ei ainakaan kovin pahasti sitä karsastanut? Silti MIEHEN piti ottaa ero? Ei voi käsittää.

Sairaalloinen urheileminen on sairasta!Toivottavasti ystäväni joskus tajuaa, mitä
    hän on menettänyt.
    Kaverisi oli onnenpekka. Ja suuri tuhluri. Ehkä hän joskus sen tajuaa. Toivottavasti ex-vaimo löytää vielä arvoisensa miehen rinnalleen.

Itsekin pyöräilen, mutta kyllä vaimosta pidän hyvää huolta ja käymme yhdessä myös pyöräilemässä vaikkakin vauhti ei oo niin kovaa silloin, mutta tärkeintä on ajatella muitakin
    kuin vain itseäni.
    Näin juuri.

Olisipa minullakin ystäviä, niin voisin kirjoitella heidän asioistaan netissä.

Ehkä "ennen niin hyvä liitto" ei ollutkaan sitä, ja mies tarvitsi jonkun harrastuksen jonka varjolla pääsi pois kotoa. Huomasi sitten että parempi ilman. Ei kait kukaan nyt muuten hyvää muijaa pistä kiertoon jonkun fillaroinnin takia, haloo...

Punapää "ystävälläni on ongelma"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Olisipa minullakin ystäviä, niin voisin kirjoitella heidän asioistaan netissä.
    ...ah, nyt jäi joku tärkeä pointti ymmärtämättä........
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Amatöörit. Minä annoin vaimolle kaksi pientä tyttöä seuraksi ettei käy aika pitkäksi kun minä harrastelen työntekoa, kaljan juomista ja satunnaista urh...kuntoilua.
    6.7 WTF/kg

”World War III will be a guerrilla information war with no division between military and civilian participation” - Marshall McLuhan

Ystäväni aloitti pyöräilyn hämäläisessä pyöräseurassa ja siinä sitten vaimon
    tarpeet unohdettiin.

Ystäväni todellakin otti vaimostaan eron, mikä tuli todellisena järkytyksenä vaimolle.
    Pitäisikö hämäläiset pyöräseurat kieltää?
    - Hiki syö aivoja -

Hyvä juttu!
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti helit Katso viesti
    meillä ajetaan aina yhdessä .

Tää kaverin vaimo toivoo hartaasti, että mies tulisi takaisin mutta jos ei tule niin ihan varmasti vaimo löytää uuden.
    Toivottavasti ei löydä palstapyöräilijää, ne vasta addiktoituneita on ja niitä ei kiinnosta kuin offtopicit ja jeesustelu.

SUNNUNTAICYCLOJEN PERINNESEURA

Mää veikkaan, että tuossa suhteessa oli alun pitäenkin jotain vialla... pyöräily oli hemmolle vaan tekosyy pysytellä poissa kotoa. Ja kun puolisko ei tajunnut erota niin teki sitten itse aloitteen...

Rule #33 // Shave your guns.

Ei kai kyseessä oleva seura ole Kaupin kanuunat? ...harkitsen eroa heti jos on Mä olen itse saanut todistaa kun kaksi kyyhkyläistä ovat löytäneet toisensa meidän seurassa. Näinkin voi käydä
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Oli vaan ne pyöräkaverit ja kilpailu kilometreistä.
    Mikäs idea tuossa kilometrien keräilyssä on? Eihän isot lukemat tietääkseni edes kerro mitään siitä, että miten kovaa pyörä liikkuu kisatilanteessa? Täällä foorumillakin tuntuu olevan kilsat aika tärkeitä monille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mikäs idea tuossa kilometrien keräilyssä on? Eihän isot lukemat tietääkseni edes kerro mitään siitä, että miten kovaa pyörä liikkuu kisatilanteessa? Täällä foorumillakin tuntuu olevan kilsat aika tärkeitä monille.
    Ajomiehet ovat suuri guruja joita tulee kunnioittaa. Et sä puutarhanhoito foorumillekaan mene elvistelemään vaikka olisit saanut kasvatettua jumalattoman kokoisen kurpitsan kerrostalon parvekkeella

Highlander muokkasi tätä : 10.10.2013 at 10.15 Syy: lisäsin kurpitsan
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

"Ajomiehet"...

Toimivaa suhdetta ei tarvitse erikseen hoitaa, sanovat naistenlehdet mitä tahansa. Myönnän kuitenkin, että tässä astutaan semantiikan puolelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    "Ajomiehet"...
    Niin
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|

Tuo osuu täysin yksiin mehukatin pohdinnan kanssa. "Ajomies, älä kiirehdi suotta...".

2006 menin eka kerran yhteislenkille (jossa pysyin edes jonkun matkaa porukan mukana ). Kuuntelin äijien juttuja, joiden perusteella päättelin, että yhteislenkeillä käy hulluja TAI eronneita. Ajan myötä sana TAI on muuttunut JA-sanaksi. Meikäläisellä on sellaiset kotiolot, että mitä pitempään olen ajamassa, sitä parempi tunnelma on kotona. Ja ei muuta kuin kilometrejä keräämään talvikilometrikisaan
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

^ Edellä kuvattu on kuin omasta elämästäni. Parisuhteessani oli jo aikaisemmin asiat vinksallaan. Pyöräilyn aloittaminen ja Kaupin kanuunoihin liittyminen oli lopun alkua, mikä auttoi minua pääsemään epätyydyttävästä suhteesta irti. Itse niitä virheitä tuli tehtyä vuosien saatossa useita. Nyt on asiat huomattavasti paremmin, täysraittius auttaa pitämään housut jalassa ja välttämään muutenkin sosiaalisia ongelmia.

Vähän riski paikka kysyä apua...Enemmin täältä löytyy vertaistukiryhmiä tapahtuman jälkeiseen toimintaan.

-Viikonloput on viikonloppulenkkejä varten...

sledgehammer Guest
    Hassu tillanne näin päin. Ymmärtäisin hyvin, jos eukko lähtisi kävelemään ukon ajaessa viikottaista 350km settiään. Moni äijä kyllä paahtaa semmosia lukemia, että eihän ne ehdi muuta kuin käymään töissä ja ajamaan Siiten kun siihen lisätään vielä kalusto ja vaate hipostelu, niin onhan tää kallista ja aikaavievää huvia Ymmärtäähän sen jos lapset syö ja harrastaa isin kultaakin arvokkaammat harrasteyksiköt nolliin :X

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •