FenixHuntteriElectrobikeBikeshopCanyonShimano
Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 137

Aihe: Bike park -varustuksen 101

Kiinnostaa myös jos joku löytäny hyvät kyynärsuojat. Kriiteereinä:ei valu, kohtalainen suojaus, mukavat/hengittävät.
    Leatin Airflex täyttää nuo vaatimukset, tosin tuo suojaus ei liene kummoinen mutta kyllä näiden kanssa iho pysyy suht ehjänä. Eikä häiritse kuumalla kelillä vaikka päivä venähtäisi. Koko pitää kyllä kokeilla, taulukon mukaan ei onnistunut ainakaan itsellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Pitääkös suojapökien kanssa olla vielä vaippapökät vai onko persepehmusteita?

Kiinnostaa myös jos joku löytäny hyvät kyynärsuojat. Kriiteereinä:ei valu, kohtalainen suojaus, mukavat/hengittävät.
    Omissa kolarikalsareissa ei oo vaippaosaa, koska tulee niitä vain parkissa käytettyä ja silloin tulee harvemmin satulalla istuttua. Leattin tuote itsellä käytössä. Ja mitä kyynäreihin tulee, niin parhaiten pysyy paikallaan suojapaidassa kiinni olevat, mutta sitähän et kysynyt.

Fox Launch d30 täyttää nuo kaksi ekaa eli tärkeimmät. En ole saanut noita valumaan narukäsistäni senttiäkään koko kesänä, vaikka ostin jopa kokosuosituksen mukaisesti oikeankokoiset.

Vähän tukalat nuo ovat, mutta eivät kuitenkaan liian epämukavat, enkä noita Keskuspuiston lenkillä pidäkään.

Motonetista noita oli ainakin kesällä ihan naurettavaan pilkkahintaan. Eli alle viidenkympin pari.

Uus ajopaita saapui

Erittäin kova!

Tänää ois ollu käyttöä kyynäreillä, noh ehkä mä ne vielä hommaan..

Pitääkös suojapökien kanssa olla vielä vaippapökät vai onko persepehmusteita?

Enduralta löytyy näitten yhdistelmäpöksyt, käytän kaikessa ajossa noita. https://www.endurasport.com/mt500-pr.../12923757.html

Tänää ois ollu käyttöä kyynäreillä, noh ehkä mä ne vielä hommaan..
    Kyynäreissä itsellä helposti se ongeoma, tahtovat valua jos eivät ole tosi tiukat ja silloin taas rajoittavat käden koukistamista. Tuntuvat ikäviltä pukiessa mutta kyllä se ajossa unohtuu.
    Parhaiten ja haittaamatta toimivat siksi panssaripaidan hihoihin integroidut kuten ylempänä sanottiinkin. Eivät ahdista mutta pysyt paikoillaan. Ainoastaan jos lähtee kyntämään maata ranne edellä saattaa hiha lähteä nousemaan ylös ja naarmua voi tulla ihoonkin. Mahdollinen isompi alkuisku kyynärpäähän on silloin kuitenkin jo vastaanotettu pehmusteet paikoillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Enduralta löytyy näitten yhdistelmäpöksyt, käytän kaikessa ajossa noita. https://www.endurasport.com/mt500-pr.../12923757.html
    No nää vaikuttaa fiksulta eikä näytä mitenkään bulkeilta.

Mun vanhat kyynärit oli jotku foxin läpyskät mitkä suojas naarmuilta lähinnä, iha jeppis nekin oli kunnes ei pysyny paikalla enää.

Jep, todella mukavat päällä vaikka on menty päälle 50km... Noita ainakin pääsee mallaamaan pk seudulla varuste.net:ssä

Vantaan Motonetissä näkyi myös Foxin lonkkasuojallisia boxereita säämiskällä, en vaan löydä netistä niitä mutta siinä pyörä ja mp-osaston rajalla niitä oli.

Foxin enduro sleevet tuli nyt ohimenne haettua varustenetistä 50e. Olin niitä enduran pöksyjä menossa ostamaa mut siel oli useita erilaisia säämiskällä ni jäin sit empimää, endurat vaikutti vähiten suojaavalta.

Ja nää tuliki heti tornarissa testiin, kylläpä se sepeli vaa löytää tiensä sinne suojien alle.. noh varmast ois pahempi ollut ilman. Suojat oli myös huomaamattomat ja pysy paikoillaa, ei myöskää tällä kelillä hiostanut.

Ja nää tuliki heti tornarissa testiin, kylläpä se sepeli vaa löytää tiensä sinne suojien alle.. noh varmast ois pahempi ollut ilman. Suojat oli myös huomaamattomat ja pysy paikoillaa, ei myöskää tällä kelillä hiostanut.
    Siellä oli ”vähän” sitä irtosoraa paikka paikoin näin kuivalla kelillä. Ite siis myös samaisessa paikassa rinteessä. Se eturinteen pienemmän boksin edusta oli kyllä melko mahoton ajaa vähänkään kovempaa. Niin paljon irtonaista maata ja pyöreitä irtokiviä oli siinä.

Joo, mä vedin ne pannut siihe slopen vikan stepupin jälkeiseen bermiin, ei sitä bermiä vissiin kukaan aja ni oli ihan irtorakeilla ja aika loiva bermi vielä suhteessa siihen et kääntyy melkee 180 astetta. Ja kaikki muut kootut seltitykset ku ei osaa vaa ajaa

Tuli Meriteijossa Dip & Rip alussa pannutettua silleen, että tulin sivureisi edellä kallioon. Enduran suojapöksyt hoiti homman siinä määrin, että vaika siitä aikamoinen puujalka tuli eikä heti pannun jälkeen oikein saanu painoa jalalle, niin mustelmaa ei reiteen tullut kun noi suojapädit jako paineen vähä isommalle alueelle.

Myös saman firman mt500 spray housut selvisi tästä ilman rikkeita.

Mites niskasuoja? Onko kannatava sijoitus ja olisko mahdollisesti suosituksia? Olen löytänyt lähinnä Leatt'n ja O'Neil'n malleja. Leatt'n 3.5 olen kuullut (lukenut), että säädöt on vähän heikot ja pienelle/kapealle käyttäjälle jää herkästi liian väljäksi. Paremmat mallit maksaa jo niin hunajaa, että pitäisi nähdä hyötyarvo.

Olen vielä sen verran nöösi, etten pahemmin uskalla hyppiä, joten mahtaako niskasuojasta olla mitään iloa?

Onhan se varmaan kypärän lisäksi hyödyllisimpiä suojia, mutta eipä ole itselläkään käytössä.

Itellä on Leatt DBX 5.5 ollut reilun vuoden käytössä. Eihän se halpa oo, mutta en tiedä onko tää se, missä kannattaa säästää. Kun ton käyttöön on tottunut, niin ei tulis enää mieleen mennä mäkeen ilman. Tosi huomaamaton päällä ja helppo saada hyvin istumaan Leattin rintapanssarin kanssa.

Minulla se halvempi versio ollut tän kesän käytössä. Selkäpuolelle tulevan tuen kulmansäätö puuttuu ja luulen, että saisin sen avulla tämän istumaan paremmin. Mulla hieman siinä rajoilla, että päätä ei saa ajossa tarpeeksi takakenoon kun niskasuoja vähän liikkuu eteenpäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Minulla se halvempi versio ollut tän kesän käytössä. Selkäpuolelle tulevan tuen kulmansäätö puuttuu ja luulen, että saisin sen avulla tämän istumaan paremmin. Mulla hieman siinä rajoilla, että päätä ei saa ajossa tarpeeksi takakenoon kun niskasuoja vähän liikkuu eteenpäin.
    Toi kulmamsäätö on kyl ihan hyvä, niin saa sen varmasti istumaan. Mulla ei estä pään liikettä ollenkaan ellei nyt ihan äärilaitoihin sivuille käännä päätä.

Onkos kypärärintamalla jotain uutta? Miettiny jos hommais super dh tilalle parkkiin kiinteän fullarin ja jättäis ton dh:n traileille. Kevyehkö ja ilmava sais olla, mutta enemmän luottamusta herättävä kun nää pelkät styroksiset proframet tms. Ei haittaa jos hintaki ois lähempänä 2 ku 3 sataa..
    Hommasin poc coron air spinin. Laadukkaan oloinen ja eroaa muista kevyistä(vaikkakin niihin verrattuna painava) siten, että suuniteltu suojaamaan useilta iskuilta. Pocin lasien kanssa vaikuttaa eri hyvältä kombolta.

Mitä ajohanskoja suosittelisit? Hukkasin (unohdin) Syötteelle viime kesänä omat lempparini ja uudet on ostamatta. On mulla yhdet foxit jäljellä mutta vähän "kevyet" ja tarra ranteessa ei tahdo pysyä enää kiinni.
    Kaipaisin ohutta kämmenpuolta jossa joko sormenpäissä kulutusta kestävät liukumista estävät "jarrut" tai sitten materiaalin tulee olla muutoin pitävää. Kämmenselänpuolella vois jopa olla pientä suojaa. Vahvempaa kangasta tai kevyttä kumiläpyskää tai vastaavaa sormia suojaamassa. Hanskan ei tarvii olla pyöräspesifi vaan moottoripyörä, armeijakauppa tai vastaava käy myös jos hanska on bikepark pyöräilyyn sopiva. Oulussa on sellainen armeijakauppa jossa on hyvältä nettikuvien perusteella vaikuttavia suojahanskoja mutta postimyynnistä randomilla tilaaminen on hankalaa, kun koko voi mennä pieleen ja mallejakin on aika monta.
    https://milgear.fi/search?q=Hanskat

Edit. Tyyliin tällaiset saattais toimia mutta onko esim kämmenen vahvikkeet turhia ja turhan paksuja. Ote ohjaustangosta kärsii ja ote paksunee. Hintaakin löytyy kyllä jo jonkin verran. https://milgear.fi/fi/product/mechan...wolf-grey/9044

Tässä vielä kalliimmat. Kämmenpuolen kuvaa ei ole. https://milgear.fi/fi/product/mechan...at-covert/1603
    Pitäis päästä sovittelemaan kyllä. Oulussa käydessäni en ole koskaan muistanut tai sitten olen ollut viikonloppuna jolloin liike on kiinni. Viimeksi yritin maanantaina. Kiinni silloinkin.

Mechanixin hanskoja on kyllä myynnissä Oulun ulkopuolellakin, mm. https://www.varusteleka.fi/fi/produc...-hanskat/57010 ja varmaan muitakin paikkoja löytyy. Motonetissä on 100% merkin hanskoja liikkeestä riippuva valikoima. Samalla reissulla käy melkein vieressä katsomassa vaikka nämäkin: https://varuste.net/p104443/endura-mt500-d30-glove

Itsellä on pieni ostoskassillinen hanskoja (jotka useimmat paikattuja tai rikki), en silti pystyisi sanomaan mitään niistä parhaiksi kun kaikissa on jotain parannettavaa. Jos istuu hyvin niin tarranauhat ei pysy kiinni tms.

Motonetissa olen joitain katsellut muttei mikään ole tarttunut matkaan. Lekassa pitää varmaan mennä tosiaan käymään. Siellä on se riski, että ostaa paljon muutakin kaikkea samalla reissulla muka tarpeeseen
    edit. vähän heikko saatavuus näköjään lekan hanskoissa tällä hetkellä. Varsinkin mustassa. Mutta tuo maastovärinen koko 10 saattais olla sopiva.

Onhan noita pehmustamattomia joka merkillä, kuten Endura, TLD, 100%, ... osassa sitten rystysissä lisäsuojaa, osassa ei.

Kaikki pyöräspesifit on itellä olleet kuraa ja hajonnut hetkessä milloin mistäkin. Nämä kestäneet jo pitkää, niin pannuja kuin ajoakin. Toimii myös kaikilla sormilla kosketusnäyttö mikä kiva lisä. Miinusta siitä, että ovat kesähelteillä melko kuumat.
    https://varuste.net/p70193/mechanix-the-original

kyseisessä kaupassa myös sovitin ja ostin.

Jees, täytyy tuon merkin noita paria eri mallia siis päästä testailemaan.

Suosittelen tsekkaamaan Varuste.netin taktisten hanskojen hyllyn. Siellä on noi Samobolon mainitsemat Mechanixit. Mulla on sieltä Magpullin hanskat

Mä oon kanssa noita Mechanixeja miettinyt bike park -hanskoiksi. On kumma, kun esim. Leattin hanskoissa rystysten ja sormien suojaavuus on vähentynyt tässä viimeisen kolmen vuoden aikana ihan merkittävästi. Itsellä käytössä niiden moto 4.5 -hanska, mutta aika ohut siinä on se kumikerros. Oon aikanaan murtanut katupyörällä kaatuessa vasemman käden pikkusormen rystysen ja se on vähän arka esim. oksien iskuihin. Lisäsuoja kiinnostelisi sen vuoksi. Ehkä noi Mechanixit pitää katsastaa ja yrittää elää sen kanssa, että ei olis täysin Leatt -setti. Mut onhan noissa hinta aika paljon paremmin kohdallaan kuin Leatteissa. Bike24:ssa 4.0 MTB -mallin ovh-hinta 74 €, nyt alessa 52 €.

Mechanixeista tässä mallissa olisi just sellainen suoja kuin kaipaisi, mutta vähän arvelluttaa, miten kuumat noi on: https://varuste.net/p64632/mechanix-the-original-m-pact

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •