Sivu 35 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 253334353637 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1099

Aihe: Porvoon kuvarastit

Ei edisty ...Kele!

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Mulla loppu ideat kesken.

Kävin pyörimässä tossa pienellä mettäpläntillä, en tiiä onko sillä jotain nimeä, mut kartassa Aunelan ja Kevätkummun välissä. Siellä on kyllä ton olosta maisemaa, mut kuvan kohtaa en bongannu.

Jälkeenpäin hokasin, et oiskohan pitäny ajella Sikosaarikin läpi. Ei oo kerenny nyt toista kertaa ajelemaan tonnepäin, kun tullu seurailtua potkupalloa..

Jossain tossa uimahallin kulmill, ku on nyppylää ni olisko en tiiä, mut asvalttitiellä enemmän nyt fillaroinnu ja ei oo näkynyt tota kohtaa...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Mulla loppu ideat kesken.

Kävin pyörimässä tossa pienellä mettäpläntillä, en tiiä onko sillä jotain nimeä, mut kartassa Aunelan ja Kevätkummun välissä. Siellä on kyllä ton olosta maisemaa, mut kuvan kohtaa en bongannu.

Jälkeenpäin hokasin, et oiskohan pitäny ajella Sikosaarikin läpi. Ei oo kerenny nyt toista kertaa ajelemaan tonnepäin, kun tullu seurailtua potkupalloa..

Mä kävin Joonanmäellä. Oli samannäköisiä polkuja mutta identtistä pätkää en löytäny. Maastokuvat ovat vaikeita varsinkin alkuperäisporvoolainen.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markuli Katso viesti
    Mä kävin Joonanmäellä. Oli samannäköisiä polkuja mutta identtistä pätkää en löytäny. Maastokuvat ovat vaikeita varsinkin alkuperäisporvoolainen.

Joonaanmäki se näkyy olevan nimeltään, mihin mäkin tossa yllä viittasin. Ei löytynyt ei.

En tiedä löytyiskö tolta sivulta oikea paikka:
    https://www.porvoo.fi/kuntoradat-1

Vanhan linnoitusalueen lähistöltä kannattaa katsoa, ainakin aikanaan oli bändien treenikämppäkin lähellä, en tiiä onko enää

Edellinen oli tässä.
    Poljin tosta kaks kertaa ennen kuin tajusin et olin kohdalla. Siitä oli kyllä hauska laskea, et ei sinäänsä haittaa.

Uusi täällä.

Ja koska tuo mun rasti on todennäköisesti ollut jo monta kertaa niin tein kartan mihin rastit voi merkata. Tuo mun löytämä on "Rasti 1" seuraava "Rasti 2" jne. En tiedä pystyykö muut lisäämään. Jos ette niin yritän muokata. Jos menee liian vaikeaksi niin unohdetaan koko juttu.

Pitkästä aikaa kuvarasteilla!
    Tulipahan hieman seikkailtua, mutta kyllä ruutikellari lopulta löytyi!

Sitten vähän suunnistamaan. Salapoliisityö voi auttaa, jos ei muuten löydy!

Poistin vahingossa ekan viestin, joten tämä nopeasi kirjoitettu vol.2

Oikein! Mobo-ratoja ei taida porvoossa olla ku kaks nii eiköhän seuraava löydy nopeasti.

Oliko mun googlekartta liian monimutkainen vai eikö toiminu?

Kannattaa ehkä käydä katsomassa moboratojen määrä uudelleen 😊En pystynyt lisäämään siihen omaa rastia.

Mobo-rasti oli suunnilleen tuossa.

markuli muokkasi tätä : 24.08.2018 at 21.45

Ja uusi rasti. Kameran linssi hajos satulalaukussa matkalla tänne. Sumusta huolimstta aika helppo.

Rasti on kyllä oikea, mutta linkit ovat tainneet mennä sekaisin, menee nyt ruutikellarirastille!

Linkki päivitetty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti markuli Katso viesti
    Ja uusi rasti. Kameran linssi hajos satulalaukussa matkalla tänne. Sumusta huolimstta aika helppo
    Jopa niin helppo että muistan hakanneeni 70-luvulla tennispalloa tuohon kauvassa näkymättömään seinään.
    Tyytyväisiä herrat on, on meillä harraste terve, verraton.

Ja aurinkoa ilmassa, yx löydetty rasti hatussa...
    Vanha ei osaa linkkiä laittaa, mutta löytyy suunnilleen tuosta tokan kuvan nuppineulasta

Ja seuraavalla sitten kutsutaan Pyöräilyn Jumalilta voimia ja johdatusta syksy/talvitreeniin...

Vanha tuossa.

Lyhyt lounastaukosiirto.

Lounastaukorasti oli urheiluaiheisesti katutaidemaalattu muuntamo Urheilukadun ja Adlercreutzinkadun kulmassa:

Uudessa rastissa on pääosassa katukaluste:

Porvoon kuvarastit ovat olleet henkitoreissaan jo pitkään eikä tilanteeseen ole luvassa parannusta ellei Porvooseen saada tekemisen meininkiä. Rasti on haettava silloinkin kun se on liian helppo, liian vaikea, mielenkiinnoton, maalaiskunnan puolella tai kun joutuu tekemään ylimääräisen mutkan työmatkalla tai lenkillä tai kun se on liian lähellä tai sinne ei voi muka ajaa kuin toisenlaisella pyörällä. Ja jos kukaan muu ei hae, niin silloin viimeistään menee, tekee ja hakee!

Kuvan postaaminen ei voi olla mikään ongelma: esimerkiksi pic.useful.fi ei vaadi kirjautumista ja kuva on foorumilla parilla klikkauksella. Kuvarastikartta on astetta tai paria hankalampi juttu, mutta Googleen voi tätä tarkoitusta varten avata tilin hömppänimellä ja kirjautua rastimerkin laitettuaan samantien ulos. Kaikki käy viidessä minuutissa, josta siitäkin osan aikaa voi tehdä jotain muuta...

Rastikuvan vaikeus tai kimuranttius on tuskin ollut hakemisen esteenä, mutta laitetaan nyt toinen samana päivänä otettu. Pihlaja on aivan varmasti jo erinäköinen.

Tästä edellinen rasti... joidenkin mielestä ehkä vihdoinkin.

Ja sijainti oli:

Lisätty merkki
    lähellä paikkaa Välikatu 10, 06100 Porvoo
    https://goo.gl/maps/N8MRJKUczcL2

Nyt on helppo, mutta taivaalla sitäkin hienompi ja ihan kännykkä Samsung räpsi kuvan kuten aina...

Kuva on nioin hieno ja Porvoo talveakin kohti mentäessä niin kutsuva että lupaan tässä ja nyt hakea rastin, mikäli Porvoon kuvarastiskene näyttää yhtäö vähäveriseltä kuin mitä se viimeiset ajat on ollut.

Vihdoinkin vapaata ja pyörää ulkoiluttamaan..
    Sijainti jotakuinkin
    Porvoon VPK:n Paviljonki
    06100 Porvoo
    https://goo.gl/maps/ikmvetUKNGt

Ja Nyt pistetään helppoa

On nämä kuvarastit hienoja. Lapsuus porvoossa, 25 vuotta sitten muuttanut pois. Edelleen muistan monta näistä paikoista mm. juuri tuo paviljonki missä partiolaisten kanssa tuli harrastettua.

Jo ensimmäisen Porvoon kuvarastin laittaja eli tämän kuvarastiketjun ansiokkaana avaajana toiminut Mankeli Apina joutui aikansa täydellistä tapahtumattomuutta ja totaalista foorumiketjuhiljaisuutta seurattuaan kommentoimaan:

"No ei luulisi olevan vaikea? Käykää joku hakemassa tuo rasti ennen kuin tulee pakkasia ja tuo peittyy lumen alle. Tuonne pääsee ihan hiekkatietä pitkinkin niin ei edes rajoitu maastofillareille."

Sentimentit ovat mulla ihan samat, vaikka rastille pääsee - tai joutuu, ihan miten vaan - ajamaan asfalttitietä pitkin.

Porvoon kuvarasteista jäivät alusta pitäen puuttumaan rastikartan lisäksi sääntö tai maininta siitä miten etäälle edellisestä rastista uuden saa viedä. Muuallahan sääntöpykäläksi on laitettu tai tapasäännöksi on muodostunut maksimissaan 10 km ajettua matkaa tai linnuntietä. Nyt veikkaisin rastin siirtyneen kuutisen kilometriä. Vaikken aina kylttikirejä ajakaan enkä sen vuoksi kunnanrajavaakunoita ihan joka kerta edes huomaa, olen sataprosenttisen varma siitä että postinumeroalue on 0xxxx0 Porvoo Borgå.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •