CannondaleGiantSuomityresHotelli Kantri
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 37 / 37

Aihe: Vedenpuhdistimet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Minulla on tämä https://eu.alpkit.com/products/hippo...ter-filter-kit. Menee ainakin pieneen tilaan eikä ole kallis. Tuon pussin kestävyydestä ajan kuluessa en ole aivan varma, mutta kierteiden pitäisi sopia tavalliseen limupulloon. Lisäksi tuon saa halutessaan kiinni juomarakkoon. Muiltakin valmistajilta löytyy vastaavaa tuotetta.
    Mulla on tuo sama Sawyer-merkkisenä. Aika nihkeästi tuli vettä läpi viime syksynä. Lienee käytön ja huollon puutetta.

Mites tuo Grayl -puhdistin, esim https://varuste.net/p98408/grayl-geopress-purifier
    Olenko lukenut testit oikein että tämän pitäisi puhdistaa vettä paremmin kuin monet muut suodattimet mutta on kovin painava ja suodattimen käyttöikä on lyhyt?

Tuo taitaa tosiaan puhdistaa veden, kun esimerkiksi nuo Sawyer ja Alpkitin Hippo ovat vain filttereitä. Suurimpana erona on varmaan se, että puhdistin tappaa myös virukset, filtteristä ne pääsevät läpi. Käyttöikä sitten noilla puhdistimilla on lyhyempi. Minun ja JackOjan mainitsemat filtterit pystyy myös puhdistamaan työntämällä puhdasta vettä filtterin läpi toiseen suuntaan. Näin niiden käyttöikä on hyvinkin pitkä.

Onko Suomessa paikkoja/alueita, joissa myös viruksista tarvitsisi huolehtia? Ovatko esimerkiksi peltojen halki kulkevat joet suurempia riskejä virusten kannalta? Ajatus Kokemäenjoen tai Aurajoen veden juomisesta edes filtterin läpi ei kauheasti houkuta. Yksi vaihtoehtohan on käyttää suodatinta ja ottaa mukaan muutama puhdistustabletti jos joissain paikoissa vesi oikein epäilyttää. Suurin osa järvistä ja puroista lienee Suomessa kuitenkin sellaisia, että suodattimella pärjää, tai jopa ilmankin sitä.

Tarkkana saa olla ainakin joissain kehitysmaissa tai Keski-Euroopassa, ettei juuri siinä puron yläjuoksulla ole vaikka lehmiä laiduntamassa.

Minulla ei ole mitään kokemusta näistä filttereistä ja ilman on aina pärjännyt pohjoisessa. Lähiretkeilyä pitäisi vaan varmaan alkaa jatkossa suosia enemmän kuin pohjoisen reissuja niin täytynee perehtyä paremmin näihin laitteisiin.
    Tuota Graylia nyt aika paljon tyrkytellään niin sillä kiinnostaa että mitkä on elävän elämän kokemukset.

Millaisia kokemuksia on MSR Guardianista (tai sen pikkuveljestä)? Tuo menisi runkolaukussa ja loppuisi ongelmat veden riittävyyden kanssa. Taitaa vaan olla overkill lähes kaikkialle.
    Roots, bloody roots

Tämän näköinen laite ok, kun käyttää periaatteessa puhdasta vettä, mutta haluaa varmuuden vuoksi suodattaa.

https://varuste.net/p75722/msr-trail...yABEgJPJvD_BwE

Pykälää suurempi on suodatusteholtaan luotettavamman tuntuinen. Kuitenkin viime kesänä periaatteessa kirkkaasta, mutta tummavetisestä järvestä ei vettä tahtonut saada, lun suodatin meni nopeasti tukkoon. En siis ainakaan Aurajoen vettä alkaisi putsata.

Mulla on ollut 2kpl MSR vedenpuhdistimia, ensimmäinen meni takuuseen ja toisen myin käyttämättömänä. Suodatinpatruunan puhdistusoperaation jälkeen, jossa patruuna käännetään väärinpäin, tuotto tippuu murto-osaan. Jos vielä tuollaista tarvitsen ostan pulloon tappavan mallin.
    30T

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •