BikeshopCanyonVerkkokauppaHuntteriShimanoFenix
Näyttää tulokset 1 - 4 / 4

Aihe: Takaiskari pohjassa Rockshox monarch RT

Takaiskari pohjassa Rockshox monarch RT

Ostin tuossa fillarin käytettynä ja tässä hetken ajelleena olen alkanut ihmetellä kun takaiskari makaa lepoasennossa 20-30% sagissa. Olen kokeillut nostaa iskarin paineet lähes tappiin, mutta silti iskari ei avaudu täysin.
    Maximi paineiksi kyljessä lukee 350psi.

Missähän mahtaisi olla vika ja miten korjata?
    Vaimennin on tosiaan Rockshoxin monarch RT vuosimallia 2016.
    kuva: https://ibb.co/hyWWhWN

Tyyppivika, varsinkin talvella. Ilmat pois ja purat atomeiksi ohjeen mukaan. Huom. pamahtaa aika kivasti ilmakannu kun vedät pois. Uudet tiivisteet ja rasvat -> kasaus ja menoksi.

Ja voithan aina vetää sen ylös väkisin mutta menee vain hetken ja sama homma toistuu. Tiiviste falskaa ja ilmat sekoittuvat neg ja pos puolille. Jalka takarenkaan päälle ja nostat vaikka satulaputkesta niin nousee aika helposti ylös.

Asiasta on hyviä tuubiviedoita.
    Mulla kävi nyt toisen kerran samalla tavalla kyseiselle pumpulle. Ekan kerran meni takuuhuollon kautta. nyt viimeksi piti itsehoitaa.
    Siihen alapään kiinnityssilmukkaan kannattaa tuubiohjeiden mukaan pistää jokin pyyheliina läpi. Kun se kannu irtoaa se voi lähteä aika vauhdilla ja laskeutuessaan parin seinän katon kautta otetun kimmokkeen jälkeen ei varmasti ole enää ehjä.

Huomaa siinä on se ulkoinen O-rengas mikä estää kannua irtomasta. Sai vähän miettiä millainen lukitus tuossa on.
    Jos tiivisteet sisälllä on ehjät eikä tiivisteet ole kovin paljon ajetut, kannattaa pestä brake cleanerilla kaikki rasvat pois ja pistää uudet rasvat. Kaikenlaisia suosituksia siihen on. Minä käytän silikonirasvaa ja pistän pienen pienen lirauksen iskariöljyä kannuu kootessani. Se rasvailee sitten loput mitä silikonrasva ei rasvaa.
    Hyvin on silikonirasva toiminut kuramotoissa ja fillarissa mutta en uskalla sanoa mitä kannattaa pistää. kerronpa vaan miten minä sen rasvasin. En vaan halunnut enää tehtaa rasvoja mitä takuuhuolto käyttää kun niiden jäljiltä pumppu on tahmea ja tosiaan ei nekään estä stack downia.

Ite vaa nykäsin pitkäks, vähä pumppailin ei alkuu meinannu pysyä pitkänä mut sit lopulta piti ja monta kk ajoa viel ilman ongelmia.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 16.05.2020, 11.30
  2. Rockshox monarch RL
    By #78 in forum Jousitus
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 02.04.2020, 22.56
  3. Rockshox Monarch RT3
    By velib in forum Jousitus
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 25.04.2019, 08.13
  4. Rockshox Monarch XX-lukitus